05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۶۰۵1823

استفاده از انتقاد و نظریه های جامعه شناسی می تواند گره گشای توسعه و پیشرفت شوش باشد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ علی روسی ـ سید حسن شاه حسینی

روز جمعه 5 شهریور 1395 هم زمان با چهارمین روز از هفته ی دولت که با عنوان «معنویت ، مردمداری ، عدالت ورزی » نام گذاری شده است ، آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدای خطبه ی اول یاد و خاطره ی شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی داشت .

 

 

 

 

امام جمعه شهرستان شوش در ادامه ی خطبه ی اول خود و مردم را به تقوا و پرهیز کاری در جامعه دعوت کرد وگفت : تقوا و پرهیزگاری در مکتب حیات بخش اسلام یک فضیلت اخلاقی منحصر به فرد، کانون تمام خوبی‌ها و نیروی بازدارنده ی درونی است که ماشین وجود انسان را از سقوط در پرتگاهها حفظ نموده و او را به سرمنزل مقصود می‌رساند. تقوا درست به قلعه ی منیع و مستحکمی‌می‌ماند که انسان را از تاخت و تاز دشمنان داخلی یعنی هواها و هوس‏های نامشروع نفسانی و شیطانی محفوظ می‏دارد و از اصابت تیرهای مسموم و ضربه‏های مهلک گناه به روح و روان او جلوگیری کرده و قلبش را مرکز تابش انوار الهی قرار می‏ دهد.

 

خطیب جمعه شهرستان شوش در خطبه ی دوم به  ترور ددمنشانه ی منافقین از خدا بی خبر در 8 شهریور 1360اشاره کرد و عنوان نمود : در بی سابقه ترین عملیات تروریستی ، منافقین در بمبگذاری در دفتر نخست وزیر محمدعلی رجایی رئیس جمهور و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد با هنر نخست وزیر را به شهادت رساند و باعث شد این هفته به نام هفته ی دولت و این روز به نام « روز مبارزه با تروریسم » نامگذاری شود .

 

وی در ادامه به تعریف و ماهیت تروریسم پرداخت و اظهار داشت : تروریسم، از اساسی‌ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک‌ترین تهدیدها بر ضد حقوق ملت‌ها و ثبات بین‌المللی است. در طول تاریخ، به ویژه یک صد سال اخیر، تروریسم، ریشه مهم‌ترین تهدیدها بر ضد صلح و امنیت جهانی بوده است. وضعیت دردآور و فاجعه‌آمیز بیشتر ملت‌ها و کشورهایی که در آتش جنگ و خون‌ریزی می‌سوزند و از آوارگی و فقر رنج می‌برند، معلول اغراض سلطه‌گرانه و تروریستی است  و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با از دست دادن بهترین یاران امام خمینی(ره) نظام مقدس جمهوری اسلامی از 8 شهریور 1360 که شهیدان رجایی و باهتر را به شهادت رساندند تا به امروز بیش از 17 هزار نفر از این کشور اسلامی را به درجه ی رفیع شهادت رسانده اند ، لکه ی ننگی در جهان هستند که امروزه در کنار « وهابیون ، گروهک طالبان و داعش به سرکردگی اسرائیل و آمریکا به جان مسلمین افتاده اند و هم چنان به ترور و کشت و کشتار خود در گوشه به گوشه ی جهان ادامه می دهند .


 

خطیب جمعه شوش در ادامه به مظلومیت و اهداف شهید رجایی و شهید باهنر اشاره کرد و خاطر نشان نمود : شهيدان رجايي و باهنر تلاش كردند تا با رفع محروميت وتبعيض و بي‌عدالتي، زندگي سعادتمندي را براي ملت خويش به ارمغان آورند، و هم‌اکنون دولتمردان جمهوري اسلامي كه با ياد شهيد رجايي كار خود را آغاز كرده‌اند شايسته است با تأسي به اين دو اسوه عشق و شهادت و خدمت خالصانه و با الهام از رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب ضمن خنثي‌كردن توطئه‌هاي دشمنان با عزمي راسخ در جهت اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و سربلندي مردم شريف ايران تلاش كنند.

 

وی سپس مسئولین را به استفاده از نقدهای دلسوزانه و نظریه ی جوانان در خصوص جامعه توصیه نمود و در این راستا تصریح نمود : بارها مشاهده شده که برخی از مسئولین نقد سازنده را تخریب جلوه داده اند و برای توسعه و پیشرفت شوش از آن استفاده نکرده اند در حالی که اگر با نظر کارشناسانه به آن نقد یا نظریه نگاه می شود چه بسا به کار گرفتن آن نقد گره گشای پیشرفت در پروژه ها باشد ، البته برخی هم به جای نقد تخریب می کنند که درصدپائینی از جامعه را تشکیل می دهند .

 

امام جمعه شوش کل اعتبارات عمرانی انجام شده طی سال گذشته در بخش های مختلف شهرستان شوش را ۲۲میلیارد تومان اعلام کرد و گفت :در یکسال باقی مانده دولت باید حداکثر تلاش و بهره برداری را داشته باشد مسائل انتخاباتی نباید بر کار آنها تاثیر بگذارد نتایج اقدام و عمل برای مردم بیشتر از پوستر و عکس تاثیر گذار است.

 

وی با ابراز گله مندی از عدم برخورد با مسئله حقوق های نجومی گفت : از پرداخت و افشاگری حقوق‌های نجومی  بیش از چند ماه می گذرد ولی هم چنان مسئولین امر در سکوت فرو رفته اند و مردم انتظار دارند که  با متجاوزان به بیت المال ، انقلابی برخورد شود .


 

وی افزود : آنچه که برای ما قابل توجه است، حرکت غیرتمندانه دستگاه قضا ، حرکت سینه چاکانه در وسط میدان و برخورد با هرگونه فعل حرام و منکر شرعی است ؛ موضع گیری‌هایی که در مورد برخی مسائل، برنامه‌ها و حرکت‌ها به وجود می‌آید موجب می‌شود که برخی ناراحت شوند، این در صورتی است که دستگاه قضا با صلابت و هیبت در برابر آن‌ها می‌ایستد.

 

آیت الله امام  افزود  : اگر افراد بخواهند به بیت المال دست درازی کرده و تجاوز کنند، به مانع بزرگی هم چون قوه قضایی بر می خورند، این اقدام ، خود گواهی بر صلابت قوه قضاییه است، هرکس که فکر کند می‌تواند با ارتباطات سیاسی و لابی گری کارش را پیش ببرد، با قاطعیت قوه قضاییه مواجه می‌گردد.

 

سید محمد امام در ادامه از نارضایتی بانک ها سخن به میان آورد و گفت : اجرای کار مقاومتی باید به صورت جهشی و خارج از کارهای روز مره صورت بگیرد ولی بانک ها با عدم همکاری و ایجاد مشکل دراعطای تسهیلات به جوانان جویای کار ،  در بیکاری جوانان و معضلات اجتماعی سهیم هستند و نزد پرورگار یکتا می بایست پاسخگو باشند .

 

سید محمد امام بر حمایت از کار آفرینان تاکید کرد و گفت : با عدم تبلیغ کالای خارجی و جلوگیری از واردات کالاهایی که در کشور تولید میشوند از تولیدات داخلی حمایت شود.

 

وی افزود : سنگ اندازی و شایعه سازی اگاهانه و ناآگاهانه باعث جلوگیری از پیشرفت کار آفرینان و سرمایه گذاران میشود به عنوان مثال سرمایه گذاران شرکت نیشکر هفت تپه عملکرد خوبی داشته اند و در جهت ایجاد اشتغال و راه اندازی شرکت های صنایع جانبی موفق عمل کرده اند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

 

پیش از خطبه های نماز جمعه مهندس رضا نجاتی فرماندار شهرستان شوش به مناسبت هفته ی دولت به تشریح عملکرد یک ساله ی دستگاه های دولتی پرداخت و در این زمینه اظهار داشت : شهرستان شوش در سالی که گذشت در تمام عرصه ها با توجه به وضعیت اقتصادی فعالیت قابل توجهی داشته و اما در حوزه ی بهداشت و سلامت نسبت به سایر حوزه ها از فعالیت بشتری برخوردار بود که تجهیز کامل بیمارستان نظام مافی ، افتتاح و یا اتمام ساخت 20 خانه و کلنگ زنی 6 مرکز بهداشتی و درمانی در طول یک سال در نوع خود بی نظیر است .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست