05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۶۲۴2644

امام جمعه شهرستان شوش گفت : کشورهای اسلامی اصلا با هم اتحاد دینی ندارند و به وحدت داشتن بسنده نموده اند

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

جمعه 24 شهریور1396 خطبه های نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت آیت الله سید محمد امام ، در مصلای نماز جمعه ی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش در خطبه ی اول ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ارزش امام علی(ع) نزد پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت : رسول اکرم(ص) وقتی که می خواست به یکی از جنگ ها برود ؛ امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی نمود و فرمود : « چون زنان ، کودکان و بیماران قادر نیستند به جنگ بروند لذا فردی مورد اعتماد لازم است که از این عزیزان مواظبت و حمایت کند و من بهتر از حضرت امام علی(ع) سراغ ندارم . » امام علی در پاسخ به پیامبر(ص) فرمود : « یا رسوالله(ص) مرا برای خلافت زنان ، کودکان و بیماران انتخاب می کنی؟ . »  لذا با اسرار امام علی(ع) پیامبر(ص) فرد دیگری را انتخاب کرد و وی را با خود به جنگ برد .

وی افزود : در جنگ خیبر  نیز پیامبراکرم(ص) فرمود : « فردا این علم اسلام را به کسی خواهم داد که خدا و پیامبر او را دوست دارند و امام علی(ع) هم خدا و پیامبر  را دوست دارد و کسی لایق تر  از امام علی(ع) را را سراغ ندارم .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچنین به مسلمین در حضور اهل بیت(ع) فرمود : « اینها اهل بیت من هستند که در رأس آنها امام علی (ع) حضور دارد .»


وی در پایان بخش اول سخنان خود به ادعای دشمنان اسلام اشاره کرد و خاطر نشان نمود : دشمنان امام علی(ع) بارها اعتراف کردند که در قرآن کریم بیش از 300 آیه در مورد حضرت امام علی(ع) آمده است .

خطیب جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به به انجام کارهای پسندیده اشاره کرد و تصریح نمود : اگر یک کار خوب و یا کار خیری را انجام دهیم  باید منتظر باشیم که بانی کار از ما تشکر کند ؟ و اگر تشکر نکرد بگوییم عجب آدم بی معرفتی است که برای کاری که برایش انجام دادم از من تشکر نکرد ؟ البته ما انسان ها اکثرا به همین روال هستیم در حالی که ائمه ی اطهار(ع) وقتی که کار خیری را انجام می دهند و یا حتی نماز پنجگانه ی خود را می خواند اصلا به دنبال قدردانی از طظرف پروردگار نیستند  بله با خلوص نیت کارها را انجام داده اند و ما خود را نباید با اهل بیت(ع) مقایسه کنیم .

آیت الله سید محمد امام در خطبه ی دوم ضمن توصیه ی خود به رعایت تقوای الهی ، به قتل عام اخیر دولت و بودایی های میانمار پرداخت و خاطر نشان نمود : این دولت  فقط به جرم این که مردمی را که قتل عام می کند مسلمان هستند می کشد و می سوزاند و در مقابل شورای امنیت سازمان ملل متحدفقط با محکوم کردن این حرکت ناجوانه مردانه حرف دیگری نمی زند  و کشورهای اسلامی هممتأسفانه چون اتحاد ایمانی ندارند و به صرف این که با هم وحدت دارند  نسبت به میانمار سکوت اختیار گرده در حالی که با هم متعهد می شوند که با اسرائیل  باشند .


وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع روحانیون حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری در بخش اول فرمایشات خود روحانیت را به حضور در متن حوادث سیاسی فراخواد و فرمود : « حاشیه‌نشین شدن حوزه‌ی علمیه‌ی قم و هر حوزه‌ی علمیه‌ی دیگری به حذف شدن میانجامد. وارد جریانات اجتماع و سیاست و مسائل چالشی نبودن، بتدریج به حاشیه رفتن و فراموش شدن و منزوی شدن میانجامد. لذا روحانیت شیعه با کلیت خود، با قطع نظر از استثناهای فردی و مقطعی، همیشه در متن حوادث حضور داشته است. برای همین است که روحانیت شیعه از یک نفوذ و عمقی در جامعه برخوردار است که هیچ مجموعه‌ی روحانی دیگری در عالم ـ چه اسلامی و چه غیر اسلامی ـ از این عمق و از این نفوذ برخوردار نیست.» لذا ما روحانیون می بایست از هدایت فکری و دینی جامعه غافل نشویم .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به بخش دوم سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت : ولی امر مسلمین جهان اسلام در ادامه به بصیرت افزایی در بعد سیاسی اشاره کرد و تصریح نمود : « اگر روحانیت می خواست در حاشیه و در پیاده‌رو حرکت کند و منزوی شود، دین آسیب می دید. روحانیت سرباز دین است، خادم دین است، از خود منهای دین حیثیتی ندارد. اگر روحانیت از مسائل اساسی  که نمونه‌ی برجسته‌ی آن، انقلاب عظیم اسلامی است  کنار می گرفت و در مقابل آن بی تفاوت می ماند، بدون تردید دین آسیب می دید؛ و روحانیت هدفش حفظ دین است.»


وی افزود : چه بلاهایی دارد سر اسلام رخ می دهد؟ ؛ اگر به یاد داشته باشید در فتنه ی 88 یک مشت افرادی که به این ملت ضربه زدند باید به آنها بگوییم وطن فروش , این فتنه گران چه با آگاهی قبلی و یا خود را به نفهمی زدن در روز عاشورا به نماد عزاداری امام حسین(ع) توهین کردند ، تا قبل از آنها همه فکر می کردند که هدف آنها براندازی اصل ولایت فقیه است اما با این کار در روز عاشورا همه ی مردم به ماهیت کار آنها پی بردند و در همین راستا استکبار جهانی  اظهار داشت :« ولایت فقیه و حزب الهی ها وقثتی با قمه زدن مخالف هستند  پس هدفشان  مخالفت با امام حسین(ع) است در واقع قصد داشتند موضوع را معکوس جلوه دهند .

سید محمد امام در ادامه به بخش سوم مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : آقا از ما خواسته است که  در خدمات اجتماعی و عمرانی در تمام عرصه ها پیش قراول باشند . لذا شایسته است که ما روحانیون بیش از پیش حضور پررنگ ی در مسائل اجتماعی و عمرانی داشته باشیم .


امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به بیانات مقام معظم رهبری در حضور اعضای جدید مجمع تشکیل مصلحت نظام اشاره کرد و خاطر نشان نمود : با انتخاب عالمی مجتهد و فقیه به نام آیت الله هاشمی شاهروردی فرمود : « مجمع باید صد در صد انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند. مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود. به‌گونه‌ای عمل کنید که سیاست‌های کلی، «قوی، دقیق و با عبارات گویا و مفید» باشد تا پس از مدتی کوتاه نیازمند اصلاح یا تجدیدنظر نشود

وی سپس به سخنان اخیر یکی از اصلاح طلبان اشاره کرد و تصریح نمود : این فرد گفته است که دوره ی امام خمینی(ع) به پایان رسیده و می بایست از این به بعد از وی نامی برده نشود ؛ خطاب به این فرد می پرسم ؛ آیا دوران امام(ذه) ، دوران شهداء و اسلام تمام شده است؟ واقعا این ریشخند زدن به امام نیست؟ و من به مردم اعلام می کنم که نباید تحت تأثیر افراد قرار گیرید و باید از معیارهای انقلاب  دفاع کنیم .


آیت الله امام سپس به پیروزی های اخیر در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت : جا دارد به خاطر پیروزی ها اخیر در عراق و سوریه خصوصا در دیرالزور که محاصره ی آن شکسته شده به رزمندگان و مردم این دو کشور ، باید به این دلاورمندان گفت که مواظب حرکات دشمن بعد از پیروزی ها باشند که همانند انفجار دیروز در ناصریه ی عراق عده ای از مردم عراق که در بین آنها زائرین ایرانی نیز حضور داشتند ؛ دوباره شاهد چنین انفجارهایی نباشیم .


وی در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : یکی دیگر از ترفند های دشمن   این است که می خواهندکردستان عراق را تجزیه کنند تا  این مسائل جنگ را تحت الشعاع خود قرار دهند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان به جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت : مردم ولایتمدار شهرستان شوش نباید فرزندان محرومیت را فراموش کنند بلکه آنها را با حضور در جشن عاطفه ها  مانند فرزندان خود بدانند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست