05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۰۰۶2066

دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز دوشنبه 6 آذر 1395 ساعت 10:20 دوازدهمین جلسه ی ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شوش با محوریت ترمیم سیل بندهای حاشیه ی رودخانه های «دز و کرخه» در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

فرماندار شهرستان شوش ضمن شکر گذاری از خداوند متعال به خاطر بارش های باران  متوالی در سال زارعی ، آرزوی برداشت  خوبی را خواستار شد و سپس به سالروز زلزله ی بم اشاره کرد و گفت : زمین‌لرزه بم، زمین لرزه ای بود به شدت ۶٫۶ ریشتر که در ساعت ۵:۲۶ بامداد ۵ دی ۱۳۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق  استان کرمان را لرزاند و طبق آمار رسمی این زمین‌لرزه ۲۶٬۲۷۱ قربانی، ۳۰ هزار مجروح و بیش از صدهزار نفر بی‌خانمان به جای گذاشت و به همین مناسبت این روز را ؛ روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گذاری نمودند .

 

مهندس رضا نجاتی سپس عنوان نمود : تشکیل جلسات هماهنگی ستاد بحران در شهرستان ها قبل از وقوع حوادث غیر مترقبه، موجب آمادگی بیشتر و عملکرد بهتر این ستاد در زمان بحران خواهد بود.

 

به گزارش شوش نیوز، فرماندار شهرستان شوش،  آمادگی و توانایی ادارات و نهاد های شهرستان را در مواقع بحرانی یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و بر حضور مسئولین در جلسات این ستاد تاکید کرد و در این راستا خاطر نشان نمود : باید درخصوص مقاوم سازی منازل مسکونی حاشیه ی رودخانه ها ، ترمیم سیل بندهای حاشیه ی رودخانه های « دز و کرخه »  و همچنین بازبینی مسیر سیلاب های سطح شهرستان اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شود.


 

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان شوش تصریح کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن مناطق پائین دست رودخانه ی دز که بیشتر از بارش استان لرستان خصوصاً در سال گذشته رخ داد و مساعد بودن برای وقوع حوادث غیر مترقبه ، برگزاری مانورهای زلزله و امداد و نجات از مهمترین برنامه های این ستاد در شهرستان مدنظر باشد و اعضای ستاد از هم اکنون به فکر تجهیز و تعمیر وسایل و ادوات خود باشند و اگر خدایی نکرده حادثه ای رخ داد و مثلا نیاز به یک دستگاه لودر بود آن وقت به هیچ عنوان قابل توجیح نیست که بشنوم وسیله به علت خرابی غیر قابل استفاده است ، پس از هم اکنون به این موضوع توجه ویژه شود .

 

مباری مسئول برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شوش ضمن قرائت مصوبات جلسه ی قبل و توضیحات مسئولین دستگاه های ذیربط ، به لیست کشیک مربوط به دی ماه 1395 اشاره کرد و گفت : متأسفانه تا این لحظه فقط دو دستگاه لیست خود را تحویل داده اند و انتظار دارم که تا پایان وقت اداری امروز لیست کشیک دی ماه  به دبیرخانه ی این ستاد ارسال گردد .

 

مهندس مباری ، « پیگیری پل شناور در روستای سن بهادل ، آمادگی و ذخیرسازی مواد غذایی خصوصاًٌ  آب آشامیدنی توسط هلال احمر و اداره ی صنعت ، معدن و تجارت ـ هرس درختان  توسط ادارات راه و شهر سازی و منابع طبیعی ، اجرای مانور زلزله در مدارس توسط ادارات آموزش وپرورش شوش و منطقه ی شاوور و... را مصوبات جلسه ی قبل دانست که به جز رئیس  جمعیت هلال احمر که نماینده اش پاسخ لازم را نداد ، مابقی مسئولین ذیربط پاسخ لازم را ارائه نمودند .


 

مجدداً مهندس نجاتی در جمع بندی نکته نظرات مطرح شده از راه اندازی گروهی در دنیای مجازی تحت عنوان ستاد هماهنگی بحران شهرستان شوش به ادمین فرخی خبر داد که اعضای آن فقط اعضای ستاد هستند اما برای چندمین بار مخالفت خود را در پرسش و پاسخ مسئولین در دنیای مجازی اعلام نمود و در این راستا اظهار داشت : وقتی که نمی دانیم چه کسانی در گروه های مجازی عضو هستند و شماره ی آنها برای ما ناشناس است چه لزومی دارد که مسئولین به خود اجازه دهند که به تمام سئوال های مطرح شده پاسخ بگویند ؟ اگر از مسئولین سئوالی دارند روزهای دوشنبه ملاقات عمومی است می توانند با مراجعه به مسئول روابط عمومی ادارات وقت ملاقات بگیرند و در غیر این صورت به دفاتر نشریات در سطح شهر و یا دفتر انجمن روزنامه نگاران مراجعه نموده و مشکلات خود را مطرح کنند و اگر مسئولی می خواهد عملکرد خود را تشریح نماید باز همین خبرنگاران مورد اطمینان ما که اکثراً در جلساتی که در فرمانداری برگزار می شود حضوردارند در میان بگذارند و  این را بدانید که مطرح کردن اسناد دولتی خلاف قانون است و پیگرد قانونی دارد .

 

مهندس نجاتی در ادامه  خواستار آمادگی کامل شهرداری های شهرستان و دستگاه های خدمات رسان جهت مقابله با حوادث احتمالی ناشی این سامانه بارشی شد و گفت: تمامی دستگاه ها باید در جهت مدیریت بحران ها، با یکدیگر هماهنگی و ارتباط خوبی برقرار کنند.

 

وی افزود: دستگاه های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شوش باید در تمامی فصول از آمادگی کامل در جهت مقابله با بحران های احتمالی بر خوردار باشند.

 

وی از شبکه بهداشت و درمان خواست تا نسبت به تامین ژنراتور برق برای مراکز بهداشتی و درمانی جهت تامین برق، در موقع قطع برق اقدامات لازم را انجام دهند.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست