05172024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۰۸2692

تعزیه ی واقعه ی جانسوز عاشورا در کوی سلمان فارسی برگزار شد

کریم ستاوی ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ رضا ابراهیم امینی ـ عیسی کرملا چعب ـ حسنه مسلمی نیا

از ساعت 7 صبح الی 13 روز پنجشنبه 8 مهرماه 1396 هم زمان با تاسوعای حسینی ؛ به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت علی اصغر(ع) وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ تعزیه ی واقعه ی عاشورا در کوی سلمان فارسی برگزار شد .

این گروه به مدیریت حیدرآقاخانی و کارگردانی علی نیسی و با حضور بیش از 70 بازیگر و 40 عوامل فنی در هوایی با رطوبت بیش از 60 درصد و زیر تیغ آفتاب  از سال 1382 تا کنون این تعزیه را در کوی سلمان فارسی اجرا می کند .

معرفی چند بازیگر شاخص این تعزیه :

اولیاء :

شبیه امام حسین(ع) « مهدی اهوازی » ـ حضرت علی اکبر(ع) « شاکر سعدی » ـ حضرت قاسم ابن الحسن(ع) « میلاد جلالی» ـ قمر بنی هاشم (ع) « علی عنایتی» ـ مسعود سالاری ( شبیه حضرت زینب(ع) و رمله ) ـ علی کایدخورده(حر ابن یزید ریاحی)و....


اشقیاء :

عباس کرم الهی (عمرابن سعد) ـ حیدر آقاخانی (شمر ابن ذوالجوشن مردادی) و بعد از این که به علت گرما این بازیگر توان ادامه ی کار را نداشت ، مهدی شوهانی این نقش را بازی کرد ـ رضا حیدری(حکیم ابن طفیل) ـ علی براتی (حرمله) و ......


شایان ذکر است تعزیه ی به اسارت بردن اهل بیت امام حسین(ع) پس از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر یاران با وفایش به صورت هم زبان به زبان عربی در میدان تعزیه ی « امام حسین(ع) شوش ـ میدان چمن شهر حر ، روستای عمله سیف ، جریه ی سید محمد و کوی ابوذر غفاری » برگزار شد .

لازم به توضیح است در اجرای تعزیه ی کوی ابوذر غفاری و کوی سلمان فارسی ، فاطمه ی دیناروند رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست