05172024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۴۲۷2527

کارگاه آموزش بازیگری تئاتر ویژه ی دختران در شوش آغاز شد

مصطفی عمله ـ خبرنگار شوش نیوز

ساعت 18 روز سه شنبه 27 تیرماه 1396 ، کارگاه آموزش بازیگری تئاتر ویژه ی دختران مقاطع تحصیلی ابتدایی و  متوسطه ی اول به مربیگری سیده لیلا هاشمی در سالن اجتماعات شهید حیاری آغاز به کار نمود .

به گزارش شوش نیوز ، با حضور محمد دیناروند کارشناس هنری ، خدیجه طالبی مسئول امور مالی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهدی مهدوی ، زینب موسوی و شادی هاشمی از یازیگران با سابقه ی تئاتر شوش و علی سعدی مدیر مسئول هفته نامه ی صدای کرخه و حدود 30 نفر از کارآموزان ؛ کارگاه آموزش بازیگری تئاتر آغاز به کار نمود .

محمد دیناروند کارشناس هنری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن قدر دانی از مربی کارگاه ، مطالعه و آموزش را دو فاکتور مهم برای رشد و ترقی دانست و در این خصوص اظهار داشت : هنر بازیگری علاقه مندان و شیفتگان زیادی دارد که رؤیای رسیدن به آن را در سر می پرورانند. علاقه به این حرفه سن و سال نمی شناسد. بسیاری از کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی سالمندان تمایل دارند به روی سن بروند. دلایل زیادی برای این علاقه مندی وجود دارد از جمله: « میل به دیده شدن، شهرت، محبوبیت و کسب احترام، ثروت و ....»  راه های زیادی برای بازیگر شدن در کشور ما وجود دارد؛ از رشته های دانشگاهی گرفته تا کلاس های بازیگری و همین طور روابط فامیلی! با توجه به محبوبیت حرفه بازیگری، اما به نظرمن همین حضور در کلاس بازیگری و مطالعه به صورت تئوری و ایفای نقش در گروه های تئاتر ریشه دار شهرستان فعالیت داشته باشید بی شک پیشرفت خواهید داشت .


سپس عباس کرم الهی یکی از پیشکسوتان تئاتر شوش در ابتدا گوشه ای از سوابق فعالیت هنرهای نمایشی را تشریح نمود و در این راستا اظهار داشت : وقتی که شوش به خاطر آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خالی از سکنه شده بود ما هم در سال 1360 به خرم آباد رفته بودیم و برای اولین بار بنا به دعوت مربی پرورشی مدرسه ی راهنمایی دکتر خانعلی به بازی در نمایش عروسکی قلعه ی حیوانات دعوت شدم و نقش روباه را در این نمایش ایفا نمودم تا این که جواز ورود به جشنواره ی تئاتر دانش آموزی در مقطع راهنمایی استان لرستان را اخذ نمودیم و در نهایت موفق شدم به عنوان بازیگر نقش اول دیپلم افتخار دریافت کنم ، بعد از عملیات ظفرمند فتح المبین ابتدا به شوشتر رفته و در سه نمایش در واحد فرهنگی سپاه ناحیه ی شوشتر نقش آفرینی کردم و وقتی به شوش آمدم توسط حجت الله کایدخورده به سید جلال حسینی معرفی شده و تا این لحظه همچنان به عنوان « نمایشنامه نویس ـ کارگردان و بازیگر » فعال هستم .


وی در ادامه بازیگران را از دور شدن از کلمه ای به نام غرور توصیه کرد و خاطر نشان نمود : هنر دریاست و شما شناگران این دریا و وقتی در این دریا شنا می کنید ساحل دریا ناپیداست ، درست است که شناکردن شما در این دریا شما را آبدیده و پخته می کند اما اگر روزی رسید که خود را از دیگران بالاتر و برتر دانستید بدانید به وسط این دریا نرسیده می بایست به جایی برگردید که از اول بودید ؛ یعنی از عرش به فرش سقوط می کنید چون کامل و بی همتا فقط خداست و همه ی ما نقص دارید لذا تا عمر داریم باید مطالعه کنیم ، آموزش ببینیم و از  حوزه ی مقدس تئاتر دور نشویم .

در پایان لیلا هاشمی به سر فصل های در نظر گرفته شده برای این دوره اشاره کرد و گفت : « حرکات موزون بدنی ـ فن بیان ـ و حس و خلاقیت در تئاتر » عمده ترین بخش هایی هستند که شما را با آنها آشنا می کنیم .


شایان ذکر است کلاس های این دوره روزهای سه شنبه و چهارشنبه ی هر هفته از ساعت 18 الی 20 در سالن اجتماعات شهید حیاری برگزار می شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست