05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۵۰۶2542

امام جمعه ی شوش گفت : آمریکا هیچ وقت دست از دشمنی با ایران بر نمی دارد و قصد نفود بین شخصیت های مملکتی را دارد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز جمعه ی این هفته 6 مرداد1396 هم چون هفته های گذشته به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای سیاسی عبادی نماز جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش خطبه ی اول را به ولادت با سعادت حضرت فاطمه ی معصومه(س) اختصاص داد و در این زمینه اظهار داشت : روز ميلاد با سعادت بانوي با كرامت اهل بيت حضرت معصومه (س) ؛ آغاز دهه ی كرامت است. ‌دهه ی پر بركتي كه آغازش ميلاد مبارك دختر گرامي هفتمين امام شيعيان و پايانش ميلاد مسعود خورشيد تابناك ايران زمين حضرت علي بن موسي الرضا (ع) گره خورده است. روز ميلاد حضرت معصومه (س) اما يك مناسبت ديگر را هم در دل خود جاي داده است و روز ميلاد دختر پاكدامن امام هفتم، بهترين بهانه است تا روز ملي دختران که در ایران نامگذاری شده است .

وی در ادامه ضمن اهمیت دختران نزد پیامبر اعظم(ص) نسبت به پسران عنوان نمود : یکی از موضوعات مهم اجتماعی امروز « جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است. » اما وقتی به اطراف خود نگاه می کنیم  مشاهده می شود که پدرانی نسبت به حجاب و عفاف دختران و شوهرهایی نسبت به این موضوع برای همسران خود بی توجه هستند و این اشخاص علاوه بر این که بی غیرت هستند  صله ی رحم را قطع کرده اند . که در این راستا خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) در حدیثی می فرماید : « اُوصِیَ الشّاهِدَ مِنْ اُمَّتی و الغائِبَ مِنهُم و مَن فی اصلابِ الرجالِ و أرحامِ النّساءِ الی یوم القیامَهِ أن یَصِلَ الرَّحم ـ سفارش می کنم حاضران و غائبان از امتم را و کسانی را که در پشت پدران و در رحم مادران خویش هستد تا روز قیامت، که صله رحم نمایند گر چه به فاصله یک سال راه باشد؛ زیرا صله رحم جزو دین است.» و وقتی که صله ی رحم جز دین است و کسی به حجاب و عفاف دختران و همسران خود توجه نکنند از این مسئله محروم می شود و با این کار در دینش نقص به وجود می آید .


خطیب جمعه ی شهرستان شوش در بخش دیگری از خطبه ی اول فاصله گرفتن از افراد بی حجاب را توصیه نمود و خاطر نشان نمود : وقتی  پدری و یا شوهری نسبت به حجاب و عفاف دختر و همسر خود بی توجه است و آنها را آزاد می گذارد تا آرایش های تند را انجام داده و در عروسی ها و جامعه به راحتی بگردد تا عامل  لذت بردن برخی از جوانان مجرد با نگاه کردن بشود ، بدانید این گونه پدران و شوهران به اهل بیت اصلا ارادت ندارند  پس نه دختر محجبه ی خود را به آنها بدهید  و نه دختر بی حجاب از آنها برای پسران خود اختیار کنید .

آیت الله امام در پایان خطبه ی اول شفاعت تمام مسلیمن جهان را از امام رضا(ع) و حضرت فاطمه ی معصومه(س) طلب نمود .


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به برگزاری اولین نماز جمعه به فرمان حضرت امام خمینی (ره) توسط  مجاهد نستوه و ابوذر زمان حضرت آیت الله سید محمود طالقانی شاره کرد و گفت : روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 برابر با سوم ماه مبارك رمضان سال 1399 هجری قمری، اولين نماز جمعه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به امامت عالم ربانی مرحوم آيت‏اللَّه سيدمحمود طالقاني در دانشگاه تهران برگزار شد. امام خميني(ره)، چند روز قبل از اين تاريخ، اين مهم را به ايشان سپردند و حكم برپايي و اقامه نماز جمعه را صادر فرمودند. واگذاري اين تكليف عظيم و سنگين توسط رهبر فرزانه انقلاب در حساس‏ترين بُرهه از زمان انقلاب اسلامي برعهده آيت‏اللَّه طالقاني كه زبان گويايي براي بازگويي حقايق و رسوا نمودن دشمنان انقلاب داشت، امر خطيري بود. جمعيت انبوه و ميليوني كه از نخستين ساعات بامداد اين روز از نقاط مختلف شهر تهران به دانشگاه و خيابان‏هاي اطراف هجوم آورده بودند، با مشاهده امام جمعه، تكبيرگويان، حمايت خويش را از رهبري حضرت امام خميني(ره) و نهضت الهي ايشان اعلام داشتند. و آخرین نماز جمعه ای که توسط ابوذر زمان اقامه گردید ؛ ۱۶ شهریور ۱۳۵۸  بود که در بهشت زهرای تهران، برگزار شد .

وی در ادامه به آثار نماز جمعه  اشاره کرد و تصریح نمود : بسیاری از استوانه های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، پس از سال ها زحمت فراوان در زمینه ی تهذیب نفس و کسب علم و معرفت در نهاد نماز جمعه به مقام شهادت نائل شدند که این امر نشان دهنده ی اهمیت ومیزان تاثیرگذاری نماز جمعه در جامعه است  و البته اولین شهید محراب به صدر اسلام  و زمان امامت حضرت امام علی(ع) بر می گردد که آن حضرت توسط ابن ملجم مرادی با ضربه ی شمشیر به شهادت رسید .

آیت الله سید محمد امام افزود : « آیت الله سید اسدالله مدنی امام جمعه ی همدان ـ آیت الله محمد علی قاضی طباطبائی امام جمعه تبریز ـ آیت الله محمد صدوقی امام جمعه ی یزد ـ آیت الله عبدالحسین دستغیب امام جمعه ی شیراز و آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی امام جمعه ی کرمانشاه » شخصیت های مبارز و انقلابی بودند که توسط منافقین در محراب نماز جمعه به درجه ی رفیع شهادت نائل گردیدند ، پس نماز جمعه برای « ایجاد وحدت و اخوت بین اقوام ـ هشدارهای لازم برای کاهش طلاق در جامعه ـ برقراری امنیت ـ روشن فکری نسبت به حضور در انتخابات ها ـ کاهش تفرقه و نفاق در جامعه ـ تقویت ایمان و تقوا ـ کاهش بدحجابی و بی حجابی در جامعه ـ تربیت فرزندان ـ رفع شبهات دینی ـ مطرح کردن مشکلات جهان اسلام ـ جلوگیری از پارتی بازی ها ـ اهمیت نماز جماعت و مساجد ـ اعتماد مردم به مسئولین و ..... » با نثار خون پنج شهید بعد از پیروزی انقلاب و یک شهید در صدر اسلام هزینه ی سنگینی داده ، لذا انتظارم این است که به نماز جمعه اهمیت داده شود .

امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن  انتقاد به برخی از مسئولان و شهروندان  نسبت به کوتاهی و غفلت به نماز جمعه اظهار داشت : انصافاً  ما به نماز جمعه کوتاهی می کنیم ، نفس کار فقط حضور در نماز جمعه نیست بلکه مسائلی که مطرح می شود  را نیز می بایست توجه داشته باشیم و هر وقتی که زیر مجموعه ای دارد آنها را بح ضور در نماز جمعه دعوت کند ، مثلا فرماندار می بایست برای حضور پرسنل خود ـ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به حضور خانواده های معظم شهداء ، حوزه ی علمیه نسبت به حضور روحانیون و طلبه ها ، مدیر شبکه ی بهداشت و درمان نسبت به حضور پزشکان و در نهایت پدر خانواده نسبت به حضور فرزندانش در نماز جمعه برنامه ریزی کنند . نمی خواهم ادعا کنم که امام جمعه این همه مسائل را حل می کند اما  در واقع راوی احادیث و راویات ائمه ی اطهار(ع)  است تا با تعسی از این احادیث راهکارهای مناسب را بتوانیم مطرح کنیم .

وی در ادامه به سالروز شهادت  آیت الله مشکینی اشاره کرد و  تصریح نمود : نام آیت الله مشکینی ، این عالم ربانی در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد و یک معلم اخلاق و مرد متواضعی است که به حوزه ی علمیه ی قم خدمات شایانی از خود به جا گذاشته و قبل از انقلاب تلاش بسیار زیادی را برای مبارزه با طاغوت داشتند و حتی در یکی از موارد به گلپایگان تبعید شدند. بیان شیوا و مؤثر وی یکی دیگر از ویژگی‌های این شخصیت برجسته  ی حوزه‌های علمیه است.

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به هتک حرمت رژیم جعلی صهیونیست به مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت : رژیم غاصب و جعلی اسرائیل با بستن در ‌های مسجد الاقصی و قرار دادن گیت‌های بازرسی، قبله اول مسلمین را مورد هتک حرمت قرار داده و عده‌ای از فلسطینیان را به خاک و خون و این در واقع اعلام جنگ با جهان اسلام است ، لذا کشورهای اسلامی می بایست بر علیه اسرائیل غاصب قیام کنند .

آیت الله امام سپس به تحریم های جدید آمریکا  علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خاطر نشان نمود : آمریکا هیچ وقت از دشمنی با ایران دست بر نمی داردو از هر فرصتی برای نفوذ حتی بین شخصیت های مهم ایران استفاده می کنند که به عنوان مثال در برخی از سخنرانی های داخل کشور مشاهده می شود از واژه ی قدرت های بزرگ به جای استکبار جهانی استفاده می شود .و یا حتی اینقدر این نفوذ را جلو برده اند که خطاب به نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی نظیر سپاه پاسداران به عنوان افراد تندرو نام می برند که این از اهداف دشمنان ماست و برخی در این کشور خواسته یا ناخواسته به صدای دشمنان تبدیل شده اند .


وی افزود : در برخی از نهادها و دستگاه ها ، اقداماتی علیه سپاه پاسداران دیده و شنیده می شود و سعی در تغعیف این نهاد که در « دوران پیروزی انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس ، سازندگی پس از جنگ ـ خاموش کردن فتنه هایی نظیر فتنه ی سال 88 و .... » کارنامه ی درخشانی داشته است ؛ که اخیرا فرماندهان سپاه پاسداران با رئیس جمهور در نشستی اختصاصی مطرح نمودند مبادا این نهاد که سپر محکمی برای انقلاب اسلامی و دژ استواری برای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است مورد بی مهری و بی احترامی قرار گیرد .

خطیب جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم خطاب به فرماندار شهرستان شوش عنوان نمود : با توجه به این که امروز آخرین روز از هفته ی سالروز آموزش های ملی مهارت ههای فنی و حرفه ای با محوریت «ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی » می باشد  از فرماندار شوش این انتظار دارم که برای آنهایی که مهارت های لازم را کسب کرده و گواهینامه ی قبولی گرفته اند از طریق بانک ها تسهیلات مناسب را در اختیار متقاضیان بگذارند تا با این کار دیگر جوانان هم به مرکز آموزش فنی و حرفه ای سوق پیدا کنند .

حسن رضایی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شوش به مناسبت « هفته ی ملي مهارت » به عنوان سخنران پیش از خطبه ها به عملکرد سال 1395 دستگاه خود اشاره کرد و گفت : مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان شوش با 9 کارگاه و در دو بخش «برادران و خواهران»  توانسته است در سال 1395 در مجموع 25 هزار نفر ساعت آموز مهارت داشته باشد و علاوه بر آن آموزشگاه های آزاد ما که تکمیل کننده ی آموزش مهارتی ما هستند  در سال 1395 فعالیت قابل توجهی داشته اند .

وی افزود : آموزش های مهارتی  باعث ایجاد شغل پایدار می شود و از طرفی اشتغال زایی را نیز در بر دارد لذا از شما نمازگزاران انتظار دارم به عنوان مبلغ  جوانان را جهت گذراندن دوره های مهارت رایگان   به مرکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی کنند .

رضایی در پایان از دو طرح جدید خبر داد و گفت : مجوز آموزش برای دانش آموزان و دانشجویان گرفته شده تا دانش آموزان و دانشجویان در کنار تحصیل مهارت های فنی را نیز بیاموزند و طرح دوم ما  آموزش در محیط کار تحت عنوان « استاد شاگردی » است چون برخی به خاطر اشتغال از طرفی نمی توانند مستقیم به مرکز آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کنند و از طرفی دیگر مهارت های لازم در شغلی که به آن مشغولند را ندارند ، لذا این طرح می توانند برای بالا بردن کیفیت شغلی آنها مثمرثمر باشد .


شایان ذکر است به مناسبت  برگزاری اولین نماز جمعه در ایران ، دو اکیپ از مرکز بهداشت و درمان درمصلای نماز جمعه به صورت رایگان اقدام به تست قند خون نمازگران شدند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست