05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۴۰۲2488

امام جمعه ی شوش گفت : شعار مرگ بر آمریکا ابدی است

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان که به فرموده ی امام راحل به روز جهانی قدس نامگذاری شده و مصادف با هفته ی قوه ی قضائیه می باشد ، خطبه های نماز جمعه ی شوش در مصلای این شهرستان به امامت آیت الله سید محمد امام اقامه گردید .

به گزارش شوش نیوز امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدای خطبه ی اول همانند هفته های گذشته خود و نمازگزارن را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و سپس به ماه مبارک رمضان از دیدگاه خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) اشاره کرد و گفت : رسول خدا (ص) سه روز مانده از ماه رمضان ، به بلال دستور می داد در میان مردم جار بزند. پس مردم را جمع می کرد و بر منبر می رفت و حمد و ثنای خدا می گفت و می فرمود: « ای مردم همانا این ماه به شما روی آورده و آن سرور همه ی ماه هاست. در آن شبی وجود دارد که از هزار ماه بهتر است. در این ماه درهای دوزخ بسته و درهای بهشت گشوده می شود. هر که این ماه را در یابد و آمرزیده نشود خداوند او را از رحمت خود دور گرداند. » پس ما  باید نهایت بهره برداری را از این ما داشته باشیم و از خدا بخواهیم اگر قرار است این آخرین ماه مبارک رمضان عمر ما باشد از خداوند متعال بخواهیم که ما جز مرحومین خاص خود قرار دهد نه محرومین که نزد خدا و ائمه ی اطهار(ع) جایگاهی در بهشت ندارند .

وی در  ادامه ی خطبه ی اول به وداع با ماه مبارک رمضان پرداخت و خاطر نشان نمود : جابر بن عبدالله انصاری، می گوید : در جمعه آخر ماه رمضان نزد رسول خدا (ص) رفتم ، هنگامی که چشم آن حضرت بر من افتاد فرمود : « ای جابر! این جمعه آخر ماه رمضان است . پس با آن وداع کن و بگو: (( خدایا ! این رمضان را آخرین روزه ما قرار نده و اگر چنین مقرّر کردی ، ما را مورد رحمت خود قرار ده و محروممان مساز )) . » هر کس این را بگوید ، به یکی از دو امر نیکو می رسد : یا آن که طول عمر می یابد و ماه رمضان بعدی را درک می کند و یا آن که مورد بخشش و رحمت خدا قرار می گیرد .


آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم  از مردم ولایتمدار شهرستان شوش به خاطر حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی نمود و اظهار داشت : امیدوارم این حمایت های شما از مردم مظلوم فلسطین که  که یک حرکت خدایی و با تفکر است در روز تشنگی  ما در روز قیامت  یاری مان کند تا به سلامت وارد بهشت شویم .

وی افزود : روز قدس ، روز بسیار مهمی است و وظیفه ی الهی ؛ ما را متوجه نمود که فرمان حضرت امام خمینی(ره) نه تنها در کشور ایران ، بلکه در کل جهان امروز مسلمین با حضور در راهپیمایی  از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند و این یعنی آثار برکات انقلاب اسلامی  که مشاهده می کنیم رژیم صهیونیستی که روزگاری دم از نیل تا فرات می زد الان کارش به جایی رسیده که کلاه خود را می گیرد تا آن را باد نبرد و از ترس و واهمه ای که دارد دیوار آهنی برای خود درست کرده غافل از این که پس از گذشت 60 سال استقامت در مقابل این همه ظلم و ستم و کودک کشی اسرائیل مقتدرانه  امید به آینده بسته است .

خطیب جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : به نظر شما اکنون  وقت سستی و تسلیم شدن به دشمن است و یا این که می بایست بایستم  و مقابله کنیم ؟ هر چند که حزب الله لبنان که شعبه ای از انقلاب اسلامی ایران است اعلام کرده است  به فکر رژیم صهیونیستی اسرائیل نباشید ، هزاران موشک آماده ی پرتاب داریم که اگر دستور شلیک آنها صادر شود  این رژیم جعلی با خاک یکسان خواهد شد ، وقتی که حزب الله لبنان با قاطعیت این را می گوید در واقع به واسطه ی حمایت ها و پشتیبانی مردم ایران است و در نتیجه ما می بایست همانند این همه سال که مقاومت را تجربه کرده و آبدیده شده ایم هیچ وقت از دشمنان غافل نشویم .

وی افزود : شما نگاهی به کشورهای سوریه و عراق داشته باشید وقتی که دشمن را دست کم گرفتند داعش آمد و چند استان از آنها را اشتغال نمود اما وقتی به خود آمدند و مقاومت در مقابل دشمن را در دستور کار خود قرار دادند اکنون در حالا خارج نمودن داعش از سرزمین خود هستند اما اگر به ایران نگاه کنیم بعد از این که تروریست ها در دو مکان تهران اقدام به ترقه بازی کردند ـ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با شلیک 6 فروند موشک میانبرد علاوه بر این که بیش از 170 نفر از سران داعش را به هلاکت رساندند ؛ ترس و واهمه ای در دل حکام اسرائیل نشاندند حال اگر ما از موشک های « شهاب و سجیل » که دوربرد هستند استفاده کنیم چه خواهد شد ؟ این در واقع یک سیلی کوچک از طرف ایران بود و همین کار باعث شد  دشمنان که حمله و تهاجم به ایران را در ذهن خود می پروراندند رجزخوانی هایشان فرو کش کند .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به وضعیت لیبرال های داخلی اشاره کرد و عنوان نمود : همین لیبرال ها که دم از ترس می زدند و هدفشان این بود که ایران تسلیم دشمن شود و مقام معظم رهبری در پاسخ به آنها فرمود « اگر می خواهید بترسید از طرف خودتان بترسید و هیچ وقت به خود اجازه ندهید که از طرف مردم حرف بزنید و از ترس صحبت کنید . » ، در واقع وقتی که سپاه پاسداران اقدام به شلیک 6 فروند موشک نمود ، اقشار مختلف مردم از این حرکت حمایت کرده و سپاه پاسداران را تحسین نمودند و دشمنان بدانند تا زمانی که سپاه پاسداران با اقتدار وجود دارد هیچ گزندی به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نمی شود .

آیت الله سید محمد امام در ادامه به هفته ی قوه ی قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت : در اوایل انقلاب تفکر مقدسی در ذهن بسیاری از مسئولان و انقلابیون جهت کادرسازی برای مناصب مدیریتی و سیاسی و ... کشور شکل گرفته بود که تا حد زیادی منتج به ثمرات و برکات فراوان شد. راه اندازی « دانشگاه ها، مجامع و کلاس های اسلامی » گونه هایی از اقدامات در جهت همان هدف بوده است. در همین راستا شهید بهشتی (رضوان تعالی علیه) در رأس قوه ای مهم قرار گرفته بودند که به شدت با کمبود قاضی مواجه بود لذا اولی ترین اقدام در آن زمان تربیت و جذب افراد مومن و متعهد برای پرکردن این خلع بود و تدبیر شهید این چالش را با تأسیس دانشکده ای به بهترین نحو و تا سرحد امکان حل نمود و این دانشکده زیربنایی برای قوه تازه مستقل شده قضاییه که معمارش شهید بود که حتی عضویت وی در شورای انقلاب و کوشش های فراموش نشدنی در مجلس جهت بررسی نهایی قانون اساسی  ؛ هیچکدام نتوانست بارزتر از سمت رییس دیوانعالی کشور، شهید بهشتی (رضوان الله تعالی علیه) را در چشم ملت مشهور نماید. تا جایی که روز شهادتش روز قوه قضاییه شد  ، لذا با آن همه خدمات ارزنده تنها «معمار قوه قضاییه» عنوانی است که این روز برای آن مرد بزرگ به فراوانی ورد زبان هاست .

وی در پایان این بخش از سخنان خود مجدداً به لیبرال های داخلی در زمان شهید مظلوم بهشتی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : آن زمان همین لیبرال های ترسوی امروزی بیشتر نیروهای انقلابی را مورد اذیت و آزار قرار می دادند چون یکی از مهره های آنها بنی صدر بود که به عنوان رئیس جمهور آن را در اختیار داشتند  بیا حمایت از ترور و ترویست از یک طرف و دل دشمنان خارجی را شاد کردن از طرف دیگر سعی داشتند که نیروهای مبارز انقلابی از جمله شهید مظلوم بهشتی را  تسلیم خود کنند اما نتوانستند تا این که به هم راه 72 تن از بهترین یاران با وفای امام و انقلاب اسلامی که یکی از آنها شهید سید محمدکاظم دانش ، اولین امام جمعه و اولین نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی بود در یک بمب گذاری به شهادت رساندند ، اما لیبرال های داخلی و دشمنان خارجی بدانند که  از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی اولین شعار مردم ایران « مرگ بر آمریکا بوده » و این شعار تا ابد ادامه دارد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان به مبلغ فطریه برای هر نفر اشاره کرد و گفت : هر نفر می بایست قبل از نماز عید فطر به میزان سه کیلو گرم که هر کیلو 1500 تومان اعلام شده در مجموع 4500 تومان کنار بگذارد و این زمان را به بعد از نماز عید اختصاص دهد اما اگر در شب عید افطاری دادید نگران نباشید چون افطاری دادن فطریه ی هیچ کس را بر عهده ی شما قرار نمی دهد و زمانی که فردی بعد از افطاری شب را هم در خانه ی شما بماند آنگاه فطریه ی آن شخص را می بایست پرداخت کنید .

قبل از اقامه ی خطبه های نماز جمعه ؛ مصطفی نظری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش به مناسبت هفته ی قوه ی قضائیه به عنوان سخنران پیش از خطبه ها در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از مردم شریف و ولایتمدار شهرستان شوش به خاطر حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ، به مبارزات شهید مظلوم دکتر سید محمد حسین بهشتی پرداخت و تصریح نمود : پس از آن که انقلاب مقدس اسلامی با رهبریهای حکیمانه ی حضرت امام ب خمینی(ره) به پیروزی رسید ، شهید بهشتی که از دانشی وسیع و فکری روشن و قدرت مدیریتی کم نظیر و صبر و استقامتی وافر برخوردار بود، برای خدمت به انقلاب کمر همت بر بست و با ایثار و گذشت و جامعیت بی نظیرش در تمام مسائل علمی و سیاسی و اجتماعی، خدمات شایانی به اسلام و انقلاب ارائه داد. فعالیتهای ایثارگرانه و قدرت شگرف او در انجام امور سازش ناپذیری او بود که باعث شد دشمنان اسلام و انقلاب او را عامل و مسبب تحقیر و شکست خود در جامعه اسلامی ایران دانسته و به انحاء مختلف دست به تلاش زنند تا شخصیت والای او را متلاشی کنند و خود بر مسند قدرتی که از آن جز نابودی اسلام قصد و نیتی نداشتند، تکیه زنند.


وی افزود : در حالی که حضرت امام خمینی(ره)  معمار انقلاب اسلامی از ابتدا تا پیروزی بود ، شهید مظلوم بهشتی علاوه بر این که قانون اساسی را تدوین می کرد ، معمار تأسیس قوه ی قضائیه در جمهوری اسلامی ایران است  و در این راه مبارزات زیادی با لیبرال ها داشت و وقتی که دیدند  شهید بهشتی همانند کوه استوار و وفادار به امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است سرانجام پس از حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 1360 وی به همراه 72 تن از یاران باوفای امام که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان شوش در ادامه به عملکرد دستگاه خود در سال 1395 اشاره کرد و گفت : قبل از این که بخواهم به عملکرد اشاره ای داشته باشم خدمت مردم ولایتمدار شهرستان شوش این نکنه را بگویم که هر فردی از شخص یا اشخاصی شکایت می کند نبایدانتظار داشته باشد که متهم یا متهمان حتما راهی زندان شود ، چون ممکن است فرد مجرم نداشت و با دادن یک تعهدنامه ی کتبی آزاد گردد و یا جرمش به حدی باشد که با جریمه ی نقدی پرونده اش مختومه شود لذا می بایست به جای قاضی نصمیم نگیرند و مطمئن باشید قضات هم با در نظر گرفتن قانون حد را مشخص می کنند و در مجموع قوه ی قضائیه وابسته به هیچ حزب ـ نهاد و یا دستگاهی نیست و رئیس آن به صورت مستقیم با حکم ولایت فقیه صادر نمی شود .


نظری در ادامه افزود : قوه ی قضائیه بنگاه اقتصادی نیست ولی مواظب است که سرمایه های این مملکت  به دست نا اهلان نیافتد و اما در مورد عملکرد داستانی شهرستان شوش باید بگویم که در سال 1395 در مجموع 11500 پرونده تشکیل شده که نسبت به سال 1394 ما شاهده افزایش 300 پرونده هستیم که بیشتر به خاطر معضلات فرهنگی و اقتصادی است و عامل اصلی این پرونده ها آمار بالای بیکاری است که منجر به انواع سرقت می شود و اگر بیکاری مهار شود قطعا خیلی از این پرونده ها مختومه شده و در آینده آمار کاهش قابل توجهی خواهد داشت .

وی در ادامه  بعد از بیکاری اعتیاد به مواد مخدر را یکی دیگر از تشکیل پرونده ها معرفی کرد و تصریح نمود : اعتیاد رکن دوم تشکیل پرونده را در شهرستان شوش به خود اختصاص داده که البته این گونه پرونده ها مجرمانه نیستند بلکه اعتیاد یک نوع بیماری است  که می بایست با همکاری خانواده ها و دولت نسبت به ترک آنها اقدامات لازم به عمل آید .

داستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان شوش در بخش بعدی سخنان خود به تیراندازی ها اشاره کرد و اظهار داشت : هر چند که با تلاش شورای تأمین ، دادگستری ، دادستانی و نیروی انتظامی  تیرانازی ها کاهش یافته است اما وقتی که در مراسم های عروسی و تشییع جنازه باز شاهد این تیراندازی ها هستیم هم  تلاش و پیگیری های دستگاه های فرهنگی و هم امام جمعه و حتی مشارک مردم را طلب می کنیم که در ریشه کنی تیراندازی ها بی تأثیر نیستند .

وی سپس به خاطر اطاله ی بازرسی و رسیدگی به پرونده ها  از مردم عذرخواهی نمود و گفت : هر چند به شخصه دوست دارم پرونده ای روی میز هیچ قاضی بدون رسیدگی بماند اما این را هم بدانید هر پرونده ای که قرار است تشکیل شود ابتدا در شورای حل اختلاف رسیدگی شده تا این شورا به عنوان میانجی بتواند  بین شاکی و متهم  سازش به وجود آورده و پرونده ای در دادستان یا دادگستری برای شخصی صادر نشود و از طرفی وقتی که بیش از 50 هزار نفر برای رفع مشکلی که شاید توسط خودشان در خانه و یا شورای حل اختلاف رفع شود مستقیم به دادستانی و دادگستری مراجعه می کنند قطعا در روند رسیدگی به پرونده های روی میز به کندی می کشاند .


مصطفی نظری در پایان سخنان خود از ، رئیس دادگستری ، پرسنل دادگستری و دادستانی ، قضات ، امام جمعه ، فرماندار ، نیروی انتظامی و شورای تأمین شهرستان قدردانی نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست