05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۰۱۲2075

آمادگی بخش خصوصی برای احداث شهرک گردشگری در شوش

فرماندار شوش با تاکید بر ضرورت تامین زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان گفت:بخش خصوصی برای احداث شهرک گردشگری در شوش اعلام آمادگی کرده است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش "رضا نجاتی" شنبه شب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار خوزستان در گروه صنایع کاغذ پارس در هفت تپه افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث شهرک گردشگری شامل ساخت یک هتل 4 یا 5 ستاره با 80 اتاق اعلام آمادگی کرده است.

 

وی با بیان اینکه بخش گردشگری در شهرستان شوش مظلوم واقع شده گفت:با وجود آثار باستانی هفت هزار ساله در شوش ایجاد زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان ضروری است.

 

نجاتی به سفر سالانه 50 هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف جهان به شوش اشاره کرد و گفت: با تامین زیر ساخت های گردشگری در شوش و فراهم کردن امکان اقامت آنها می توان سفر گردشگران خارجی به شوش را شتاب بخشید.

 

وی همچنین ایجاد زیر ساخت های گردشگری را مطالبه مردم شهرستان شوش از سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: مردم شهرستان شوش انتظار دارند میراث فرهنگی در کنار آنها بوده و مانع اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در این شهرستان نشود.

 

نجاتی وجود 2 اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی را ظرفیتی کم نظیر در شهرستان شوش برشمرد و گفت:توسعه گردشگری در شوش نیازمند نگاه ویژه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است.

 

سرمایه گذار بخش خصوصی نیز در این نشست با اشاره به اعلام آمادگی یک شرکت خارجی برای ساخت یک هتل 4 یا 5 ستاره در شوش گفت: 40 هکتار زمین در حاشیه جاده شوش - اهواز برای ساخت شهرک گردشگری در شوش پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه برای احداث این شهرک تقاضای پرداخت تسهیلات ندارم از استاندار خوزستان خواست دستگاه های اجرایی استان در جهت احداث شهرک گردشگری در شوش وی را یاری کرده و مجوزهای لازم را صادر کنند.

 

وی سرمایه اولیه برای ساخت شهرک گردشگری و ساخت هتل در شوش را 220 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای ساخت این شهرک گردشگری که طرح آن نیز آماده شده است 750 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

 

شوش با قدمتی هفت هزار ساله به عنوان بهشت گردشگران خارجی معروف است.

 

سالانه 50 هزار گردشگر خارجی و نیز 2 میلیون مسافر و کاروان راهیان نور از سراسر کشور به شوش سفر می کنند. شهر شوش در فاصله 100 کیلومتری اهواز واقع است.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست