05182024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۷۳۰1271

اجرای تعزیه ی واقعه ی جانسوز کربلا در منطقه ی ابراهیم آباد شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عیسی کرملاچعب ـ مژده علایی

روز پنجشنبه 30 مهر 1394 در حالی که قرار بود ساعت 8 صبح تعزیه ی واقعه ی جانسوز کربلا توسط هیئت تعزیه خوانی « جنة الحسین (ع) » برگزار شود اما به خاطر بارندگی با دوساعت تأخیر آغاز شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ در جای جای این دیار بعداز ظهر روز تاسوعا و صبح روز عاشورای حسینی 20 نقطقه ی شهرستان شوش هیئت های تعزیه خوانی به صورت میدانی اقدام به اجرای تعزیه ی کامل واقعه ی جانسوز کربلا می کنند ، اما گروه تعزیه خوانی « جنة الحسین (ع) »  چند سالی است که یک روز جلوتر ، یعنی در هشتم محرم اقدام به اجرای این واقعه می نمایند .

 

مدیریت و سرپرستی گروه تعزیه خوانی « جنة الحسین (ع) » وابسته به کانون تعزیه ی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، به عهده ی جوانترین کارگردان تعزیه یعنی احمد خدادادی است که امسال نقش « حرابن یزید ریاحی را نیز اجرا نمود .


 

شایان ذکر است قبل از آغاز اجرای این تعزیه ، ناجی عباسی نیا یکی از تعزیه خوانان و تئاتری های باسابقه ی شوش و مدیر گروه تعزیه خوانی صوت الغریب در گفت و گویی کوتاه اظهار داشت : خدمت کردن در راه اباعبدالله الحسین(ع)  افتخار بزرگی است که امیدوارم نصیب فرد فرد ایرانیان به روش های مختلف شود و منم هم به نوبه ی خود تا کنون از زمانی که شروع کرده ام به عنوان بازیگر ـ سرپرست ـ کارگردان و .... در تعزیه ی حسینی فعالیت داشته ام ، اما از امسال به بعد قصد آن را دارم بازیگریخود را از تعزیه ی میدانی حذف نموده و گرایش به بازی در صحنه باشم .


 

وی در پایان ضمن تشکر از اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی  و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوش ؛ از مدیریت انجمن روزنامه نگاران و پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ؛ تصریح نمود : در نظر دارم خبرنگاری را تجربه کنم و در کلاس های آموزش خبرنگاری حضور یابم شاید برای شهرم در این زمینه هم مثمرثمر باشم .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست