05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۲۳2196

امام جمعه ی شوش گفت : هر کسی در هر سنی می داند که آمریکا جنایت کار است

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

خطبه های نماز جمعه ی این هفته  دو ساعت بعد از راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به امامت آیت الله سید محمد امام ، در مصلای نماز جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش در خطبه ی اول خود و نمازگزاران را  به داشتن تقوا توصیه کرد و گفت :  باید بدانیم که نزد خداوند یکتا می بایست جواب گوی اعمال خودمان باشیم .

وی در ادامه به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و عنوان نمود : حضور همه ی شما برادران و خواهران  یوم الله 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گویم ، امروز کاری کردید کارستان ، مرحبا برشما مردمی که پاسخ دندان شکنی به یاوه گویان استکبار جهانی دادید و من به عنوان امام جمعه ی شهرستان شوش که در سال های گذشته چنین جمعیتی را در راهپیمایی ها ندیده بودم ، امسال حقیقتا به وجد آمدم و به شما درود می فرستم که باردیگر پرشورتر و مصمم تر با مقام معظم رهبری و ولایت مطلقه ی فقیه تجدید پیمان کردید و به رئیس جمهور جدید آمریکا عظمت ، اقتدار ، غرور و همبستگی خود را نشان دادید و با ایجاد وحدت و پایداری نشان دادید که انقلاب اسلامی چنان مستحکم و ریشه دار است که حتی تهدیدات « آمریکا ـ انگلیس و رژیم غاصب صهیونیست اسرائیل » گزندی به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نمی کند . بدانید اجر و ثوابی که شما با حضورتان در این راهپیمایی نصیب خود کردید مانند آنهایی است که در صدر اسلام زمان پیامبر اعظم(ص) داشتند به خاطر این که نصرت و پیروزی پیامبر یک نصرت شخصی نبود بلکه نصرت اسلام بود ، امروز هم مستکبرین در کل دنیا دست به یکی شدند تا اسلام و انقلاب را از بین ببرند اما  حضور شما اثری بسیار جدی در ادامه ی پیروزی این انقلاب  دارد و در تقویت ملت های دیگر اثر مثبت گذاشت .


ما در احادیث و روایات موارد زیادی داریم در مورد افرادی که کمک به اسلام کردند ، امام صادق(ص)  فرمود : کسی که کاری به نفع اسلام انجام دهد همانند فردی است که در رکاب پیامبر(ص) شمشیر زده باشد و امروز این راهپیمایی واقعاً نصرت فوق العاده است که هنوز دو ساعت از آن سپری نشده ، تمام رسانه های بین المللی ـ ملی و منطقه ای از وسعت و بزرگی آن اطلاع رسانی کردند و حتی آن رسانه ها و روزنامه هایی که میشه  حضور پرشور ملت ایران را سانسور می کردند امروز پرده از واقعیت ها برداشتند و از عظمت میلیونی ایرانی ها در راهپیمایی 22 بهمن گفتند و این حضور را به وفاداری مردم به نظام نسبت دادند و از همه مهمتر نتوانستند شعارهای « مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل » را کتمان کنند هر چند همیشه دنبال پیداکردن نقطه ضعف و کمی و کاستی ها هستند اما بزرگی راهپیمایی امسال به حدی بود که ضعف و خلعی نتوانستند مشاهده کنند . کار مردم در سراسر کشور انصافاً جای تقدیر و تشکر دارد .


وی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیروی هوایی خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری فرمود ؛ « این حرفایی که رئیس جمهور جدید آمریکا ، مردم ایران کف خیابان ها جوابش را می دهند » ازاولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را که به یاد داریم چه چیز مثبتی از آمریکا دیده ایم ؟ هر کسی به تناسب سن خودش می تواند جواب این سئوال را بدهد ، آیا تا کنون یک حرف منطقی از آمریکا شنیده ایم ؟ یا برخورد عادلانه ای را مشاهده کرده ایم ؟ یا این که آن چیزی که از این استکبار جهانی شنیده و یا دیده ایم «ظلم ـ ستم ـ تبعیض نژادی ـ کشت و کشتار ـ چپاول  و ... » بوده است ؟ پرورش « القائده ـ طالبان ، بن لادن ـ تکفیری ها ، سلفی ها ، جبهةالنصره ، داعشی ها و ... » توسط چه کشوری صورت گرفت ؟ و یا تقویت عربستان برای حمله به مردم بی گناه کشور یمن توسط کدام کشور غیر از آمریکا می تواند صورت گرفته باشد ؟ کشت و کشتار مسلمانان میانمار ـ افغانستان ، بحرین ، سوریه و عراق کار کیست ؟ و در مجموع همه می دانند هر جایی از این کره ی زمین جنایتی در حال اجرا است یا به صورت مستقیم کار آمریکا است و یا یکی از جیره خواران این استکبار جهانی .پس ما یک برخورد منطقی ، عادلانه و به حق از آمریکا نه دیده ایم و نه در آینده خواهیم دید ، حالا رئیس جمهور آمریکا از هر حزب مزخرفی می خواهد باشد ، جمهوری خواه باشد یا دمکرات ، سیاه پوس باشد یا زرد پوست ، برای ما همان شیطان بزرگ است و کارش غیر از جنایت چیز دیگری نیست و تنها زبانی که می تواند این جنایت کاران ، وحشی هایی که از انسانیت بویی نبرده اند فقط جوابشان همین جمله ای است که مردم در سراسر کشور سر دادند و آن هم مرگ بر آمریکاست .


خطبه ی دوم :

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم با اشاره به مناسبت  23 بهمن ماه 1357 گفت : یک روز بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) کمیته های انقلاب اسلامی تأسیس شد به این دلیل که باید دستاوردهای این انقلاب به دست خود مردم بیافتد و محافظت شود .

وی در ادامه به دومین مناسبت این هفته اشاره کرد و خاطر نشان نمود : بیست و ششم بهمن ماه 1357 مصادف یا 16 جمادی الاولی سال 1309 هجری قمری یعنی 140 سال پیش زمانی که میرزای شیرازی، حکم تحریم تنباکو صادر کرد .اندیشه ی انحصار تجارت توتون و تنباکو را نخستین بار محمدحسن خان اعتمادالسلطنه وزیر انطباعات ناصرالدین‌شاه مطرح کرد.  سه سال پس از وقایع فوق و در پی سفر سوم ناصرالدین شاه به اروپا در سال ۱۲۶۹۹ ه‍. ش که به تشویق وزیر مختار انگلیس در ایران، سرهنری درومند ولف انجام گرفته بود، دولت انگلیس فرصت مناسب را برای کسب امتیاز انحصار توتون و تنباکو به دست آورد و زمینه‌سازی آن را به ماژور جرالد تالبوت  از نزدیکان و مشاوران لرد سالیسبوری (نخست‌وزیر و وزیر خارجه ی انگلیس) محول کرد.


وی در این خصوص افزود : میرزای شیرازی از همان ابتدا به واسطه ی نامه‌هایی که از علمای ایران دریافت می‌کرد و از طریق اخباری که سید علی اکبر فال اسیری و آقامنیرالدین بروجردی اصفهانی به وی می‌رساندند ،از این امتیاز مطلع شده بود .  از این رو میرزای شیرازی، هم زمان با شروع ناآرامی در تبریز در اول ذیحجه سال ۱۳۰۸ ه‍. ق با ارسال تلگراف مفصلی به شاه، ضمن اشاره به مضار و مفاسد اجازه مداخله خارجی‌ها در ایران به اعطای امتیازات نیز توجه نمود و همه آنها را منافی صریح قرآن، نوامیس الهیه و استقلال ایران خواند. شاه به تلگراف میرزا پاسخ نداد و برای توجیه اقدامات دولت و ذکر دلایل اعطای امتیاز و مشکلات ناشی از لغو آن، میرزا محمود خان مشیرالوزاره کارپرداز ایران در بغداد را نزد میرزای شیرازی در سامرا فرستاد. مشیرالوزاره ضمن اشاره به ضرورت قرابت با دول بزرگ اروپا برای استخلاص از روسیه تزاری، لزوم تقویت بودجه و قشون و رفع نقائص و کم‌بودن مالیات‌ها، موهن بودن الغای قرارداد از نظر بی‌اعتبار شمرده شدن امضای پادشاه و... ، صراحتاً از ناتوانی دولت در فسخ امتیاز و خسارات هنگفت این اقدام سخن گفت. با این حال میرزا در پاسخ تمام این تشبثات، تنها بر این نکته تأکید کرد که فقط باید به ملت مسلمان تکیه کرد و «دولت اگر از عهده جواب بیرون نتوان آید ملت از جواب حسابی عاجز نیست»  بلافاصله پس از صدور فتوا، مأموران حکومت وظیفه یافتند که از انتشار این حکم و آگاهی مردم نسبت به آن ممانعت به عمل آورند، با این حال در همان نیمهٔ روز اول که حکم به دست میرزا حسن آشتیانی رسیده بود، در حدود صد هزار نسخه از حکم نوشته ودر سراسر کشور پخش شده بود. با صدور این فتوا، مردم از همه ی  اصناف، و حتی اقلیت‌های مذهبی مبارزه سیاسی علیه این قرارداد را یک وظیفه شرعی و تکلیفی الهی دانستند و قلیان‌ها را شکسته و توتون و تنباکو را به آتش کشیدند. حرم‌سرای شاه نیز از استعمال دخانیات پرهیز کردند.انیس‌الدوله، سوگلی ناصرالدین‌شاه دستور جمع‌آوری قلیان‌ها را صادر نمود.

آیت الله سید محمد امام به سومین موضوع خطبه ی دوم  اشاره کرد و اظهار داشت : ایام فاطمه از این هفته آغاز می شود ، هر ساله مردم متدین شوش ارادت خالصانه ی خود را به حضرت زهرا(س) نشان داده اند و ما هم در دنیا و هم در آخرت انتظارمان این است که بی بی فاطمه ی زهرا (س) عنایات خود را شامل حال ما بکند ، البته عنایت آن حضرت هم در این است که ما هم انجام وظیفه کنیم و مجاسی را برگزار کنیم که در شأن و منزلت آن بانوی بی همتا باشد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست