05012024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۱۲1680

اولین جلسه ی دفتر فرهنگی بنیاد مهدویت شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 11 خرداد 1395 ساعت 18 نخستین جلسه ی دفتر بنیاد فرهنگی مهدویت شهرستان شوش به منظور مشخص شدن تقسیم برنامه ها  در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد .

 

گزارش شوش نیوز ؛  اولین جلسه اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شوش در راستای برنامه ریزی و انسجام برنامه سال جدید برگزار گردید

 

در این جلسه ابتدا دکتر علیرضا کریمی مسئول پژوهش دفتر بنیاد فرهنگی مهذویت شهرستان شوش به فرهنگ سازی فرهنگ مهدویت شناسی در مدارس اشاره کرد و در این زمینه گفت : ما اگر فرهنگی سازی در جامعه را در رأس تمام امورات قرار دهیم ، مهدویت شناسی می بایست در ردیف نخست باشد و آن هم با هماهنگی که بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش و دفتر امام جمعه صورت می گیرد می بایست مصوب شود که از مقطع تحصیلی راهنمایی به بالا حداقل یک ساعت در هفته به کلاس مهدویت شناسی در نظر گرفته شود که در صورت محقق شدن این پروسه نسل آینده ی ما با فضائل و خصوصیات امام زمان(عج) کاملا آشنا خواهد شد .


 

وی افزود : البته وقتی می خواهیم با دانش آموزان مقطع راهنمایی در این خصوص صحبت کنیم می بایست ابتدا از خود بپرسیم « فرهنگ مهدویت چیست ؟ و چرا می خواهیم دانش آموزان را با این موضوع آشنا کنیم ؟ و برای رسیدن به یک خروجی خوب چه شیوه های را می بایست به کار بگیریم ؟ چون تربیت دانش آموزان این مقطع با دانشجویان کاملاً متفاوت است .

 

دکتر کریمی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد نمایشگاه مهدویت شناسی ، پخش فیلم های مهدویت شناسی در مساجد و تأسیس کتابخانه های تخصصی را از دیگر موارد مورد نیاز تربیت نسل منتظر را دانست .

 

عباس کرم الهی مسئول انفورماتیک و رابط دفتر بنیاد فرهنگی مهدویت شهرستان شوش ، ضمن تأیید پیشنهادات دکتر کریمی ، خود سازی را در اولویت اول برای رسیدن تربیت نسل منتظر دانست و اظهار داشت : اگر ما در نظر داشته باشیم شور امام حسین(ع) در طول سال در جامعه پر رنگ است در حالی که برای امام زمان(عج) که در آینده خواهد آمد آن طور که باید برنامه ای داشته باشیم متأسفانه کم رنگ است و تمام برنامه های مهدویت ما در ماه شعبان و بالاخص نیمه شعبان خلاصه می شود و این به خودی خود یک دغدغه است ، لذا می بایست همانگونه که در طول سال کنگره ی عظیم حضرت امام رضا(ع) به صورت بین المللی برگزار می شود که شهرستان شوش معمولا در شهریور هرسال میزبان اختتامیه جشنواره ی بین المللی شعر رضوی به زبان عربی است که در واقع این بخش کوچکی از این برنامه ی عظیم است ، چرا چنین برنامه های برای آشنایی هر چه بیشتر مهدویت در نظر گرفته نمی شود ؟


 

وی در ادامه خاطر نشان نمود : البته نباید دست روی دست بگذاریم و منتظرباشیم که کارها خود به خود به مرحله ی انجام برسند لذا می بایست از خود شروع کنیم و درون خانه ببینیم چه کتابی در راستای مهدویت شناسی در کتابخانه ی شخصی خود داریم و آیا از چنین کتاب هایی مطالعه می کنیم ؟ و وقتی بدانیم  که وجود چنین کتابی در خانه بسیار مهم است ، پی می بریم که چنین کتابهایی در مساجد نیز حائز اهمیت هستند و در نتیجه خود آستین را بالا زده و کتاب های آموزشی مهدویت را تهیه کرده و در کتابخانه ی تخصصی مهدویت مساجد می گذایم تا مربیان بیش از پیش در تربیت نسل آینده مثمرثمر باشند .

 

کرم الهی در بخش آخر سخنان خود احترام به دیگر ادیان را نیز فاکتور اصلی برقرار اتحاد دانست و در این راستا بیان نمود : می بایست دقت داشته باشیم وقتی که در جمعی داریم سخنرانی می کنیم و موضوع و هدف ما مهدویت شناسی است ، در نظر بگیریم که ممکن از در جمع حاضرین در جلسه افرادی از اهل سنت و یا اقلیت ها حضور داشته باشند ، لذا ضمن  حفظ جایگاه و منزلت امام زمان(عج) نباید از کلماتی استفاده کنیم که به دیگر ادیان توهین کرده باشیم و یا آنها را تخریب کنیم ، بلکه با استفاده از مستندات و برطرف نمودن شبهات امام زمان را به آن جمع بشناسانیم .


 

کریم ستاوی قائم مقام دفتر فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدویت شهرستان شوش عنوان نمود : اگر ما بیاییم جایگاه خود را در « دفتر بنیاد مهدویت ، جامعه و خانواده » مورد نقد و بررسی قرار دهیم ، متوجه خاهیم شد که حتی به فرزندان خود امام زمان (عج)را به خوبی معرفی نکرده ایم لذا می بایست کاری نکنیم که اگر دوست و یا اقوامی که از خصوصیات رفتاری ما مطلع باشد به هنگام آموزش مهدویت شناسی بحث « رطب خورده کی کند منع رطب »  را به ما گوش زد نماید ، پس خروجی جلسه ی اول ما این باشد که از خود شروع کنیم و بحث مهدویت شناسی در مساجد و هیئت های مذهبی را در ماه شعبان محدود نکنیم بلکه شروع فعالیت ما از همین الان شروع شود و در ماه شعبان  هر سال ثمره ی کار خود را با دعوت از بزرگانی نظیر حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی احساس کنیم .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست