09162024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۵۲۶5194

امام جمعه ی شوش گفت : قبول داریم میراث آسیب است ولی خیلی از کم کاری ها را به گردن میراث می گذارند

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 26 مردادماه 1403 «هم زمان با باز گشت اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی در سال 1369 »به مجریگری « عبدالامیر بشکار » ـ تلاوت قرآن« محمد کاظمی » مؤذنی « محمدرضا تریچی » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  در مسجد شهید دانش حرم مطهر حضرت دانیال (ع) برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور « مهندس سید مهدی چلوی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش ـ علی الهایی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران ـ عامر الهایی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ـ جمعی از عشایرغیور ـ  جمعی از هنرمندان ـ اصحاب رسانه و مطبوعات ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع)  ـ  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در خطبه ی اول به آیه ی 30 از سوره ی مبارکه ی فصلت اشاره کرد و گفت :«  إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ/// آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.» یکی از شاخصه های انسانهای مؤمن و متقی در مسیری که به سمت الله تبارک و تعالی دارند در این سیرِ صعودی که طی می کنند ؛ صبر و استقامت است ؛ البته صبر و استقامت قطعا به معنای ایستایی نیست بلکه استقامت یک مدل حرکت است .


امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : حرکتی است که انسان بر اساسِ خواست و منویات خداوند عالم مشکلاتی که در مسیر وجود دارد را به جان می خرد تا آن سیر صعودی را طی بکند و مواجه می شود با یک بشارتی ؛ آن بشارتی که هم در قصه ی استقامت و صبر خداوند عالم عنایت می کند و هم در قصه ی شهداء «أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» در موضوع شهداء در آیه ی 170 از سوره ی مبارکه ی آل عمران می فرماید:«فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ///آنان به فضل و رحمتی که خدا نصیبشان گردانیده شادمانند، و دلشادند به حال آن مؤمنان که هنوز به آنها نپیوسته‌اند و بعداً در پی آنها به سرای آخرت خواهند شتافت که بیمی بر آنان نیست و غمی نخواهند داشت.» این شهداء این بشارت را به کسانی می دهند که هنوز به آنها ملحق نشده اند ؛ کسانی که در همان مسیر هستند ؛ آن بشارت را می دهند که «أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» موضوع زیبایی است .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه اظهار داشت : ولی این بشارت ها یک سختی دارد ؛ یک مشکلاتی دارد ؛ شما می بینید ؛ این موضوع آزاده ها و حضورشان در اسارت رژیم بعث خیلی سختی دارد ولی شما امروز وقتی خاطرات آنها بیان می شود حتی اعترافهایی که خودِ بعثی ها انجام می دادند ؛ می بینید که این یک اتفاق « أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» در آن وجود دارد ؛ یک آدم هایی که به تعبیر آن بعثی ها که می گفتند « نمی دانیم ما اسیر آنها هستیم یا آنها اسیر ما هستند » .


امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : الان ایام اسارت آل الله است بی بی زینب کبری(س) در مجلسِ یزید وقتی می خواهند روحیه اسرای دشت کربلا را تضعیف بکنند و مدعی باشند که ما پیروز شدیم ؛ بی بی مطلبی را که بیان می کند که چه اتفاقی افتاد و نهایت امر باعث می شود که خاندان آل الله برگردانند همان صبر و استقامتی است که صورت می گیرد ؛ نکته ای را در مورد خوف و حزن برای شما بگویم .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  اظهار داشت : « أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» حزن ما الان است ؛ در اون شرایطی که قرار داریم حزن اتفاق می افتد ؛ برای غیر از کسانی که اهل ایمان هستند , اونی که اهل ایمان است ؛ به خاطر اینکه همه ی اموراتش را به یدالله می بیند ؛ و خودش هم در آن مسیر تلاش می کند ؛ حزنی نسبت به سختی ها و مشکلات ندارد .

حطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش برای اینکه گفته ی خود را ثبیت کند مثالی زد و گفت : شما در مسیر پیاده روی اربعین ؛ مشایع که این مسیر را طی می کنند خیلی مشکلات ایجاد می شود ؛ گرما ـ تشنگی ـ تاول زدن پاها و .... با این وجود کسی آنجا نمی نشیند و زانوی غم بغل کند که و بگوید من دچار مشکلم ؛ چرا؟ چون می داند قراره برسد به امام ؛ چون این را می داند و مطمئن است ؛ تمام این سختی ها را به جان می خرد برای آن وصالی که قرار است صورت بگیرد . می گوید مؤمن حزنی ندارد ؛ ناراحتی حالی ندارد ؛ چرا؟ به خاطر اینکه برای آنها راه چاره ایی هست ؛ مدل نگاهی هست ؛ خوفی هم ندارد ؛ خوف مال آینده است .


امام جمعه ی شهرستان شوش یادآور شد : دیدی بعضی ها می گویند فردا چه اتفاقی می افتد؟ چند سال دیگه چه اتفاقی می افتد ؟ مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای« مدظه العالی » در آن ما های آخری که رئیس جمهور مملکت بودند ؛ خودشان می فرماید که خیلی ها گفتند فانی شما دوره ی ریاست جمهوریت دارد تمام می شود ؛ دیگه دوباره نمی توانی کاندید شوی ؛ فکری بکن ؛ مگه رو کردم طرف آنها و گفتم « من اگر الان اینجا هستم تکلیفم این اقتضا را می کرد اگر فردا روزی امام منعم کند که برو در فلان پاسگاه در سیستان و بلوچستان امام جماعت شو ؛ روی چشمم می گذارم می رم آنجا چون تکلیفم سیستان و بلوچستان است » وقتی مدل نگاه این شود و چون برای فرداش خوفی ندارد و نگاهش تکلیف محور است ؛ چه اتفاقی می افتد ؟ چند ماه بعد نه فقط پائین نمیاد بلکه در مقام امامت یک جامعه قرار می گیرد . « أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» خدایا بار پروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزریک و نزدیکتر بگردان ـ ما را از یاران واقعی آن حضرت قرار بده  ـ رهبر معظم انقلاب را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ  شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ صیهونیست بین الملل را همین الان نیست و نابود بگردان . 

  

امام جمعه ی   شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .تقوای الهی از اهم بیاتاتی است که در خطبه های نماز جمعه نسبت به آن ذکر می شود .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مسیر اهل بیت(ع) و مسیر اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت : این مسیر تقواست ؛ کسانی که در ایسن مسیر قدم بر می دارند قطعا عاقبت بخیر می شوند ؛ حتی کسانی که گاهی اوقات طرف دیگه ایی بودند ولی به واسطه ی یک صفت حرمت نگه داشتن برای ابا عبدالله ؛ چون ایامِ 28 مرداد است ؛ یکی از کسانی که در کودتای 28 مرداد دخیل بود به همراه شعبان بی مخ کارهای میدانی این کودتا را انجام می داد ؛ این را طیب حاج رضایی گفت . طیب در سال ۱۲۹۰ خورشیدی در محله صابون پز خانه (در اصطلاح عام صام پزخانه) تهران به دنیا آمد. پدر او حسینعلی حاج‌رضایی قزوینی از ترک‌ها قزوین و اهل روستا ارتش آباد شهرستان آوج استان قزوین بوده که پس از مهاجرت به تهران به شغل جمع‌آوری بوته‌های خشک برای نانوایی‌ها مشغول بود. طیب سه برادر به نام‌های حاجی مسیح، اکبر و طاهر داشت. او از همان ابتدا به ورزش باستانی علاقه‌مند بود و پس از پایان یافتن دوره سربازی بود که نام او کم‌کم بر سر زبانها افتاد.  طیب از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۲ از میدان داران به نام میوه و تره بار تهران بود و به کار خرید و فروش میوه و تره بار مشغول بود. او در دوران زندگی اش دو همسر و هفت فرزند داشت .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : هم دوره‌ای‌هایش در آن سال‌ها در زورخانه‌هایی مانند «زورخانه اصغر شاطر» در انبار گندم (نزدیک به میدان شوش)، «زورخانه رضا کاشفی» در بازارچه سعادت (در خیابان مولوی) و زورخانه‌هایی در محله‌های پاچنار و نظام‌آباد و البته زورخانه شعبان جعفری در پارک شهر به ورزش باستانی می‌پرداختند ؛ طیب در سنین جوانی بارها به دلیل درگیری به زندان افتاد که در برخی موارد دوران محکومیت را به صورت کامل نگذراند. از سوابق محکومیتهای او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:« دو سال حبس انفرادی به دلیل درگیری با پاسبانهای شهربانی در سال ۱۳۱۶ ـ  در سال ۱۳۱۹ به دلیل درگیری تحت تعقیب بود که با کفالت آزاد شد ـ  پنج سال حبس با اعمال شاقه در سال ۱۳۲۲ وتبعید به بندرعباس در سال ۱۳۲۳ به اتهام قتل» بنا به آنچه در خاطرات دیگران از او گفته می‌شود، ویژگی‌هایی چون خشونت و اعمال زور علیه شهروندان به وی منسوب است و از او به عنوان فردی دیندار هم یاد می‌کنند؛ مثلاً گفته می‌شود که در ماه محرم از کوتاه کردن ریش خودداری می‌کرد و لباس سیاه عزا می‌پوشید و عزاداری می‌کرد. همچنین بیژن حاج‌رضایی فرزند طیب در مورد دلبستگی پدرش به حسین بن علی چنین می‌گوید :«پدرم، عجیب حساسیت و علاقه به خاندان عصمت و طهارت به‌خصوص حضرت امام حسین داشت و این را واقعاً می‌گویم که عاشق او بود، حتی در برابر بعضی اعتراضات مادرم در مورد بعضی خرج‌هایش می‌گفت من زندگی‌ام و پولی را که به‌دست می‌آورم؛ دو قسمت می‌کنم یک قسمت آن را خرج خودم می‌کنم، و قسمت دیگر را خرج امام حسین(ع) ، حالا یا برای او عزاداری می‌کنم یا به راه او خرج می‌دهم.» یکی از موارد شهرت طیب دسته عزاداری او بود که در تاسوعا و عاشورا از میدان انبار به سمت مرکز شهر حرکت می‌کرد و در طول مسیر مورد استقبال بزرگان محلات مانند علی کاشانی قرار می‌گرفت.  طیب و افراد وابسته به او مستقیماً در کودتای ۲۸ مرداد دخالت نداشتند و بعد از ظهر و پس از پیروزی کودتا به میدان آمدند. احترام طیب به ارباب زین العابدین که از سران میدان بود از عوامل مهم پرهیز طیب از همکاری مستقیم با دربار بود. . پس از کودتای ۲۸ مرداد طیب به تدریج دربارهٔ حمایت از دربار تغییر عقیده داد و در مواردی از جمله در انتخاب رئیس صنف قهوه چی‌ها با نیروهای حامی دربار از جمله شعبان جعفری در گیر شد و مانع انتخاب شعبان جعفری به جای ابراهیم کریم آبادی به عنوان رئیس این صنف شد. تلاش سید رضا زنجانی از طریق دو تن از دوستان طیب حسین کلانتری و قاسم سماور ساز از عوامل تغییر نظر طیب نسبت به دربار بود. در مقابل دربار برای تغییر نظر طیب سعی در دادن امتیازاتی به وی داشت. از جمله واگذاری امتیاز خرید و فروش هندوانه‌های قرق در ازای یک چک یک و نیم میلیون تومانی بود. بنا به علت نامعلوم و احتمالاً برای تحت فشار گذاشتن وی این چک را که به اجرا گذاشتند و او را به مدت ۲۴ ساعت به زندان انداختند. زندانی شدن بابت چک برای طیب بسیار ناراحت‌کننده بود و یکی از عوامل دلخوری وی از دربار نیز این بود.


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در تکمیل این بخش از خطبه ی اول اظهار داشت : طیب حاج‌رضایی با برخی از علما و روحانیون در ارتباط بود؛ مثلاً در گزارش ساواک در سال ۱۳۳۶ چنین آمده است که طیب به منزل سید ابوالقاسم کاشانی میوه فرستاده است. او در ابتدا به شاه نیز وفادار بود، تا جایی که تصاویر شاه و پرچم شیروخورشید را روی بدن خود خالکوبی کرده بود. گفته می‌شود امیر حاج‌رضایی بازیکن سابق و کارشناس فوتبال برادرزاده اوست. رژیم ستم  شاهی ؛  طیب حاج‌رضایی را در ۱۶ خرداد ۱۳۴۲ به همراه ۴۰۰ نفر دیگر به جرم برهم زدن نظم عمومی دستگیر کرد و سرکرده این افراد دستگیر شده را طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی عنوان کردند. سرانجام از میان افراد دستگیر شده، اسماعیل و طیب حاج‌رضایی به حکم صادره از دادگاه ویژهٔ شماره یک لشکر گارد به ریاست سرتیپ حسین زمانی و دادستانی سرهنگ ستاد احمد دولو قاجار و با وکالت تسخیری تیمسار شایانفر پس از ۱۳ جلسه محاکمه به جرم فعالیت مجرمانه و خیانتکارانه به منظور برهم زدن نظم و امنیت عمومی در روزهای ۱۵ خرداد ماه همان سال به استناد قسمت اول مادهٔ ۷۰ قانون مجازات عمومی به اعدام محکوم شدند و این حکم در سحرگاه ۱۱ آبان ۱۳۴۲ اجرا شد . طیب در وصیت‌نامهٔ خود آورده است که « هر کس پس از فوتش ادعای طلب داشتن پول از وی داشت باید به او پرداخته شود و هر کس از بدهکاران اگر بدهی خودش را پرداخت نکرد او از طلب خود گذشت کرده است.»


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه یادآور شد : شما ببینید کسی که تمام دارائی اش را در راه اباعبدالله می گذارد چه اتفاقی می افتد . حر که راه را بر اباعبدالله بسته بود ؛ یک صفت داشت این حر ؛ اولاد حضرت فاطمه زهرا(س) را دوست داشت . وقتی آمد ؛ عذرخواهی کرد و پیشمان شد ؛ امام حسین(ع) به او گفت بیا ما که راه را نبسته ایم ؛ کسانی که در راه امام حسین(ع) قدم بر می دارند و عاشقانه این مسیر را طی می کنند ؛ خود اباعبدالله کمک می کند ؛ در این مسیر ان شاءالله زندگی شان را ؛ عمرشو هدیه می کنند و این همان مسیر تقوا است . ان شاءالله که خداوند عالم به همه ی ما توفیق دهد که عمر و زندگی مان دز این مسیر باشد . جایی دیگر نرویم ؛ زیرِ بیرق امام حسین(ع) جانمان را هم در این مسیر تقدیم بکنیم .

حجت السلام شیخ مهدی علیزاده اصل به نکاتی اشاره کرد و در اولین نکته گفت : امروز 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن اسلامی است . در 26 مردادماه 1369 که به تدریج به میهن اسلامی بازگشتند ؛ یادِ سیدِ آزادگان حاج  سید علی اکبر ابوترابی‌فرد را گرامی می داریم و یاد و خاطره ی همه ی کسانی که در اسارت بودند و به شهادت رسیدند یا کسانی که در اسارت بودند و آمدند و امروز در بین ما نیستند گرامی می داریم ؛ ان شاءالله خداوند به مسئولین توفیق دهد ؛ چون خدمت به چنین آدم هایی توفیق می خواهد اونی که انجام نمی دهد توفیقش را ندارد .

امام جمعه ی شهرستان شوش به نکته ی دوم پرداخت و اظهار داشت : 28 مرداد سالروز یک کودتای آمریکایی است که علیه یک دولت مستقر در ایران صورت گرفت ؛ دشمنی آمریکا با ایران مال امروز نیست از سال 1332 و حتی قبل از آن این اتفاقات افتاده و می افتد که ثابت می شود این دشمنی ها وجود دارد ؛ در این راستا به دو موضوع اشاره کنم که در واقع دو درس و عبرت هستند ؛ معمولا درس برای خوبی هاست و عبرت برای بدی ها ؛ اولین عبرتی که از این جریان می توانیم بگیریم ؛ آن اطمینانی است که مصدق به آمریکائیها داشت و آنها هم از این اطمینان استفاده ی کامل را بردند ؛ زیر پاشو خالی کردن ؛ دولتی را که مستقر شده بود با کودتا از بین رفت که مقام معظم رهبری بارها و بارها در این مورد صحبت کردند و اگر گوش شنوایی باشد باید بشنوند مسئولین امر . اما نکته ی دوم که از اولی مهم تر است ؛ ما در بحث خواسته ؛ من دو هفته ی قبل که خیلی مناعت طبع دارید ؛ خواسته کم دارید ؛ چه می شود که یک نهضتی مثلِ نهضتِ ملی شدن صنعت نفت کم ممتج به یک دولت می شود که به راحتی شکست می خورد ؛ یک نهضت دیگه داریم به نام نهضت انقلاب اسلامی ؛ هر سال شکوفاتر می شود ؛ پر رونق تر می شود که رویش هایش چند برابر ریزش ها می شود ؛ ما در نهضتِ ملی شدن صنعت نفت به دنبال اقل بودیم ؛ یعنی آمدیم و گفتیم هر که می خواهد حکومت بکند ؛ شاهئ می خواهد باشد آمریکائی ها می خواهند باشد ؛ انگلیسی ها می خواهند باشند ؛ ما فقط یک خواسته داریم و خواسته ی ما این است که نفتمون مال خودمان باشد ؛ وقتی نگاه ؛ نگاهِ اقل شد ؛ نه فقط نفت در اختیار شما قرار نمی گیرد ؛ بلکه بعد از کودتای 28 مرداد ؛ این نفت چهار میخه در اختیار آمریکائی ها و انگلیسی ها قرار می گیرد ؛ چرا؟ چون نگاه اقل است ؛ اتفاقا ما باید زیاد بخواهیم ؛ آن چیزی که در انقلاب اسلامی رقم خورد ؛ حضرت امام خمینی(ره) وقتی قیامش را شروع کرد ؛ نگفت آقا ما می خواهیم اسلامی وجود داشته باشد ؛ نه ؛ اصلا موضوع ایران نبود امام فرمود :« ما حرکتمان برای این است حاکمیت الله در جهان پیاده شود . » موضوع این است ؛شروعش در 22 بهمن سال 1357 بود که حرکتی برای پیاده کردن انقلاب در جهان بود . امروز شما ببینید بزرگی را ؛ ببینید اتفاقی که در دنیا می افتد ؛ این مال جیست؟ این مال این است که نگاه رو به بالا بوده است و نگاه بزرگی است ؛ « اگر ما می خواهیم شوش پیشرفت بکند ؛ این موضوع باید درس باشد برای ما . » نیائیم بگوئیم ما این اقل را می خواهیم برای ما کفایت می کند ؛ نه ؛ نگاه باید نگاه بزرگی باشد ؛ اگر ما برنامه ریزی می کنیم ؛ اگر کاری انجام می دهیم ؛ دو هفته پیش گفتم ؛ یکی از کارهای خوب این است که برویم به سمت بازگشایی مرز فکه ؛ آقایون می گویند طرف عراقی راضی نمی شود چون سود و صرفه ی اقتصادی برای ما ندارد ؛ سئوال ؛ اگر این در یک استان دیگر بود ؛ در اختیار کسانی بود که مطالبه شون مطالبه ی بالایی است ؛ آیا بازهم طرف عراقی می گفت برام سود و صرفه ندارد ؟

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : این نیست ؛ ما کم کاری های خودمان را تقصیر دیگران نیندازیم ؛ بعضی اوقات یاد گرفته ایم این را ؛ آقا قبول داریم میراث آسیب است ولی خیلی از کم کاری ها را به گردن میراث می گذارند ؛ شاید بالای 70 تا 80 درصد از کم کاری ها را به عهده میراث می گذاریم ؛ بعد که نگاه می کنیم می بینیم خیر از کم کاری است ؛ می رفتند پای میز مذاکره می نشستند ؛ صحبت می کردند ؛ گفتمان می داشتند ؛ موضوع حل می شد . ما روزی به یک بنده خدایی گفتیم ؛ مگر نه آمدید ؛ جهانی کردی  شهر را در واقع شهر جهانی کردی در مقابل چه چیزی یا چه امتیازی را دریافت کردی ؟ می دانید در پاسخ چی به من گفت ؟  گفت مگر باید چیزی بگیریم ؟ موضوع این است ؛ وقتی نگاهمان نگاه اقل باشد ؛ بهتر از این نمی شود که با تمام زحمت هایی که مسئولین می کشند ؛ با تمام خدمت هایی نظام مقدس اسلامی دارد ولی وقتی نگاه می کنی شخصی که شاید 20 سال قبل دز شهر شوش بوده بعد از 20 سال که می آید می گوید این شهر چه تغیری کرده؟ دوری در شهر می زند و می گوید « این شوش همان شوش 20 سال پیش است و هیچ تغیری نکرده » ولی شما به بعضی از شهرستانها که نگاه می کنی بعد از یک ماه زمین تا آسمان تغیر کرده ؛ نگاه باید بزرگ و رو به افق باشد .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده در ادامه یادآور شد : به همین حرم حضرت دانیال نبی(ع)  بسنده می کنیم مگه می خواهیم چکار بکنیم ؟ کی این را گفته ؟ چرا نباید حرم حیاط های متعدد داشته باشد؟ چرا نباید حرم توسعه پیدا کند ؟ مرکز تمدن شوش کجا بود ؟  مگر همین حرم حضرت دانیال نبی(ع) نبوده؟اگر همین حرم توسعه پیدا کند ؛ توسعه ی تمدنی ایجاد خواهد شد . وقتی نگاه ما اقل باشد می مانیم ؛ آن چیزی که باعث شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت شد نگاه اقل بود . آن چیزی که باعث عظمت و اقتدارانقلاب اسلامی شد نگاه اکثر بود ؛ امام راحل فرمود : « حاکمیت الله در جهان » این را یاد بگیرید ؛ ان شاء الله ئر مسیری قدم برداریم که آن مسیر آبادانی ؛ شکوفایی و توسعه باشد؛ وقتی این مسیر باشد این مفاسدی که وجود دارد خیلی از آنها مرتفع خواهد شد ؛ جوانی که بیکار نباشد سراغ خلاف نمی رود ؛ صبح تا شب کار می کند که برود خانه بخوابد که صبح روز بعد بره سرکارش ؛ جوانی که خانه و زندگی داشته باشد ؛ خانه ی مشخصی داشته باشد دنبال فساد نمی گردد ؛ بعضی اوقات باید حرکت کرد ؛ ان شاءالله خدا هم کمک خواهد کرد ؛ خدایا بار پروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزریک و نزدیکتر بگردان ـ ما را از یاران واقعی آن حضرت قرار بده  ـ رهبر معظم انقلاب را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ  شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ صیهونیست بین الملل را همین الان نیست و نابود بگردان .


آزاده و جانباز ایثارگر سرهنگ هاشم رفیعی زاده به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی به عنوان سخنران پیش از خطبه ها سخنانی را بازگو نمود . 

 

از دیگر برنامه های این ئهفته می توان به « قرائت زیات آل یاسین توسط حاج عبدلرحبم انصاری » و یا د خاطره ای شهدایی که از تاریخ 2720مردادماه الی 02 شهریورماه  در هشت سال جنگ دفاع مقدس  شربت شهادت نوشیدند نظیر « شهید یبار منصوری ـ شهید مسعود راد مهر  ـ شهید نعیمه موسوی ـ شهید طرار احمدی  ـ شهیده فاطمه جادری پور هویزه ـ شهید جاسم راشدی  ـ شهید عبداله عمله  و  شهید لطیف امانه » یادشان گرامی باد . 

همچنین به مناسبت اربعین حسینی برادر پاسدار مصطفی میردورقی با سینه زنی و ذکر مصسبت نمازگزاران را در غم و اندوه فرو برد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست