05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۱۲۵3069

صادق اسماعیلی فر تئاتر شوش را از رکود و رخوت خارج نموده است

به قلم ـ استاد سید جلال حسینی

اگر چه نمی توان  فعالیت و تلاش سال های گذشته ی روئسای انجمن نمایش را در امر پیشبرد تئاتر در زمینه های مختلف اعم از « صحنه ای ، تعزیه ، طنز و کودک » نادیده گرفت .

 

اما به نظر می رسد با حضور صادق اسماعیلی فر به عنوان رئیس انجمن  نمایش در عرصه ی تئاتر شهرستان شوش دانیال(ع) نوید از این دارد که با تلاش مستمر ایشان ، جان تازه ای در کالبد جان ژانرهای تئاتر دمیده و سبب شده تئاتر شوش  را که رکود و رخوتی بر آن رفته بود را احیاء کند و مسئولینی را برای هر قسمت در نظر بگیرد . به عنوان مثال « ناجی عباسی نیا » را که  دستی عمیق بر آتش تعزیه دارد و سالیان متمادی در این ژانر از نمایش کارهای فاخر و ارزشمندی از ایشان دیده شده به سرپرستی این رشته و « حسین یلالی » را که مدت های زیادی است در امر نمایش طنز همیشه پیگیر بوده و در این  حوضه به اصطلاح استخوان ترکانده و تجاربی اندوخته  را به سرپرستی این قسمت از نمایش بگمارد .

 

وبا تفکیک « صحنه ای ، تعزیه و طنز » به هر کدام سامان اساسی و رونق قابل قبولی اعمال کرده است ؛ شاهد این ادعا فعالیت  مستمر « محمودبالویی » است که در هفت تپه سکونت دارد  و در زمینه ی نمایشنامه نویسی و اجرای نمایش صحنه ای کار می کند و یا « رحیم رشیدی تبار » که اهل شوش دانیال است و علی الحال در تهران سکونت دارد مدام نشان داده که نبض شان بر مدار شوش ، جامعه و نهایتا کشور می زند ، به همین  دلیل گهگاهی در فرصت های مناسب از تهران می آید و با دستی پر ، نمایشنامه ای با بار آموزندگی و استخوان داری را کار می کند . و خوشبختانه با اقبال شایسته ای رو به رو  می شود  و دیگر دوستان هنرمندی که از ذکر نام آنها خود داری می شود و تعدادشان کم نیست ، در این حوزه نیز به شکل نمایشنامه خوانی ، تمرین تئاترهای اجتماعی ، طنز و کودک فعالیت  چشمگیری دارند .

 

ذکر این مطلب ضروری است که با توجه به بعد مسافت بین سکونت صادق اسماعیلی فر و تالار نیایش ، ملاحضه شده ایشان با صرف وقت و هزینه ی شخصی  در تالار هنگام تمرینات و اجرای نمایش های مختلف حضور پیاپی داشته و با خواستی هنرمندانه نقاط ضعف و قوت گروه های نمایشی را مدام گوشزد و هدایت نموده و نسبت به کیفیت و اصلاح مفاهیم نمایشنامه ها ی گروه ها ؛ منطقی عمل می نماید .

 

در پایان توفیق روز افزون صادق اسماعیلی فر و کسانی را که  در امر خطیر پیشبرد  تئاتر با ایشان همکاری و تشریک مساعی می نمایند  از درگاه پروردگار منان خواستارم .

 

از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش دانیال(ع) و کلیه ی پرسنل اداره که به حق دلسوز و مشوق هنر و هنرمندان نیز هستند  و از تمامی  «بزرگان تئاتر ، فعالین و علاقه مندان اعم از « کارگردان ،  بازیگر ، نمایشنامه نویس ، نمایشنامه خوان ، طراح صحنه و لباس  ، نور و ....»  که اینجانب را در حادثه  رانندگی مورد لطف خود قرار داده اند کمال تشکر و امتنان را دارم و امیدوارم در پرتو عنایات حضرت حق سلامت و موفق باشید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست