05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۹۰۱1984

بازدید رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش از مواکب و اجرای تعزیه در اربعین حسینی

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عباس کرم الهی ـ کریم ستاوی

روز سه شنبه 30آبان1395 مصادف با 20 صفرالحرام 1438 هجری قمری ؛ هم زمان با اربعین حسینی ، شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از ساعات اولیه ی صبح ، بازدید خود را از اجرای تعزیه در 7 نقطه از شهرستان و مواکب پذیرایی از زائرین حسینی آغاز نمود .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ شریف احمدی با حضور در میدان کوی ابوذر غفاری محل اجرای تعزیه ی حسینی گفت : کانون فرهنگی و هنری سعادت به مدیریت کریم ستاوی وابسته به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاسوعا و عاشورای حسینی و هم چنین روز اربعین اقدام به اجرای تعزیه ی واقعه ی عاشورا به صورت میدانی می کند و همان گونه که مشاهده می شود مورد استقبال مردم واقع شده و امسال اجرا در محوطه ی بیرونی مسجد امام حسین(ع) با مشارکت هیئات مذهبی در شب را به فعالیت های خود افزوده است .

 

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به هنگام بازدید از مواکبی که توسط کانون های فرهنگی وهنری مساجد به منظور پذیرایی از زائرین حسینی که با پای پیاده به شوش می روند نیز اظهار داشت : از مداخل ورودی حوزه ی استحفاظی شهرستان شوش در جاده ی ترانزیت « اهواز ـ اندیمشک» تا شهرک بهرام ، در کنار هیئات مذهبی ، بیش از 33 کانون فرهنگی و هنری مساجد در حوزه ی روستایی اقدام به ایجاد ایستگاه صلواتی نموده اند و ما به صورت نمادین قرار است از ده موکب بازدید داشته باشیم .


 

شریف احمدی در یکی از مواکب کوی ابوذر غفاری پیرامون فضیلت خواندن زیارت عاشورا خاطر نشان نمود : صاحبان بصیرت، همیشه به خواندن زیارت عاشورا توجه داشتند و آن را به دیگران نیز سفارش می‌کردند. و امام محمدباقر(ع) در این زمینه می فرماید « «اگر مردم می‌دانستند در زیارت مزار امام حسین علیه‌السلام چه فضیلتی است، از شوق آن می‌مردند». و امام صادق (ع) نیز می فرماید « «زیارت امام حسین (ع) را فرو نگذار که خدا عمرت را طولانی و روزی‌ات را زیاد می‌کند و زندگی باسعادت و مرگ با شهادت به تو خواهد بخشید».


رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در پایان به سه توصیه ی امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت : زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن ، به درستی که من چند چیز برای خواننده آن تضمین می‌کنم :« زیارتش قبول شود ـ سعی و کوشش او مشکور شود و  حاجات او هر چه باشد از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد .» بعد آن حضرت می فرماید « ای صفوان ! هرگاه حاجتی برای تو به سوی خداوند متعال روی داد، پس به وسیله این زیارت به سوی آن حضرت توجه کن از هرجا و مکانی که هستی و این دعا را بخوان و حاجتت را از پروردگار خود بخواه که برآورده می‌شود و خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد.»


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست