05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۰۲1866

امام جمعه ی شوش خبر داد : طبق گزارشات رسیده آموزش و پرورش خوزستان و شوش در پایه ی سی ام کشور قرار دارد .

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 21 مهر1395 ساعت 11:30در سومین روز از هفته ی دفاع مقدس که با عنوان « روز معنویت وحدت ملی، خانواده و صلابت » نام گذاری  شده است ؛ با مردم ولایتمدار  و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان  نماز سیاسی عبادی شوش به امامت امام جمعه ی این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

سرگرد بابایی : هفته ی دفاع مقدس یادآور حماسه ها و رشادت های بی نظیر و بی بدیل رزمندگان اسلام در هشت سال مبارزه علیه کفر و باطل است را خدمت « خانواده ی معظم شهداء ، جانبازان ، رزمندگان ، ایثارگران ، آزادگان و آحاد مردم ولایت مدار » شهرستان شوش تبریک و تهنیت عرض می کنم .

 

وی افزود : آن چه از آیات و روایات ، خصوصاً در سوره ی رعد از  صفات اوالالباب به هشت ف و ویژگی های اولوالالباب در آیات 19 تا 22 اشاره شده است که به این آیات می پردازم .

 

فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش گفت : « أَفَمَن یَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَبِّکَ الْحَقُّ کَمَنْ هُوَ أَعْمَى إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ (19) ـ الَّذِینَ یُوفُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَلاَ یِنقُضُونَ الْمِیثَاقَ ﴿۲۰﴾ ـ وَالَّذِینَ یَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللّهُ بِهِ أَن یُوصَلَ وَیَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَیَخَافُونَ سُوءَ الحِسَابِ ﴿۲۱﴾ ـ وَالَّذِینَ صَبَرُواْ ابْتِغَاء وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَهَ وَأَنفَقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلاَنِیَهً وَیَدْرَؤُونَ بِالْحَسَنَهِ السَّیِّئَهَ أُوْلَئِکَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ ﴿۲۲﴾ » ـ « پس آیا کسى که مى‏داند آنچه از جانب پروردگارت به تو نازل شده حقیقت دارد مانند کسى است که کوردل است تنها خردمندانند که عبرت مى‏گیرند (۱۹) ـ همانان که به پیمان خدا وفادارند و عهد [او] را نمى‏شکنند (۲۰ ) ـ و آنان که آنچه را خدا به پیوستنش فرمان داده مى‏پیوندند و از پروردگارشان مى‏ترسند و از سختى حساب بیم دارند (۲۱ ) ـ و کسانى که براى طلب خشنودى پروردگارشان شکیبایى کردند و نماز برپا داشتند و از آنچه روزیشان دادیم نهان و آشکارا انفاق کردند و بدى را با نیکى مى‏زدایند ایشان راست فرجام خوش سراى باقى (۲۲ ) .


 

وی پس از اشاره به این آیات ، فعالیت رزمندگان اسلام را با این آیات توصیف نمود و خاطر نشان نمود : رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با تعسی از تعالیم ناب اسلامی و آیات قرآن پای در میدان کارزار گذاشتند و از دشمنان و شیاطین بزرگ نترسیدند و با توکل و توسل به خداوند یکتا و  ایثار و جانفشانی خود خالق حماسه بی بدیل و ماندگار و بی نظیر شدند .

 

سرگرد بابایی در ادامه اظهار داشت : هفته ی دفاع مقدس یادآور پایمردی ، ایثار و از جان گذشتگی نسلی است که محکم تر از پاره های آهن است . هفته ی دفاع مقدس پاس داشت نسلی است که الگوی عمل انقلابی برای تمام مسلمین و مستضعفین و امروزه برای نهضت مقاومت  است . هفته ی دفاع مقدس هم چون نگینی است که تا همیشه بر تارک تاریخ حماسه  ، ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد . هفته ی دفاع مقدس آینه ای است تمام نما که تجربه ی شیرین و تلخ آن به ما می آموزد برای داشتن  امنیت پایدار ،  واقعی ، بین المللی و تولید قدرت بازدارندگی می بایست همیشه آماده بود و تقویت بخشی مطمئن دفاعی و امنیتی با پتانسیل و تقویت ، توسعه و پشتیبانی از قوای مسلح در کشور عزیزمان ، امروزه نیاز است که در رأس امور قرار گیرد.

 

فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج در ادامه تصریح نمود : حرف های نسنجیده و غلطی که امروزه بعضی ها خاسته یا ناخاسته حرف دشمن را به زبان می آورند و در میدان دشمن بازی می کنند را به زبان نیاوریم و در تضعیف این قوای مسلح بازدارنده ی دفاعی و امنیتی گام برنداریم .


 

بابایی ضمن اشاره به این که امروز انقلاب عزیز ما در درگیر جنگ است عنوان نمود : پس از ناکامی دشمن در جنگ سخت و در جبهه های نیمه سخت ؛ امروز مبارزه ی دشمن علیه انقلاب ، مبارزه ای نرم و هوشمند است و دشمن با تمام پتانسیل به میدان آمده است تا ضعف ها و ناکامی های خود را در گذشته جبران کند ، جنگ نرم ، جنگ اقتصادی ، جنگی است که امروز دشمن با تمام قوا امروزه بر علیه ما به کار گرفته است و ما در مقابل می بایست گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی کل قوا باشیم تا همانند این سالها دشمن سرافکنده شده ودر این جنگ هم شکست بخورد .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی اول خود و آحاد مردم را به نفس عماره توصیه کرد و گفت : در هر حال این را در نظر داشته باشیم این مطلب مهم و عصاره ی نماز جمعه را در نظر داشته باشیم که باید پاسخگوی همه ی اعمال و گفتارمون باشیم ؛ اگر یک روزی شخصی نظیر بنده به این عقیده رسیدیم و اعتقاد این مطلب را پیدا کردیم ؛ گوهر بسیار گرانبهایی را به دست آورده ایم که همتا ندارد که باورمان بیاید که هرچه می گوییم و هر چه انجام می دهیم باید جواب گوی اعمال خود باشیم ، این درواره عصاره ی نماز جمعه است که تقوا را مدنظر داشته ایم .

 

وی سپس به سفری که به تهران داشته و از نزدیک پای سخنرانی مقام معظم رهبری نشسته اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  رهبر در این دیدار که به مناسبت عیدسعید غدیر خم برگزار شده بود فرمود : « مهمترین پیام ماجرای غدیر را تعیین «امامت» به عنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام بیان کردند و با اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد حضرت علی(ع) به ویژه خصوصیات حکومتی ایشان، لازمه تمسک به ولایت امیرالمومنین علی(ع) را حرکت در مسیر خصوصیات و عمل به توصیه های آن شخصیت ممتاز دانستند.» مقام عظمای ولایت همچنین فرمود : « واقعه ی غدیر، پایه گذاری قاعده حکومت در جامعه اسلامی است و نشان می دهد اسلام به غیر از ضابطه امامت و ولایت، مدل های حکومت های سلطنتی، شخصی، زر و زور، زیاده خواه، متکبر، پیرو شهوات و اشرافی را قبول ندارد.» .


 

خطیب جمعه ی شوش در ادامه به 24 ذیحجه روز مباهله اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد. روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(ع)آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره علی، فاطمه، حسن و حسین(ع) نازل شده است.

 

وی افزود : مباهله به معنی نفرین کردن دو نفر به هم دیگر است. به این ترتیب که وقتی استدلالات منطقی سودی نداشت، افرادی که با هم درباره ی یک مسأله ی مهمّ دینی گفت‌وگو دارند در یک جا جمع می‌شوند و به درگاه خدا تضرّع می‌کنند و از او می‌خواهند که دروغگو را رسوا سازد و مجازات کند، همان کاری که پیامبر اسلام(ص)در برابر مسیحیان نجران کرد، که در آیه 61 سوره آل عمران آمده است :  ( فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جائَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدْعُ اَبنائَنا وَ اَبنائَکُمْ وَ نِسائَنا وَ ئِسائَکُمْ وَ اَنْفُسَنا وَ اَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعنَةَ اللهِ عَلی الکاذِبینَ) یعنی ؛ «هر گاه بعد از علم و دانشی که به تو رسیده، (باز) کسانی درباره مسیح با تو به ستیز برخیزند، بگو: "بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما نیز فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما نیز زنان خود را، ما از نفوس خود (و کسی که همچون جان ما است) دعوت کنیم، شما نیز از نفوس خود، آنگاه مباهله (و نفرین) کنیم، و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم"».

 

آیت الله سید محمد امام به تفسیر آیه اشاره کرد و عنوان نمود : « هر گاه (مسیحیان) بعد از علم و دانشی که به تو رسیده (درباره نفی الوهیت مسیح(ع) و تثلیت و انحرافاتی از این قبیل) با تو به بحث و ستیز برخیزند، به آنها بگو: "ما فرزندان خود را دعوت کنیم شما نیز فرزندان خود را ( فَمَن حاجَّکَ فیهِ مَن بَعدِ ما جائَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدْعُ اَبنائَنا وَ اَبنائَکُم)، ما زنان خویش را دعوت نماییم و شما نیز زنان خود را، (وَ نِسائَنا وَ نِسائَکُمْ)، ما از نفوس خود (و کسی که همچون جان ما است) دعوت می‌نماییم و شما نیز نفوس خود ( وَ اَنفُسَنا وَ اَنفُسَکُمْ) .آن گاه مباهله (نفرین) کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم: ( ثُمَّ نَبْتَهِل فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللهِ عَلَیَ الکاذِبینَ).


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به 25 ذی الحجه 1434 هجری که مصادف است با روز تکریم از خانواده اشاره کرد و بیان نمود : در این روز ؛  سوره ی  دهر در شأن امام علی(ع) ، حضرت زهرا(س) و امام حسن و امام حسین(ع) و روز خانواده نازل شد  و در ایران به نام روز تکریم از خانواده نامگذاری شد و من به بهانه ی این روز می گویم که وقتی مردها با تمام مشکلاتی که بیرون از خانه دارند وقتی که به خانه می آیند همسران می بایست برای مرد خود آسایش و آرامش را مهیا کند و همچنین مرد برای همسر و فرزندان خود موظف است آرامش را به وجود آورد ؛ اگه کسی منکر آن نیست که زن ها حق اشتغال ندارند اما مهمترین وظیفه ی زنان تربیت فرزندان سالم و تحویل آنها به جامعه است .

 

آیت الله امام در آغاز خطبه ی دوم به امنیت ملی  اشاره کرد و گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه 28 شهریور 95 در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی و هویت برجسته و ممتاز و مورد نیاز برای پیشرفت کشور و حرکت به سوی آرمانها» دانستند و ضمن اشاره به برخی انحرافها برای مقابله با اجزاء اصلی قدرت نرم و معنوی نظام اسلامی و تحریف آنها، فرمود : یکی از اجزاء مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی اعتمادی مطلق به قدرتهای سلطه گر و در رأس آنها امریکا است و این بی اعتمادی باید روز به روز گسترش یابد.


 

وی در ادامه به بخشی از سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت : امام خمینی (ره ) فرموده است که « اگر سپاه نبود کشور هم نبود »  و مقام معظم رهبری در روز یکشنبه ضمن تأیید به این جمله فرمود : امام راحل آن زمان به این منظور این جمله ی تاریخی را فرمودند که « سپاه، شجره ی طیبه ای است که از هویت آن، ایمان و حرکت انقلابی و جهادی می تراود و حفظ کشور و انقلاب نیز منوط به استمرار این عناصر مهم است.» در طول سالهای گذشته گاهی اوقات سخنانی از جانب برخی مسئولان مطرح شده مبنی بر این که رفع تهدید نظامی و جنگ به دلیل فلان اقدام بوده است، در حالی که این سخنان صحیح نیست، زیرا تنها عامل رفع تهدید نظامی، «اقتدار دفاعی و نظامی» و «ایجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود.

 

 

امام جمعه شهرستان شوش در مورد امنیت ملی خاطر نشان نمود : تقویت بنیه دفاعی کشور از اهمّ واجبات به شمار می‎رود. آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها و بارها از ابزار حمله برای عقب‎نشینی ملت مسلمان ایران و مسؤولان نظام بهره برده‎اند تا با توسل به حمله نظامی و ایجاد رعب و وحشت عمومی در بین ملت ایران به خواسته‎های غیرمشروع خود در منطقه و کشور دست یابند. تجهیز و حمایت مالی و تسلیحاتی گروهک‎های تروریستی از جمله داعش و النصره و... از مهم‎ترین راهبردهای نظام سلطه برای نابودی جمهوری اسلامی است. بدیهی است که اصلیترین دلیل ایجاد گروهکهای تروریستی بهچالش کشیدن امنیت ایران اسلامی و مخدوشکردن آرامش وطن است. بدون شک، آگاهی از توطئه‎های دشمن که هدفی به غیر از ویرانی ایران اسلامی ندارند، راهی جز تمرکز ویژه بر افزایش امنیت و موضوع دفاع را پیش پای مسؤولین و ملت نمی‎گذارد.

سید محمد امام در بخش دوم سخنان خود در خطبه ی دوم به اول مهر و بازگشایی مدارس پرداخت و اظهار داشت : اول مهر روز بازشگایی و شروع به کار مدارس ، دانشگاه ها  و حوزه های علمیه است ؛ ضمن این که قدردانی وافر خود را از همه ی عزیزانی که برای تعلیم ، آموزش و تربیت در سطح کشور به کار گرفته می شود اما انتظاراتی از آموزش وپرورش هم داریم  و آن این است که جایگاه آموزشی و تربیتی استان خوزستان و شهرستان شوش طبق گزارشات ارسال شده از بین کل کشور پایه ی سی ام را دارد و البته این مرتبطبه همه ی ما خصوصاً اشخاصی که می توانند این جایگاه را بالا ببرند در واقع فرهنگیان دلسوز است و این قشر تأثیر گذار می بایست آنقدر در مورد علم و تربیت شفاف و روشن با دانش آموزان صحبت کنند که روز به روز پایه و رتبه تعلیم و تربیت در شوش و استان خوزستان بالا رود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست