05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۰۱۴4105

روایتگری مدافع حرم در پلاتوی شهید احمد حیاری

فائقه شیرک ـ خبرنگار شوش نیوز

به همت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، گروه تئاتر اندیشه و کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ی شوش به مناسبت اولین سالروز شهادت سردار دلها روایتگری نحوه ی ارسارت و شهادت محسن حججی توسط مدافع حرم در پلاتوی شهید احمد حیاری برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 18:30 روز جمعه 112 دیماه 1399 با حضور « سرگرد پاسدار باقر کعبی مدافع حرم و دبیر ستاد برگزاری آیین اولین سالروز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی ـ رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ محمد دیناروند کارشناس هنری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ عباس کرم الهی سرپرست انجمن روزنامه نگاران و مدیر گروه تئاتر اندیشه ـ رضا طاهری مدیر کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ی شوش ـ کریم ستاوی مسئول امور مساجد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی ـ کریم پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی ـ امید کرمی رئیس انجمن نویسندگان ـ حسین نجادی رئیس انجمن موسیقی ـ هوشنگ سعیدیان رئیس انجمن خوشنویسی ـ برادر شهید مدافع حرم احمد حیاری  و بازیگران نمایش از آدم تا آدم » مراسمی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با روایتگری پیرامون نحوه ی ارسارت و شهادت «شهید محسن حججی » در پلاتوی نمایش شهید احمد حیاری برگزار شد .

سرگرد پاسدار باقر کعبی که یکی از همرزمان شهید محسن حججی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، وقت خود را به نحوه ی اسارت و شهادت شهید محسن حججی اختصاص داد و گفت : سحرگاه شانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۹۶، عناصر گروه تروریستی داعش با پشتیبانی نیروهای آمریکایی به مواضع جبهه مقاومت در جنوب غرب استان الانبار حمله کردند. ۴۰ نفر از رزمندگان جبهه مقاومت از جمله  ۴ فرمانده میدانی به نام های جهادی «احمد علی، ابوحیدر، جعفر الدراجی و عبد رسول» به همراه «منتظر قاسم الولانی»، فرزند فرمانده گردان سید الشهدا در جریان این حملات توپخانه ای به شهادت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.


 

به گفته سرگرد پاسدار باقر کعبی، تروریست های داعش به طور کامل از حملات توپخانه‌ای آمریکایی ها اطلاع داشتند و با هماهنگی آنان در کوتاه ترین زمان ممکن به مواضع نیروهای گردان سید الشهدا بسیج مردمی عراق حمله کردند. تروریست‌ها در این حمله با انفجار ۳ خودروی انتحاری وضعیت را به سود خود تغییر دادند و نبردهای سنگین و تن به تن نیروهای مقاومت با تروریست‌های داعش تا نزدیکی طلوع صبح ادامه داشت. در این منطقه وقتی شهید حسین پور (فرمانده شهید حججی) و چند صد نفر از رزمندگان عمدتا عراقی تحت فرمانش مورد حمله قرار می‌گیرند، به سرعت نیروهایش را از خاکریز اول به خاکریز دوم می‌کشاند و به شدت با نزدیک به ۲۰۰ نیروی داعشی که به ماشین‌های بمب‌گذاری شده نیز مجهز بوده‌اند درگیر می‌شود و آنگونه که مسئولان ارشد و نیز نیروهای تحت‌امر او می‌گویند اگر تدبیر و رشادت او نبود لااقل نیمی از نیروهای تحت امر او در این منطقه مرزی که کمترین عوارض طبیعی را دارد، به شهادت می‌رسیدند. شهید با فراست به زودی نیروها را در مقابل داعش آرایش می‌دهد و این در حالی است که به طور بی‌سابقه‌ای داعش عملیات روزانه را به شبانه تبدیل کرده بود. شهید در میان امواج پی در پی انفجارهای سنگین ناشی از خودروهای منفجره نیروهایش را مدیریت می‌کند تا با کمترین شهید، حمله شدید داعش را متوقف نماید و در این بین موفق می‌شود و نیروهای داعش مدتی پس از درگیری شدید و برجای گذاشتن حدود ۳۰ کشته به عقب بازمی‌گردند. در حین این عملیات، شهید مرتضی حسین‌پور اگرچه بر اثر نارنجک داعش از ناحیه کتف زخمی می‌شود اما در همان حال از فرماندهی نیروهایش غافل نمی‌شود و تا پایان عملیات و دفع هجوم داعش در کنار نیروهایش می‌ماند و البته در حین انتقال به یک بیمارستان صحرایی به شهادت می‌رسد.


 

وی درباره ی جزییات اسارت و شهادت شهید حججی نیز گفت: محسن حججی در جریان حملات انتحاری ابتدا از ناحیه کتف مجروح شد و در ادامه هم در درگیری های مستقیم و با شلیک های ممتد تروریست ها از سمت پهلو هدف قرار گرفته و به شدت زخمی شد اما با این وجود تا آخرین لحظه مقاومت کرد. عناصر تروریستی داعش با کمک مستقیم نیروهای آمریکایی موفق شدند در منطقه الجمونه صحنه گردانی کنند، در نهایت محسن توسط عناصر تروریستی به اسارت درآمد. عناصر تروریستی داعش به سرعت محسن را به مناطق اشغالی در استان الانبار عراق انتقال دادند و ساعاتی بعد این رزمنده دلیر را به شهادت رساندند و روز هجدهم مردادماه این جنایت رسانه‌ای شد.


 

از دیگر برنامه های این مراسم می توان به «خوانش شعر توسط رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی ـ ترانه سرایی حسین ستاری فر با ترانه ی حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از سرگرد پاسدار باقر کعبی ، حسین ستاری فر ـ حبیب حیاری برادر شهید مدافع حرم احمد حیاری و عباس کرم الهی سرپرست گروه تئاتر اندیشه و کارگردان نمایش از آدم تا آدم » اشاره کرد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست