05012024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۱۲1683

طرح بوسه بر پیشانی ماه خدا همچون سال گذشته در شوش برگزار می شود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت 12:30 ، جلسه ی اجرای «طرح بوسه بر پیشانی ماه خدا » به مناسبت ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات  فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ در این جلسه فرماندار شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن بیست و هفتمین سالروز جانگذار ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد به شرح برنامه های مد نظر در ماه مبارک رمضان پرداخت و در این راستا گفت : ما در سه مرحله یعنی « به هنگام ورود به ماه مبارک رمضان ـ به هنگام اجرای برنامه ها در این ماه عزیز و به هنگام وداع با ماه مهمانی خدا »  برنامه های فرهنگی شامل « برگزاری مسابقات قرآنی ، محفل انس با قرآن ، اطعام ایتام ، جمع خوانی قرآن توسط سیمای مرکز خوزستان ، ختم قرآن ، کسائل دینی و مذهبی و ... »  برگزار می شود .

 

وی افزود : با توجه به این که اجرای این برنامه ها در حوزه ی شهری به صورت خودجوش توسط هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی و هنری برگزار  می شود لذا دستگاه های دولتی اکثر برنامه های خود را در حاشیه ی شهر و روستاهای گمنام و محروم اجرا کنند .


 

مهندس نجاتی در به نظارت بر قیمت ها در این ماه مبارک اشاره کرد و عنوان نمود : اداره ی صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف توجه داشته باشند ضمن این که می بایست نیاز مردم نظیر « برنج ـ مرغ و روغن » را به اندازه ی مورد نیاز تأمین کنند در طرفی هم چون مصرف این اقلام زیاد می شود بر نحوه ی قیمت اجناس کنترل داشته باشند که افرادی سودجو خودسرانی قیمت ها را بالا نبرند .

 

فرماندار شهرستان شوش در بخش دیگری از سخنان خود رعایت و نظارت بهداشت به هنگام پخت و پز زولبیا و بامیه را امری ضروری دانست و تصریح نمود : مرکز بهداشت شهرستان شوش موظف است با اعزام اکیپ های نظارت خود از نحوه ی پخت و پز غیر بهداشتی زولبیا و بامیه بیش از پیش مدنظر داشته باشند .

 

وی در پایان از اداره ی آبفای شهری و اداره ی برق خواست تا در ماه مبارک رمضان به هیچ عنوان برق و آب مساجد را قطع نکنند .

 

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ماه مبارک رمضان را یکی از الطاف الهی برای بندگان دانست و گفت: باید به خوبی ویژگی‌ها و فرصت‌های موجود در ماه مبارک رمضان از سوی مبلغان برای جامعه تبیین شود تا زمانی که از این ماه خارج می شویم خروجی خوبی را در جامعه شاهد باشیم و تأثیرات استفاده از برکات این ماه را به خوبی مشاهده کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی سپهوند ، رئیس اداره ی  تبلیغات اسلامی شهرستان شوش  در نخستین جلسه ی اجرای «طرح بوسه بر پیشانی ماه خدا » ، ضمن تأکید بر لزوم مطالعه صحیفه سجادیه از سوی مبلغان، گفت: دعا کردن یکی از مهمترین ابزار و وسایل برای دستیابی انسان به درجات عالیه است.

 

وی در ادامه  به برنامه های در نظر گرفته شده اشاره کرد و اظهار داشت : « اجرای ده همایش محفل انس با قرآن ـ برگزاری 36 کلاس قرآن در مناطق محروم و برگزاری همایشی در سالن امور تربیتی تحت عنوان « طلیعه داران تبلیغ »  با حضور 150 روحانی برادر و خواهر  و پس از آن اعزام آنها به مناطق محروم و حاشیه ی شهر شوش از جمله برنامه های ما می باشد .


 

رضا ذاکری نماینده ی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از برنامه های در نظر گرفته شده نام برد و تصریح نمود : « اکران فیلم داستانی هنگامه توسط انجمن فیلم و عکس با همکاری واحد فرهنگی سپاه پاسداران ـ برگزاری همایش شب سشعر در سوگ امام (ره)  توسط انجمن شعر فارسی ـ اجرای تعزیه حضرت خدیجه(س) به مناسبت سالروز وفات  آن حضرت توسط انجمن هنرهای نمایشی ـ برگزاری مراسم جشن سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و تجلیل از مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد ـ اجرای تعزیه ی شهادت امام علی(ع)  به صورت جداگانه توسط گروه های نمایش صوت الغریب و جنه الحسین(ع) ـ برگزاری همایش روز قلم تحت عنوان « قلم در سوگ امام علی(ع) و همچنین برگزاری مسابقه ی کتبی روزه اولی ها توسط انجمن روزنامه نگاران و دیدار هنرمندان ، شاعران و اصحاب رسانه و مطبوعات با فرماندار و امام جمعه به مناسبت عید سعید فطر » از عمده برنامه هایی است که توسط اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان اجرا می شود .


 

در ادامه کلیه ی مسئولین برنامه های در نظر گرفته ی خود را تشریح نمودند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست