05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۱۱۹3136

به بهانه ی روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

پس از شهادت سید اهل قلم ، هنرمند متعهد و بسیجی و مستندساز برنامه ی روایت فتح ، شهید سید مرتضی آوینی در روز 20 فروردین 1372 در منطقه ی فکه ؛ پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

سنت پسندیده ی نام گذاری روزهای هفته با هدف گرامی داشت مناسبت های مهم اسلامی و ملی، یکی از کارهای بسیار خوبی است که در حد خود به ماندگار شدن خاطره وقایع ارزشمند کمک می کند. در فرهنگ اسلامی هم همواره به این مسأله مهم توجه شده است. در قرآن کریم، از این روزهای مبارک و عبرت آموز، تحت عنوان «ایام اللّه » یاد می شود و حتی در یک مورد، به حضرت موسی علیه السلام دستور یادآوری این روزها داده شده است.

این شیوه پسندیده، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به صورت بسیار جدی دنبال شد که آثار و برکت های فراوانی نیز در پی داشته است. از جمله پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

به همین بهانه به نیکی از استاد فقید زنده یاد محمود صفار زاده که در قید حیاتش به عنوان مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان شوش در چنین روزی «شاعران ، تئاتری ها و در مجموع هنرمندان بسیجی » را دور هم جمع می کرد یادی می کنیم .

امسال نیز با معرفی محمود بالویی به عنوان مسئول کانون بسیج هنرمندان با هماهنگی  ناحیه ی سپاه و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در همان محل شهادت سید اهل قلم برنامه هایی از جمله نمایش دفاع مقدسی واکسی نوشته ی رضا طاهری و به کارگردانی و بازیگری مهدی شوهانی کاری از گروه سنتی را اجرا می کند .

 

پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز سالروز شهادت این سید اهل قلم را به خانواده ی ایشان ، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران  تسلیت عرض نموده و از محمود بالویی مسئول کانون بسیج هنرمندان که در تقویم فرهنگی خود  برنامه هایی برای این روز در نظر گرفته است قدردانی می کند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست