03192024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۴۱۹3926

کارگاه شبکه ی روشنگری بسیج در نمازخانه ی سپاه ناحیه ی شوش برگزاری شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 11:30 روز چهارشنبه 19 تیرماه1398 به همت پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی ، معاونت فرهنگی ناحیه و روابط عمومی سپاه ، کارگاه شبکه ی روشنگری بسیج با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی شوش و بخش شاوور در نمازخانه ی سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش ضمن تبریک دهه ی کرامت و عرض خوش آمد گویی  به بسیجیان دانشجو و قدردانی از زحمات برگزار کنندگان کارگاه ، مستمر بودن برگزاری چنین جلساتی را ثمر بخش دانست و گفت : این اولین دیدار ما با اعضای شوراهای پایگاه های بسیج در تشکل های دانشجویی دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی شهرستان شوش و بخش شاوور است و عمده نگاه و رسالت اصلی یک دانشجوی بسیجی  در گام دوم انقلاب  با تأسی از بیانات مقام معظم رهبری و رسالت تشکیل پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی « تربیت نیروهای تراز انقلاب است .» و ما می بایست نسبت به این موضوع نقش خود را پیدا کنیم .یعنی به اندازه ی ظرفیت  شهرستان شوش ، این موضوع  را باید بومی سازی کنیم و بدانیم که در این دیار و بدانیم در پایگاه های  مقاومت بسیج « محلات و دانشجویی »چه باید بکنیم .


وی افزود : نیاز است دانشجویان بسیجی  روی این مسائل  کار کنند  ، نظر بدهند و اگر راهکاری هم دارند بیان نمایند ؛ ما می خواهیم فرد تراز انقلاب تربیت کنیم ؛ هر اقدام  تربیتی یک سری ابزار نیاز دارد . قطعا با این صحبت های من سئوالاتی در ذهنتان به وجود آید که ما باید چکار کنیم ؟ ؛ طرح های مختلفی در راستای برنامه ی ائتلای بسیج آماده شده و برای دست یافتن به افرادی که در تراز انقلاب باشند ؛ چرا افراد باید در تراز انقلاب باشند ؟ به این دلیل که ما در مواجه ای که با دشمنان داریم ، برخی از سست عنصرها زمام امور را به دست نگیرند ؛ اجازه ندهیم افرادی زمام امور را بگیرند که افراد انقلابی ، افراد متخصص ، متعهد و یا همان متخصصین متعهد خار در چشم و استخوان در گلوی دشمنان باشند ؛ چرا مراتب امت اسلامی  باید قبطه بخورد که چرا این قسمت از زمام امور جامعه در اختیار این شاخص باشد ؛ به این دلیل است که ما  نیروهای تراز انقلاب را تربیت نکرده ایم و تلاش  خود را به کار نگرفته ایم که ظرفیت نیروی تراز انقلاب آنقدر مهم است که در واقع به اندازه ی خود انقلاب مهم است .


سرگرد ایمانی نیروی انسانی را از منظر نظامی رکن اول دانست و در این خصوص یادآور شد : به یک فرمانده ی نظامی قبل از این که بگویند « اطلاعات ، عملیات ، آماد و پشتیبانی و...» در چه حدی است می پرسند « نیروی انسانی شما در چه حدی است ؟ چه کسانی  قرار است  با دشمن بجنگند ؟ به آن باور عقلی و دینی  رسیده اند که حاضرند بهترین هدیه ی الهی که «جان» است آن را در راه آرمان های انقلاب فدا کنند ؟ » حال سئوال اینجاست در چه مکان هایی باید این نیروهای تراز انقلاب را بیابیم؟و به چه روشی  می بایست نظیر 612 شهید شهرستان شوش را جستجو کنیم ؟و در نهایت  ابزار ما چه چی هستند که آنها را به کار گیریم تا تربیت نیروهای تراز انقلاب را بر عهده بگیرند ؟


فرمانده ی بسیج مقاومت شهرستان شوش افزود : آیا باید در « دانشگاه ، مسجد ، آموزشگاه ، منزل و ....» دنبال ابزار خود بگردیم ؟در محیط های کاری خود چه برنامه هایی را باید اجرا کنیم ؟ نقش دانشجو اینجا خیلی اثرگذار است ؛ باور کنیم که این موضوع های « تربیتی ، روشنگری و بصیرت افزایی » باید از لایه های زیر آغاز کنیم چون سخت است که مستقیم  روشنگری را از دانشگاه ها شروع کنیم ؛ یعنی تلاش ما برای پرورش تربیت و استعدادیابی می بایست از سنین پایین و از «مهدکودک ها ، دبستان ها و مدارس مقطع راهنمایی » آغاز کنیم و از این ظرفیت ها استفاده کنیم و بعد از آن به سراغ مساجد برویم ؛ وقتی وارد مساجد می شویم مشاهده می کنیم که پر از نیروهای نوجوان و جوان هستند ، با این آنها خوشحال می شویم ؛ آن مساجد چه ایده ای را به کار گرفته اند که نوجوانان و جوانان در مساجد حضور می یابند ؟چه اشخاصی روی آنها تأثیر گذاشته است ؟ چه فکر و اندیشه ای و چه روشی را به کار برده اند ؟ چرا دیگر مساجد آنقدر شلوغ نیستند و نوجوانان و جوانان  به آنها مساجد جذب نمی شوند ؟اما در حالی که نوجوانان و جوانان  خوب است که به مساجد جذب شوند ؛ اما چرا آن نیرو و نشاط بین آنها موج نمی زند ؟ ما باید دنبال این نوجوانان و جوانان برویم ؛ در این داستا دانشجویان بسیجی می توانند کمک کنند و بخشی از تربیت نیروهای تراز انقلاب را بر عهده بگیرند .


وی افزود : نکاتی که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب وجود دارد آمده اند خیلی گسترده و جامع موضوع را طرح کرده اند ؛ اما چه کسانی می خواهند حوزه ی فرهنگی آن را مدیریت کنند؟ ، سپاه که به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد ؛ لذا اقشار مختلف جامعه باید دست در دست هم بگذارند ؛ همانند یک موتور محرکه ی یک ماشین باید شبکه  ی روشنگری را جمع کنیم و رو به جلو آن را سوق دهیم لذا باید بسیج « طلاب ـ دانش آموزی ، دانشجویی ، محلات ، جامعه ی زنان ، هنرمندان ، ورزشکاران ، فرهنگیان و...» پای کار بیایند وآن ادارات ، نهادها و ارگان هایی که رسالت فرهنگی دارند نظیر «اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره ی تبلیغات اسلامی ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، اداره ی آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و... » باید برای تربیت نیروی تراز اول انقلاب نقش آفرینی داشته باشند .

 

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار نمود : حضرت آقا در بیانیه ی گام دوم خطاب به جوانان می فرماید : « اینک در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی، این بنده‌ی ناچیز مایلم با جوانان عزیزم، نسلی که پا به میدان عمل می گذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را آغاز کند، سخن بگویم. سخن اوّل درباره‌ی گذشته است.عزیزان! نادانسته‌ها را جز با تجربه‌ی خود یا گوش سپردن به تجربه‌ی دیگران نمی توان دانست. بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده‌ایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، نزدیک کنید.» در این بیانیه به جوانان امید بخشی  و امیدآفرینی داده شده است و بی شک بخش عظمی از این جوانان در جامعه شما دانشجویان هستید ؛ الان ما چقدر روی این موضوع کار کرده و وقت گذاشته ایم ؟دشمنان چقدر کار کرده اند ؟ وظیفه ی دانشجو روشنگری است ، این روشنگری فکر نکنید فقط در بعد سیاسی است ، ما فکر می کنیم  تشکل های دانشجویی فقط می تواند در مسائل سیاسی وارد شود اما نباید کاری شود که تشکل ها سیاست زده شوند لذا باید  بر اساس نیاز جامعه رونگری کنید .

سرگرد پاسدار ایمانی در ادامه به رخدادهای مهم در پیش رو اشاره کرد و تصریح نمود : «هفته ی دفاع مقدس ، هفته ی بسیج ، ایام الله دهه ی مبارک فجر ، انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و....»از عمده ترین و مهمترین رخدادهای در پیش رو هستند و ما نباید مثلا در هفته ی بسیج و یا هفته ی دفاع مقدس به خاطره گویی  بسنده کنیم ؛ برنامه ریزی دانشجویان باید برای  این اقدامات انجام شده را در این دو مناسبت بتوانند آن را به روز جا بیاندازند در غیر این صورت هر کس می تواند خاطره گویی کنند و کتاب های زیادی هم در این راستا به رشته ی تحریر درآمده است که مخاطب می تواند مثلا  کتاب را باز کرده و یک عملیات را از صفر تا صد مطالعه کند . «ما در این روشنگری باید بگوییم آنهایی که رفتند و دفاع کردند ، نسلی بودند که به انقلاب وفادار ماندند الان دارند هم موشک می سازند و هم موشک شلیک می کنند و یک سری اقدامات انجام می هند که جهان را حیرت زده کرده اند » آیا ما نمی توانیم در بقیه ی مسائل و امورات کشور از این دست آدم ها داشته باشیم ؟ما باید این جریان «ما می توانیم » و این افتخاراتی که فرزندان این مرز و بوم در حوزه ی نظامی به دست آورده اند ، آیا در این علم و دانش ما تحریم نیستیم ؟ آیا این عزیزان تحریم ها را نشکسته اند ؟ با خدا باوری و خود باوری و اطاعت محض از ولادیت آیا به هدف خود نرسیدند ؟ شاید خیلی از مردم ممکن است به این مسائل مهم توجه نکنند چون زیر آماج رسانه های دشمن هستیم .چون دشمن  می خواهد ما را یک کشور عقب مانده معرفی کند آیا شما دانشجویان این را قبول دارید یک کشور عقب افتاده در صنعت موشکی می تواند در سطح کشورهای پیشرفته ی جهان باشد ؟آیا این برای شما پذیرفته شدنی است ؟آیا اقداماتی که در مورد پهباد جاسوسی آمریکایی صورت گرفت و منجر به سرنگونی این پهباد گردیدو اصلا آمریکا فکر نمی کردند که توسط دانشجویان نظامی ما این اتفاق بیافتد ، آیا ایران جز کشورهای عقب افتاده است ؟

وی در ادامه به سریال مؤثر گاندو اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مسیر پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی مملو از واقعیاتی است که یادآوری و تبیین آن برای نسل های آینده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. جمهوری اسلامی ایران تا به حال از غفلت مسئولین فرهنگی و رسانه ای خود کم آسیب ندیده و از این آسیب ها تجربیات فراوانی بدست آورده است.  بی تردید ترجیح دادن منافع ملی بر منفعت اشخاص، احزاب و گروه ها برجسته ترین آموزه در مسائل مهم کشور بوده است. سازمان صدا و سیما در این مسیر، نقشی راهبردی، یکتا و تعیین کننده دارد. خوشبختانه استفاده از ابزارهای نوین برای روایت حقایق، بواسطه فعالیت گسترده تر جوانان در عرصه رسانه پرنگ تر از گذشته شده و جامعه شاهد ساخته شدن تولیدات استاندارد و شجاعانه است. مجموعه تلویزیونی "گاندو"که به روایت داستان چگونگی دستگیری جیسون رضائیان (جاسوس آمریکایی) و تبادل وی اختصاص داشت، یکی از اقدامات مثبت در صدا و سیما است. سریالی که با فاصله زمانی کوتاه از اصل ماجرا با استفاده از یک گروه فیلمسازی حرفه ای ساخته شد و توانست مخاطبین بسیاری را به خود جلب کند.

فرمانده ی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش افزود : تمام اقشار جامعه  ضمن قدردانی از تمام عوامل سریال موفق گاندو، مسئولین شبکه سوم سیما و همچنین مدیریت سازمان اعلام می دارد طبق ارزیابی ها یکی از مؤلفه های اصلی قدرت غرب مبتنی بر تبلیغات است، چنانچه جامعه رسانه ای کشور با علم به این موضوع در جهت مقابله با آن نسبت به تولید برنامه اقدام نمایند، تمام بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و .. از برکات این اقدام هوشمندانه بهره مند شده و در نهایت مردم عزیز ایران اسلامی به جایگاه رفیع تر نایل خواهند شد.

سرگردپاسدار علیرضا ایمانی یادآور شد : افکار مردم باید نسبت به این پیشرفت ها باز شود ، اما همانطور که گفتم بصیرت افزایی خاطره گویی نیست ؛ توجه به تاریخ مهم است چون امیرالمؤمنین(ع) می فرماید : « من چنان تاریخ را مطالعه می کردم که انگار با آنها زندگی کرده ام و اشتباهات آنها را اینجا انجام نمی دادم . » در واقع تاریخ معلم انسان هاست ، روشنگری ما برابر با ظرفیت هایی است که در تاریخ وجود داشته است ؛ با اتفاقاتی که الان رخ داده و با نگاه به آینده باید روشنگری کنیم .

وی در مورد انتخابات اسفندماه سال1398 گفت : ما باید توجه داشته باشیم که فردی را که هم تخصص داشته باشد هم تعهد  و از هم مهم تر فردی انقلابی که با قانون گذاری آشنایی داشته باشد را به مجلس بفرستیم ، در این اتفاقات مهم در سال 1398 باید  کمک کنیم  ؛عمار کشور ما  یعنی مقام معظم رهبری  در مورد انتخابات همیشه فرموده است «شجاع ترین، مؤمن ترین ، انقلابی ترین ، اصلح ترین » و کسی که مرزبندی شفاف خود را با دشمن مشخص نماید می تواند بهترین شخص  باد که راهی مجلس شود .

ایمانی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دانشجویان اظهار داشت : «شما باید به عنوان سربازان ولایت  سفیران انقلاب در مقابله با دشمن باشید . »

بخش دوم این کارگاه شبکه ی روشنگری پاسخگویی سرگردپاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی سپاه شوش به سه سئوالات دانشجویان بود که در یکی از سئوالات یک دانشجوی هنرمند پرسید : چرا کانون بسیج هنرمندان بیش از یک سال است که غیر فعال است؟ سرگرد پاسدار ایمانی در پاسخ گفت : در ابتدا فرماندهی این کانون به عهده هنرمند فقید شادروان استاد محمود صفارزاده بود و بعد از درگذشت ایشان محمود بالوایی از هنرمندان متعهد و از فرزندان شهید این مسئولیت را بر عهده گرفت اما به نا به دلایلی که اجازه دهید از گفتن آن در این جلسه که اختصاص به روشنگری دارد اشاره نکنم استعفا داد و بله این را قبول دارم که بعد از استعفای ایشان این کانون راکد ماند ولی ما در شهرستان شوش هنرمندان با تجربه ، والایی ، بسیجی ، متعهد و متخصص زیاد داریم که مراحل  آن در دست اقدام است و به امید خدا  فرمانده ی جدید کانون بسیج هنرمندان در مردادماه 1398 طی مراسمی رسمی معرفی خواهد شد . البته نباید از زحماتی که هم زنده یاد محمد صفارزاده و هم محمود بالویی در کانون  داشته اند یادی نشود .

در پایان « از قاسم احمدی و خانم اسدی » به عنوان دو دانشجوی فعال و تأثیرگذار در کمک رسانی به سیل زدگان به صورت نمادین و به نمایندگی از طرف دانشجویان تجلیل به عمل آمد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست