05012024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۲۳۰1655

دوره ی جامع آموزشی طرح معرفت 2 در کوی ابوذر شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 از ساعت 8 صبح تا 13 ، دومین دوره ی جامع آموزشی طرح معرفت در دبستان دخترانه ی اسماء کوی ابوذر شهر شوش در 14 رشته برگزار شد .

 

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در مراسم افتتاحیه ی این دوره ضمن تقدیر از مسئول امور مساجد به خاطر برنامه ریزی این دوره ، عنوان نمود : عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت مدیران ، ائمه ی جماعات ، رابطین و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین اساتید این دوره و عبدالرضا لالوند نایب رئیس شورای اسلامی شهرشوش ، تنها مسئولی که دعوت ما را لبیک گفت و در جمع ما حصور یافته است .

وی به خاطر عدم حضور مسئولین گفت : ما اکثر مسئولین دستگاه های دولتی دعوت کردیم و کلیه ی  مدیران  و اعضای کانون های فرهنگی و هنری را برای حضور در این مراسم دعوت کردیم ولی متأسفانه از جانب مسئولین از این مراسم استقبال نشده و این کار ما را شدیداً نگران کرده است ؛ برنامه ی فرهنگی جامعی که در سطح شهرستان شوش در حال برگزاری است و حتی با توجه به این که کلاس ها در سطح استان خوزستان برگزار نشده و ما امروز دوره ی دوم را در حال برگزاری داریم و از کارهای فرهنگی استقبال نشود می توان این را به حساب کارها و مشغله هایی که دارند می گذاریم و امیدواریم که خداوند  ما را ببخشد که در روز تعطیلی این برنامه را تدارک دیدیم و هدف  این بود که روز تعطیل اکثرا وقت حضور در دوره را دارند و در نتیجه آمار بالاتری را ببینیم .


شریف احمدی سپس  خطاب به دست اندرکاران کانون های فرهنگی و هنری اظهار داشت : شما مسئولین و اعضای کانون ها هستید و رسالت سنگینی  که بر عهده ی شماست این است که برای اثبات آن می بایست به حدیثی اشاره کنم که می گوید « در آخر زمان کسی که بتواند دین خودش را حفظ بکند مانند کسی است  که گدازه ای از آتش در دست دارد و از این دست به آن دست پرت می کند از بس که حرارت و داغی اش غیر قابل تحمل است  و این نشان دهنده ی آن است که حفظ دین خیلی مهم است  » .

وی در ادامه به پیشرفت علم و تکنولوژی در عصر حاضر اشاره کرد و در این خصوص خاطر نشان نمود : در دوران هشت سال دفاع مقدس به یاد دارم ، امام خمینی(ره) فرمودند : « مسجد سنگر است ، سنگرها را حفظ کنید . » در آن زمان برداشتمان این بود وقتی امام  این جمله ی گهربار را می فرماید یعنی بسیجیان که برای رفتن به جبهه ثبت نام می کنند در مسجد تجمع می کنند دعا و راز و نیاز به جا می آورند و بعد به جبهه اعزام می گردند ولی امروزه مشاهده می کنیم در می یابیم که کلام امام فقط اختصاص به آن زمان نداشته بلکه امروز بیشتر احساس می کنیم که مسجد سنگر است و کسانی که وارد مسجد می شوند نسبت به کسانی که وارد نمی شوند مصون تر هستند و البته این اعتقاد را نداریم که خیلی بهترند بلکه نسبت به دیگران نزد خداوند قابل قبول تر هستند و همانگونه که مشاهده می کنید امروز مساجد برنامه هایی که اجرا می شود شاید از نظر مالی در مضیقه باشد که آن جوانی که جذب مسجد می شود با سخنرانی و روضه نمی توانیم آن را در مسجد حفظ کنیم ؛ با کلی برنامه ریزی و وقت گذاشتن و در کنار آن تبلیغ کردن و اطلاع رسانی ؛ ده ها جوان  را جذب مسجد می کنیم و حداکثر تا سه ماه از آن ها بهره می بریم و در مقابل چیزی نداریم که به آنها ارائه دهیم خود به خود آن دسته از جوانان گام به گام از مساجد عقب نشینی می کنند .


رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود در مورد پیشرفت علم و تکنولوژِی تصریح نمود : امروز پیشرفت علم از جهتی حُسن است و از طرفی عیب است ؛ آیا ما می توانیم جلوی علم و پیشرفت را بگیریم ؟ اصلا این شدنی نیست به عنوان مثال این موبایلی که در دست همه ی ما وجود دارد و روز و شب از آن استفاده می کنیم این یکی از نتایج پیشرفت علم  است ولی آیا به عنوان یم فرد متدین می توانیم از آن استفاده نکنیم در حالی می دانیم درون این گوشی ها انواع برنامه های نرم افزاری وجود دارد ؟ پاسخ با قاطعیت منفی است ، چون وقتی از نظر فنی به موبایل نگاه می کنیم جایگزین چندین وسیله برای ما شده است که همه ی ماها به آن نیاز داریم ولی از طرف دیگر همین گوشی معظلی شده است برای جوانان و نوجوانان و در بعضی از مواقع انصافاً کنترل آن از دست ماه خارج است ؛ من درخاله ی خودم آنقدر پافشاری می کنم که تربیت فرزندان خودم را اسلامی و متدین بار بیاورم و پای آنها را به مسجد وارد کنم ولی وقتی که وارد خیابان، مدرسه و دانشگاه رفت که دیگر که از کنترل من خارج می شوند و لذا در جمع بندی سخنان خود در این بخش باید بگویم که موبایل همانند یک چاقو در آشپزخانه است و زن خانه دار می داند که در چه مراحل باید از این چاقو استفاده بکند ، همان زن خانه دار وقتی که می بیند بچه ی خانه چاقو را در دست گرفته آن را از دست بچه می گیرد ؛ موبایل هم همین مصداق را دارد ولی آیا می توانیم گوشی را از دست فرزندان خود بگیریم ؟ ممکن است که در خانه جلوی والدین چنینکاری انجام ندهد اما شب هنگام  یا روز در خیابان و کلا به دور از خانه هر کاری که بخواهند انجام می دهند و کاری هم از دست ما بر نمی آید و رسالت شما که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستید خیلی سنگین است و به همون نسبت که رسالت شما سنگین است خدایی ناکرده هر کدام از شماها اگر یک خطایی انجام دهید در اجتماع صدبرابر آن را مشاهده خواهیم کرد ، چونبعضی از خانواده ها  از شماها به عنوان الگو استفاده می کنند و به فرزندان خود می کنند استاد خود را الگوی خود قرار دهید ، چرا دنبال برنامه های انحطاطی هستید ؟ چرا دنبال برنامه های مبتذل هستید مگر نه این فرزند همسایه است ؟ و شما خود اطلاع ندارید که الگو هستید  و نمی دانید و همیشه شما را مثال می زنند ولی وای به زوی که ما بیائیم خطایی انجام دهیم که آن موقع آن پسر یا دختر به والدین خود می گوید آن فردی که گفتید وی را به عنوان الگوی خود قرار دهید این خطا را مرتکب شده است .


 

 

وی افزود : لازم است که از هر نظر مجهز باشیم ، مطالعه را هرگز فراموش نکنیم ، مشکل اساسی که این روزها بین جوانان ما وجود دارد مقایسه ی خودشان با دیگران است و در این مقایسه این طور فکر می کنند که از علم بیشتری برخوردارند و این اشتباه محض است . کسی که علم بیشتری دارد مانند درختی است که به ثمر رسیده باشد ، میوه ی زیادتری می دهد نه این که با غرور فکر کنیم که از دیگران بالاتریم ، نیاز است صحبت را کوتاه کنم و بگویم تنها راه جوانان و نوجوانان ما از این ناهنجاری ها رو آوردن به مساجد است که الحق همانند سنگر هستند .

 

لازم به توضیح است این دوره در 14 رشته « قرآن » ، « ولایت فقیه » ، « مهدویت شناسی » ، « نهج البلاغه»  ،  « بصیرت افزایی  » ، « کانون شناسی »  ، « رسانه ـ  مطبوعات  ـ  دیجیتال ـ ماهواره و فضای مجازی »  ، « مطالعه ـ کتاب ـ کتابخانه » ،  « مهارت و کسب زندگی اسلامی »  ، « اذان و نماز » ،  « کارآفرینی و اقتصاد » ، « اردو » ، « بهداشت و سلامت »  و « عفاف و حجاب »  زیر نظر « شریف احمدی ـ دکتر علیرضا کریمی ، سید علی موسویان، استاد عبدالحسین چریم  ـ عباس کرم الهی ـ کریم ستاوی ـ محمدرضا مهرابی ـ حجت الاسلام جایمند و .... »  برگزار شد.

 

از دیگر برنامه های این دوره می توان به اجرای دکلمه و برپایی نمایشگاه کتاب و نمایشگاه صنایع دستی اشاره کرد .

 شایان ذکر است سومین دوره ی طرح معرفت در منطقه ی صنعتی هفت تپه برگزار می شود .

 

 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست