05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۱۳1349

امام جمعه ی موقت شوش گفت : ملت ایران باحضور در راهپیمایی عظیم اربعین نشان داد که با نشاط ترین ملت جهان است

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 13 آذر ماه 1394  نماز جمعه ی این هفته با حضور مردم ولایتمدار شوش هم چون هفته های گذشته به امامت حاج آقا عفری ، امام جمعه ی موقت در مصلای این شهرستان برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛  حجت الاسلام والمسلمین عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ی شوش ، راهپیمایی عظیم اربعین را تجلی قدرت اسلام و قدرت شور، شوق و عشق حسینی دانست و اظهار کرد: این اجتماع عظیم اظهار تعلق به شعارهای کربلاست و شعارهای کربلا تماماً شعارهای جهانی است نه طائفی.

 

وی این اجتماع را اجتماع شیعه و سنی در برابر دشمن مشترک دانست و از اهل سنت که در راهپیمایی امسال موکب‌های بزرگ راه انداختند، تجلیل کرد.

 

امام جمعه موقت شوش تصریح کرد: این راهپیمایی که با وجود تهدیدات داعش و تبلیغات بسیار منفی شبکه‌های وهابی صورت گرفت، بیان آن است که شعار‌های حسینی جاودانه است و در هیچ دوره‌ای منسوخ نمی‌شود.

 

عاملی با اشاره به این که اصیل‌ترین و بالاترین نشاط با امور معنوی، علوی، حماسی و عاطفی است، ملت ایران را که حضوری عظیم در این اجتماع داشت، با نشاط‌ترین ملت معرفی کرد.

 

حاج آقا عفری در آغاز خطبه ی دوم گفت : چند مناسبت در این هفته داشته ایم ، اولین مناسبت که نظر تمام جهانیان را به خود معطوف کرد همین پیاده روی و زیارت کربلا در اربعین حسینی است ، مانده اند که چه تعبیری از این واقعیت داشته باشند که بزرگی آن را برساند .

 

وی افزود : هر تعبیری هم که به ذهن خودم رسید باز در مقابل عظمت این زیارت بسیار ناچیز است ، این زیارت یک نماد و یک تجلی گاه بیعت مسلمین جهان است . آیا از زمان آدم تا خاتم و بعد از آن تا به امروز می تواند سندی را رو کرد که چنین مراسمی وجود داشته باشد که از کل کشورهای اسلامی و غیر اسلامی حتی آمریکا برای زیارت سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در روز اربعین حسینی با پای پیاده در بین الحرمین تجمع نمایند ؟ مطمئناً نه در قاره ی پهناور آسیا ، نه اروپا ،  نه آفریقا و نه آمریکا  ، چنین زیارت و تجمعی بی سابقه است و بی شک در سال های آینده این تجمع گسترده تر هم خواهد شد .

 

خطیب جمعه ی شوش  سپس به دومین موضوع هفته که بیانیه ی اخیر صادر شده از طرف سازمان ملل است اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت : وقتی که جنگ هشت ساله ی عراق علیه ایران خاتمه یافت ، آمدن و بیانیه ای صادر کردن که هیچگونه اشاره ای به خسارات وارد شده به ایران نشده بود و دیدیم که نه کرامت و نه حق بشر در آن قطعنامه صادر شده بود و اکنون هم که در مورد حقوق بشر آمده اند بیانیه ای صادر کرده اند نه از قرآن الهام گرفته اند و نه از نهج البلاغه بهره مند شده اند و آنهایی هم که آمده اند و این بیانیه را صادر کرده اند هیچکدام از جهان اسلام نیستند و همانطور که مشاهده می شود بیش از 20 ماده ی آخر این بیانیه هیچ جایگاهی در جهان اسلام و ایران نخواهد داشت .

 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در پایان خطبه ی دوم خود از پذیرایی مردم شوش از عزاداران حسینی در اربیعین قدردانی کرد و گفت : مردم شوش امسال نسبت به سال های قبل پذیرایی بیشتری از عزادارانی داشته که از اقصی نقاط استان خوزستان به رسم سنت دیرینه به شوش آمده بودند که جا دارد از تک تک این مردم ولایتمدار قدردانی به عمل آید .


 

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی بین صلاطین ، پیرامون عملکرد مجلس نهم به ایراد سخن پرداخت و در این راستا خاطرنشان کرد : ابتدا تشکر می کنم از اجتماع بزرگتان در مراسم اربعین حسینی در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) و همچنین سپاسگذارم از  پذیرایی بی ریا و خالصانه ی شما  از خیل عظیم عزاداران حسینی که آنها را راضی از این شهرستان بدرقه نمودید و سپس در باره ی عملکرد مجلس نهم و خصوصاً آثار آن در شهرستان شوش می خواهم با شما چندجمله ای در میان بگذارم .

 

وی افزود : پیگیری راه اندازی مجدد شرکت قند ـ جلوگیری از تعطیلی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه صنایع کاغذپارس بخشی از این عملکرد است که کمک شایانی به اقتصاد این دیار است .

 

دکتر نوری در ادامه تصریح نمود : به خاطر این که نمی خواهم وقفه ی زیادی بین صلاطین بیافتد زیاد موضوع را باز نمی کنم  ولی این را می گویم در شرایطی که تمام دشمنان ما بر علیه این انقلاب سرکشی کردند تا ثمره ی خون جوانان در پیروزی این انقلاب را با دهان خود خاموش کنند ولی خواست خدا چیز دیگری بود و این که در راستای خواسته های رهبر معظم انقلاب بتوانیم بنیه ی اقتصادی خود را با حداکثر اعتبارات لازم مصوب کنیم جوابی به دشمنان است ، اما باید گفت در آن چیزی که مقام معظم رهبری در چشم انداز ترسیم کرده فاصله ی زیادی داریم ، چون یکی از خواسته های آقا پیاده نمودن اقتصاد مقاومتی است ولی با این وجود برای این که مردم حس نکنند واقعا مشکلات بر دوش آنها ممکن است سنگینی کند  ، مجلس نهم توانسته است از طریق اشخاص حقیقی که از نظر دارایی ، اموال قابل توجهی به نام خود دارند ، مالیات بر ارزش افزوده ای را دریافت نموده ، آن را به توسعه ی فرهنگی و اجتماعی در در شهرها و روستاهای کمتر از 50 هزار نفر جمعیت  به کار گرفته ایم .

 

وی خاطرنشان نمود : اگر می بینید که شهرداران ، دهیاران و شوراهای اسلامی بعد هر سه ماه انتظار دارند از نظر مالیاتی مبالغی به آنها داده شود  و به موقع دریافت کرده اند نشأت گرفته از تلاش نمایندگان مردم در مجلس نهم بوده است . اگر امروز از نظر توسعه ی بهسازی ، گاز رسانی ، آسفالت و بازسازی در سطوح مختلف در روستاها را مشاهده می کنید مرهون تلاش مجلس نهم است . اگر دولت نهم و یازدهم توانسته اند در این ریل حرکت کنند از تلاش شبانه روزی نمایندگان مجلس بوده است . فعالیت های که نوبخت در سازمان برنامه ریزی در دولت یازدهم  توانسته است از طریق ماده 180 برنامه ی پنج ساله ی توسعه در روستا را عملیاتی کند در واقع به خاطر اختیاراتی بود که به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره ی نهم داده شد تا مناطق محروم را شناسایی کنند و با همکاری دولت این پروژه ی عظیم را آغاز کند  و حتما اطلاع دارید که از سال 1393 ـ صد سی میلیارد ریال در قالب ماده 180 به شهرستان شوش تزریق شد که به خواست خدا 65 درصد آن برای بهسازی ، جدول بندی و مشکلات روستاهای محروم هزینه گردید ، این آمار را می توانید از مدیریت برنامه ریزی فرمانداری و یا بنیاد مسکن ببینید .


 

دکتر نوری سپس به پروژه های ملی شوش اشاره کرد و اظهار داشت : از طریق همین ماده ی 180 پیگیری فاز دوم پل شهید ناجیانبودیم که از خواسته های مهم مردم شوش خصوصاً غرب کرخه است و در آینده ی نزدیک آغاز به کار خواهد نمود ، پل نظام مافی یکی از پروژه هایی که در سفر رئیس جمهور تدبیر و امید توانستیم آن را در ردیف قرار دهیم به خواست خدا مراحل ساخت آن به صورت جدی آغار شده است ، در زمینه ی گاز رسانی با توجه به مصوبه هایی که در برنامه های بودجه ی سالانه  داشته ایم در عرض سه چهار سالی که در مجلس بوده ام ، بق قولی که  وزیر نفت داده تا آخر سال 1395 هیچ روستایی بدون گاز نخواهد ماند .

 

وی سپس به قانونمند بودن مجلس نهم اشاره کرد و بیان داشت : برای یک حرکت در هر جای ایران زمین ، اگر قانونمند اجرا نشود  ممکن است کل جامعه را تحت الشعاع قرار داده و زیر سئوال ببرد . و اگر پیشرفتی در سطوح « سیاسی ـ علمی ، فرهنگی و علمی » مشاهده می کنیم بر اساس همین قانونمندی های مجلس شورای اسلامی است و این جای شکر و سپاس از خداوند یکتا را دارد که به نمایندگان مردم در مجلس این توان را داده که در تمام سطوح قانون را در نظر بگیرند .

 

شایان ذکر است دکتر سید راضی نوری نماینده شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس که سه شنبه 10 آذر 1394 بود این سخنان را ایراد نمود .

 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست