05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۲۷2301

امام جمعه ی شوش گفت : اگر می خواهیم کشور آباد و شهری گلستان داشته باشیم در روز انتخابات احساسی رأی ندهیم

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در آخرین جمعه ی سال 1395 خطبه های نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت آیت الله سید محمد امام در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ـ امام جمعه ی شهرستان شوش  طبق هفته های گذشته آغاز خطبه ی اول را به رعایت تقویت الهی اختصاص داد و در ادامه ضمن عرض تبریک به مناسبت  عید سعید نوروز  عنوان نمود : امیدوارم سال جدید برای  مردم ولایتمدار شهرستان شوش همراه با عزت ـ سرافرازی ، عاقبت بخیری باشد .

وی با اشاره به تفسیر دعای تحویل سال جدید گفت :  « یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ  /// قلب و بصیرت قلبی، از مؤلفه های مهم معنوی در مسیر کمال انسان است که در قرآن کریم و روایات ناب اسلامی تأکید بسیاری بر آن شده است. قلب سرچشمه تمامی جوشش های و خیزش های وجود آدمی است ، انسان، به تصریح قرآنی «إنی جاعل فی الارض خلیفة»، جانشین خدا بر روی زمین است و این شایستگی را دارد که مرآت تمام نمای ربوبی و مجلای ظهور و بروز اسما و صفات الهی شود. یکی از اسمای حق تعالی «مدبّر» است که پروردگار عالمیان به وسیله آن، به تدبیر روز و شب یا تدبیر نظام زمین و آسمان و به طور کلی، نظام خلقت می پردازد. انسان نیز باید خویشتن را متخلق به اخلاق الهی نماید و تدبیرگر روز و شب خویش باشد ، «حَول» در دعای  عید نوروز ، به معنای «سال» است و «احوال» جمع حال، به معنای طبیعت و ضمیر یا تغییر و دگرگونی وضعیت انسان است. از این رو، خداوند تغییر دهنده سال و یا دگرگون کننده طبیعت مربوط به مخلوقات است و این صیرورت و تحول در مسیر رشد و کمال موجودات، لازمه امر زندگی و حیات است. در این دعای شریف از درگاه ربوبی می خواهیم که طبیعت وجود ما را به بهترین و نیکوترین طبیعت ها تبدیل کند و این تغییر باطنی یا ظاهری وجودی ما را همسو با تغییر و دگرگونی طبیعت ظاهری، در مسیر شکوفایی و بالندگی قرار دهد .


خطیب جمعه ی شهرستان شوش مردم را از نفاق و ایجاد اختلاف بین زن و شوهر برحذر داشت و در این خصوص اظهار داشت : عده ای برای سال نو لباس نو خریداری کرده و می پوشند ، برخی برای همسران خود زیورآلات به عنوان عیدی می دهند و عده ای هم ممکن است برای همسر و فرزندان خود گوشی تلفن همراه یا وسیله ی نقلیه بخرند و در مقابل ممکن است برخی هم به خاطر پایین بودن سطح حقوق و بضاعت مالی توان خرید چند اجناسی را نداشته باشند ، آیا سزاوار است آنها ایی که دارند به آنهایی که ندارند زخم زبان بزنند و مثلا بگویند : چرا همسر شما برایت فلان وسیله را نخریده است ؛ فکر نمی کنید ممکن است گفتن چنین جمله ای بین آن زن و مرد اختلاف خانوادگی به وجود آورد ؟  پس بیایید  در این روزها به جایی گفتن چنین جملاتی با مساعدت و دادن خیرات لبخندی بر روی لبان نیازمندان بنشانیم .


وی در ادامه تجسس در اموال شخصی مردم را نیز امری ناپسند و ناشایست دانست و در این زمینه اظهار داشت : به من و شما ربطی ندارد که فلانی از راه حرام  اموالی را به دست آورده است یا از راه حلال بلکه ما می بایست به فکر خودمان باشیم که لقمه ی حرامی وارد زندگیمان نشود و یا ناخواسته غیبت این و آن را نکنیم که غیبت کردن به تنهایی جز گناهان کبیره است .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به رحلت فرزند خلف امام خمینی(ره) ، حاج احمد آقا اشاره کرد و گفت : حاج امد تنها فردی بود که مورد اعتماد صد درصد امام راحل بود و وقتی هم که امام خمینی(ره) به ملکوت اعلی پیوست باز حاج احمد آقا بود که بارها گفت : پدرم تنها کسی را که برای رهبری لایق دانست حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» بود و این را هم شخصا به مقام معظم رهبری گفت و مردم را نیز به تجدید بیعت به آقا دعوت کرد .


وی افزود : امام خمینی(ره) همیشه هدفش این بود که نوه اش حجت الاسلام سید حسن خمینی همانند پدرش حاج احمد آقا تربیت شود و  این عزیزتا زمانی که در قید حیات بود سید حسن را همانگونه پر.ورش داد که امام خمینی(ره) انتظار داشت .

وی در ادامه به مناسبت های 20 جمادی الثانی اشاره کرد و اظهار داشت : یکشنبه 29 اسفند 1395 مصادف است با 20 جمادی الثانی 1438 هجری قمری و در سال پنجم بعثت در چنین روزی  ؛ حضرت فاطمه ی زهرا(س) دیده به جهان گشود و از طرفی 20 جمادی الثانی سال 1320 هجری قمری بنیادگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دنیا آمد و بالاخره از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همین روز به عنوان روزمادر و هفته ی زن نامگذاری شد . و من این مناسبت های  فرخنده را به فرفرد ایرانیان خصوصا شوشی های ولایتمدار تبریک و تهنیت عرض می کند و خواهران عزیز را دعوت به رعایت حجاب و عفاف می کنم که یکی از سفارش های حضرت فاطمه ی زهرا(س) بوده است و آن را لازم الاجرا دانسته است .


سید محمد امام در ادامه به سالروز غرورآفرین عملیات فتح المبین اشاره کرد و خاطر نشان نمود : چهارشنبه 2 فروردین 1396 مصادف است با سالروز عملیاتی که با انجام آن توسط رزمندگان اسلام ، شوش از تیررس مستقیم گلوله های « توپ و خمپاره ی دشمن بعثتی» رهایی یافت و امام خمینی(ره) وقتی که این عملیات را بهاین وسعت و این بزرگی دید فرمود: « من دست و بازوی رزمندگان این عملیات ظفرمند را می بوسم و بر آن بوسه افتخار می کنم » و بعد از آن که مردم به شهر و کاشانه ی خود برگذشتند هر ساله سالروز این عملیات گرامی داشته می شود و من با توجه به این که بیش از سه سال است از این روز به نام به عنوان مقاومت و پایداری شوش سخن ها گفته شده از مسئولین ذیربط می خواهم که هر چه زودتر این روز را به نام مقاومت و پایداری شوش تثبیت کنند .


وی در پایان به  آغاز مراحل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر رو روستا و اهمیت آن اشاره کرد و گفت : گاهی ما به انتخابات اهمیت نمی دهیم بعد شروع می کنیم به گلایه کردن ، در حالی که باید بدانیم سرنوشت ما و شما و این مملکت به دست همین انتخابات « ریاست جمهوری ـ مجلس شورای اسلامی ـ خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا» است ، اگر بخواهیم یک دولت « خدمتگذار ـ صدیق ـ مخلص ـ اهل کار و عمل و مکتبی » داشته باشیم به تک تک  آرایی است که باید با بصیرت و روشن فکری روز اخذ رآی در صندوق ها بیاندازیم و رئیس جمهور و مناسبی را انتخاب کنیم و اگر بر خلاف این عمل کنیم و کورکورانه و یا سلیقه ای و احساسی رأی خود را به صندوق بریزیم نباید انتظار داشتیم باشیم که کشور ـ استان و شهر داشته باشیم که روز به روز به گلستان تبدیل شود بلکه اگر دیدیم که این شهر یا استان و یا کشور روز به روز به انزوا کشیده می شود نباید نظام را زیر سئوال ببریم بلکه باید خود را مورد مأخذه قرار دهیم که چرا در روز انتخابات با بزرگان همانند اوایل انقلاب مشورت نکردیم ، لذا من در پایان خطبه ی دوم هم خودم را نصیحت می کنم و هم به شما وصیت می می کنم که اساس انحراف ـ انحطاط ـ  بیچارگی مادی و معنوی و به جایی نرسیدن ما  در احساسی  فکر کردن در روز انتخابات است .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست