05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۰۰۹2071

تجمع عظیم مردم و مسئولین به‌مناسبت حماسه ۹ دی در مصلای نمازجمعه ی شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

با حضور اساتید،  روحانیون ، نیروهای نظامی و انتظامی ، مسئولین دستگاه های دولتی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهرستان شوش  روز پنجشنبه 9 دیماه1395 ساعت 9:30 تجمع عظیم سالروز حماسه ی ۹ دی در مصلای نماز جمعه ی این شهرستان  برگزار شد.

به گزارش  شوش نیوز ؛ در این مراسم غرورآفرین حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی و استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت .

وی سخنان خود با اشاره به نکاتی در مورد حماسه ی 9 دی آغاز کرد و گفت : توجه دارید که 9 دی یک حرکت نمادین و شعاری نیست ، 9 دی باید یک حرکت واقعی باشد و در آن روشن گری به وجود آید در غیر این صورت فتنه تمام شدنی نیست ؛ اگر 9 دی تبدیل به روشن گری نشود نمی تواند مانع فتنه گری ها در آینده شود ، بنابر این فصل اول این است که حماسه ی 9 دی نباید به یک حرکت نمادین و شعاری تبدیل شود ، می بایست خروجی داشته باشد .

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی افزود : نکته ی دوم این است که جمهوری اسلامی بعد از حکومت امیرالمؤمنین ، علی ابن ابیطالب(ع) ،اولین حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه است ، همان طور که امیرالمؤمنین در حکومتش دشمنان زیادی داشت ، حکومت جمهوری اسلامی نیز دشمن دارد ، آن هم دشمنانی بیشتر از زمان امام علی(ع) ، اما آن چه باعث توقع شده است این است که کار دشمن ، دشمنی است یعنی ما از دشمن جز دشمنی و خیانت  توقع دیگری نداشته و نداریم ، تعجب ما از خودی هاست ، تعجب ما از کسانی است که نان و نمک جمهوری اسلامی ایران را خوردند و تیشه به ریشه ی نظام می زنند ؛ آن چیزی که ما را به اعجاب و شگفتی وا داشته است ، حضور مسئولین ، دولت مردان ، وزرا ، وکلا و مدیران کل در فتنه ی 88 است . اسلام نه این که خارجی ها متشکل از « یهودی ها ، صهیونیست ها و امپریالیست ها » برای نابودی اش نقشه ندارند اما اسلام از دشمنی دیوانه آسیب ندید ، بلکه از خودمان آسیب مهلک خوردیم ، آن چه از صدر اسلام تا کنون ضربه زده است خودی ها بودند .

وی افزود : چه کسانی با امیرالمؤمنین جنگیدند ؟ در کربلا چه کسانی جلوی امام حسین(ع) را گرفتند ؟ آن چه که آسیب می زند و بسیار خطرناک است فتنه ی درونی است ؛ فرق بین جنگ و فتنه همین است که جنگ از بیرون است ، دشمن بیگانه است ، اما فتنه از درون است ، لذا آسیبی که جنگ هشت سال به کشور وارد کرد به اندازه  ی فتنه ی داخلی نبود ، فتنه آسیبش شدیدتر از 8 سال جنگ رو در رو با دشمن خارجی بود ، فتنه حتی آسیبش بیشتر از تحریم ها اقتصادی است به همین جهت قرآن می فرماید ؛ «الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْل‏ ـ یعنی  فتنه از كشتن سخت‌تر است. » ؛ «الْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْل‏» ، فتنه به معناي شكنجه وبه معناي بلا است . « وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ يَکُونَ الدِّينُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ بَصيرٌ ـ و با کافران بجنگید تا فتنه اى برجاى نماند و دین ( حاکمیّت ) یک سره از آنِ خدا باشد. پس اگر از جنگ باز ایستادند و تن به سازش دادند، خدا حکم خود را درباره آنان اعلام خواهد کرد، چرا که او به آنچه مى کنند بینا است. » .


جلالی هم چنین تصریح نمود : فتنه گران را تا نکشید فتنه هم چنان باقیست ، این آیه ی صریح قرآن است . پس پی بردیم که حکومیت ما جمهوری اسلامی اولین حکومت دینی است که تکیه بر ولایت دارد البته بعد از حکومت امیرالمؤمنین ، بنابر این  دشمنان داخلی برای نابودی آن تلاش می کنند چون دشمنان خارجی فقط حرفشان دشمنی است در حالی که دشمن داخلی در عمل ضربه می زند ، آیا فتنه گران همین دو نفر بودند ؟ قطعاً این دو نفر به تنهایی نمی توانند چنین فتنه ای به این بزرگی و چنین آسیبی به این کشور وارد کنند ، آبروی 35 ساله ی نظام مقدس جمهوری اسلامی را توی دنیا ببرند . و یا این دو نفر می توانستند به تنهایی شکاف بین ملت به وجود آورند ؟ نه ؛ به سال 1388 برگردیم ، 1200 نفر ازمسئولین ، شامل دو رئیس جمهور ، وزیر اطلاعات وقت ، مدیران کل ، استانداران و حتی بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فتنه ی 1388 آتش بیار بودند . آیا تاکنون برای این  جمع فتنه گر پرونده سازی شده است ؟ آیا تاکنون اظهار شده اند ؟ آیا برخی از این ها در صدر مسئولین مملکتی در رده های مختلف قرار ندارند ؟ به نظر ما این چنین می آید ، 9 دی فرصت تلافی از دشمن است ، از مسئولین ، دولت مردان ، وزرا ، وکلا و مدیرکل ها ی فتنه خواهشمندیم رسماً جلوی مردم عذرخواهی کنند و از فتنه ی 88 تبری بجویند ، این حداقل کاری است که می شود انجام دهند ؛ نمی شود وزیر با پرونده ی فتنه ی 88 که عیان است وارد مجلس شود ، مجلسی ها از او بخواهند از فتنه تبری بجوید تا ما به او رأی اعتماد بدهیم می گوید من تبری نمی جویم ، چه معنایی دارد چنین فردی وزیر شود ؟ مگر می شود کسی که در فتنه 88 بوده و ستاد فتنه را مدیریت می کرده ، الان بر ما وزارت کند ؟ نتیجه ی این عملکرد می شود کشت و صنعت خوزستان ، بیکاری جوانان ، مشکلات معیشتی مردم . نباید مقام معظم رهبری بفرماید « من شرمنده ی جوانان این ملت هستم چون بیکارند . » نباید امروز در پرونده ی کشور ما 8 میلیون بیکار وجود داشته باشد ، آمار رسمی را ملاحضه بفرمایید ، هر 5 دقیقه یک بیکار به لشکر بیکاران افزوده می شود و اگر در هر پنج دقیقه یک بیکار اضافه شود در هر ساعت 12 بیکار به جامعه ی بیکاران اضافه می شود و اگر 12 را ضرب به در 24 بکنم در هر شبانه روز 288 نفر ما بیکار تحویل جامعه می دهیم .


حجت‌الاسلام حسین جلالی، رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی سپس به وضعیت اقتصاد ایران نقد نمود و اظهار داشت : معنا ندارد سیاست بد اقتصادی کشور باعث تعطیلی دوازده هزار کارخانه ی اقتصادی در گوشه و کنار این کشور شود ، یعنی چه ؟ کشور امام زمان یعنی این ؟ جمهوری اسلامی یعنی این ؟ کارخانه ی ارج با 80 سال سابقه تعطیل شد ـ کارخانه ی آزمایش با چقدر کارگر تعطیل شد ـ کارخانه ی قند ورامین تعطیل شد ـ کارخانه ی پارس الکتریک تعطیل شد ـ نساجی مازندران تعطیل شد ، این تعطیلی ها چه حادثه ای را به ما خبر می دهد ؟ در چه مرحله ای قرار است جلوی فتنه را بگیریم ؟ این دو نفر که نمی توانند فتنه ای به این بزرگی را به وجود آورند ، باید ریشه یابی و آسیب شناسی شود  .

وی در ادامه به نکته سوم اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اشرافیت نکته ای است که خود به خود باعث فتنه می گردد ، تجمل گرایی ، دنیاگرایی ، دنیاطلبی ، زراندوزی ، ثروت اندوزی و ... باعث فتنه می شود ؛ اگر می خواهیم جلوی فتنه گرفته شود می بایست جلوی حقوق های نجومی  را بگیریم ، مدیران پارس جنوبی ـ شرکت نفت ها ـ پتروپارس ـ پالایشگاه ها ـ شرکت های بیمه ـ روئسای بانک ها ـ هیئت امناها ـ فولاد کشور ـ مس کشور و پتروشیمی ها حقوهای خود را ارائه بدهند ، معنا ندارد کارکنان شهرداری توی سرما و گرما با شرایط مختلف از شب تا صبح خیابان ها را جارو بزند قرارداد 29 روزه با آن ها بسته شود چون بترسیم که اگر سه ماهه قرارداد آن ها بسته شود بیمه آنها را پرداخت کنیم و یارانه و کارانه پرداخت کنیم ، مظلوم تر از این قشر ضعیف در جامعه سراغ دارید ؟ اما حقوق ها « 50 میلیونی ـ 100 میلیونی تا 700 میلیون تومان » گرفته می شود و عین خیالشان ، چه خبر است ؟ این قانون است ؟ کدام قانون ؟ کدام اسلام این را می پذیرد ؟ مگر ولی فقیه نفرمود « این ها خائن هستند ، این ها باید عزل شوند ، این ها باید اموالشان به بیت المال برگردد » مگر نفرمود این دسته از افراد به مردم معرفی شوند ؟ چرا معرفی نمی کنید ؟ چرا فیش های حقوقی را در اختیار رسانه ها و مطبوعات قرار نمی دهید ؟ چرا به قوه ی قضائیه معرفی نمی کنید ؟ چرا و چرا و چرا؟؟؟


جلالی در ادامه پیشنهادی به برخی از دولت مردان ارائه نمود و گفت : ما چندین وزیر هزار میلیاردی داریم که اموال خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام نکرده اند ؛ اول خواهشم این است که لیست اموال خود را ارائه نمایند ، اما همین چند وزیر چند هزار میلیاردی که همه شناخته شده هستند بیایند و اموال خود را در رونق تولیدکشور بریزند ، بیایند و کارخانه های تعطیل شده را فعال کنند ، بیایند و به کمک دولت این پول هایی که قطعاً مال شخصی آنها نیست را و بخش عمده ی آن متعلق به بیت المال است آنها را وارد چرخه ی تولید مملکت بکنند و با این کار هم جلوی حقوق نجومی گرفته می شود و دیگر جوان برای کار کردن التماس نمی کند و به خاطر نداشتن کار و مسکن ، سن ازدواجش بالا نمی رود ؛ باید تدبیر اندیشید ، به والله این شأن خوزستان نیست ، این شأن شوش ـ دزفول و اندیمشک و اهواز نیست که زائران امام حسین(ع) که در واقع از الوار گرمسیری تا چذابه استان خوزستان طریق الحسین(ع) است  ، راه را همانند یک راه روستایی است ، در روز به راهی نمی شود از این طریق عبور کرد ، در صورتی باید از ابتدا تا انتهای این راه بوی گل و سمبل به مشام برسد نه این جاده ی باریک و تاریک ـ نباید به فکر احیای این راه بود ؟ این است که یکی از عوامل فتنه دنیا طلبی ، زر اندوزی و ثروت اندوزی است ؛ باید برگردیم به زمان دولت شهید رجایی ، وزیر پاکی ، وزیر کوخ نشین ـ ساده زیست ، حامی کوخ نشینان و مستضعفین ؛ آیا از این زرق و برق ها بود؟ آیا از این ماشین های آخرین سیستم بود؟ آیا هر چند وقت یک بار دکور خانه و یا مبل های دفتر کارش عوض می شد ؟ امروز چه خبر است که برخی از همین وزارء در خانه های خود سونا و جکوزی و مدل های میلیارد وجود دارد ؟ این در شأن حکومت جموری اسلامی که در واقع حکومت کوخ نشینان و مستضعیف است به والله نیست ، اکنون که همان شاهانه زیستن را به جای ساده زیستی می بینیم . «حُبّ دنيا كه حُبُّ الدنيا رَأسُ كلّ خطيئةٍ» .


حجت الاسلام حسین جلالی استاد حوزه و دانشگاه آخرین نکته ی فتنه انگیزی و فتنه گری را عدم شناخت کافی به دین را عنوان نمود و در این زمینه بیان داشت : عمر انقلاب ها محدود است ؛ معمولا هر انقلابی پس از 8 الی 10 سال طبق قانون انقلاب های دنیا به تاریکی و انزوا کشیده می شود ، اما یک انقلاب است که از این قانون دور شده و به عبارتی تخلف کرده است و آن انقلاب اسلامی ایران است ؛ 37 سال از عمر با برکتش می گذرد و هر سالی که سپری می شود ؛ « آب دیده تر ، پخته تر  ، جاودانه تر ، سربلندتر و ریشه دار تر » می شود ، آیا می دانید ویژگی این انقلاب چه چیزی می تواند باشد ؟ مقام معظم رهبری به تاریخ نویسان ، پژوهش گران ، اساتید دانشگاه ، دانشمندان ، نخبگان و کاوشگران کشور و جهان فرمود «  بروید بررسی کنید ، مقاله بنویسید و پی ببرید که راز ماندگاری انقلاب اسلامی چیست ؟ » در یک جمله عرض می کنم دین مداری و اسلامی بودن باعث ریشه دار شدن انقلاب شده است . مردم برای اسلام  جوان ها خود را دادند تا انقلاب به پیروزی رسید ، مردم برای زنده نگه داشتن اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس ایستادگی کردند . امام خمینی(ره) در مخالفت با لایحه کاپیتولاسیون فرمود : من اعلام خطر می‌کنم! ای ارتش ایران، من اعلام خطر می‌کنم! ای سیاسیون ایران، من اعلام خطر می‌کنم! ای بازرگانان ایران، من اعلام خطر می‌کنم! ای علمای ایران، ای مراجع اسلام، من اعلام خطر می‌کنم! ای فضلا، ای طلاب، ای مراجع، ای آقایان، ای نجف، ای قم، ای مشهد، ای تهران، ای شیراز و ای خوزستان ، من اعلام خطر می‌کنم!. امام این را فرمود چون اسلام را در خظر دید ؛ خرمشهر بعد از چند ماه تلاش رزمندگان و با رمز یا علی ابن ابیطالب(ع) در عملیات بیت المقدس آزاد شد . امام فرمود « بیت المقدس را خدا آزاد کرد » بخش وسیعی از خاک پاک ایران در همین محور شوش در  عملیات فتح المبین با رمز یازهرا (س) آزاد شد . امام فرمود« مبارك باد بر بقيه‌الله ـ ارواحنا له الفداء ـ وجود چنين رزمندگان ارزشمند و مجاهدان در راه خدا كه آبروي اسلام را حفظ و ملت ايران را روسفيد و مجاهدان راه خدا را سرافراز نموديد. ملت بزرگ ايران و فرزندان اسلام به شما سلحشوران افتخار مي‌كنند .... اينجانب از دور دست و بازوي قدرتمند شما را كه دست خداوند بالاي آن است، مي‌بوسم و به اين بوسه افتخار مي‌كنم... يا ليتني كنت معكم فافوز فوزاً عظيماً».انقلاب ما اسلامی است و در رأس خود ولایت دارد ؛ امروزه خیلی از ماها جایگاه و منزلت ولایت را نشناخته ایم والله به جرأت می گویم نشناخته ایم . باورمان نیست که ولی فقیه حکمش حکم الله است ؛ نایب امام زمان است ، حکمش با حکم امام معصوم(س) هیچ فرقی ندارد ، البته می دانیم که معصوم نیست ، آگاه هستیم که بین ولی فقیه و امام معصوم فاصله بیش از زمین تا آسمان است ، این را می فهمیم ، اما وقتی نایب امام زمان شد بلاتشبیع مثل قائم مقام وقتی به جای رئیس یا مدیر عامل قرار می گیرد ، حکم رئیس و مدیرعامل را دارد ، نامه ای که می نویسد ، امضایی که می کند به منزله ی حکم رئیس و مدیر عامل است ؛ حکم نایب امام زمان ، دستور ولی فقیه مثل دستور امام زمان(عج) است ، هیچ فرقی ندارد ، بنابراین این جایگاه را خیلی ها نمی دانند و نمی شناسند و فکر می کنند یک جایگاه تشریفاتی است .


وی  افزود : اگر مسئولین به فرامین ولی فقیه تمکین و اطاعت می کردند ما امروز با برجام نافرجام مواجه نبودیم ، امروز آمریکایی ها کلاه سرمان نمی گذاشتند ، امروز فوردو و دیگر مناطق هسته ای و حاصل سه سال تلاش را از دست نمی دادیم ، هزینه هایی که برای تقویت هسته ای را متحمل شدیم یک جا از بین رفت ، آمریکایی ها امروز دارند ما را مسخره می کنند و به ریش مان می خندند و می گویند برای صدمین بار کلاه سر ایرانی ها گذاشتیم ، چرا آن روز که مقام معظم رهبری فرمود « مذاکره ی با آمریکا خطای محض است » چرا اطاعت نکردید ؟ چرا وقتی که فرمود « آمریکا قابل اعتماد نیست » قبول نکردید ؟ چرا وقتی که فرمود « من به این مذاکرات خوش بین نیستم » خوش بین شدید ؟ چرا وقتی که فرمود « با آمریکایی ها دست ندهید » دست دادید ؟ چرا وقتی که فرمود به آمریکا اعتمادی نیست » اعتماد کردید و میلیاردها دلار سرمایه ی ما را بر باد دادید ؟حالا می گویید عذرخواهی می کنیم ، اشتباه کردیم که اعتماد به جان کری کردیم . این اشتباه با اشتباهای دیگران فرق می کند ، اشتباه سهویی نیست ، چون هرچه ولی فقیه فرمود در جواب گفتید ما حقوق دان هستیم ، ما دیپلماسی بلدیم ، این معنا ندارد که با حقوق دانی سرمایه ی ملت برود و منتقدین خود را بی سواد ، متحجر ، بذل و ترسو جلو دهید ، این معنا ندارد که به آمریکا بله قربان بگوییم ولی به ولایت نه بگوییم ، این غلط است ، این مظلومیت مولا امیرالمؤمنین است که فرمود « کاش معاویه یک سرباز به من می داد و ده سرباز از من می گرفت ـ یک مدیر به من می داد و ده مدیر از من می گرفت » چون مدیران معاویه طلا هستند چون به معاویه بله قربان می گفتند ولی مدیران علی به وی نه گفتند . امام علی(ع)، ابن عباس و یا مالک اشتر را پیشنهاد کرد ، طرفداران علی گفتند « نه ما می گویم که حکم چه کسی باشد و در نتیجه نظر خود را به امیرالمؤمنین تحمیل کردند و ابوموسی اشعری را حکم قرار دادند . در نتیجه آن چیزی که ما از آن آسیب می بینیم در حالی که نام مقام معظم رهبری را به زبان می بریم اما از ایشان تبعیت نمی کنیم . در اقتصاد مقاومتی با آمار و ارقام اکتفا کردیم و خروجی نداریم ، خروجی را باید در عمل و روی زمین نشان داد نه بر روی کاغذ و بسنده کردن به آمار و ارقام مکتوب ، در واقع کاری است که آمریکایی ها روی کاغذ به ما قول دادند ولی به آن عمل نکردند .


وی در ادامه تصریح نمود : ما متأسفانه فقط از شهداء نام آنها را به زبان می آوریم ، اما برعکس شهداء عمل می کنیم ، شب ها به عکس شهداء نگاه کردن و روزها بر عکس آنها عمل کردن خود را فریب دادن است و جالب تر این که بر این عقیده هستند که بایدبدویم و به آینده نگاه کنیم و کلا گذشته را فراموش کنیم و اظهار می دارند همانگونه که امام حسین(ع) از حر گذشت ما هم باید این فتنه ها را نادیده بگیریم ، خجالت بکشید ، این چه حرفی است که می زنید ؟ حر توبه کرد و نزد امام حسین شرمنده شد ، خجالت زده شد و سربه زیر نزد امام حسین(ع) آمد و بعد جانش را کف دستش گذاشت و توبه اش پذیرفته شد و امروز زیارتگاه حر ، زیارتگده برای زائریش شده است ، حال شما می گویید بدون این که توبه کنند نادیده گرفته شوند ؟ فتنه گر دو را بیشتر ندارد یا می خواهد هم چنان فتنه کند و یا از کرده ی خود پشیمان است ، اگر پشیمان است که پذیره می شود و به دامن ملت باز می گردد اما وقتی که پشیمان نیستند می خواهند ادامه بدهند ، فتنه گری کنند ، آتش به جان نظام بیاندازند ، معنا دارد که گذشت کنیم ؟ شما که هم حقوق دان ، هم سیاست مدار و هم روحانی هستید و می دانید که نباید از فتنه گر گذشت نمود چرا قصد گذشت از آنها و فراموشی فتنه را دارید ؟


جلالی در پایان نویدی را هم به ملت ایران ، خوزستان و مردم ولایتمدار شوش داد و گفت : به حول و قوه ی الهی سیاست انقلابی ادامه پیدا می کند ، ما دو نوع سیاست خارجی داریم ، یک سیاست خارجی انفعالی  و یک سیاست خارجی انقلابی که با مقاومت به طرف « سوریه ، عراق ، یمن ، غزه ، لبنان و در بحرین »  می رود و امروز این عصبانیت آمریکا از پیروزی های مقاومت است ، این جفتک پرانی های آمریکا از عصبانیت است ؛ امروز با پیروزی مقاومت در حلب ، شاهرگ حیاتی آمریکا قطع شده است ، امروز غرب و ناتو زمین گیر شده است ، امروز صهیونیست ها شبها از ترس و لرز موشک های فجر و شهاب حزب الله خواب به چشمشان نمی رود ، نتانیاهو می گوید من هر شب کابوس غرش موشک های حزب الله خواب را از چشمانم گرفته است ، خود صهیونیست ها اعتراف کرده اند که حزب الله ده ها هزار موشک آماده ی شلیک دارد .


حجت‌الاسلام حسین جلالی، رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی  درآخر از مسئولین خواست تا اولویت اول را رفع بیکاری جوانان این مرز و بوم در نظر بگیرند .


از دیگر برنامه های این تجمع دو ساعته می توان به سردادن شعارهایی نظیر « خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست ـ ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ـ مرگ بر آمریکا ـ مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر انگلیس ـ مرگ بر فتنه گر و مرگ بر سازش کار » توسط  حاضرین در تجمع و هم چنین اجرای سرود توسط مجمع الذاکرین اشاره کرد ، ضمن این که کتابچه ای که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده بود بین مردم ولایتمدار شوش توزیع گردید .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست