05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۲۱۵2407

امام جمعه ی شوش گفت : برای ریاست جمهوری کسی را انتخاب کنید که رونق دادن اقتصاد داخلی باشد

تهیه و تنظیم : عباس کرم الهی

روز جمعه15 اردیبهشت 1396 نماز جمعه هم چون هفته های گذشته به امامت آیت الله سید محمدامام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در مصلای نماز جمعه برگزارشد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش در خطبه ی اول پس از توصیه ی خود و نمازگزاران  به تقوا پیشگی رو آوردن جوانان را به کسب علم ، دانش و تحصیل دعوت نمود و اظهار داشت : ای جوانان تحصیل را در اولویت اول خود قرار دهید ، درست است که تا  زمانی که انسان در قید حیات است می تواند ادامه ی تحصیل دهد اما هیچ زمانی بهتر و پویاتر از دوران جوانی نیست ، دیگر کارها  را به مرور می توان به دست آورد اما اگر در جوانی به تحصیل توجه نشود وقتی که به پیری رسید دیگر قادر به ادامه ی تحصیل نخواهد بود .

وی در ادامه به یکی از احادیث پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت : خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) می فرماید : « انسان قدم از قدم بر نمی دارد مگر این که پاسخ دهد جولانی خود را در چه زمینه ای مصرف کرده است . » لذا با تعسی از این حدیث گهربار  به شما جوانان  می گویم که « جاذبه ها ، شغل ها ، سرمایه گذاری ها و کارهای متفرقه » بدون رشد تحصیلی و کسب علم و دانش انسان را از هدف اصلی اش دور می کند .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش به جوانانی که اگر یک ساعت اوقات فراغت دارند خاطر نشان نمود : آن دسته از جوانانی که حداقل در شبانه روز یک ساعت اوقات فراغت دارند و با گوشی های تلفن همراه خود ور می روند و در فضای مجازی مشغول هستند اگه وقت خود را به مطالعه کتب درسی و علمی بپردازند وقت خود را به فرصت تبدیل کرده اند و بدانید که خداوند سبحان  به جوانانی که به کسب علم و دانش می پردازند و در کنار آن پاک و با تقوا هستند توجه خاص دارد که به عنوان مثال می تواند به حضرت یوسف پیامبر (ع) اشاره کرد که در همان سنین  به پیابری انتخاب شد .و در مجموع جوانی یک فرصت بسیار با ارزش و گرانبها استو اگر به آن توجه نشود به تهدید تبدیل می شود .

وی افزود : اگر ما به جوانان توجه نکنیم و به جای آن به پیرها  و کهنسالان پست و مقام بدهیم نتیجه این می شود که جوانی که انرژی دارد و نیاز توجه و اشتغال دارد وقتی که ببیند دیده نمی شود تبدیل به تهدیدی بزرگ برای خانواده و جامعه می شود .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی اول  « جوانی ، بیکاری و داشتن پول و ثروت » را بدترین فساد جامعه دانست و در این خصوص اظهار داشت : وقتی که جوانی  به تحصیل توجهی نداشته باشد کمتر در اولویت اشتغال قرار می گیرد و این جوان اگر پول باد آورده ای به دست آورد و یا از طرف والدین ارث به او برسد چون نه علم و دانشی دارد که بداند چگونه باید سرمایه گذاری کند و نه شغلی دارد که آن سرمایه را به عنوان ایجاد اشتغال به کار گیرد و از طرفی مسئولین نیز توجهی به این جوانان نداشته باشند  قطعاً آن فرصت ها و ظرفیت ها هدر رفته و چه بسا به در راه نامشروع هزینه گرد که اگر چنین باشد بزرگ ترین فساد در جامعه به وجود خواهد آمد .


امام جمعه شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم بار دیگر  خود و نمازگزاران را به خلاصه ی نماز جمعه که تقواپیشگی است توصیه نمود و در موضوع اول  به فاجعه ی اسفبار انفجار معدن زغال سنگ آزادشهر استان گلستان اشاره کرد و گفت :  ظهر چهارشنبه13 اردیبهشت1396 ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و باعث تخریب بخشی از این معدن شد که متأسفانه تعدادی از کارگران مشغول به کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل‌های معدن محبوس شده‌اند و تاکنون از جانباختگان فقط 21 نفر را بیرون آورده اند و هنوز از وضعیت بقیه ی کارگران معدن اطلاعی در دسترس نیست ، کارگرانی که 17 ماه حقوق معوقه دارند و من این فاجعه را به خانواده های جانباختگان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم .

آیت الله امام سپس به شهادت 10 نفر از مرزبانان در منطقه ی میرجاوه اشاره کرد و تصریح نمود : پنجشنبه ی هفته ی گذشته 7 اردیبهشت 1396 ، ماموران پاسگاه مرزی میرجاوه از استان سیستان وبلوچستان حین تعویض شیفت بین میل مرزی ۹۹ و ۱۰۰ در کمین تروریست های تکفیری گرفتار شده و تروریست ها ناجوانمردانه با توجه به غافلگیری مرزبانان کشورمان، با شلیک گرینف، ۱۱ مرزبان غیور را به رگبار بستند و در این اقدام تروریستی ۱۰ مرزبان شامل هفت سرباز و نیروی کادری به شهادت رسیدند . و چند روز پیش مشخص شد که عربستان وقتی که مرزهای خود را در یمن و بحرین نا امن دید به خاطر این که خطر را از خود دور کند در این فاجعه رد پای خود را نشان داد تا خطر را به مرزهای ایران بکشاند .

وی افزود : سعودی ها که عملا پس از بهارعربی یا همان بیداری اسلامی وارد تقابل نیابتی با جمهوری اسلامی شده اند به شدت نگران حضور موج  دموکراسی خواهی در مرزهای عربستان هستند و من این فاجعه را نیز به ساحت مقدس امام زمان(عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری ، ملت شریف ایزران و خانواده های این شهداء تسلیت عرض می کنم .

خطیب جمعه ی نماز جمعه در پایان موضوع دوم خود از مسئولین  خواست تا بیشتر به مرزها توجه داشته باشند و امیدوارم دیگر شاهد چنین فاجعه هایی نباشیم .

اما جمعه ی شهرستان شوش در موضوع سومی که مطرح کرد به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشارهنمود و در این خصوص عنوان نمود : عده ای از داوطلبین شوراهای اسلامی شهر و روستا رد صلاحیت شده اند که در این میان برخی از آنها ممکن است ناخواسته رد شده باشند در حالی که نیروهای ارزشمند و تأثیرگذاری ممکن است باشند لذا من از هیئت نظارت بر انتخابات استان خوزستان این انتظار را دارم که یک بار دیگر پرونده های این دسته از داوطلبین را مجدداً مورد بررسی قرار داده تا حق  کسی ضایع نشود .


وی در بخش بعدی سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت : امام خمینی(ره) در خصوص انتخابات در آن زمان جمله ای فرموده که در واقع به انتخابات این دوره کاملا ربط دارد و آن این است « نامزدی که حریم اسلام را در تبلیغات انتخاباتی خود رعایت نکند چگونه می تواند حافظ اسلام باشد .» و باید گفت حافظ اسلام بودن بسیار مهم است ، دشمن از هر نظر ما را احاطه کرده استا و حتی در کتاب های درسی ما نام شهداء را حذف کرده اند و این در واقع پاتک دشمن است و ما نباید در این خصوص بی تفاوت باشیم  تا دشمن لحظه به لحظه جلو بیاید .

وی افزود : در مراسم افتتاح ستاد مرکزی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری متأسفانه به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) اهانت و هتک حرمت شد و این در واقع برنامه ریزی شده است و ما می بایست هوشیار باشیم .

امام جمعه شهرستان شوش با اشاره به جمله ای دیگر از امام راحل  گفت : امام فرموده است « وظیفه ی اسلامی دخالت در امور سیاسی و حکومت است ، اسین از صدر اسلام بوده و هست . » و امام هم چنین فرموده است :« شیاطین دنبال این هستند که ایجاد اختلاف کنند و بگویند  که در ایران دو دستگی وجود دارد . » و امروز هم هدف دشمن این است که دو قطبی بودن در جامعه را پر رنگ جلو دهد در حالی که « جناح چپ و راست ـ اصولگرا و اصلاح طلب  هدف اسلام و انقلاب نیست ، بلکه انقلابی بودن  خدمت به مستضعفین را مدنظر دارد و آنهایی که دم از دو قطبی بودن می زنند و به دشمن کمک می کنند در واقع خدمت به اشرافی گری مد نظر آنهاست .


وی افزود : یکی دیگر از فاکتورهای اصلی یک رئیس جمهور این است که به داخل کشور توجه داشته باشد  و اشتغال را برای جوانان با حمایت از تولید داخلی  از خود نشان دهد نه آن که اولویت اول خود را به واردات اختصاص دهد  که چنین فردی قطعاً با این روش کارخانجات را یکی پس از دیگری تعطیل می کند و در نتیجه وابستگی ما به واردات به صد در صد خواهد رسید .


امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم خود خطاب به ملت ایران ، استان خوزستان و مردم ولایت مدار شهرستان شوش اظهار داشت : فرق اساسی بین این شش داوطلب ریاست جمهوری « خدمت کردن و خدمت نکردن است » اگر شما به دنبال رونق اقصاد داخلی و ایجاد فرصت های شغلی هستید ، « اگر به دنبال  آن داوطلبی هستید که به فکر مستضعفین ، محرومان و قشر آسیب پذیر جامعه است  به عملکردهای گذشته و مناظره های تلویزیونی نهایت دقت را داشته باشید و به آن داوطلبی رأی دهید که چرخه اقتصاد داخلی را رونق دهد و جوانان را از بیکاری رها نماید .»


شایان ذکر است در نماز جمعه ی امروز مهندس نجاتی فرماندار ، آل کثیر معاونت فرمانداری ، دکتر سید راضی نوری نماینده شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و جمعی دسیگر از مسئولین دستگاه های دولتی حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست