05172024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۶۲۷2653

هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش در دوره ی دوازدهم رسماً آغاز به کار نمود

احمد معین ـ خبرنگار شوش نیوز

ساعت 10:15 صبح روز دوشنبه 27 شهریور1396 ؛ هم زمان با روز بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار و روز شعر و ادب فارسی ، هیئت مدیره و بازرسان انجمن روزنامه نگاران با دریافت اعتبارنامه رسماً فعالیت خود را در دوره ی دوازدهم آغاز نمودند .

به گزارش شوش نیوز ، رضا ذاکر جانشین رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک روز شعر و ادب فارسی عنوان نمود : خوشبختانه ترکیب هیئت مدیره ی انجمن روز نامه نگاران در دوره ی دوازدهم هم از نظر تجربه و هم از نظر ارتباط با خبر و اطلاع رسانی ایده آل است و امید است که در شش ماهه ی دوم سال 1396 با ایجاد وحدت ، انسجام و یکدلی برنامه های محوله را با موفقیت  کاربردی نمایید .

عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران ضمن تبریک مجدد به خاطر موفقیت در انتخابات هیئت مدیره و بازسان ، بیانیه ی آغاز فعالیت در دوره ی دوازدهم را به شرح زیر قرائت نمود :

ن والقلم و مایسطرون

بدون تردید شوش ؛ کهن شهر ایران زمین ، دلاورمردیهای مردم ولایتمدار خود را در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و ارزشهای دینی، ملی و فرهنگی فراموش نخواهد کرد. بزرگمردان و شیرزنانی که نه فقط در عرصه ی « اقتصاد و کشاورزی ، علم و صنعت و تجارت ، ادب و هنر، فرهنگ ،  دین و مذهب و سیاست» ؛ بلکه در عرصه ی بزرگ خبر و اطلاع رسانی  نیز بارها و بارها با افتخار آفرینی خود ضمن سربلندی در جامعه در رقابت با سایر شهرستان ها سرآمده بوده است .


در این بین اصحاب قلم این خطه در انجمن روزنامه نگاران نیز جایگاه ویژه ای در ثبت موقعیت و جایگاه این انجمن  بین دستگاه های دولتی و خصوصی و مردم داشته و دارند که همت والای تک تک این اعضای هیئت مدیره و بازرسان و هم چنین اعضای فعال در ادوار مختلف  ستودنی و قابل تقدیر است.

بی شک آغاز به کار انجمن روزنامه نگاران در دوره ی دوازدهم  ، نقطه ی عطفی در تاریخ  فرهنگ اطلاع رسانی این شهرستان با  مؤلفه و شاخص  های مهم و استراتژیک از جمله « وجود آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) که به نجف ایران معروف است ؛  وجود آستان مقدس دعبل خزایی که به نقطه ی شعر و ادب فارسی و عربی استان خوزستان مشهور است ، وجود دو زیادگاه مقدس شهدای فتح المبین و شهدای فکه که به نام شهر شهیدان گمنام ورد زبان هاست ، وجود سه رودخانه ی پرآب (دز ـ کرخه و شاوور) و زمین های حاصل خیز فراوان که به عنوان طلای سبز ایران نامگذاری شده است ، وجود کارخانه جات تولیدی و صنعتی که به عنوان پنجمین شهر صنعتی خوزستان آن را می شناسند و وجود دو اثر ثبت جهانی چغازنبیل و شوش که به پایتخت تمدن ایران زمین شهره گرده است . » ؛ به منظور همراهی برای رشد و توسعه ی  هر چه بهتر این دیار کهن و  ثبت وقایع مهم در تمام ابعاد به حساب می آید.

وی در ادامه به دستورکار اولین جلسه  اشاره کرد و تصریح نمود : در این جلسه  قصد آن را داریم که گام اول را محکم برداشته و علاوه بر اجرای باقیمانده ی تقویم فرهنگی مصوب سال1395 برای سال جاری ، مواردی نظیر« پیگیری جدی ثبت اساسنامه ،  صدور کارت برای اعضای هیئت مدیره ، بازرسان و اعضایی که حق عضویت خود را پرداخت کرده اند ، انتقال کولر انجمن از مکان قبلی به دفتر جدید با تأمین هزینه ی جوشکار و برق کشی و مشخص نمودن روز و ساعت برگزاری جلسات دو هفتگی بر اساس مفاد اساسنامه » را در این جلسه مدنظر داشته باشیم .

عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران در ادامه خطاب به اعضای انجمن گفت : امید است که « مقاله نویسان مطبوعات و رسانه ، عکاسان خبرنگار ، خبرنگاران و گزارشگران و تصویربرداران و صدابرداران رسانه ی ملی و شبکه های بین المللی مستقر در شهرستان شوش» با برقراری « اتحاد ، وحدت و یک دلی ، ادامه دهنده ی راه شهیدان خبرنگار بوده » و آنهایی هم که عضو انجمن نیستند  با عضویت در این انجمن ؛ گام های مثبت و منسجم تری برای رشد و آبادانی شوش بردارند و در همین راستا ، رئیس و اعضای هیئت مدیره و بازرسان  برای نیل به این مقصود با تمام توان و امکانات در خدمت شما سروران و طلایه داران عرصه خبر و اطلاع رسانی شهرستان شوش خواهند بود .


وی در پایان دلیل غیبت « سید مهدی موسوی(نایب رئیس ) ـ داریوش پارسا(مسئول روابط عمومی ) ـ مجتبی پناهی(سخنگو) و ابتسام چنانی(بازرس) » را موجه دانست و در این راستا اظهار داشت : چون هنوز اعضای هیئت مدیره و بازرسان اعتبارنامه ی خود را دریافت نکرده اند و از طرفی از قبل دلیل عدم حضور خود را اعلام نموده اند لذا برای این عزیزان غیبت موجه لحاظ می شود .

دکتر علیرضا کریمی ؛ منشی هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران ضمن قدردانی از رضا ذاکری به خاطر حمایت و همیاری در دوره ی یازدهم و شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به خاطر نظارت دقیق بر فعالیت انجمن ، به نقش این انجمن در شهرستان اشاره کرد و گفت : این انجمن می تواند برای رشد و توسعه ی شوش با فعال نمودن مجدد جهادگران خبر ، پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشد و با توجه به این که رسانه و مطبوعات یکی از رکن های دمکراسی کشور به شمار می آید می بایست جایگاه انجمن روزنامه نگاران را بیش از پیش به عنوان یک برند معرفی کنیم .

وی در ادامه خاطر نشان نمود : ضعف از خبرنگاران است که تا کنون نتوانسته ایم به صورت صد در صد فرهنگ مطالبه گری را تقویت بخشیم که به عنوان مثال می توان به تنها کیوسک مطبوعاتی شوش اشاره کرد که هیچ گونه حمایتی از آن نشده است و یا این که چندسالی از ایجاد پارک خبرنگار سپری می شود اما تاکنون ما هیچ برنامه ای برای معرفی این پارک در آن برگزار نکرده ایم و شهرداری و شورای شهر هم نه به نظافت آن توجهی دارند و نه به رنگ آمیزی تابلوی آن و ما باید از شهرداری این مطالبات را داشته باشیم و از این دستگاه بخواهیم که تندیس و یا المانی از خبرنگار شهید این دیار در این پارک نصب نماید .

دکتر کریمی در ادامه به فعالیت های فرهنگی و اقتصادی انجمن روزنامه نگاران در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال پرداخت و تصریح نمود : با ثبت اساسنامه در واقع می توانید با دعوت افراد واجدشرایط برای شهرستان شوش مجوز چند نشریه را اخذ نماییم که این تولید است و کسانی هم که به صورت حق الزحمه ای در نشریات به کار گرفته می شوند یک نوع اشتغالزایی است که در صورت محقق شدن می توان گفت در عمل به توصیه ی مقام معظم رهبری عملکرده ایم .

وی درپایان به آموزش و مهارت اشاره کرد و اظهار داشت : با حضور در تمام صحنه ها می توانیم هم به عنوان اتاق فکر انجمن با ادارات تعامل داشته باشیم و هم آموزش های لازم خبرنویسی را برای روابط عمومی ادارات مدنظر داشته باشیم .

کریم ستاوی خزانه دار هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران ثبت اساسنامه را امری بسیار ضروری دانست و گفت : قبل از ثبت اساسنامه می بایست مجددا اساسنامه را بازنگری کنیم و بعد از ثبت نهایی با برنامه ریزی دقیق ، از حقوق انجمن روزنامه نگاران برای بالا بردن جایگاه آن تلاش کنیم  و برای جلوگیری از موازی کاری ها همه ی اصحاب رسانه و مطبوعات را که تاکنون به عضویت انجمن درنیامده اند را دعوت به ثبت نام نماییم .

فائقه شیرک مسئول امور انضباطی خواستار  ارتباط با مسئولین  به صورت ماهانه شد و در این راستا خاطر نشان نمود : ما نباید منتظر بمانیم تا هفته ی خبرنگار از راه برسد و طی این چند روز مثلا با 7 مدیر دیدار داشته باشیم بلکه در طول سال این دیدارها می بایست برنامه ریزی شود و یکی از این دیدارها با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان باشد .

فضیله آل کثیر سربازرس انجمن روزنامه نگاران پیگیری بیمه ی خبرنگاران و اردوهای سیاحتی زیارتی را برای اعضای انجمن روزنامه نگاران خواستار شد .

در ادامه رضا ذاکری جانشین رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ؛ اعتبارنامه های هیئت مدیره و بازرسین را اهدا نمود .


 

متن یکی از این اعتبارنامه ها به شرح زیر است :

خداوندا اکنون که این مسئولیت را بنا به وظیفه و با اعتماد اعضای انجمن روزنامه نگاران عهده دار شده ام ، به من توفیق عنایت فرما تا بتوانم با عنایت به سوره ی « قلم » خدمت گزاری لایق و صدیق برای رسانه و مطبوعات شهر و دیارم باشم .

 

جناب آقای عباس کرم الهی

احتراماً ، با عنایت به صورتجلسه ی روز چهارشنبه مورخ 1396/6/15 دوازدهمین دوره ی مجمع عمومی انتخابات انجمن روزنامه نگاران این اداره ، به موجب این « اعتبارنامه » از تاریخ صدور (25 شهریور1396) به مدت دو/2سال به عنوان « رئیس هیئت مدیره ی » انجمن انتخاب می شوید تا بر اساس مفاد اساسنامه و به حول و قوه ی الهی ، با بهره گیری از توان فکری و تجارب گذشته ی خویش ، وظایف محوله را انجام دهید 

ومن ا... التوفیق 

شریف احمدی 

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش

 درپایان  با توجه به دستورکار جلسه ی اول ، تصمیمات زیر مصوب شد :

ـ مقرر گردید که به صورت ساختاری اساسنامه ی انجمن مجددا بازنگری شود .

ـ مقرر گردید که پارک خبرنگار به یک محل فرهنگی با نصب یک المان در شأن شهدای خبرنگار جهت برگزاری جشن ها و برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شود که در این راستا می بایست جلسه ای با شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شود .

ـ مقرر گردید که هیئت مدیره و بازرسان علاوه بر نشت های خبری ، جهت مساعدت مالی با مسئولیت دستگاه ها به صورت جداگانه دیدار داشته باشد .

 

ـ مقرر گردید که جلسات دو هفتگی یک جمعه در میان از ساعت 10 صبح الی 11:15 در دفتر انجمن واقع در تالار نیایش برگزار شود . البته جلسات فوق العاده و ضروری توسط رئیس انجمن روزنامه نگاران اعلام خواهد شد .

ـ مقرر گردید کلیه ی بیانیه ها با خرد جمعی هیئت مدیره و تنظیم و مصوب شده و در رسانه ها و مطبوعات  انتشار یابد .

ـ مقرر گردید که با صدور چک هزینه های جوشکاری و برق کشی و انتقال کولر انجمن از محل قبلی به مکان جدید و هم چنین کاورهای اعتبارنامه ی هیئت مدیره و بازرسان ، تأمین شود .

سرانجام این جلسه ساعت 11:30 با ذکر صلواتی به کار خود پایان داد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست