05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۰۰۳2061

خطبه های نماز جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام عفری برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

خطبه های نماز جمعه 3 دیماه 1395 این هفته به امامت حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در آستانه سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی و حماسه ی 9 دی در مصلای نماز جمعه ی این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

عفری با استفاده از آیاتی از کلام الله مجید به نعمات الهی اشاره کرد و آنها را به چند دسته تقسیم نمود و گفت : نعمت های مادی نظیر انواع مواد غذایی که برای همه ی ما انسان ها فراهم شده است تا با خوردن و آشامیدن سلامتی جسم خود را حفظ کنیم و در کنار آن نعمت های غیرمادی هم در اختیار ما قرار گرفته است و مهمترین نعمت غیر مادی « توحید » است ؛ انسانی که در انگلیس یا کشوری دیگر به دنیا بیاید آیا شناختی از توحید دارد ؟ بی شک نمی شناسد اما مسلمانان وقتی از نعمت توحید برخوردارند شکرگذار خدا می باشند ؛ انسان هایی بودند و رفتند و هستند و خواهند رفت و باز می آیند و مثل نسل های قبل می روند اما هیچ وقت توحید را نشناختند ،؛ عاقبت چنین انسان هایی چه می شود ؟شاید برخی بگویند این انسان ها بی اطلاع از توحید بوده و یا هستند ، شاید در گذشته چون امکاناتی نبوده و بستر برای آموزش های مذهبی فراهم نگردیده است ، اما در عصر حاضر هم امکانات بیش از حد فراهم شده و هم کتب و آموزش های دینی فراهم است و انسان می تواند توحید را بشناسد ونسبت به معرفت الهی می تواند گام بردارد و عذری برای نشناختن توحید نیست .


 

وی در ادامه افزود : دومین نعمت الهی غیر مادی که خدواند به ما هدیه نموده نعمت ولایت است که در این راستا روایت داریم که می گویند « انسان هم در عالم برزخ و هم در روز قیامت شفاعت دست اهل است » و من نسبت به اهل بیت(ع) نباید معرفت داشته باشم ؟ و ولایت هم ادامه دهنده ی راه اهل بیت(ع) است و هر چه در مورد آن بگویم کم است لذا باید از خداوند سپاسگذار باشیم به خاطر این نعمت گرانبها و هیچ وقت ازاین نعمت ارزشمند الهی غافل نباشیم .

 

خطیب موقت جمعه ی شهرستان شوش در ابتدای خطبه ی دوم به مناسبت های هفته اشاره کرد و در آغاز به سالروز تأسیس حفاظت سپاه پاسداران از هواپیماها اشاره کرد و عنوان نمود : به فرمان امام خمینی در ششم دی ماه 1358 حفاظت و امنیت پرواز هواپیماها به عهده ی سپاه پاسداران افتاد ، اواخر جنگ نخست وزیر نامه داده بود که دیگر پاسدارها در هواپیماها نباشند و حفاظت را به نیروی انتظامی بسپارید. امام فرمودند که هم چنان سپاهی ها باشند. این سپاه حفاظت هواپیمایی با خون شهدا حفظ شد و یکی از کارهای بزرگ سپاه همین کار بود. پیش از آن هر هواپیما که دزدیده می شد، دنیا با خبر می شد. خطوط هوایی را ناامن می کرد و خبرنگاران خارجی می رفتند و با ربایندگان مصاحبه و جوسازی می کردند. هر هفته ماجرا داشتیم. قاطعیت و ابتکار امام و عملکرد خوب پاسداران ما باعث شد این خدمت حفظ بشودو شما مشاهده می کنید که از نظر امنیت با وجود سپاه پاسداران هیچ مشکلی از نظر هواپیماربایی در ایران رخ نداده است و جا دارد این روز را به گروه حفاظت و امنیت هواپیماها تبریک بگویم


 

عفری در ادامه به دومین مناسبت که سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی است اشاره کرد وگفت : در هفتم دیماه 1358 به دستور بنیادگذار جمهوری اسلامی ایران و به منظور مبارزه با بی سوادی در شهر رو روستا نهضت سوادآموزی تأسیس شد که ما در شهرستان شوش آثار و برکات آن را دیده ایم و من از این فرصت استفاده می کنم که با سوادها ، بی سوادها را شناسایی و برای ریشه کنی بیسوادی در شهرستان شوش با دستگاه مربوطه همکاری لازم را داشته باشند .

 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در پایان به حماسه ی غرورآفرین 9 دی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : « فتنه ی سال 88 بی‌تردید تقابل یک جناح سیاسی؛ جناح دیگر ـ در دایره نظام جمهوری اسلامی ـ یا غائله ای در چارچوب اختلاف میان نیروهای سیاسی باورمند به نظام دینی نبود. فتنه 88 به روشنی برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار و نیروهای برانداز داخلی و خارجی در مصاف با انقلاب و نظام و ملت بود؛ فتنه 88 نسخه اعطایی نظریه‌پردازان کودتای مخملین به پیاده‌نظام شان در داخل ایران به شمار می‌آید و رجوع به توصیه‌‌ها و دیدگاه‌های عناصری صهیونیست همچون "‌مایکل لدین"،"جین شارپ" و "‌جورج سورورس"، جملگی حکایت‌گر یک واقعیت بزرگ و غیر‌قابل کتمان است ، اینکه فتنه 88 نه پدیده‌ای اتفاقی که حاصل اتاق‌های فکر کانون‌های صهیونیستی بوده است.

 

وی افزود : وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری جنگ احزابی بود که کلیت نظام دینی و خاصه اصل مترقی‌ ولایت فقیه که شاکله جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد، هدف گرفته بود؛ انتخابات با هر نتیجه دیگری رقم می‌خورد به بهانه‌ای دیگر، باز هم  سناریوی آتش در تهران عملیاتی می‌شد. اما این بار نیز همچون همه مقاطع بعد از انقلاب اسلامی محاسبات دشمنان و فریب خوردگان‌، اشتباه بود و غائله‌آفرینی آنان که همراه با تجارب آشوب‌های تیر 78 بود، به شکستی مفتضحانه منجر شد. آنان‌ تصور نمی‌کردند که با ‌وجود موج بحران‌سازی علیه نظام و کشور همچون اعمال تحریم و غبارآلوده کردن فضای سیاسی و اجتماعی  جامعه‌، مردم ایران در اندک مدتی سره را از ناسره بازشناسند و انقلاب بصیرت برپا دارند و ثابت کنند که با گذشت بیش از ربع قرن همچنان تا پای جان به انقلاب و نظام و میهن خود وفادارند و تبعیت از ولایت و حریم داری از این ستون خیمه‌گاه حاکمیت دینی را تکلیفی شرعی می‌دانند.


 

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری به فواید فتنه ی 88 اشاره کرد و گفت : فتنه 88 هر چند که به عاشورا و ساحت مقدس سرور و سالار شهیدان خدشه وارد کرد و خسارتی را نیز به امکانات و تجهیزات اداری و مبلمان تهران وارد کرد ، اما همین فتنه سبب شد که : « خواص، محک‌خورده و چهره منافقان افشا شود ـ مردم هوشیار از پیش، صحنه سیاست داخلی و خارجی را رصد کنند ـ ضرورت تطبیق افراد با حق بیش از گذشته درک شود ـ توطئه های نوین و پنهان دشمنان خارجی و داخلی آشکار گردد  و پالایشی اساسی در میان سیاسیون و تصمیم‌سازان علاقه‌مند به نظام و نفوذی‌ها صورت عینی گیرد و مرزبندی‌ها بین "خودی و غیر‌خودی‌" رنگی روشن پذیرد » که در بررسی دوران فتنه اما یک نقطه عطف سترگ به چشم می‌آید؛ فرازی که بی‌شک به دلیل پیام‌هایش برای همیشه در تقویم انقلاب و تاریخ ایران ثبت شده است: حماسه نهم دی‌!، لذا انتظار دارم که روز پنجشنبه ی هفته ی در پیش روکه مصادف است با سالروز نهم دی ، ساعت 9 صبح در همین محل تجمع نموده و یک بار دیگر با بصیرت افزایی ، با ولایت فقیه و مقام معظم رهبری تجدید میثاق نماییم .


 

شایان ذکر است رشیدی رئیس پشتیبانی سوادآموزی  شهرستان شوش همراه با پرسنل تابعه به مناسبت هفتم دیماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی در مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه حضور داشتند .


 

لازم به توضیح است سایر مناسبت هایی که در خطبه های نماز جمعه به آنها اشاره نشد به شرح زیر می باشند :

 

جمعه 3 دی ماه 1395 ( امروز ) ـ روز ثبت احوال

 

شنبه 4 دی ماه 1395 مصادف با مصدف با 24دسامبر2016 « میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) »

 

یکشنبه 5 دی ماه 1395 ـ روز زمین لرزه ی بم (1382 )

 

یکشنبه 5 دی ماه 1395 مصادف با مصدف با 25دسامبر2016 « جشن کریسمس )

 

سه شنبه 7 دی ماه 1395 ـ سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) (1358 ش)

 

سه شنبه 7 دی ماه 1395 ـ شهادت آ الله حسین غفاری به دست مأموران ستم شاهی پهلوی ( 1353 ه ش)

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست