05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۰۴2132

پنجمین جلسه ی شورای آموزش و پرورش شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

پنجمین جلسه ی شورای آموزش و پرورش شوش ، دوشنبه 4 بهمن 1395 ساعت 10:30 با محوریت بیست اولویت توسعه ی آموزش و پرورش در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش و دبیر شورای آموزش و پرورش ضمن قدردانی از فرماندار به خاطر برگزاری این جلسه ابتدا به  برنامه ریزی برای برچیدن مدارس کانتینری اشاره کرد و در این خصوص گفت : مدرسه ی احمد مولا ظرف مدت سه ماه ساخته شد و در اختیار دانش آموزان این روستا قرار گرفت و 20 روز پیش کلنگ  مدرسه ی شهرک بختیاری به زمین زده شد و در این راستا یکی از خیرین حاضر شده بخشی از هزینه ها را تقبل کند اما اگر قرار باشد تا وقت تعیین شده ای که برای برچیده شدن کلی مدارس کانتینری در استان خوزستان ، بعد از آن دیگر چنین مدرسه ای نداشته باشیم نیاز است که دستگاه ها هم در این موضوع ورود کنند و با مساعدت های مورد نیاز ما را یاری کنند .

وی در بخش بعدی سخنان خود به پایین بودن بودجه مدنظر گرفته شده برای آموزش و پرورش عنوان نمود : در برخی از شهرستان ها به واسطه ی همین پایین بودن بودجه ، اداراتی به عنوان معین مدارس مشخص شده اند تا سیستم های رایانه ی خود را که می خواهند به روز کنند به صورت مناقصه و با پایین ترین قیمت و در مواردی به صورت رایگان جهت هوشمند نمودن مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهند و با توجه به این که مدارس روستایی ما کلا از داشتن کلاس هوشمند محروم هستند در صورتی که فرماندار موافق باشد برخی از ادارات به عنوان معین مدارس معرفی شوند .


مجتبی دیناروند در ادامه به بدهی آموزش و پرورش به اداره ی برق اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در بدو ورود من به عنوان مدیر آموزش و پرورش 280 میلیون پول مصرفی برق بود  که از سال گذشته تا امسال 160 میلیون  از بدهی  گذشته پرداخت شده و تا کنون 120 میلیون از بدهی باقیمانده و همین دیروز 86 میلیون تومان وصول شده و این مبلغ نیز به حساب اداره ی برق واریز می شود .

وی افزود : مدارس ما 68 میلیون تومان بدهی دارند و اداره هم 20 میلیون و از کل مبلغ بدهی باقیمانده 70 میلیون تومان  مربوط به گذشته است .

مدیر آموزش وپرورش شهرستان شوش سپس  به مصوبه ی اخیر اداره ی کل آموزش و پرورش استان خوزستان برای شهرستان ها اشاره کرد و اظهار داشت : با پیگیری های مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان ـ 20 اولویت توسعه آموزشی و پرورشی این استان به تایید وزیر آموزش و پرورش رسیدکه این اولویت ها مطابق با شرایط خوزستان در نظر گرفته شده است .

وی افزود : « توسعه ی کمی و کیفی پیش دبستانی ـ انسداد مبادی بی سوادی ـ جذب بازماندگان از تحصیل ـ توسعه ی سواد آموزی و جذب بی سودان ـ توسعه ی مهارت های علمی و حذفه ای منابع انسانی ـ توسعه ی آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش ـ تعمیق باورهای دینی و هویت ملی دانش آموزان ـ توجه ویژه به مدارس دخترانه ـ توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات ـ توسعه ی فرایند تحقیق ، پژوهش و کتابخوانی ـ بهبود وضعیت دانش آموزان مناطق عشایری ـ نهادینه نمودن آموزش مهارت های زندگی در مدارس ـ کیفیت بخشی به آموزش مناطق دو زبانه و مرزی ـ بهسازی و ساماندهی فضاها و تجهیزات آموزشی ـ توسعه ی مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان ـ توسعه ی مشارکت های مردمی ـ بهبود کیفیت مدیریت آموزشگاهی ـ ارتقای جایگاه علمی دانش آموزان در آزمون های نهایی و کنکور ـ توسعه ی تشکل های دانش آموزی و توسعه ی تربیت بدنی ، بهداشت و سلامت »20 اولویتی هستند که می بایست در سطح استان خوزستان عملیاتی شوند .


فرماندار شهرستان شوش با توجه به سخنان مجتبی دیناروند در آغاز به مدارس کانتینری اشاره کرد و گفت : همان گونه که مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در مراسم آغاز سال تحصیلی 96ـ1395در یکی از روستاهای خسرج از توابع بخش شاوور از شهرستان شوش در حضور استاندار تأکید کرد تاپایان سال تحصیلی 96 300 مدرسه ی کانتینری و کپری می بایست جمع آوری شده و به جای آن مدارس جدید ساخته شود ، خوشبختانه در شهرستان شوش کارها خوب پیش می رود و از انجمن خیرین مدرسه ساز انتظار دارم که تحرک خود را بیشتر نموده که قبل از دیگر شهرستان ها به تعهدات خود عمل کنیم .

دیناروند در پایان پیرامون برنامه های در نظر گرفته شده برای دهه ی مبارک فجر اشاره کرد و گفت : در حال حاضر بیش از 360 برنامه در نظر گرفته شده اما آمار دقیق و نهایی و همچنین برنامه های شاخص را در دومین جلسه ی ستاد دهه ی مبارک فجر اعلام می شود .

مهندس رضا نجاتی در خصوص مشخص شدن ادارات به عنوان معین مدارس تصریح نمود : اگر مشکلات « معلمین ، دانش آموزان و مربیان» حل نشود و اولیاء را برای رفع مشکلات وارد نکنیم ، کارها می لنگد و در هر جایی که اولیاء  در کنار مدارس قرار گرفتند  ، مدیران مدارس با آغوش باز آنها را بپذیرند ، ما باید یک آموزش و پرورش نمونه داشته باشیم  تا بتواند سطح آموزش را ارتقاء دهد ؛ شأن و منزلت آموزش و پرورش به حدی بالاست که توجه خاص را می طلبد .

وی افزود : آموزش و پرورش سنگ بنای تعلیم و تربیت است و هر دستگاهی به عنوان معین یک مدرسه تعیین تا با کمک آنها بخشی از مشکلات مدارس برطرف شود و من از مدیر آموزش و پرورش می خواهم تا اداراتی که توان این کار را دارند شناسایی نموده و لیست آن را در اختیار ما قرار دهند که در جلسه ی بعد از آنها دعوت شود و آن ادارات را به عنوان معین مدارس روستایی تشویق کنیم و از آن ها بخواهیم که سیستم های رایانه ای خود را که می خواهند به روز کنند دستگاهی قدیمی را برای هوشمندسازی یک کلاس در یک آموزشگاه اهدا نماید .


فرماندار شهرستان شوش در ادامه خطات به ادارات  برق ، آب و گاز  اظهار داشت : بارها گفته ام و یک بار دیگر هم می گویم اداره ی برق به هیچ عنوان نباید « برق ـ آب و گاز » آموزشگاه های شهری و روستایی را قطع کند و در صورتی که مشاهده شود برخورد جدی به عمل خواهد آمد .

در همین لحظه مجتبی دیناروند مدیر آموزش و پرورش خبر داد که ؛ اکیپ اداره ی برق رفته است تا برق مدرسه ی پوشینه باف را قطع کند و فرماندار بلافاصله به مسئول روابط عمومی خود گفت که سریعا پیگیر باشد و خلاصه این موضوع با وساطت فرماندار ختم به خیر شد .

فرماندار شهرستان شوش در خصوص 20 اولویت مصوب شده توسط وزیر آموزش و پرورش برای استان خوزستان ، ابزار امیدواری کرد که تا پایان سال تحصیلی بتوانیم حداقل 30 درصد این اولویت ها را اجرا کنیم .

مهندس نجاتی سپس به نقش فرهنگیان و دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخی در قرن بیستم است. جهان در سال ۱۳۵۷ شاهد ظهور یک جهان بینی و خیزشِ یک ایدئولوژی با نام انقلاب اسلامی شد. قطعا در حافظه  ی تاریخی ملت ایران و ملل دنیا خواهد ماند که رادمردی از تبار ائمه(ع) و فقط با پشتوانه ایمان، با مبارزات 15 ساله ی خود توانست تمام افکار جهانیان را به خود جلب نماید. او در آخرین یادگاری های خود می گوید: این انقلاب دستاورد میلیونها انسان ارزشمند است. این انقلاب سیطره استعمار را در ایران برای همیشه از بین برد و سعادت فرزندان کشور را بیمه نمود. در این برهه ی حساس، فرهنگیان از معدود قشرهایی بودند که می‌توانستند مسئولیت‌های نهادهای انقلابی و اداری را به عهده بگیرند و در دوران تثبیت انقلاب اسلامی نقش بی بدیل معلمان بر کسی پوشیده نیست. معلمی با همه سادگی هایش رئیس جمهور می شود و معلمی دیگر نخست وزیر؛ او شهید همیشه زنده رجایی و یار وفادارش شهید باهنر می باشد.

وی افزود : « نظم، تواضع، انصاف، عدالت، مدارا، معنویت، خلوص، قناعت، آزاد اندیشی، عدم تکلف، صبوری، خیرخواهی، پرکاری، تعادل در اندیشه و روش و منش خوب » و هر آن چیزی که معلم شهید مطهری که در واقع خود یکی از مبارزان و فدائیان اسلام و انقلاب اسلامی است و نام وی درتاریخ زرین انقلاب اسلامی می درخشد در خصوص نقش معلمان در انقلاب اسامی می گوید : « معلمان متعهد ،  تصمیم می گیرند در شرایط سخت انقلاب خود را برای تصدی نهادها و مسئولیت‌ها آماده کنند و تعداد بی شماری از این وزارتخانه، مامور در نهادهای سیاسی، اجتماعی فرهنگی می شوند . » یعنی در پرونده انقلابیون ایران اگر بررسی به عمل آید، معلمان نقش پررنگی را ایفاء کرده اند که در هر حال به عنوان یادگار در اذهان مانده است.

مهندس کرد معاونت شهرداری شوش در خصوص کمک به ساخت مدرسه در روستای بختیاری عنوان نمود : شهرداری شوش یک سرویس ماسه و 50 کیسه سیمان را تقبل می کند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست