05182024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۲۷2302

جشن ریحانه النبی ، حضرت فاطمه ی زهرا (س) در پارک میراث شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21 جمعه27 اسفند 1395 هم زمان با شب ولادت با سعادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) ، مراسم جشن ریحانه النبی کاری از گروه نمایش صوت الغریب وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت احمد اسماعیلی در پارک میراث برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید که توسط مصطفی کاظمی قرائت گردید ، حجت الاسلام محمدجواد حسینوند رئیس اداره ی تبلغات اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این همایش از فضایل و خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه ی زهرا(س) سخن به میان آورد و در این خصوص عنوان نمود : حضرت فاطمه زهرا(س) طبق آیه ‌تطهیر از هرگونه ناپاکی، منزّه است و طبق سوره کوثر، منبع و مصداق خیر کثیر و طبق داستان مباهله، حضور در کنار پدر بزرگوارشان پیامبر مکرّم حضرت محمّد مصطفی(ص)، شوهرشان حضرت علیّ مرتضی(ع) و فرزندان ارجمندشان حَسَنین (ع) اتمام حجت الهی به رهبر مسیحیان و مخالفان شد.

وی افزود : بحث از زندگانی و سیره ی معصومین(ع) به ویژه حضرت صدّیقه ی کبری، فاطمه ی زهراء(س) دارای آثار و برکاتی است که از جمله آنان « تفکر و اندیشه، عبرت آموزی، تقویت ایمان، الگو گرفتن، درس وحدت، ریشه یابی و حل مشکلات، احیای دین و ایمان، ارتباط با بزرگان و درس دین داری و تقوا» می باشد.

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش  سپس به گوشه هایی از شخصیت و برکات وجودی آن دردانه ی پیامبر(ص) و بانوی عصمت و طهارت و کرامت(س) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : داستان بارداری حضرت، بسیار قابل توجه و آموزنده است. روایت شده رسول خدا(ص) روزی با اصحاب خود از جمله حضرت علیّ بن ابی طالب(ع)، عمار بن یاسر، حمزة و عباس بن عبدالمطّلب نشسته بودند که جبرئیل امین، بر پیامبر(ص) نازل و ندا داد:« ای محمّد، پروردگارت جلّ و علا، سلامَت می رساند و می فرماید: چهل روز از خدیجه، دوری گزین». به این ترتیب، پیامبر(ص) روزها، روزه بود و شب ها در منزل فاطمه بنت اسد(مادر امام علیّ علیه السلام) تا صبح عبادت می کرد. پس از چهل شبانه روز، فرشته ی وحی، طبقی از طعام بهشتی برای پیامبر(ص) آورد و گفت:« پروردگار می فرماید: امشب با این طعام ها افطار کن و شب نزد خدیجه برو و با او نزدیک شو، که خداوند می خواهد در این شب، از نسل تو و خدیجه، فرزندی پاک بیافریند». آری وجود مقدس حضرت فاطمه(س) این چنین منعقد شد.


حسینوند در ادامه به عفاف و حجاب از ديدگاه حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت : از منظر حضرت زهرا (س) نزديک ترين حالات زن به خداوند متعال هنگامى است که خود را از ديد نامحرمان دور نمايد و در منزل خود به خانه دارى و تربيت فرزند و پذيرايى از همسر خود بپردازد. امام صادق عليه السلام به نقل از حضرت فاطمه (س) دراين باره فرمود: «أَنَّ أَدْنَى مَا تَکُونُ مِنْ رَبِّهَا أَنْ تَلْزَمَ قَعْرَ بَيْتِهَا، نزديک ترين حالات يک زن به خداوند متعال زمانى است که در منزل مى ماند ( و به امور خانه دارى و تربيت فرزند مى پردازد).» آرى، يک زن مسلمان هرگز فرمان خداوند متعال را در مورد حفظ عفت و عصمت خود فراموش نمى کند و در طول زندگى حجاب خود را همانند گوهرى گرانبها پاسدارى مى کند. اين سخن معروف حضرت زهرا عليهاالسلام که ضامن پايدارى جوامع و مايه استحکام خانواده هاست، همواره بايد در معرض ديد بانوان مسلمان به ويژه دختران جوان باشد که فرمود: «خَيْرٌ لِلنِّسَاءِ أَنْ لَا يَرَيْنَ الرِّجَالَ وَ لَا يَرَاهُنَّ الرِّجَالُ؛ بهترين و نيکوترين عمل زنان آن است که ( بدون ضرورت) مردان نامحرم را نبينند و مردان نامحرم نيز آنان را ننگرند.»


خوشبختى و سعادت زن و جامعه بهترين و نيکوترين عمل زنان آن است که بدون ضرورت مردان نامحرم را نبينند و مردان نامحرم نيز آنان را ننگرند. در همين جمله نهفته است که تا مى تواند از نامحرمان دورى کند و کمترين ارتباط را با آنان داشته باشد؛ امّا متأسفانه در عصر ما شياطين وسوسه گر و دشمنان اسلام تلاش مى کنند به هر وسيله و عنوانى زنان مسلمان را از هويت خود جدا کنند و به مجامع عمومى و معرض ديد نامحرمان بکشانند و به اين وسيله آنان را از اهداف اصلى خلقتشان بازدارند.


در ادامه برنامه هایی نظیر « مسابقات پی در پی همراه با طرح سئوال و اهدا جوایز به پاسخ دهندگان ـ اجرای آهنگ های بدون کلام ( عربی ـ لری ـ دزفولی و بختیاری ) ـ ترانه های سنتی و پاپ ـ مولود خوانی ـ اهدای جوایز به بانوانی که نامشان فاطمه یا زهرا به قید قرعه ـ شعبده بازی ـ شوش شناسی  و تشویق مردم به حمایت از درخت و درختکاری » اجرا و مورد استقبال شهروندان واقع شد .


 

شایان ذکر است بنا به گفته ی احمد اسماعیلی مدیر اجرایی این برنامه ، اداراتی نظیر « فرمانداری ـ فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ تبلیغات اسلامی ـ شهرداری و شورای شهر ـ ورزش و جوانان ـ میراث فرهنگی ـ صنایع دستی و گردشگری » نهایت همکاری را در برگزاری این جشن با شکوه با ما داشته و همچنین انجمن های مردم نهاد « فرهنگی گردشگری زیگورات ـ جمعیت درختکاری و نگهداری شوش ـ ناشنوایان و هنرهای نمایشی » از ابتدا تا انتها در کنار ما بودند .


احمد اسماعیلی سپس به نام  همکاران خود اشاره کرد و گفت : محمد ضمدی ـ الهام ضمدی ـ میلاد بالویی ـ مصطفی بافتنی ـ احمد عدالت پور ـ اوسامه فلکی ـ  حمید منصوری ـ رضا کرد ـ علی احمدی ـ حسن ناصر ـ محمد بنی اسد ـ صادق اسماعیلی فر ـ ناجی عباسی نیا ـ سید قاسم داودی ـ رشید هدایتخواه ـ مهندس یوسف زمانداری ـ مهندس سعید مهرپرور ـ عبدالرضا لالوند و شریف احمدی اشخاص حقیقی بودند که با قلم یا قدم خود و در برخی مواقع با مساعدت های مالی ما را یار ویاور بودند ضمن این که باید از پایگاه خبری نسیم شوش نیز که پوشش خبری این برنامه را بر عهده دارد قدردانی خود را اعلام نمایم و در پایان نیز از اداره ی برق به جای این که همکاری کند متأسفانه برق ما را قطع نمود انتقاد نمایم .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست