05182024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۲۷2214

مراسم عزاداری بی بی دو عالم حضرت زهرای مطهر(س) در شهر حر برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:40 با حضور رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، جمعی از روحانیون و عزاداران و شیفتگان بی بی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) ؛ مراسم سوگواری آن حضرت در مسجد ابوالفضل العباس(ع) شهر حر برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ شیخ هادی حیدری از روحانیون حوزه ی علمیه ی شهرستان اهواز که از فرزندان همین شهر حر است ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه ی حضرت فاطمه ی زهرا(س) ، از حمایت وی از ولایت سخن به میان آورد و گفت : حضرت زهرا(س) الگوی همه ی رهروان راه حق در طول قرون و اعصار است. آن بانوی یگانه در دوران کوتاه عمر با برکتش به گونه ای در عبودیت خدا غرق شد که نور وجودش از بسیط خاک تا عرش افلاک را درنوردید؛ اما تاریخ در معرفی کوثر خدا و رسول(ص) دین خود را ادا نکرده و شخصیت زهرای مرضیه(س) هم چنان غریب و مهجور مانده است. مقالة حاضر با اتکا به روایات معتبر شیعه و اهل سنت، کوشیده است تحلیلی از شیوه حضرت زهرا(س) در مقام دفاع از ولایت را به مخاطبان عرضه دارد.


وی در ادامه از اهمیت حضور فاطمه(س) در جبهة مدافعان امام علی(ع) توضیحاتی را ارائه نمود و اظهار داشت : سول خدا(ص) که از فتنه های پس از خویش خبر داشت، مدافعان و یاورانی را برای امام علی(ع) تدارک دیده بود. در میان یاران امام علی(ع)، چهره حضرت فاطمه(س) از همه درخشا ن تر است؛ چرا که سفارش ها و تاکیدات مکرر رسول خدا(ص) در مورد شأن و مقام حضرت زهرا(س) و تجلیل هایی که در جایگاه های مختلف و متعدد و در حضور مردم از دخترش داشت، آن حضرت را میزان و معیاری برای شناخت حق و باطل قرار داده بود. در واقع نفس حضور حضرت زهرا(س) در کنار امام علی(ع) و در جبهه مخالفین غاصبان ولایت، خود نشانه ای بر حقانیت علی(ع) است؛ اما زهرایی که تنها حضورش نشانه بود، در راه دفاع از ولایت به همین مقدار قناعت نکرد؛ بلکه از همه امکانات و امتیازات خویش در راه این مبارزه بهره گرفت. آن چه که این مبارزه را سخت و دشوار می کرد، نبود رشد فکری و درک عمق مسائل از سوی تازه مسلمانان از یک سو و نشناختن نیات واقعی مخالفان از سوی دیگر بود. برای بسیاری از مردم باورکردنی نبود که افرادی که تا دیروز در کنار پیامبر(ص) بودند، با چنین سرعتی برای رسیدن به ریاست و مقام همه چیز را زیر پا بگذارند. با توجه به این مشکلات، حضرت زهرا(س)، باید از دو جنبه، مبارزات خود را دنبال می کرد؛ از یک طرف با روشنگری ها و بیان حقایق مردم را بیدار و هشیار، و از سوی دیگر خطرات بزرگی را که اسلام و مسلمانان را تهدید می کرد، به مردم گوشزد می نمود. 


 

شیخ هادی حیدری در پایان علاوه بر روضه خوانی و ذکر مصیب  ، به نوحه خوانی پرداخت و عزاداران با سینه زنی وی را همراهی نمودند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست