05222024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۶۳۰1857

واقعه‌ی بزرگ غدیر خم در جوار قدمگاه امام حسن مجتبي (ع) « شچاخ »بازسازی شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه  30 شهریور1395 ساعت 10 صبح ، هم‌زمان با سال‌روز عید سعید غدیر، واقعه‌ی بزرگ و تاریخی غدیر خم به همت معاونت اردویی ، راهیان نور و گردشگری ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش در میدان قدمگاه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ در  این واقعه مهم و تاریخی بیش از 350 نیروی انسانی  که عمدترین آنها را بازیگران شامل « پیاده نظام ـ سوارکار و هنروران »  تشکیل داده بودند ، به کارگردانی محسن شوهانی واقعه ی غدیر خم بازسازی شد .

فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش قبل از آغاز بازسازی این واقعه ی پیرامون این موضوع گفت : عید غدیر خم بزرگترین عید مسلمین جهان به خصوص شیعیان است و آن چه از غدیر می توانیم بهره بگیریم آغاز ولایت امالم علی (ع) و پس از آن یازده امام همام دیگر است و همه می دانیم که با وجود ولایت است که دین زنده می ماند، انسان بی ولایت انسانی است بی دین و قبولی عبادات هر انسان در گرو قبول نمودن ولایت است .

سرگرد بابایی افزود : پیام عید غدیر ادامه دهنده ی راه پیامبران توسط امامان معصوم است و پس از آن نایبان خاص و عام است ، پیام غدیر التزام عملی و تئوری به ولایت ائمه ی معصوم و در غیبت وی ، ولایت مطلقه ی فقیه است ؛ پیام غدیر حاکمیت عدالت توسط انسان کامل  بر ولایت است ؛ پیام غدیر این است که اولاً همه ی انسان ها می بایست ولایت را بپذیرند و رهبر و مولا داشته باشند و دوماً بسط و گسترش این در سایه سار ولایت است .


سرگرد بابایی همچنین افزود : انقلاب اسلامی ما هم بر گرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است و امروز که در عصر غیبت  حضرت مهدی موعود(عج) هستیم ؛ مولا و مقتدای ما ، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» است که ایشان هم چون امامان معصوم انقلاب اسلامی را بسط و گسترش می دهد و موانع و ملحدان انقلاب اسلامی را با بصیرت یکی پس از دیگری از مسر خطیر انقلاب کنار می زند و اگر همه ی مردم و همه ی مسئولین به منویات ایشان در تمام زمینه ها نظیر  « اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، علمی ، هنری ، اجتماعی ، مذهبی و ... » التزامی عملی و تئوری داشته باشند ، تمدن اسلامی و زمینه ی ظهور منجی عالم بشریت تحقق می یابد . انشاءالله بتوانیم در سایه سار ولایت به رهبری ولی مطلقه ی فقیه این انقلاب عظیم اسلامی را که امروز در تمام کشورهای اسلامی اثرات آن را مشاهد می کنیم به انقلاب اصلی به رهبری و امامت ولی عصر(عج) برسانیم .

سپس واقعه بازسازی شده از بدو ورود پیامبراعظم(ص) و فتح بدون خونریزی مکه تا معرفی امام علی(ع) به عنوان ولی و اولین امام مسلمین جهان  در کنار چاه غدیر خم به مدت 240 دقیقه اجرا شد .

 شایان ذکر است در این واقعه ی بازسازی شده  علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم روستاهای چعب  ، علی سرپرست معاونت فرمانداری ـ سرهنگ شوشتری و سرهنگ نیسی نمایندگان  سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان ، شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی  ـ سید مجید نوری زاده رئیس شورای اسلامی شهرستان و شهر شوش ، جمعی از پرسنل جمعیت هلال احمر ، شبکه ی بهداشت و درمان ، اصحاب رسانه و مطبوعات و فرهنگیان از نزدیک این اجرا را مشاهده کردند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست