05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۲۱۱۲۴5024

در شهرستان شوش چرا باید رأی بدهیم و به چه کسی رأس بدهیم؟

به قلم عباس کرم الهی

از قدیم علت عقب ماندگی ها و پسرفت های کهن شهر ایران زمین ؛ شوش دانیال(ع) را میراث فرهنگی دانسته اند در صورتی که اصلا چنین نیست ؛ بلکه ندانم کاری ما مردم علت عقب ماندن شهرمان شده است . می پرسید چرا؟ توصیح می دهم .

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران آحاد مردم همیشه پای صندوق های اخذ رای از ساعات اولیه ی صبح حاضر شده و رأی داده اند ؛ آیا فقط مرم شوش رأی داده اند؟ خیر؛ کل ملت در اقضی نقاط کشور رأی داده اند ؛ اما چرا دیگر شهرستان ها آباد و توسعه یافته شده ولی شوش پسروی داشته است؟ آیا دیگر شهرستان ها اداره ی میراث فرهنگی ندارند؟ اتفاقا چون اکثر شهرستان های ایران تاریخی هستند همه اداره ی میراث فرهنگی می باشند .

پس دلیل چیست؟ که شوش توسعه نیافته است؟ و با 45 سال گذشته ی خودفرقی نمی کند ؟ البته ساخت مدرسه ـ درمانگاه ـ سالن های ورزشی و یا برق رسانی ـ لوله کشی آب مخابرات ـ لوله کشی گاز و.... از خیر و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و این برکسی پوشیده نیست ؛ بلکه منظور ما جاده ها ؛ میادین ـ المان ها وزیبا سازیشهر است که نسبت به گذشته چندان تفاوتی نداشته اند .

شهر ما تا مرز گرفتن امتیاز منطقه ی ویژه ی اقتصادی پیش رفت اما نیمه کاره ماند . قرار بود بازارچه ی مرزی در فکه ایجاد شود اما از دوره ی نماینده ی شوش و اندیمشک ؛ در اولین دوره اش همچنان در حد حرف باقی مانده است . شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هنوز چوب سرمایه گذاران گذشته را می خورد و در حالی که خلع ید شده اند اما هنوز جای پای آنها در این شرکت احساس می شود ، در حالی که در گذشته قرار بود امتیاز کارخانه های « دز ماکاذون و صابون سازی دی» به شوش واگذار گردد چرا سر از شهرستان های اهواز و خرمشهر در آورده و ساخته شدند؟


چرا زمانی که از سه راهی دهلران تا شهرک بهرام جز حوزه ی استحفاظی شوش بود به جای آن تعدادی روستای محروم الحاقی اهواز جایگزین شدند ؟ چه کسی باید اجازه ی اینکار را نمی داد؟ چرا با توجه به اینکه آن زمان از نظر جمعیتی مشکلی نداشتیم شهرک بهرام به شهر تغییر نیافت و با جدا سازی کرخه ازشوش ؛ رسما روستای عمله ی سیف( روستای شهید دانش) ـ شهرک دانیال و کوی ابوذر غفاری به حوزه ی شهری شوش اضافه نشدند تا شوش بتواند شهرداری مناطق داشته باشد و همچنین دارای معاونت فرهنگی شود و از طرفی از داشتن کلانتری مناطق محروم شد ؟ که اگر این امتیاز به نیروی انتظامی داده می شد نیروی انتظامی علاوه بر داشتن چند کلانتری ؛  از نظر نیروهای انسانی تقویت می شد و ادوات و تجهیزات قابل توجهی به این نیروی رحمتکش داده می شد ؛ مقصر کیست ؟

حال عده ای معاند و دشمنان ایران مردم را به رأی ندادن تشویق می کنند چرا ؟ دشمن رشد و توسعه و آبادانی ایران را نمی خواهد و فکر می کنید اگر درصد مشارکت پائین باشد چوبش را چه کسی خواهد خورد؟ مسلما خود ما مردم چوب را خواهیم خورد .شهرستانهای دیگر مطمئنم با درصد بالا رأی خواهند داد چون رشد و آبادانی را در شهرستان های خود دیده اند و ما شوشی ها اگر می خواهیم شهری آباد و توسعه یافته داشته باشیم ؛ دقیق و روشنفکرانه رأی دهیم ـ دوستی و آشنایی را کنار بگذاریم و شایشه سالاری کنیم . اول حضوری حداکثری پای صندوق های اخذ رأی داشته باشیم و دوم اینکه از بین داوطلبین که ماشاءالله تعدادشان هم زیاد است اصلح ترین از نظر « خدا ترسی ـ تعهد کاری ـ وفاداری ـ پرهیز از دروغ گفتن ـ دلسوزی ـ امانتداری و....» فردی را برگزینیم که دوره ی بعدی خودمان فرد مورد نظر را برای داوطلبی تشویق کنیم و دیگر به خواست خداوند عالم ؛ شاهد خرید و فروش رأی ـ دادن سیم کارت و وعده ی شام و ناهار دادن  ؛ مردم را برای رأی دادن فریب ندهیم .

به امید روز جمعه 11 اسفند1402 با حضور حداکثری نماینده ای شایسته و لایق انتخاب کرده و به مجلس دوره ی دوازدهم بفرستیم .                        ان شاء الله .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست