05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۱۱۸2349

امام جمعه ی شوش با انتقاد از صدا و سیما ، حمایت خود را از آیت الله جوادی آملی اعلام کرد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی شهرستان شوش به امامت آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی در مصلای نماز جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش خطبه ی اول را با توصیه به رعایت تقوای الهی آغاز نمود و سپس به غاز ایام البیض اشاره کرد و گفت : ایام البیض در اصل «اَیّامُ لَیالِی البیض» به معنای روزهای شب‌های سفید است که «لیالی» حذف شده است و این روزها به ایام البیض معروف شده است. بیض جمع بَیضاء است که در عربی به معنای سفید است. اعراب قدیم رسم داشتند که ایام ماه‌ها را بر اساس میزان روشنایی ماه نام‌گذاری کنند و از آنجا که نور ماه در این سه شب از شب‌های دیگر بیشتر است، به این نام نامیده شده‌اند. از دیگر نام‌های این ایام، اَواضح و غُرّ است.

وی در ادامه پیرامون  اعمال ایام بیض در ماه رجب اظهار داشت : مهم‌ترین عمل در این سه روزه یعنی «13،14 و 15 رجب »  اعتکاف و روزه است. بر اساس آن چه از روایات به دست می‌آید، به نظر می‌رسد، روزه ۳ روز در هر ماه، در دوران پیش از اسلام نیز امری پسندیده بودهو روزه ی حضرت ابراهیم(ع) دانسته شده است. پیامبر(ص) ضمن برانگیختن مردم، از آنان خواسته است که روزه گرفتن ماهیانه خویش را در ایام بیض قرار دهند.

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به ولادت پر خیر و برکت حضرت امام علی(ع) اشاره کرد و در این خصوص خاطر نشان نمود : در سیزدهم رجب سال 30 عام الفیل، حادثه بس عجیبی رخ داد که هرگز در تاریخ بشریت سابقه نداشته و بعد از آن نیز تکرار نشده است، و آن حادثه، به دنیا آمدن نوزادی است در درون خانه کعبه که به نام علی (ع) اسم گذاری شد.مادر وی فاطمه، دختر اسد فرزند هاشم است که جزء نخستین زنانی شمرده می شود که به پیامبر اکرم (ص)ایمان آورد و پیش از بعثت از آیین ابراهیم پیروی می کرد. همین فاطمه زنی است که سخت مورد احترام پیامبر اکرم (ص) بوده است. پدر این طفل، عمران معروف به ابوطالب، حامی بزرگوار رسول خدا صلی (ص) بود.

آیت الله امام در پایان خطبه ی اول در خصوص روز پدر اظهار داشت : چه ارزشی و مقامی از این بالاتر که فردی در رتبه امانت داری خدا قرار بگیرد و فرزند را که امانت خداوند است، بپروراند و رشد و پرورش دهد؟! مقام پدر، مقام مشارکت فعال در تعیین سرنوشت جامعه است. اگر خیر و صلاحی نصیب امت و جامعه ای می شود، به آن علت است که پدرانی در امر تربیت و صلاح نسل، تلاش هایی هدفدار انجام داده اند و نسلی شایسته و پاک پرورانده اند و چه سزاوار و مبارک است که روز میلاد مولای پرهیزگاران، امیرمؤمنان علی(ع) که از سلسله بزرگ ترین، مهربان ترین و بهترین پدران امت است، به نام «روز پدر» برگزیده شده است.


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به ولادت باسعادت امام جواد پرداخت و گفت : امام جواد (ع) فرزند امام رضا (ع)، و مادرش حضرت فاطمه (س) دختر رسول اکرم (ص) می باشد ؛ آن حضرت یکی از شاخه های شجره ی طیبه ی محمدی و امتداد سلسله پاک و منزّه اهل بیت (ع) می باشد. امام در ماه رمضان سال 195 ه. ق در مدینه منوّره به دنیا آمد، مادرش سبیکه، اهل نوبه بود. در روایتی دیگر آمده که امام جواد (ع) در نیمه شب جمعه، هفدهم رمضان سال 195 ه. ق متولد شد. در روایتی از ابن عباس نقل شده است که امام جواد (ع) در روز جمعه 15 رجب متولد شد و مادرش، ام ولد، از اهالی نوبه بود که به او سبیکه یا دره می گفتند. سپس امام رضا (ع) او را خیزران نامید.

وی  سپس از فضایل و مکارم حضرت امام جواد(ع) سخن به میان آورد و گفت : امام جواد (ع) در سنّ هفت سالگی به امامت رسید. در همین سنین کم گرچه از علوم دینی به مقدار کافی برخوردار و در سایر فضایل و کمالات انسانی در حدّ اعلا بود، ولی با توجه به سنّ کم او مراتب علمی و کمالات ذاتی او بر اکثر افراد، حتی شیعیان مخفی بود. تعدادی از شیعیان به دلیل کمی سنّ آن حضرت در ارتباط با او دچار شک و تردید شدند. طبعاً برای کسب علوم افراد کمتری به آن حضرت مراجعه می کردند. به همین دلیل کم تر مورد توجه دانشمندان قرار گرفت. البته مراتب علمی و فضایل انسانی او به تدریج آشکارتر شد و روز به روز بر تعداد ارادت مندان و علاقه مندانش اضافه گردید، ولی متأسفانه، مرگ زود هنگامش فرا رسید و در سنّ 25 سالگی به شهید شد.شیخ مفید نوشته است: «هنگامی که فضایل و علم و حکمت و ادب و کمال عقل حضرت جواد (ع) با سنّ کمش برای مأمون به اثبات رسید او را برتر مشایخ زمان یافت، شیفته وی شد و دخترش امّ الفضل را به عقد او درآورد و به مدینه فرستاد و همواره در اکرام و تجلیل و بزرگداشت او کوشا بود.»

خطیب جمعه ی شوش در ادامه به موشک باران بامداد روز جمعه ی مردم سوریه توسط آمریکا اشاره کرد و خاطر نشان نمود : بامداد امروز ارتش ایالات متحده آمریکا با ۵۹ موشک «تام هاوک» پایگاه هوایی  الشعیرات در استان حمص سوریه را مورد حمله قرار داد. این حمله ی موشکی با فرمان  مستقیم دونالد ترامپ و از ناوهای آمریکا در دریای مدیترانه، در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی اخیر صورت گرفته است که البته دلیل اصلی این حمله مقاومت و پیروزی های پی در پی مردم سوریه در مقابل داعش و النصره است ، کجای دنیا می آیند  با کسانی که با اشغالگران  مبارزه می کنند این چنین آنها را به خاک و خون می کشند ، لذا ما مردم شهرستان شوش همانند سایر شهرها و استان های ایران این حمله ی وحشیانه را محکم نموده و شعار همیشکی که همان « مرگ بر آمریکا است را سر می دهیم .

وی در ادامه با انتقاد شدید به صدا و سیما به خاطر پخش سخنرانی یک منحرف اظهار داشت : فردی مقرض و منحرف با اهانت به مرجع تقلید آیت الله جوادی آملی که  چندی پیش در مورد گرفتن ربا توسط بانک ها صحبت داشته است ، سخنرانی داشته و آیت الله جوادی آملی را فردی معرفی کرده که از اقتصاد بویی نبرده و به خود اجازه داده  از ربا حرف می زند  و صدا و سیما هم  این سخنرانی را  که سراسر اهانت به این مرجع تقلید بوده است را به طور کامل پخش کرده است ؛ در این روزها حتی یک بچه ی هفت ساله می داند ربا چیست و گرفتن سودزیادی توسط بانک ها برابر است با گرفتن ربا ؛ لذا من این کار صدا و سیما را شدیدا مورد نقد قرار می دهم و امیدوارم از این به بعد حتی در برنامه های زنده در صورتی که بوی اهانت و هتک حرمت از سخنرانی شخصی احساس می شود تذکرات لازم طبق قانون داده شود و من از برخی نمایندگان مجلس که این اهانت را محکوم کرده اند قدردانی می کنم .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهرش آمنه بنت‌الهدی صدر پرداخت و عنوان نمود : رژیم بعث عراق، در تاریخ 16 فروردین 1359، آیت الله سیدمحمدباقر صدر را دستگیر ، اما خواهرش آمنه بنت‌الهدی هنگام دستگیری برادرش، تا خیابان اصلی خانه‌شان جلو آمد و تصمیم گرفت تا برادر را همراهی کند، اما گماشتگان بعثی اجازه این کار را ندادند و وی در همان مکان فریاد برآورد و سخنرانی شگفت‌انگیزی ایراد نمود. سپس، رو به برادر کرد و گفت: «من برنمی‌گردم و می‌خواهم مانند حضرت زینب (س) که برادرش حسین (ع) را همراهی کرد، همراه تو باشم.» و در ادامه فریاد زد ««شما از چه می‌ترسید، از یک مشت کتاب و مقاله، شما از بیداری مردم مسلمان می‌ترسید، ولی بدانید مردم بیدار شده‌اند.»در نتیجه این  سخنان باعث می شود که بیت الهدی را نیز دستگیر نمایند و به همراه برادرش به بغداد ببرند .رئیس سازمان امنیت کشور عراق، آیت الله صدر را به مرگ تهدید می کند و از ایشان می خواهد که چند کلمه، علیه انقلاب اسلامی ایران بنویسد تا از مرگ نجات یابد. اما آیت الله صدر مخالفت کرده و می گوید: «من آماده شهادتم.» آن گاه این خواهر و برادر مجاهد و عالم را به شکنجه گاه می برند و به شهادت می رسانند. سرانجام در تاریخ 19 فروردین 1359، در نیمه های شب جنازه آن دو شهید را به خانواده شان تحویل می دهند.

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان به سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و از فعالیت های بنیاد مسکن شهرستان شوش قدردانی نمود و گفت : اجرای طرح هادی در 15 روستا و آماده سازی بیش از 40 خانه در شهر الوان بخش کوچکی از فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شوش است .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست