05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۱۲۵2367

نماز جمعه ی این هفته شهرستان شوش به امامت آیت الله سید محمد امام برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز جمعه ی این هفته ؛ هم چون هفته های گذشته به امامت آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در مصلای نماز جمعه ی این شهرستان برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش  ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به تقوا پیشگی ؛ در ابتدای خطبه ی اول از جوانان شوش به خاطر حضور در مراسم اعتکاف اشاره کرد و عنوان نمود : طی این سه شب به مساجد مختلفی سرکشی نمودم که خوشبختانه امسال نسبت به سال قبل استقبال بیشتری شده بود و اکثر جمعیت را جوانان تشکیل داده بودند که به نوبه ی خود جا دارد از همه ی آنها تشکر و قدردانی نمایم .

وی در ادامه به زندگی حضرت زینب (ی) از ابتدای تولد تا رحلت اشاره کرد و خاطر نشان نمود : وجود مقدس حضرت زینب آنقدر بزرگ و ارزشمند بود که وقتی امام علی(ع) به پیامبر(ص) فرمود نامی برایش انتخاب کند ، پیامبر(ص) در پاسخ فرمود « نام این دختر را قرار است که خداوند انتخاب کند » لذا جبرئیل از طرف پروردگار می آید و نام زینب را برای این بانو بر می گزیند .

وی در ادامه به مصیبت هایی که حضرت زینب(س) متحمل شد اشاره کرد و اظهار داشت : قبل از این که حضرت زینب(س) مصائب را یکی پس از دیگر تجربه کند ، از آنجایی که امام حسین می دانست که در ظهر روز عاشورا خود نیز  به شهادت می رسد و باز حضرت زینب نظارگر این شهادت خواهد بود لذا دست خود را روی قلب حضرت زینب(س) گذاشت تا به هنگام  مصیب آرام شود و وقتی هم که امام حسین(ع) به شهادت رسید ، حضرت زینب(س)  ابتدابا پیامبر(ص) و سپس با خداوند صحبت کرد و فرمود: « این شهید پاره باره را از من پذیرا باشید .

خطیب جمعه ی شوش در پایان خطبه ی اول گفت : حضرت زینب(س) پس از شهادت امام حسین (ع) بیش از یک سال و نیم زندگی نکرد و در 15 رجب سال 62 هجری قمری، در 56 سالگی از دنیا رفت و مرقد مطهر ایشان در سوریه می باشد. از این بانوی بزرگوار می تواندفضایلی نظیر  « عبادت و بندگی ـ علم و دانش ـ  عشق و صبر و عفت و پاکدامنی » را آموخت و به نسل بعد انتقال داد .


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به مؤلفه های مهم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت : مشارکت حداکثری مردم  اولین مؤلفه ای است که مقام معظم رهبری وقتی که وزیر کشور به ایشان می گوید افراد واجد شرایط 55 میلیون نفر هستند می فرماید «  می بایست کاری شود که بالای 50 میلیون نفر در روز انتخابات مشارکت داشته باشند . » لذا بر تمام دستگاه های دولتی ، نهادها و ارگان های انقلابی ، ائمه جمعه و جماعات در مساجد ، اصحاب رسانه و مطبوعات و حتی هنرمندان  واجب و لازم است که با « نفوذ ـ ارشاد ، تبلیغ ـ اطلاع رسانی و فرهنگ سازی » درصد مشارکت مردم را در روز انتخابات بالا ببرند .

وی  در ادامه « رقابت بین احزاب ـ خط ها و گروه های سیاسی  ـ امنیت از روز ثبت نام تا بعد از شمارش آراء ـ سلامت و سیانت انتخابات و آراء مردم  و بصیرت افزایی را » چهار مؤلفه ی دیگر مهم انتخابات ریاست جمهوری دانست .

سید محمد امام هم چنین در مورد برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار داشت : برخی از شهروندان ما متأسفانه بدون مطالعه و شناخت دقیق صرفا به خاطر « دوستی ، آشنایی ، قوم و خویشی و این که فلان داوطلب شام و ناهار می دهد یا قهوه و سیم کارت رایگان » دور آنها جمع می شوند و به آنها رأی می دهند و شهر با این طرز دیدگاه هیچ پیشرفتی نخواهد کرد و بعد که انتخابات تمام شد غافل اند از این که در بعضی جهات قدرت شوراها حتی از « شهردار ـ فرماندار و استاندار» بالاتر است و اگر کوکورانه انتخاب کنیم و شهر پیشرفتی نداشته باشد ، آیا کسی را می توانیم به جز خودمان مورد مأخذ قرار دهیم ؟ پس بیاید برای یک بار هم که شده در عمرمان با بصیرت افراد اصلاح را انتخاب کنیم .

وی در ادامه به شعار سال اشاره کرد و خاطر نشان نمود : وقتی که آقا می فرماید :« تولید و اشتغال » فقط با دولت نیست بلکه با فرد فرد ایرانیان است که برای ایجاد تولید و اشتغال می بایست از کالاهای داخلی استفاده کنیم حتی اگر آنها کالا از نظر کیفیت پایین تر از نوع خارجی باشد ، چون رو آوردن به کالاهای خارج نه این که جوانان از بیکاری رها نمی شوند بلکه وقتی کارخانجات به خاطر بی توجهی به تولیدات داخلی ورشکست و تعطیل شده و در نتیجه شاغلین اخراج و به جمع جوانان جویای کار افزوده می شوند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم به مسائل  آمریکا  در سوریه اشاره کرد و گفت : آمریکا به بهانه ی این که بمباران شیمایی شده است  یک شهر را موشک باران می کند و همیشه در مسائل داخلی کشورها دخالت می کند و کشت و کشتار راه می اندازد و مدعی حفظ حقوق بشر است .

وی سپس به شدت بخشیدن تحریم ها علیه ایران پرداخت و تصریح نمود : نتیجه ی برجام چه شد؟ آیا مقام معظم رهبری قبل از شروع هر گونه مذاکره نفرمود که « من به این مذاکرات خوش بین نیستم ؟» اخیراً آمریکا برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی  را  به لیست تحریم ها اضافه کرده است و اگر به یاد داشته باشیم امام خمینی(ره) فرمود « سازش بین ما و آمریکا همانند سازش بین گرگ و میش است . » و ما جمله ی امام راحل را تکمیل تر می کنیم و می گویم « توبه ی گرگ مرگ است » است .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست