05182024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۱۲۱1513

گردهمایی هنرمندان در تالار نیایش شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 21:15 به همت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه ی مبارک فجر ، گردهمایی هنرمندان  در تالار نیایش برگزار شد .

 

 

 

 

در این گردهمایی شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن تبریک ایام الله دهه ی مبارک فجر به هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات ، عنوان نمود : از این که روئسای انجمن ها همراه با اعضای خود در کنار کادر اداری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند بسیار خرسندم .

 

وی در مورد عظمت انقلاب اسلامی گفت : انقلابی که انصافاً در جهان تک و بی نظیر است و امشب دوست دارم خودمانی صحبت کنم که حتی آن جوان ترهایی  که امشب در خدمت آنها هستم بدانند قضیه ی انقلاب و تعریف هایی که آن می کنند و با آن اصطلاحاتی که زیاد به کار برده می شوند استفاده نمی کنم .

 

احمدی در ادامه اظهار داست : هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات  ، برخی موارد را داریم که اینقدر از آنها استفاده می کنیم که به نظر ما این طور تلقی شده که اینها فاقد ارزش هستند و علت کم ارزش بودن ناشی از استفاده ی زیاد ما از آنهاست .

 

وی برای تثبت  گفته های خویش مثالی در این راستا اشاره کرد  و اظهار داشت : هوا و اکسیژن چقدر برای حیات انسان مهم است ؟ کافی است خداوند دو تا سه دقیقه این هوا را از انسان بگیرد ؛ هیچ کاری از دستمان بر نمی آید ولی با این همه اهمیتی که دارد فعلا تا زمانی که آن را از دست نداده ایم ارزشی برای آن قائل نیستیم ، چون تا روز مرگ همیشه با ماست .

 

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به دومین مثال خود در مورد مصنوعات بشریاشاره کرد و خاطرنشان نمود : شما در نظر بگیرید همین گوشی تلفن همراهی که فعلا از آن استفاده می کنیم  و نزدیک به صد درصد ما انسان ها  گوشی تلفن همراه داریم ، در واقع آنقدر زیاد از آن استفاده می کنیم برای ما بی ارزش شده ولی همه می دانیم که خیلی با ارزش است ؛ اگر فقط پنج دقیقه به آن فکر بکنیم نمی توانیم یک تلفن همراه بسازیم ، این یک حقیقت است ولی پیش ما بی ارزش است و به این دلیل است که زیاد از آن استفاده می کنیم ، ولی شما می بینید که گوشی در دست یک نوجوان است و با گرفتن یک شماره می تواند با آن سوی دنیا تماس برقرار کند . پس پی می بریم  که این گوشی تلفن همراه وسیله ای کاملا با ارزش است .


 

شریف احمدی برای سومین باز مثال دیگر را مطرح کرد و اظهار داشت : بعضی از جملات و اتفاقات تاریخی که می افتند باز هم همین حالت را پیدا می کنند ؛ ما چقدر از انقلاب صحبت می کنیم ؟ مرتب می گویم انقلاب و سالروز این انقلاب را هر ساله جشن می گیریم  ، در کتاب ها نوشته می شود ، بچه های ما که دانش آموزان امروزی هستند از طریق کتاب های درسی خود با انقلاب تا حدودی آشنا می شوند و البته فقط به خاطر این که دبیر تاریخ از آنها می خواهد و صرفاً برای درس خواندن ؛ وگرنه حقیقت انقلاب را اگر بخواهیم که بشناسیم ، دانش آموزان و آنهایی که انقلاب را درک نکرده اند انصافاً نمی شناسیم .

 

وی افزود : جملاتی از امام خمینی(ره) در آن زمان نقل شد و تا الان برای ما کاربرد دارند ولی باز قدر آن جملات تاریخب امام راحل(ره) را نمی دانیم ، البته از خیلی از آن جملات استفاده کردیم ولی بدون این که به عمق آنها پی ببریم و به آنها عمل کنیم ؛ انقلاب معجزه ی تاریخ است ، وقتی که می گوییم انقلاب یعنی درگرگونی ، یعنی عوض کردن چیزی و جایگزین کردن چیز دیگر ، یعنی نظامی را عوض کردیم و یک نظام دیگری را سر کار آوردیم ، کار خیلی مهم و با ارزشی انجام داده ایم ؛ وقتی که می گویند معجزه ، یعنی کاری که انسان از انجام دادن آن عاجز است و نمی تواند انجام بدهد و وقتی به حقیقت انقلاب پی می بریم درخواهیم یافت که انقلاب ما یک معجزه است ، از چه لحاظ  می گویم معجزه است ؟ شما در نظر بگیرید امام راحل پیرمردی بود   ، ما معمولا در نظام ها ، انقلاب ها و کودتاها که ایجاد می شوند به وسیله ی به وسیله ی ارتش انجام می شود به طوری که همه به امر فرمانده عمل می کنند و یک نظامی را درگرگون می کنند ولی انقلاب ایران را در نظر بگیرید ، یک پیرمرد ، بدون اسلحه و آن هم خارج از کشور ، می آید و امر می کند و آحاد مردم به خیابان ها می آیند و قیام می کنند همه می گویند « لبیک » مگر ما مثلاً شوشی ها در آن زمان امام را می شناختیم ؟ نخیر ، شاید یک یا دو نفر در این شهرستان شناخت عمیق روی امام خمینی(ره) داشته باشند و با برنامه ها آن حضرت ارتباط داشتند ولی همه گفته اند لبیک ، و این به خاطر ایمان قوی حضرت امام خمینی(ره) بود .

 

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش دو کار اساسی را از مردم خواستار شد و در این راستا عنوان نمود : ما تا پایان سال دو کار اساسی و مهم دارید که نباید فراموش کنیم « اول این که دو روز دیگر یعنی پنجشنبه راهپیمایی عظیم 22 بهمن را داریم که از تمام اقشار هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات می خواهم که حضوری پر رنگ و ثمربخش داشته باشند و دوم حضور در انتخابات روز جمعه 7 اسفند است ، که در این انتخابات می بایست همه دست در دست هم دهیم و با انتخاب داوطلبی اصلح و پیرو ولایت مطلقه ی فقیه در چهار سال آینده ی خودمان سهیم باشیم .

 

دکت سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی به نوبه ی خود دهه ی مبار فجر را به هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات تبریک گفت  و در ادامه گفت : بدانیم که انقلاب ما انقلاب ارزش هاست ؛ انقلاب ما انقلاب اصول و منطق است  ، گرچه ممکن است حرف هایی که می خواهم بگویم به مزاق بعضی ها خوش نیاید و آن این که در ملع عام اینطور مراسمی با این حدد برگزار کنیم  ، می توانستیم بیشتر روی شعر کار کنیم و از طرفی نقش و منزلت هنرمند در جامعه ی اسلامی را مطرح کنیم ، ما یک وظیفه ی شرعی داریم و یک وظیفه ی انقلابی داریم که نمود انقلاب را به جوانان و به نسل های سوم و چهارم نشانم دهیم .


 

وی افزود : در جمهوری اسلامی و در تالار دولت اسلامی این طور نمایشی اجرا شود ؟ من به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  اشکال را وارد می دانم  ، این اجرا اصلا درست نبود ؛ خانواده های ما احتیاج به آن ندارند که خدایی نکرده برای یک دقیقه خندانت ، فضایی را به وجود بیاوریم که با وصیت شهداء ، با وصیت امام خمینی(ره) ، با وصیت بزرگوارانی که برای این انقلاب جان دادند تا این طور اجراهایی که قبل از انقلاب بودند از بین بروند ، همان طور که گفتم ممکن است برای مزاق بعضی ها خوش نیاید ولی من به عنوان نماینده ی مردم شهیدپرور شوش هم تشکر می کنم از دوستانی که زحمت کشیدند ولی اینطوری نباید باشد که حد و حدود شرعی را زیر پا بگذاریم . امام خمینی در وصیت خود چه فرموده است ؟ انقلاب را نگه داریم و آن وصیت شهیدانمان که در اوایل انقلاب گفتند امید وارم که بتوانیم آن وصیت ها را عملیاتی بکنیم ، بیاییم در حدی فعالیت هنری داشته باشیم که برازنده ی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری باشد ، در نتیجه وظیفه ی شرعی من بود که این مسئله را خدمت بزرگواران و خانواده های آنها برسانم و امیدوارم که خداوند متعال ما را برای آنچه که پیشگاه خدا و پیشگاه شهداء و عموم مردم مسئولیت داشته باشیم انجام دهیم ؛ شادی خوب است درست ، اما حد و حدودی دارد  ، ولی این نیست که خدایی ناکرده یک سری مسائل را زیر پا بگذاریم و در پایان می گویم کاری کنید که روح امام خمینی(ره) و شهداء نرنجند .


 

 

از دیگر برنامه های این گردهمایی می توان به خوانش شعر به زبان عربی توسط فرحان چنانی ، اجرای سرود پاپ و سنتی و همچنین اهدا لوح تقدیر به روئسای انجمن « هنرهای نمایشی ، هنرهای تجسمی ، خوشنویسی ، روزنامه نگاران ، شعر فارسی ، شعر عربی ، نویسندگان جوان  و موسیقی » اشاره کرد و گروه نمایشی که قرار بود برنامه ی خود را اجرا کند به خاطر حضور در مراسم جشن انقلاب اسلامی که در کوی زمین شهری شمالی حضور داشتند و به اجرای برنامه در آن مکان را برعهده داشتند ؛ برای اجرای خود در تالار نیایش نتوانستند به موقع حضور یابند و در نتیجه هیچ نو نمایشی اجرا نشد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست