05012024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۳۲۹4332

کارگاه آموزش فن بیان در شوش آغاز شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

کارگاه آموزش فن بیان به صورت تئوری و عملی زیر نظر استاد کاظم شیاعی از «بازیگران سینما ، سریال و تئاتر و مدیر گروه تئاتر شمس الشموس »در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد .

به گزارش شوش نیوز ساعت 18:30 روز شنبه 29 خردادماه1400 با حضور مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا ذاکری کارشناس فرهنگی این اداره ، کارگاه آموزن فن بیان ویژه ی « بازیگری تئاتر ، گویندگی خبر و مجری گری برنامه های سالنی » توسط استاد کاظم شیاعی در خانه ی هنرمندان شوش آغاز شد .


مدیر گروه تئاتر شمس الشموس شهرستان کرخه ضمن قدردانی از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و کارشناس فرهنگی این اداره در اولین جلسه ی کارگاه آموزش فن بیان و تشکر از حضور عباس کرم الهی  پیشکسوت تئاتر و مطبوعات شهرستان شوش ، به نقشه ی راه مهارت سخنرانی ، بازیگری و مجری گری گفت : یکی از این مهارت‌ها، فن بیان است ، به عبارتی، بحث سخن و سخن وری که از نکات کلیدی در یک سخنرانی موفق است و یا داشتن بیانی شیوا و گیرا در بازیگری ؛ ابتدا با کشف استعداد  و تکنیک  که دو وجه مشترک  برای آمادگی است شروع می شود بنابراین، اگر قصد شما تسلط بیشتر بر کلمات یا انتخاب روش مناسب‌تر برای ارسال دقیق پیام و تسلط بر فن سخنوری است، درس‌های پرورش تسلط کلامی و مهارت ارتباطی می‌توانند مفید‌تر باشند.


وی در ادامه « خودباوری ـ  رسیدن به نکات قوت و نکات ضعف ـ اعتماد به نفس و تکنیک» را فاکتورهای اعتماد به نفس دانست که  مادرزادی نیست بلکه اکتسابی است .

شیاعی در ادامه تکنیک را به شش بخش  تقسیم نمود و یادآور شد : «تخلیل ـ آمادگی جسمانی ـ زبان بدن ـ احساس  و استعداد پذیرش  نقش در جامعه » شاخصه های تکنیک هستند که هر کلام باید در یک جلسه توضیح داده شود .


وی در ادامه به عناصر نه گانه ی بیان اشاره کرد و گفت : اگر ما می خواهیم بیان دلنشینی داشته باشیم باید بدانیم که ابتدا باید « اوج صدا ـ آهنگ صدا ـ ضرب آهنگ ـ برد صدا ـ طرز بیان ـ رسایی صدا ـ لهجه ی بیان ـ انرژی و و حرارت بیان  و تن صدا »تقویم کنیم  .


شایان ذکر است این کارگاه در روزهای زوج هفته « شنبه ـ دوشنبه و چهارشنبه » از ساعت 18:30 الی 20:30 برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در این کارگاه حضور داشته باشند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست