05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۱۴2159

غبار روبی مزار شهدای شوش بدون مراسم یک ساعت جلوتر از وقت اعلام شده برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

پنجشنبه 14بهمن1395 مصادف با سومین روز از دهه ی مبارک فجر که با عنوان « روز انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد، شهادت و رسالت زینبی(س) » نام گذاری شده است ، مزار شهداء یک ساعت زودتر از وقت اعلام شده رفع تکلیف شد .

به گزارش شوش نیوز ، در حالی که ستاد دهه ی فجر ساعت شروع مراسم غبار روبی و گلاب پاشی مزار شهداء را ساعت 15اعلام کرده بود ، خانواده ی های حدود 80 شهید عملیات والفجر مقدماتی با توجه به سرمای بالا نیم ساعت زودتر در محل حاضر شده اما متوجه شدند که مراسم به صورت فشرده و با قرائت زیات عاشورا ساعت 14 آغاز شده و هم زمان با ورود این خانواده ها به گلزار خاتمه یافته است .

مهندس یوسف زمانی شهردار ، شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهندس سعید مهرپرور نایب رئیس شورای اسلامی شهر شوش ـ سرگرد عسکری جانشین نیروی انتظامی ـ عبدالزهرا برهانی رئیس دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خبرنگاران وقتی که ساعت 14:45 به گلزار رسیدند و متوجه شدند که مراسم خاتمه یافته از این بی نظمی و نا هماهنگی ها ناراحت شدند .


در حالی که امام خمینی(ره) بارها فرموده است که صاحب اصلی این انقلاب مردم هستند چرا وقتی که مسئولین طراز اول شهرستان در مراسمی خارج از شهرستان و یا استان به سر می برند ، همین مردم که جمعی از آنها خانواده ی معظم شهداء هستند در مراسم غبار روبی نادیده گرفته می شوند ؟

جمعی از خانواده های معظم شهداء دور خبرنگاران و برخی از این مسئولین که به موقع آمده بودند را گرفته و درد دل خود را بازگو نمودند که چرا به خاطر سرما مراسم یک ساعت زودتر شروع می شود و فوری هر کس به خانه می رود در حالی که جوانان ما در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۶۱ در منطقه  ی عماره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب غرب بغداد « محور شیب میسان و فکه ، چذابه  » با رمز یا الله  در آن رمل ها و سرمای استخوان سوز انجام شد ، در چنین ماهی بود و شما اگر به سنگ مزار شهدای ما نگاه کنید 18 بهمن 1361 بر روی آنها حک شده است . مگر ما الان اینجا نیستم ؟ آیا سرما فقط مسئولین اذیت کننده است ؟


 

با شنیدن درد دل خانواده ی معظم شهداء با الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تماس گرفتم و دلیل جلوانداختن مراسم را جویا شدم که در پاسخ گفت : دبیر ستاد دهه ی فجر از من خواست که به خاطر سرمای غیر قابل تحمل مراسم باید ساعت 14 شروع شود و با قرائت زیارت عاشورا و غبارروبی و گلاب پاشی مزار شهداء خاتمه یافت . از ایشان پرسیدم که مسئولین هم آمده بودند ؟ که گفته شد علی سرپرست بخشدار مرکزی ، عبدالامیر بشکار دبیر ستاد دهه ی فجر و رئیس شورای تبلیغات اسلامی و جمعی از بسیجیان ، سپاهیان و نیروی انتظامی حضور داشته اند .


 

تحلیل شوش نیوز :

در دیگر شهرستان ها مراسم غبارروبی در هوای آلوده ی ریزگردها و یا زیر برف و باران برگزار شد ، آن هم به احترام شهدای انقلاب اسلامی و در حالی که در شهرستان شوش این مراسم در آستانه ی سالروز شهادت حدود 80 شهید عملیات والفجر مقدماتی است می بایست مراسم غبار روبی و عطر افشانی شوش ویژه برگزار شود ، اما افسوس که به خاطر حضور مهندس نجاتی فرماندار و سرگرد بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج در یادواره ی شهدای خوزستان و حضور نماینده ی مجلس شورای اسلامی و بالاخره حضور امام جمعه خارج از استان خوزستان ، این مراسم نتوانست رضایت خانواده ی معظم شهداء را به دست آورد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست