05182024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۸۰۲1276

تعزیه ی حسینی واقعه ی کربلا در روستای عمله سیف برگزار شد

احمد معین ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ رضا کرد

هم زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی اهالی عاشق و دوستدار اهل بیت شهرک عمله سیف (شهید دانش ) با برگزاری تعزیه حسینی ،شبیه خوانی و عزاداری یاد و رشادتهای آن امام هُمام و یاران با وفایش را گرامی داشتند . 

 

 

 

 

در روز عاشورا نیز تعزیه بزرگ این شهرک میعادگاه عاشقان حضرت ابی عبدالله (ع) از سراسر شهرستان و شهرهای همجوار بود که در ساعت 7صبح با ورود نمادین  کاروان امام حسین (ع) به دشت کربلا ، آغاز شد و علیرغم  گرمای هوا ،  ساعت2بعد ظهر پایان یافت .                                                     

 

از نکات برجسته این مراسم حضور امام جمعه شهرستان شوش ، فرماندار ، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده سپاه پاسداران شوش بود که باعث برکت و افزایش روحیه برگزار کنندگان این مراسم گردید . توزیع نذورات اعم از غذای گرم ، شربت خنک ، آب یخ بود که سبب تجدید قوای مردم و ایجاد وحدت بین آنها می شد .               

 

نکته برجسته دیگر برگزاری نماز جماعت  ظهر عاشورا بود که تمام اقشار در این نماز شرکت کردند .              نظم و انظباط و حضور نیروی انتظامی کاملا" مشهود بود که جا دارد از زحمات این مخلصان بی ادعا تقدیر و تشکر شود .   

 

در این مراسم مانند سالهای قبل عدم حضور نیروهای امدادی اعم از اورژانس ، هلال احمر و آتش نشانی بود که غیبت آنها در چنین مراسم گسترده ای جای سئوال دارد.

 

در شام غریبان خاندان اهل بیت(ع) نیز مردم با برگزاری مراسم و روشن نمودن شمع ، حاجات خود را به  واسطه اولاد رسول الله (ص) به درگاه احدیت تقدیم نمودند و بر مظلومیت آل رسول خدا گریستند و عزاداری کردند .

 

شایان ذکر است در عصر روز تاسوعا نیز با برگزاری تعزیه اسرا در کاخ سیاه یزید ، مظلومیت اهل بیت و سربلندی حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) و  ذلیلات یزید و  امویان را به نمایش گذاشتند .

 

در شب عاشورا دسته های عزاداری تا پاسی از شب در رثای اهل بیت رسول الله (ص) نوحه سرایی و عزاداری کردند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست