05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۶۳۱2668

امام جمعه ی شوش گفت : تا زمانی که استکبار جهانی شیطان صفت است ما فریاد می زنیم مرگ بر آمریکا

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 31شهریور 1396 هم زمان با آغاز اولین روز از هفته ی دفاع مقدس ؛ خطبه های نماز جمعه ی این هفته به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش خطبه ی اول را با توصیه خود و نمازگزاران به رعیت تقوای الهی آغاز کرد و درادامه راه رسیدن به حق را پیرواز اهل بیت(ع) دانسگفت : آن دسته از افرادی که به دنبال حق هستند اما به حق نمی رسند ، امام علی می فرمایند « این افراد همانند خوارج هستند » . و امیدوارم خداوند راه واقعی را به ما نشان دهد چون رسیدن به حق مشروط بر پیروی از اهل بیت(ع) است . 

وی در ادامه به مصادیق امام حسین(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود ؛ یکی از این مصادیق « امر به معروف و نهی از منکر » است  و اگر به خطبه ی امام حسین(ع) در جواب به نامه هایی که کوفیان جهت همیاری و بیعت به آن حضرت نوشته بودند مطالعه ای داشته باشید مصادیق وی را خواهید یافت .

خطیب جمعه ی شهرستان شوش در به یکی از روایات امام حسین اشاره کرد و تصریح نمود : امام حسین(ع) در یکی از منازلی که بین راه ، نیز کربلا داشتند خطابه ای به بنی امیه  که بیت المال مسلمین را برای خود نگهداری می کردند  خواند و فرمود « در روز عاشورا به اهل کوفه فرمود « شما شکم هایتان از حرام پر شده است ، نه این که یک لقمه ی حرام خورده باشید بلکه بین کسی که یک لقمه ی حرام خورده باشد تا شخصی که هر روز از لقمه ی حرام شکم خود را پر می کند تفاوت زیادی است . »


وی افزود : کسی که یک لقمه ی حرام بخورد خداوند تا چهل روز نه دعایش را مستجاب می کند و نه عباداتش نزد خدواند قبول می شود ؛ چون تا چهل روز آثار این لقمه ی حرام در بدن می ماند حال آن که شکمش را همیشه از لقمه ی حرام پر کند چه حکمی دارد .از راه حرام انسان به بندگی خداوند یکتا نمی رسد ؛ برای مثال شما در نظر بگیرید کسی  که خمس و زکات نمی دهد اما برای امام حسین(ع) خرج می کند و یا یک نفر قرص نانی سرقت کند و آن را به گرسنه ای را سیر کند ؛ اصلا مورد قبول درگاه خداوند نیست .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه تفاوت بیت المال مسلمین که برای عموم است را با بیت المال امام را تشریح نمود و اظهار داشت : بین المال مسلمین به « زمین هایی گفته می شود که با جنگ فتح شده باشد و یا غلائم و یا اسیرانی که در فتح و پیروزی ها  به دست آید و یا مالیات و عوارض هایی که دولت می گیرد و بعضا زکات های مستحبی که بعضی از زراعت کارها  می دهند » ، اما بیت المال امام « زمین های خاص ، زمین های خرابه و بدون صاحب ، ارث کسی که وارثی ندارد ، سرزمینی که بدون جنگ  تسلیم شده باشد ، نیزارها ، معادن ، دره ها ، قله ی کوه ها و زمینی که تمام اهالی آن هجرت کرده و یا مرده باشند » می باشد .


وی افزود : شاید پرسیده شود چرا این موارد باید در اختیار امام باشد ؟ در پاسخ باید گفت : اینها اگر در بین المال مسلمین ادغام شوند تورم به وجود خواهد آمد همانند امروز که تورم بیداد می کند ، چون دولت  از بابت نفت خیالش راحت است به دنبال رونق اقتصادی  نمی رود ؛ اگر دولت به نفت متکی نباشد ؛ هیچ وقت سرمایه اش از بین نمی رود بلکه آن را تقویت می کند و این چنین معادنی در اختیار امام باشد در جاهایی که بیشتر ضروری باشد  مثل « جاده ها ، پل ها ، مدارس و ... » توسط امام که در حال حاضر مقام معظم رهبری است به صورت مستقیم هزینه می شود .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به هفته ی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : سی و یکم شهریور 1359 هواپیماهای رژیم بعث به قصد خاموش کردن چراغ انقلاب اسلامی با حمایت کشورهای غربی و شرقی که وی را تا دندان مسلح کرده بودند به ایران حمله کرد  ، اما با ایمانی که ایرانی ها داشتند همانند نهضت امام حسین(ع) که ماندگار ماند ، انقلاب اسلامی هم با نثار خون سرداران و جوانان گرانقدرش ماندنی شد .


 وی در ادامه به  حرفای برخی که در کشور به دنبال یاری با دشمن هستند اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این عده ی می گفتند که مدافعین حرم به خاطر پول به سوریه می روند  جواب من به این اشخاص کوته فکر این است ؛ کدام ایرانی را سراغ دارید که جگر گوشه ی خود را با پول معاوضه کند ؟ و امروز هم که رئیس جمهور بی لیاقت آمریکا همین  حرف های سخیف را می زند ؛ ادامه دهنده ی همین حرفایی است که گاها در کشور  گفته می شود و در واقع چون ایران بر این عقیده است که ظلم و ستم را نمی پذیرد ، ترس  از آن دارد که ایران الگویی برای سایر کشورها شود ، چی قصد دارد ، اسرائیل دوم را در کردستان عراق  طراحی کند و ایران ، عراق و سوریه را نا امن کند و در مجموع قصد آن را دارد که آفت هایی را به جان ایران بیاندازد .


آیت الله امام در ادامه خاطر نشان نمود : ما چرا مرگ بر آمریکا می گوییم ؟ اگر آمریکا با ما کاری نداشته باشد و از این شیطنت های خود دست بردارد هرگز این شعار را سر نمی دهیم اما وقتی که داعش را به وجود می آورد ؛ از عربستان حمایت می کند تا یمن را نابود کند ، مسلمانان میانمار را زنده زنده می سوزاند و منابع آنها را به غارت   علی رغم خواست اسرائیل  و به تبعیت از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری  تا زمانی که آمریکا همینطور شیطان صفت باشد فریاد می زنیم « مرگ بر آمریکا» .


 سرهنگ پاسدار کریم بابایی به عنوان سخنران پیش از خطبه ها به مناسبت هفته ی دفاع مقدس ؛ تقارن این هفته را با ماه محرح و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را تشریح نمود و در این راستا تصریح نمود : قیام امام حسین(ع) و دفاع مقدس 11 شباهت دارد  از جمله 1 ـ هر دو برای پیروزی حق بر باطل انجام شدند 2 ـ برای ایجاد وحدت برگزار شدند 3 ـ برای دفاع از حفظ اسلام و انقلاب برگزار شدند 4 ـ برای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شدند 5 ـ برای دوری از ذلت و خواری برگزار شدند 6 ـ در قیام امام حسین  نقش حضرت زینب(س) و زنان  صبر و استقامت در مقابل سختی ها بود و در دفاع مقدس  نیز شیرزنان با صبر و شکیبایی خود باعث تقویت روحیه ی رزمندگان می شدند 7 ـ قیام امام حسین(ع) یزید و یزیدیان را  رسوا کرد و دفاع مقدس صدام و حزب بعث را به عنوان آغازگر جنگ رسوا نمود 8 ـ در قیام امام حسین از شیرخواره ای نظیر حضرت علی اصغر(ع) تا کهنسالی نظیر حبیب ابن مظاهر جان خود را برای  آبیاری اسلام نثار کردند و در دفاع مقدس هم طفل هایی در بمباران ها و کهن سالانی در خط مقدم جبهه ها با نثار خود خود پایه های انقلاب اسلامی را مستحکم نمودند 9 ـ در قیام امام حسین(ع)  اهل بیت تشنگی ؛ ایثار و از خودگذشتگی را به ما نشان دادند و در دفاع مقدس هم مردم ایران با تحریم ها سختی های زیادی را پشت سر گذاشتند 10 ـ امام حسین(ع) با نثار خون خود اسلام را بیمه کرد و در دوران دفاع مقدس امام رحل با جان خود نهضت حسینی را با ریشه دار کردن انقلاب اسلامی تضمین نمود 11 ـ قیام امام حسین(ع) تا ابد زنده و جاوید خواهد ماند و دفاع مقدیس ایران نیز نسل به نسل زنده می ماند . لذا ما وظیفه داریم از این دستاوردها  شکرگذار خدا باشیم و آن را به نسل آینده انتقال دهیم .


شایان ذکر است پس از اقامه ی نماز جمعه  ، نمازگزاریان به اتفاق مسئولین از  میدان یازهرا تا آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) به خاطر سخنان سخیف رئیس جمهور بی عقل آمریکا راهپیماییز  نمودند و با سر دادن شعارهایی نظیر « مرگ بر آمریکا ـ مرگ بر اسرائیل ـ مرگ بر انگلیس ـ مرگ بر وهابی بی غیرت ـ حسین حسین شعارماست ، شهادت افتخار ماست» ؛ مشت محکمی به دهان ترامپ زدند . 


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست