05222024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۰۹1884

به مناسبت هفته گردشگری روستای خماط پاکسازی شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ قاسم احمدی ـ رضا کرد

روز جمعه 9 مهر 1395 روستای خماط در مسیر چغازنبیل از توابع منطقه ی صنعتی هفت تپه شهرستان شوش به مناسبت هفته گردشگری پاکسازی شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور مهندس زمانی شهردار ، سعید دیناروند رئیس اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، روئسا و اعضای انجمن های مردم نهاد شوش و جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات  و اهالی روستای خماط مدخل ورودی این روستا در معبد چغازنبیل « اولین اثر ثبت جهانی شده ی استان خوزستان » به مناسبت هفته ی گردشگری و در آستانه ی فرا رسیدن ماه محرم الحرام پاکسازی شد .

 

ساسان ساکی رئیس انجمن دوستداران طبعیت و شهر اداره ی محیطزیست شهرستان شوش ، مدیریت این پاکسازی را بر عهده داشت و به گفته ی ایشان ، این حرکت یک فرهنگ سازی است برای دعوت شهروندان شوشی در دهه ی اول محرم برای پاکیزه نگه داشتن خیابان ها و معابر شهر شوش به هنگام عزاداری ها ؛  شربت وانواع نذوراتی که با ظروف و لیوان یک بار مصرف بین عزاداران توزیع می شود .


 

وی افزود : طی سه سال متولی انجمن دوستداران شهر و طبیعت شهرستان شوش با همکاری سایر انجمن های مردم نهاد و برخی از مسئولین در شب های عزاداری اول محرم و هم چنین اربعین حسینی خیابان ها و معابر شهر ساعات پایانی شب پاکسازی می شد تا صبح روز بعد شهر پاکیزه ای را نظاره گر باشیم و امسال به مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش و مشارکت انجمن های مردم نهاد قرار است ایستگاهی تحت عنوان « پویش شهروندان حسینی » دایر شده و هیئات مذهبی و شهروندان را درپاکیزه نگهداشتن شهر دعوت کنیم .


 

شایان ذکر است ساعت 22 شب گذشته در همین راستا جلسه ی با حضور سید قاسم داودی مسئول روابط عمومی شهرداری ، سید حکیم موسوی سخنگوی شورای اسلامی شهر ، مدیر مسئول پایگاه های خبری ـ شوش نیوز ، شوش 24 » و خبرنگاران و گزارشگران خبرگزاری ها و روزنامه های « فارس ـ مهر ، همشهری و ... » ، روئسای و جمعی از اعضای انجمن های « دوستداران شهر و طبیعیت ، نهضت درخت کاری ، روزنامه نگاران ، دوستداران میراث فرهنگی ، گردشگری و ... در منزل یکی از دوستداران محیط زیست برگزار شد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست