05222024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۲۱۲1628

علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد

تهیه و تنظیم : عباس کرم الهی

بر اثر سیل اخیر که خساراتی مالی زیادی به روستاهای ، شوش ـ شوشتر و دزفول و همچنین بخشی از حوزه ی شهری پایتخت مقاومت ایران وارد شد ، قسمتی جاده ی ارتباطی چغازنبیل به شهرستان شوشتر واقع در شهرک سیدنور کلا تخریب شده و به حالت خود مانده است .

 

یکی از کارکنان گروه صنایع کاغذپارس با برقراری تماس تلفنی از تخریب قسمتی از جاده ی روستای سید نور خبر داد که بلافاصله به محل مورد نظر رفته و از محل خسارت دیده گزارش تصویری تهیه نمودم که در همین گزارش عکس های مورد نظر را مشاهده می کنید .

این جاده در واقع یکی از جاده های اختصاصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه می باشد که برای تردد وسایل نقلیه ی حمل نیشکر  احداث شده ، اما چون روستاهای زیادی از این مسیر به مرکز بخشداری شاوور و یا شهر شوش تردد می کنند و از طرفی یکی از راه های ارتباطی شهرستان شوش به شهرستان شوش تلقی می گردد و نزدیک ترین راه برای تردد مردم شهرستان شوش جهت بازدید از معبد چغازنبیل که ثبت جهانی است می باشد ؛ لذا اداره ی راه و شهرسازی و اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همچنین فرماندار شهرستان شوش و بخشدار شاوور هم در رفع این مشکل مسئول هستند .


این جاده با توجه به این که روشنایی ندارد و در شب فقط با نور چراغ های وسایل نقلیه  ، تردد در آن امکان پذیر است ، لذا علاج واقع را قبل از وقوع باید کرد و تا وسیله ای حتی در روز از قسمت تخریب شده ی این جاده به بیرون انحراف پیدا نکرده و تلفاتی را روی دست نگذاشته ، مسئولین ذیربط نسبت به زیر سازی و بازسازی این جاده در اولین فرصت اقدام نمایند .


شایان ذکر است  روستای سید نور همانند سایر سکونت گاه های کشور از بافتی جوان برخوردار بوده او از کل جمعیت 1370 نفری ؛ 682 نفر زن و 690 نفر مرد هستند بدین ترتیب نسبت جنسی برابر 101 می باشد یعنی به ازای هر 100 نفر زن 101 نفر مرد وجود دارد.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست