05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۱۵2163

نماز جمعه ی این هفته به امامت امام جمعه ی موقت شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

خطبه های نماز جمعه ی 15 بهمن 1395 در چهارمین روز از دهه ی مبارفجر که به عنوان «انقلاب اسلامی، قرآن، رسالت زینبی و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)» نام گذاری شده است و هم چنین ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار ؛ به امامت امام جمعه ی موقت شوش در مصلای نماز جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عبدالرزاق عفری خطبه ی اول نماز جمعه ی این هفته را به ولادت ، عظمت و شهامت حضرت زینب(س) ، شیر زن دشت کربلا اختصاص داد و در این راستا گفت : حضرت زینب كبرى (س) در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرى قمرى در شهر مدینه منوّره متولّد گردیده و جهان را به قدوم خویش مزین فرمودند. نام مبارك آن بزرگوار زینب، و كنیه گرامیشان ام الحسن و ام كلثوم و القاب آن حضرت عبارتند از: « صدّیقه ی الصغرى، عصمه ی الصغرى، ولیة اللّه العظمى، ناموس الكبرى، شریكه ی الحسین (ع) و عالمه غیر معلّمه، فاضله، كامله و ... » پدر بزرگوار آن حضرت، اوّلین پیشواى شیعیان حضرت امیرالمؤمنین على بن ابیطالب (ع) ، و مادر گرامى آن بزرگوار، حضرت فاطمه زهرا (ع) می باشد. 

وی افزود : در آن زمان که صدیقه کبری (س) به این گوهر دریای عصمت و طهارت باردار بود، پیامبر اکرم (ص) در مدینه حضور نداشتند و به سفری رهسپار بودند. هنگامی که وجود مقدس زینب کبری (س) متولد گشت، صدیقه طاهره (س) به امیرالمؤمنین (ع) فرمود که « چون پدرم در سفر است و در مدینه حضور ندارد، شما این دختر را نام بگذارید.»  آن حضرت فرمود: « من بر پدر شما سبقت نمی گیرم، صبر نما که به این زودی رسول خدا باز خواهد گشت و هر نامی که صلاح داند بر این کودک می نهد. »هنگامی که سه روز گذشت، رسول خدا (ص) مراجعت نمود و و همانگونه که رسم و سیره رسول اکرم (ص) بود، نخست، به منزل حضرت زهرا (س ) وارد گشتند. امام علی (ع) خدمت آن حضرت عرض کرد: « یا رسول الله! خداوند متعال دختری به دخترت عطا فرموده است، نامش را معین فرمایید.» فرمود: « اگر چه فرزندان فاطمه اولاد من می باشند، لکن امر ایشان با پروردگار عالم است و من منتظر وحی می باشم. » در این حال جبرییل نازل شد عرض کرد: « یا رسول الله! حق تو را سلام می رساند و می فرماید: نام این مولود را " زینب " بگذار، چرا که این را در لوح محفوظ نوشته ایم. » رسول اکرم (ص) قنداقه آن مولود گرامی را طلبید و به سینه چسبانید، ببوسید و نامش را زینب نهاد و فرمود: « به حاضرین و غایبین امت، وصیت می نمایم که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا که او به خدیجه کبری (س) شبیه است. 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش سپس از هش و ذکاوت حضرت زینب(س) سخن به میان آورد و اظهار داشت : در اهمیت هوش و ذكاوت آن بانوى بزرگوار همین بس كه خطبه ی طولانى و بلندى را كه حضرت صدیقه كبرى فاطمه زهرا ( س) در دفاع از حق امیرالمؤمنین (ع) و غصب فدك در حضور اصحاب پیغمبر اكرم (ص) ایراد فرمودند، حضرت زینب (س)  روایت فرموده است. 

فصاحت و بلاغت ـ كرامات و شهامت حضرت زینب(س) از دیگر فضائل آن حضرت بود که امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در خطبه ی اول در مورد آنها توضیحاتی ارائه نمود .


خطیب جمعه ی شوش در ابتدای خطبه دوم به روز پرستار اشاره کرد و عنوان نمود : پرستار، عجب واژه آشنایی است. کلمه ای که ناخودآگاه هر شنونده ای را به یاد آرامش پس از توفان، و به یاد شخصی می اندازد که در لحظات سختی، ناراحتی و ساعتی که به کمک نیاز داریم، یاری رسان ماست. انسان های بی ادعایی که به معنای واقعی کلمه، خالصانه کار می کنند و تمام تلاش خود را معطوف می سازند تا بیماران، دوران نقاهت خود را به آرامی سپری کنند. این واژه ، آدمی را به یاد مفاهیم دیگری هم می اندازد. یاد شب بیداری و یاد مردان و زنان سپیدپوشی که لحظه ای لبخند از سیمایشان دور نمی شود.

وی در ادامه به اهمیت پرستاری اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری، درباره اهمیت پرستاری می فرماید: «برای حفظ سلامت در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد؛ یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب، کار آن پزشک یا جراحِ عالی قدر، بی فایده خواهد بود». ایشان در جایی دیگر، نقش پرستار را معادل کار پزشکی ماهر می داند و می فرماید: «نقش پرستاری و بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه اول است؛ معادل است با نقش یک پزشک ماهر. بسیاری از این نکته غفلت دارند. لذا آن وزن و ارزشی که باید برای پرستار در نظر گرفته شود، از ذهن آنها مغفول می ماند و به آن توجه نمی کنند » .

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری سپس به ایام الله دهه ی مبارک فجر اشاره کرد و اظهار داشت : در آن زمانی یکی از نشریات نقشه ی کل دنیا را ترسیم کرده بود و تمام دولت ها و ملت ها را زیر چتر وپرچم دوکشور قرار داده بود و توضیح داده بود که اگر می خواهیم جهانی آباد ـ مستقل ـ قدرتمند و دمکراسی داشته باشیم کل کشورها می بایست در مستمره ی اتحادجمایر شوروی و ایالات متحده ی آمریکا باشند ولی انقلاب اسلامی ایران تمام معادلات آنها را نقش بر آب کرد ؛ چنین انقلابی با سه رکن مهم یعنی « اراده ی خدا ـ رهبری حکیمانه ی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ع) و و نقش مهم مردم » به پیروزی نهایی رسید و من انتظار دارم جمعه ی هفته ی آینده یک بار دیگر با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و استکبار جهان بزنید .


امام جمعه ی موفق شوش در ادامه به افتتاح پروژه های این شهرستان در دهه ی مبارک فجر اشاره کرد و گفت : شنیده ام که در چند روز آینده قرار است چند پروژه در بخش های « آب ، برق و ... » به بهره برداری برسد و من انتظار دارم این پروژه ها به صورت مستقیم در رفع مشکلات مردم جلوه داشته باشد و مردم توسعه و رشد عمران و آبادی را در پیروزی انقلاب به عنوان عیدی این ایام الله احساس کنند .

وی در ادامه به 19 بهمن ماه اشاره کرد و گفت » در حالی که 12 بهمن ماه امام خمینی(ره) وارد ایران شده بود و دقیقا یک هفته پس از آن یعنی 19 بهمن که هنوز باقیمانده ی ستم شاهی خصوصاً بختیار مدعی دولت بود و در مقابل انقلابیون مقاومت می کرد  و در مقابل مردم از امام خمینی(ره) شنیده بودند که به پشتوانه ی مردم دولت تعیین می کند لذا برخی از نیروهای مردمی که مسلح شده بودند و به حمایت از معمار کبیر انقلاب در مقابل بختیار مقاومت کردند در این شرایط نظامیان فداکار و متعهد نیروی هوایی به این نتیجه رسیدند که باید دست به کار بزرگی زده و وظیفه ی ملی و مذهبی خود را انجام دهند. لذا با یک حرکت متهورانه به سیل خروشان ملت پیوستند و در 19 بهمن 1357 با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی در مدرسه ی علوی سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ های زرین تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانیدند. امام خمینی(ره) پس از ملحق شدن نیروی هوایی به مردم فرمود : « درود بر شما سربازان امام عصر (عج) ، همانطور که فرياد زديد، تاکنون در خدمت طاغوت بوديد، طاغوتي که همه هستي ما را ساقط کرد، طاغوتي که ما را برده خارجي‌ها کرد و از امروز در خدمت امام عصر (عج) و در خدمت قرآن کريم هستيد.» و این حرکت انقلابی نیروی هوایی و سخنرانی امام خمینی(ره ) ؛ دژخيمان رژيم را بيش از پيش نا اميد و امواج خروشان انقلابي مردم را فزونتر کرد. لذا این روز با شکوه به نام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شد.


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست