05012024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۵۱۲1782

جلسه ی شورای اداری در شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

جلسه ی شورای اداری شهرستان شوش با حضور اکثریت مسئولین ادارات دولتی ، نهادها و ارگان های انقلابی روز دوشنبه 11 مرداد 1395 ساعت 11 در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش با محوریت مصلای نماز جمعه سخنان خود را آغاز نمود و در این راستا عنوان نمود :  جا دارد در همین جا از دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و مهندس رضا نجاتی فرماندار شهرستان شوش که نسبت به مشخص شدن استقرار ثابت مصلای نماز جمعه ، نوسازی و تجهیزات مورد نیاز از هیچ کوششی دریغ نکرده اند ، اما خطاب به مسئولین شهرستان شوش و همچنین مردم و خیرین می گویم که برای تکمیل و تجهیز کامل مصلا هنوز نیاز به مساعدت مالی می باشد و انتظار دارم هر کسی که می خواهد کمکی داشته باشد بر اساس جایگاه و اهمیت اقامه ی نماز جمعه باشد .

 

وی در ادامه به 5 مرداد سالروز اولین اقامه ی نماز جمعه در تهران اشاره کرد وگفت : اولین نماز جمعه به امامت ابوذر زمان و البته به جرأت بگویم ابوذر انقلاب اسلامی ، مجاهد نستوه حضرت آیت الله سید محمود طالقانی که توسط حضرت امام خمینی(ره) به این سمت انتخاب شده بود در 5 مرداد 1358 در دانشگاه تهران اقامه گردید .


 

خطیب جمعه شهرستان شوش هم چنین خاطر نشان نمود : آین الله طالقانی با برپایی حکومت جمهوری اسلامی، به واسطه ی این که  یکی از شخصیت‌ها انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود ، برگزاری نماز جمعه در سر تا سر ایران را به حضرت امام خمینی(ره) پیشنهاد کرد که با موافقت وی، این مراسم وحدت بخش در سرتاسر میهن اسلامی برگزار گردید ؛ به این ترتیب نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد ۱۳۵۸ در دانشگاه تهران بر پا شد و بیش از یک میلیون نفر در آن شرکت کردند. او هفت نماز جمعه را اقامه کرد که آخرین آن در بهشت زهرا، در شانزدهم شهریور سال ۱۳۵۸ بود.

 

سید محمد امام سپس به اهمیت نماز جمعه و فیوضات آن در جامعه اشاره نمود و در این راستا اظهار داشت : نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی در پرتو جماعت است و از این پرتو، همه افراد و اقشار جامعه بهره می برند لذا در این بین نقش ائمه جمعه که با تمام وجود برای دفاع از خواسته های مردم در مصلای نماز جمعه حضور می یابند و در واقع حلقه اتصالی میان مردم و مسئولان هستند، بسیار مهم و حیاتی است.


 

امام  با بیان این که روز جمعه روز اجتماع بشریت و عید مسلمانان است ، افزود: بسیاری از اعمال در این روز وارد شده که از مهمترین آنها می توان به نماز جمعه یاد کرد از سوی دیگر باید دانست که اهمیت این فریضه تا به آنجاست که خداوند متعال در قرآن کریم سوره ای به نام جمعه نازل فرموده که از آن می توان به مثابه دعوت نامه ای برای حضور در نزد خدای متعال یاد کرد.

 

وی با بیان این که عبادت رکن خلقت است، ادامه داد: نماز جمعه حج مستمندان است و بسیاری از افرادی که توانایی حضور در حج را ندارند می توانند از فیوضات نماز جمعه بهره مند شوند.

 

امام جمعه ی شهرستان شوش به شدت از مسئولین این شهرستان   به خاطر عدم توجه به دعوت های متعدد از ایشان و حضور نیافتن  در نماز جمعه  انتقاد نمود در این خصوص اظهار داشت : عدم حضور مسئولین ادارات در نماز جمعه کاملاً مشهود است ومردم مرتب  از ما می خواهند  که چرا مسئولین در نماز جمعه شرکت نمی کنند ؟ و اگر من می گویم واقعاً گفتنش برایم حیلی سخت است و دوست ندارم بگویم که مسئولین بیایندو پشت سر من اقامه ی نماز داشته باشند ، چون دعوت شخصی تلقی می گردد ، لذا مسئولین خودشان می بایست احساس حضور در نماز جمعه را داشته باشند و انتظاری که من از مسئولین دارم این نیست که حتماً و تحت هر شرایطی در مصلا حضوز داشته باشند بلکه خروجی من برای جمع بندی این است که فرهنگ نماز جمعه را بین پرسنل خود یا داشنجویان و دانش آموزان ترویج کنند که از این طریف بشود سطح کیفی بالا برود وشوش در سطح استان خوزستان نمونه باشند .

 

وی خطاب به مسئولین خاطر نشان نمود : عدم حضور شما در نماز جمعه  بدبینی مردم را پر رنگ کرده و فاصله ی بین مردم با مسئولین را عمیق می کند و از طرفی شما به این فکر نباشید که اگر فرماندار در نماز جمعه حضور یافت شما هم بیایید و اگر نیامد شما هم بی تفاوت باشید ، من من انتظار ندارم که فرماندار شوش مرتب در نماز جمعه ی شهرستان شوش حضور داشته باشد چون خانه و کاشانه و زندگی شخصی اش خارج از شهرستان شوش است و از این بابت اصلا از شخص فرماندار ناراحت نیستم .

 

امام جمعه شوش همچنین با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعات در دفع تهاجم فرهنگی دشمنان، گفت: امروز دشمن از طریق جنگ نرم می خواهد به اسلام و انقلاب اسلامی ضربه وارد کند اما بصیرت بالای مردم مسلمان ایران اسلامی در کنار هدایت های مقام معظم رهبری و هوشیاری ائمه جمعه و جماعات تا کنون این حملات را ناکام گذاشته است.

 

آیت الله امام در ادامه به تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرستان شوش اشاره کرد و در این خصوص گفت : بنا به تصمیمات مقام معظم رهبری ؛ ائمه ی جمعه ی  سراسر کشور ،  فرماندهان قرارگاه فرهنگی در هر شهر محسوب می‌شوند و هر یک نیاز اساسی و واجب در جامعه اسلامی به شمار می‌روند و محور اصلی این قرارگاه ؛ « تحقق عملی اقتصاد مقاومتی بر اساس فرهنگ دینی » است که امامان جمعه در این راستا وظیفه مهمی بر عهده دارند که در شهرستان شوش فرماندهی به عهده ی من است ، مهندس رضا نجاتی جانشین و علی حسین محمدی نژاد رئیس قرارگاه معرفی شده و امیدوارم با جد افراد واجد شرایط با معرفی رئیس قرارگاه روز به روز شاهد رشد و بالنگی این قرارگاه باشیم .

 

دومین سخنران این جلسه دکتر سید راضی نوری بود که حضور خود در این جلسه را ابراز خرسندی دانست و از این که بین مسئولین قرار گرفته تا بیش از پیش از  مشکلات دستگاه های دولتی مطلع شده تا راهکارهای مناسبت لحاظ شود خوشحالی خود را اعلام نمود .

 

وی سپس به بیانات مقام معظم  رهبری که سال 1395 را به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل نامگذاری فرموده است پرداخت و گفت : با توجه به این که در پنجمن ماه از این سال به سر می بریم  اما از خودمان پرسیده ایم که در این چهارماه و نیم چه اقدام و عملی در زمینه ی اقتصاد مقاومتی داشته ایم ؟ من از فرماندار شهرستان شوش انتظار دارم  که ستاد فرماندهی را تشکیل دهد و البته اگر هم تشکیل شده به من گذاشتی ارائه نشده است .


 

وی سپس به مهم ترین مشکل جوانان شهرستان شوش  اشاره کرد و تصریح نمود : بیکاری در حال حاضر مهم ترین مشکل جوانان ما معظی به نام بیکاری است و وکلای من وقتی که مشکلات خود را مطرح می کنند انتظار دارند که ما برای رفع مشکلات آنها اقدام و عمل داشته باشیم که مسئولین راه برون رفت از مسائل اقتصادی را مطرح می کنند ؛ لذا هر اداره می بایست گزارش عملکردی به صورت واقعی  داشته باشد .

 

دکتر نوری در انتقاد به برخی از نخبگان شهرستان شوش که در استان کرج به جایگاهی رسیده اند ؛ عنوان نمود : من به صراحت می گویم وقتی که از دکتر حسین خنیفر و دکتر کرد تقاضای ارائه ی راهکارهای مناسب برای شهرستان شوش نموده ام در جواب گفته اند .« برنامه هایی که ما برای شوش در نظر داریم ، در شهرستان شوش اجرا نمی شوند . با توجه به این که شوش ظرفیت هایی دارد که در کمتر کسی این شاخصه ها پیدا می شوند و لذا من از فرماندار شهرستان شوش می خواهم  که با چنین اشخاصی  که برای زادگاه خویش بی توجهی می کنند دلایل این عدم همکاری را بخواهد تا مشخص شود دلایشان منطقی است یا غیر منطقی .

 

نماینده ی شهرستان شوش در ادامه از نام دستگاه هایی که یا « برنامه ای ندارند و یا این که دارند و در انجام آن کوتاهی می کنند و یا این که انجام می دهند اما گزارش کار خود را به فرمانداری یا دفتر اینجانب ارسال نمی کنند » اشاره کرد و گفت : من از اصحاب رسانه ومطبوعات شهرستان شوش می خواهم که نام « دانشگاه پیام نور ، دانشگاه آزاد ـ منابع طبیعی ـ جهاد کشاورزی ـ آموزش و پرورش شهرستان شوش ، آموزش و پرورش منطقه ی شاوور ـ میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی ، برق ، تعاون روستایی ، پست ، صنعت معدن وتجارت ، شهرداری الوان ، شورای اسلامی شهر شوش ، دارایی ، گاز ، شبکه ی بهداشت و درمان ، راه و شهرسازی » به عنوان بی توجه ها نسبت به ارائه ی گزارش رسانه ای کنند تا مردم شریف شهرستان شوش بدانند .

مهندس سعید مهرپرور رئیس شورای اسلامی شهر شوش در سه دقیقه زمانی که به وی داده بودند به فضای مجازی اشاره کرد واظهار داشت : متأسفانه گروه های متعددی در دنیای مجازی توسط  برخی در شهرستان شوش راه اندازی شده که به جز تخریب و بدبین کردن مردم نسبت به مسئولین کاری را پیش نمی برند و به نوبه ی خود از فرماندار انتظار دارم که به این موضوع رسیدگی نمایند .

 

فرماندار شهرستان شوش در ابتدای سخنان خود از حضور اعضای شورای اداری تقدیر و تشکر نمود و به خاطر انتصاب امام جمعه ی شهرستان شوش به فرماندهی قرارگاه فرهنگی  ؛ به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در تهران اشاره کرد و اظهار داشت : نماز جمعه هم از بَعدِ معنوی و هم از بَعدِ سیاسی در این 37 سال برای انقلاب اسلامی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه مثمرثمر بوده و از این به بعد هم به همین روال ادامه دارد .

 

وی افزود :  وقتی که خطبه های نماز در معیادگاه نماز جمعه قرائت می شود ، دشمنان را زبون و خار و بیداری مردم ومسئولین را دو چندان می کند .


 

مهندس نجاتی ضمن تأکید سخنان امام جمعه مبنی بر عدم حضور مسئولین در نماز جمعه اظهار داشت :انتظار امام جمعه کاملا به حق است و این گله به همه ی ما رواست و از همین جا من از امام جمعه عذرخواهی می کنم ، چون نماز جمعه یکی از ارزش های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و جا دارد به اعضای ستاد اقامه ی نماز نیز خسته نباشید بگویم .

 

فرماندار شهرستان شوش در ادامه ضمن قدردانی از اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمود : برنامه های اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه ی کرامت  و برگزاری مراسم اختتامیه ی شعر رضوی و مسابقات فرهنگی و کتبی قابل توجه است و مهم تر این که در این برنامه ها مودب و برادری مدنظر می باشد .

 

 

 

فرماندار شهرستان شوش اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را استفاده از تمام ظرفیت های موجود درجهت ایجاد اشتغال وتولید عنوان کرد وگفت: مجلس باید نسبت به برداشتن قوانین دست و پاگیر اقدام نموده تا همسو با اقتصاد مقاومتی حرکت نماییم.

 

نماینده ی وزارت کشور در شهرستان شوش در ادامه ی سخنان خود به 17 مرداد روز خبرنگار اشاره کرد و در این راستا خاطر نشان نمود : خبرنگارانی که درشهرستان شوش خالصانه  به پوشش خبری مشغول هستند  برخی از آنها حتی شغلی هم ندارند و علی رغم  این که هیچ گونه درآمدی ندارند همیشه در انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان شوش عاشقانه فعالیت می کنند و من از روئسای دستگاه های دولتی انتظار دارم ضمن تجلیل از این قشر زحمت کش در روز 17 مرداد ، از این به بعد برای تقویت بنیه ی مالی هر نوع آگهی خود را در اختیار این خبرنگاران بومی قرار دهند .

 

مهندس نجاتی با اشاره به همراهی مردم شهرستان در زمینه ی کمک به میراث فرهنگی و همچنین زمینه سازی لازم جهت ثبت جهانی محوطه های باستانی شوش گفت: نیاز است تا میراث فرهنگی به جهت ارائه ی خدمت متقابل به مردم شوش نسبت به خواسته ها ومطالبات توجه ویژه ای داشته باشد.

 

وی به سفر استاندار خوزستان به شهرستان شوش اشاره کرد وگفت: دکتر شریعتی مهمترین اولویت کاری خود را موضوع اشتغال،تولید و فعال کردن کارگاه های تولیدی نیمه فعال قرار داده است.

 

"نجاتی" گفت: همه ی افراد با هر گرایش و تفکری در جهت کمک به توسعه ی استان خوزستان باید با مدیریت استان همکاری لازم را داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مردم مناطق حاشیه شهر را مردمانی صبور نام برد و گفت: مسوولان شهرستان برای مناطق محروم وحاشیه خدمات ویژه ای را در نظر گیرند.

 

فرماندار شهرستان شوش به بیان خدمات و تلاش های قشر خبرنگار پرداخت وخاطر نشان کرد:خبرنگاران بدون هیچگونه چشم داشت مادی در حال انعکاس اقدامات مسوولان می باشند.

 

نجاتی خواستار توجه ویژه مسوولان شهرستان به قشر خبرنگار شد و گفت: نیاز است تا ضمن تقدیر از تلاش های این قشر، نسبت به انعکاس عملکرد و خدمات دولت به مردم تلاش کرد تا موجب امیدواری در جامعه شویم.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست