05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۰۸2942

امام جمعه ی شوش گفت : آدم دروغگو شخصیت و انسایت ندارد و باید از مردم خجالت بکشد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز سیاسی عبادی جمعه ی 8 دیماه 1396 هم چون هفته ی گذشته به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای نماز جمعه ی این شهر برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ؛ گفت : با تقوا باشیم که امیرالمؤمنین حضرت امام علی فرمود « بهترین سفارشی که به مردم می شود تقوا است و بهترین عاقبت بخیرها افراد با تقوا هستند . . »

وی افزود : بزرگترین عامل عاقبت به خیری این است که انسان ضعف های خود را جبران کند و جلو گناهان را در زندگی خویش بگیرد چرا که اصلی ترین عامل بدبختی و عاقبت به شرّی گناهان است. قرآن کریم می فرماید: «ثمّ کان عاقبة الّذین اسائوا السؤای ان کذبوا بآیات اللّه ///سپس سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند (و آن را مسخره گرفتند).» به این جهت در قرآن کریم اصلی ترین عامل عاقبت به خیری را تقوا می داند.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش کار احساسی انجام دادن را  دور شدن از عاقبت بخیری دانشت و در این خصوص عنوان نمود : احساسی فکر کردن و صحبت کردن  ممکن است آدم را به انجام دادن گناه سوق دهد و اگر ما در تصمیماتی که می خواهیم بگیریم یا جوان تر ها را به کارهای خوب دعوت نماییم اگر کوچک ترین احساس و یا لج بازی در کارمان باشد هرگز عاقبت بخیر نخواهیم شد .

وی در ادامه به دهه ی بصیرت اشاره کرد و گفت : این دهه ، در واقع دهه ی آگاهی بخشی و داشتن تحلیل درست است که اگر این تحلیل نباشد هر شخصی را در هر مقامی به زانو در می آید  همانگونه که حضرت امام علی(ع)  به خاطر بی تحلیلی  و بی بصیرتی مردم به زانو در آمد و شکست خورد .

وی افزود : خواهران و برادران نمازگزار وقتی می گویم تحلیل و بصیرت ، ذهنتان فقط به طرف مسائل سیاسی نرود ، ما امروز یک جهت دیگر هم داریم که آن هم می تواند ما را با شکست مواجه نماید و آن تحلیل نادرست  اقتصادی است ، تحلیل هایی که این روزها چه به زبان و چه به عمل ما را به طرف نا امیدی می کشاند و اگر من در عمل بخواهم تبعیض داشته باشم و اگر استخدامی هست ، فامیل و اقوام خودم را استخدام کنم این کار حتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با شکست مواجه می کند و کلا تبعیض در هم زمینه ای کمر نظار را می شکند .

امام جمعه ی شهرستان شوش هم چین اظهار داشت : «تحلیل غلط سیاسی ، علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی » تنها نتیجه اش آسیب رسیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان ها و ارش های انقلاب اسلامی است لذا باید حواسمان باشد و چشم و گوش خود را باز کنیم .

سید محمد امام در مورد کم ارزش جلوه دادن اسلام توسط برخی از اشخاصی که در ایران زندگی می کنند خاطر نشان کرد : شنیده می شود وقتی یک شخصیت بسیار مهم سخنر انی می کند می گویند برای خودش می گوید و حتی برای این که اسلام را کم رنگ کنند می گویند « حضرت نوح برای ترویج و تبلیغ اسلام 950 سال تلاش نمود اما کمترین نتیجه را گرفت » . و این گونه صحبت ها کمر شکن است و حتی باعث می شود نظار شکن هم باشد . دولت آقا امام حسن مجتبی(ع) را چه کسی شکست داد ؟ مردمی که با تحلیل غلط می گفتد الان وقت جنگ است و باید بجنگیم .امام فرمود : « نه زمان جنگ کردن نیست ، در این زمان جنگ کردن ریشه ی اسلام را می خشکاند . ».


وی  با اشاره به این که  بصیرت  موضوعی  بسیار مهم و با ارزش است تصریح نمود :حجاج بن یوسف ثقفی ، والی حجاز و عراق در روزگار بنی‌امیه و زاده ی طائف است. وی فردی خونریز و در زمان زمامداری در عراق، هزاران نفر را از دم تیغ گذراند. در يكي از روزها «حجاج بن يوسف ثقفي» به اطرافيان خود گفت: آرزومندم يكي از اصحاب علي رابه چنگ آورم و با ريختن خونش به درگاه خداوند تقرب جويم! درباريان نام قنبر را بردند « قنبر غلام خاص امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) و کسی است که دائما ملازم آن حضرت بود. او دلداده امام علی (ع)  بود و آن حضرت نیز او را بسیار دوست می داشت.»؛ به دستور حجاج قنبر را احضار كردند. وقتي قنبر وارد شد حجاج خطاب به آن درباری گفت: تو كيستي؟ قنبر با بياني رسا و بدون هيچ خوف و ترسي خود را چنين معرفي كرد: «انا مولي من ضرب بسيفين و طعن برمحين، و صلي قبلتين و بايع البيعتين و هاجر الهجرتين و لم يكفر بالله طرفه عين، انا مولي صالح المومنين و وارث النبيين و خيرالوصيين ///  من غلام آن كسي هستم كه با دو شمشير و دو نيزه مي جنگيد و به دو قبله نماز خواند و دو نوبت با رسول خدا صلي الله عليه و آله بيعت كرد و دو نوبت هجرت نمود و لحظه و چشم به هم زدني كافر نشد، من غلام صالح مومنانم و غلام وارث انبيا و بهترين اوصيا هستم...» چون حجاج اين سخنان را از قنبر شنيد، به قنبر گفت : از علی و دین او کنار بکشد ؛ قنبر در پاسخ گفت « آیا دینی بهتر و منطقی تر از دین اسلام و امامی بهتر از امام علی(ع) سراغ داری که من از دین خودم دست بکشم ؟ » حجاج گفت : حال که این طور است دوست داری به چه روشی کشته شوی ؟ قنبر گفت : هر طور که خودتان می دانید ولی مولایم فرموده است که من سر از تنم جا می شود و به نا حق کشته می شوم . حجاج دستور داد گردن او را زدند و آن مرد خدا و يار و همراه امير مومنان (ع) را به شهادت رساندند. و در واقع این از بصیر بالای قنبر بود که خود را فدای امام علی(ع)  و ولایت ایشان نمود .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به شرح خطبه ی 125 نهج البلاغه در مورد اعتراض خوارج پرداخت و گفت : وقتی یکی از یاران امام علی(ع) به آن حضرت گفت که در مقابل اعتراض خوارج چه پاسخی دارید فرمود « ما افراد را حکم قرار نداديم بلکه فقط قرآن را به حکميّت انتخاب کرديم، ولى قرآن خطوطى است که در ميان دو جلد قرار گرفته است و سخن نمى گويد، بلکه نيازمند به ترجمان است، و تنها انسانها مى توانند از آن سخن بگويند «إنَّا لَمْ نُحَکِّمِ الرِّجَالَ، وَإنَّمَا حَکَّمْنَا الْقُرْآنَ. هذَا الْقُرْآنُ إنَّمَا هُوَ خَطٌّ مَسْتُورٌ، بَيْنَ الدَّفَّتَيْنِ ،  لاَ يَنْطِقُ بِلِسَان، وَلاَ بُدَّ لَهُ مِنْ تَرْجُمَان. وَإنَّمَا يَنْطِقُ عَنْهُ الرِّجَالُ ». قرآن يک سلسله احکام کلى بيان فرموده و بايد افراد آگاه، احکام جزئيه را از آن استخراج کنند و در اختيار عموم بگذارند و يا به عبارت ديگر، آن کليات را بر مصاديق تطبيق کنند. مثلاً قرآن مجيد مى گويد : « (وَإنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِيْنَ إقْتَتَلُوا فَاَصْلِحُوا بَيْنَهُما فَإنْ بَغَتْ إحْديهُمَا عَلَى الاُخْرى فَقاتِلُوا الّتِي تَبْغِي حَتّى تَفِئَ إلى أَمْرِ اللهِ فَإنْ فَاءَتْ فَاَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَاَقْسِطُوا إنَّ اللهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِيْنَ/// هر گاه دو گروه از مؤمنان نزاع و جنگ کنند آنها را آشتى دهيد. و اگر يکى از آنها بر ديگرى تجاوز کرد با گروه متجاوز مبارزه کنيد تا به فرمان خدا بازگردد، هر گاه بازگشت، در ميان آن دو بر طبق عدالت، صلح، برقرار سازيد و عدالت پيشه کنيد ! که خداوند عادلان را دوست دارد» .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : امام علی برای کسی که ادعای خلافت می کرد فرمود « سزاوارترین مردم کسی است که سه خصلت مهم داشته باشد ؛ 1 ـ قدرت و توانش از همه بیشتر باشد 2 ـ از همه عالم تر باشد 3 ـ بتواند حق و باطل را از هم تشخیص دهد » امام علی(ع) هم چنین فرمود : « ای مردم دو گروه را مورد قتل و کشتن قرار می دهم 1 ـ کسی که به زور می خواهد چیزی را بگیرد حتی و ادعای خلافت می کند 2 ـ کسی که جلوگیری می کند از کسی که اهل خلافت است و این علم را اشخاصی مثل « معاویه ، طلعه ، زبیر ، ابوموسی اشعری و ... » نمی توانند داشته باشند  بلکه  کسی لیاقت خلافت است که  اهل بصر یاشد  و هم چنین اهل صبر باشد .»

آیت الله سید محمد امام در بخش پایانی خطبه ی اول به فتنه ی 88 اشاره کرد و گفت : امروزه چقدر فتنه ها و بر نامه های بد در مورد « آرمان ها و ارزش های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ، ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی »  زیاد شده است ، خیلی ها بودند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388  به آن کاندید کذایی رأی دادند ، این ها  « معاند  و مخالف نظام  حساب نشده و نمی شوند ؛ چون به هر حال چند نفر کاندید می شود و مردم  با رأی مخفی و به اختیار خود به یکی از کاندیداها رأی می دهند ؛ بلکه معاند کسی بود  که دستور ریختن به خیابان ها را داد و با سر اشعاری قصد براندازی نظام و انقلاب را داشتند ؛ و اگر قصدشان انتقاد یا اعتراض بود  ما که مشکلی نداشتیم ؛ طبق قانون مردم و طرفداران یک کاندید بعد از انتخابات حق اعتراض و انتقاد دارند و دولت هم وظیفه دارد با آن انتقادات رسیدگی کند چون چون این ها هدفشان چیز دیگری بود به خیابان ها ریختند و با سر دادن اشعاری نظیر« اگه تقلب نبود، ملت که اینجا نبود ـ   استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی ـ نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران  ـ نه شرقی نه غربی دولت سبز ملی  و ....  » که  در واقعشعارهاي فتنه‌‌گران در سال 88 ادامه ی شعارهاي منافقين بود و آنها مي‌خواستند همانند منافقين بذر ترديد را در دل مردم بکارند ؛ که در همین راستا وقتی فردی ریش دار را می دیدند و می دانستند که عزادار امام حسین(ع) است ، بنزین موتور سیکلت را روی آنها می ریخته و به آتش می کشیدند ؛ و در ظهر عاشورا با « ادین ، مذهب ، اعتقادات ، ولایت ، امام خمینی(ره) ، مقام معظم رهبری و .. چه چیزها که مگفتند ؛ اما خوشبختانه با بصیرتی که مردم ایران  از رهنمودهای حکیمانه ی مقام معظم رهبری به دست آورده بودند در نهم دیماه 1388 خط بطلانی بر آن شعارها و افکار فتنه گران کشیده شد .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به تفاوت داعشی ها و فتنه گران سال 1388 اشاره کرد و بیان نمود : تنها تفاوت این دو  قشر این است که استانداران در کشورهای عراق و سوریه استان های خود را دو دستی تقویم می کردند و بزرگان و شیوخ قبایل در این دو کشور جوانان خود را به داعش تحویل می دادند ؛ در حالی که مردم ایران با بصیرافزایی در مقابل فتنه گران ایستاد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم ولادت با سعادت  امام حسن عسکری(ع) پدر مهدی آل محمد(عج) را تبریک و وفات حضرت فاطمه  ی معصومه (س) را تسلیت عرض نمود و گفت : در هیچ کتابی اشاره به روز وفات حضرت فاطمه ی معصومه(س) نشده است و احادیثی هم در این خصوص موجود نیست همانند روز وفات حضرت رقیه(س)  و این مناسبت ها در این چهار پنج سال اخیر به آنها اشاره می شود و در واقع یک بدعت است که یادی از این بزرگان که حضرت امام صادق(ع) در مورد حضرت معصومه(س)  می فرماید :« بهشت هشت در دارد که سه در آن به سوی قم است. بانویی از فرزندان من در آنجا وفات می کند که نامش فاطمه دختر موسی است. همه شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت می شوند.»و انشاءالله این شهر قم به برکت وجود حضرت معصومه(س) منبع علم کل دنیا شده است و همه ی دنیا از این علم مکتب اهل بیت(ع) استفاده می کنند و مکتب تشییع نوری است که به کل دنیا می رسد و حتی غربی ها و اروپایی ها وحشت ، انقلاب هراسی ، اسلام هراسی و ایران هراسی آنها به خاطر همین نوری است که امروز در سراسر دنیا گسترده می شود .


وی در ادامه به سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در حالی که حضرت عیسی(ع) بر روی یک تکیه سنک به عنوان بالش می خوابید ، لباس خشن بر تن می کرد و غذاهای سفت و سختی می خورد  اما امروزه آنهایی که ادعای مسیحیت می کنند با فقرا و ضعیف های کشورهای خود ظلم و ستم روا می دارند . حضرت عیسی  به امتش گفت «بعد از من  پیغمبری  می آید که نام او احمد است» و آنهایی که دم از مسیحیت می زنند چرا این سخن  حضرت عیسی را  زیر پا گذاشته و در حالی که آن حضرت زنده است و با ولیعصر(عج) می آید مدعی هستند که حضرت عیسی کشته شده و به صلیب کشیده شده است ؟ در حالی که حضرت عیسی(ع) یکی از پیامبران اولواالعزمی است که 25 بار نام ایشان و مادر بزرگوارشان حضرت مریم(س) در قرآن آمده است.

آیت الله سید محمد امام در ادامه به مهمترین بخش از سخنرانی خود که اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری بود پرداخت و اظهار داشت : مقام معظم رهبری فرمود : «  کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آن که مردم آگاه هستند و این گونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود.» رئیس جمهور ما چه می گوید ؟ آیا نماز شب می خوانی یا نه وگرنه به شما آب نمی دهیم ، حالا من سئوال می پرسم ، آیا تا حالا در کجای جهان  چنین چیزی را مشاهده کرده اید / چرا سریعاً خودمان را دروغگو و کذاب معرفی کنیم .

امام جمعه ی شهرستان شوش در همین راست افزود : یک مقام عالی کشور علنا خودش را کذاب معرفی کند ؟ آدم دروغگو که نه شخصیت دارد و نه انسانیت ، آن هم به صورت علنی ، حالا ممکن است شخصی به خاطر یک مصلحت دروغی بگوید که آن هم جایز نیست ؛ اما وقتی علنی می شود خود شخص باید خجالت بکشد و شخصیت خود را زیر کفش خودش قرار ندهد ؛ فرض کنید که اینهایی که می گوید درست باشد ، اگر هم درست است ما باید به عنوان ملت اعتراض کنیم و می گویم چرا وقتی که می خواهد به کسی آب ، برق و یا گاز بدهند باید آن را سین جین کنند ؟ از کی باید سئوال بپرسم ؟ به چه کسی باید اعتراض کنیم ؟ قطعا مشخص است که باید به شخص رئیس جمهور اعتراض کنیم  و باید به او بگویم خجالت بکش ، چرا آب و برق را که به مردم می خواهی بدهی اینجور شرایطی را می گذارید ؟ ملت باید اعتراض کند ، ملت باید شاکی باشند ، این جرم و جنایت را خود دولت اگر باشد که نیست و اگر هم باشد توسط خود رئیس جمهور انجام شده است ، خودش زیر سئوال است ، خودش باید پاسخ گوی ملت باشد وقتی که می گوید اگر بخواهم امکانات بدهم با این شرایط می دهم ، نمی دانم نمی فهمد و این یک مصیبت است ؛ آگاهانه دارد دروغ می گوید .

وی افزود : چه رئیس جمهور قبلی و چه فعلی ، اصلا شاید دست آنها در دست همدیگر باشد بر علیه این ملت دارند به قول مقام معظم رهبری لجن پراکنی می کنند ؛ صراحتاً به قوه ی قضاییه اعتراض دارند و اگر جای اعتراض باشد ما بیشتر اعتراض داریم ، چون شما خیلی از چیزها را نمی دانید ما خودمان متخصص در قضا هستیم اگر ایرادهایی که ما  از قوه ی قضاییه داریم و اطلاعات شما یک سوم اطلاعات ما نمی شود و اگر بخواهیم مطرح کنیم می توانیم ولیکن لجن پراکنی و تضعیف قوه ی قضائیه کار درست و پسندیده ای نیست ، تضعیف هیچ قوه ای را ما درست نمی دانیم چون تضعیف آنها در واقع تضعیف نظام جموری اسلامی است حال اکر یک قاضی مثلا در جایی به ناحق قضاوت کرده باشد اینها  دلیل نمی شود و مجوزی نیست که قوه ی قضائیه را تضعیف کند ، قوه ی قضائیه باید محکم باشد و این کارها ، حرف ها و برخوردها را ما به شدت محکوم می کنیم .

سید محمد امام افزود : اینها به جای این که بیایند و مسائل اقتصادی را حل کنند و به رفع مشکل اشتغال بپردازند ، به جای این که طرح های عمرانی را نخوابانند به چنین مسائلی می پردازند ، قضاوت با شما مردم و  بیش از این به موضوع نمی پردازم .


خطیب نماز جمعه شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم به راه اندازی مجدد شرکت قند شهدای شوش اشاره کرد و گفت : بعد از 15 سال با زحماتی که دادگستری و نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی کشیدند شرکت قند شهدای شوش به لطف خدا راه اندازی مجدد شد و من اگر تاکنون در این خصوص سخنی نگفته ام و یا تبریکی عرض نکرده ام به خاطر موضوعی است که  می خواهم بدانم آیا راه اندازی مجدد این شرکت نفعی برای شهرستان شوش دارد یا خیر .

وی افزود : جوانان  بیکار شهرستان شوش هر جا مرا می بینند ؛ چه در خیابان ، چه در مسجد و یا در حوزه  ؛ می گویند نیروهای غیر بومی  در این شرکت  مشغول به کار شده و یا می شوند ؛ الان قضاوت نمی کنم و حرفی نمی زنم ولی  انتظاری که از فرماندار  شهرستان شوش دارم این است که بررسی دقیق را به عمل آورد  ، آیا موضوع صحت دارد یا ندارد ؟ و اگر صحت دارد  اعلام کند و بگوید تا تکلیف خود را بدانم ، مطمئن باشید اگر صحت داشته باشد من ساکت نمی نشینم چون این یک ظلم به شوش و جوانان آن خواهد بود و اگر ثابت شد آن کسی که عامل  بوده آن را پشت همین تریبون می آورم تا به مردم بگوید به چه دلیلی ظلم را مرتکب شده و به شما ستم روا داشته است و اگر به اشتباه خود پی برد و آن را اصلاح کرد کاری به کارش نخواهم داشت ولی بدانید که اگر یک نفر هم غیر بومی در این شرکت استخدام شده باشد یا در آینده استخدام شود با فرد استخدام کننده برخورد می کنم اما تا جایی که می توانم آبرو داری می کنم ولی در آیه 148 از سوره ی نساء آمده است:  « لا یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاّ مَنْ ظُلِمَ وَ کانَ اللّهُ سَمیعاً عَلیماً /// خداوند دوست ندارد کسى با سخنان خود، بدى ها (ى دیگران) را اظهار کند; مگر آن کسى که مورد ستم واقع شده باشد. خداوند، شنوا و داناست.» و استخدام غیر بومی در واقع ظلم و ستم به جوانان بیکار شوشی است و آبروی ظالمان را ریختن جایز خواهد بود .

شایان ذکر است سید جلال نژاد فاضل رئیس اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی شاوور به مناسبت هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) به عملکرد دستگاه خود در این راستان اشاره کرد و گفت : بخش شاوور بزرگترین بخش کشور با 80 هزار نفر جمعیت و داشتن 14 هزار دانش آموز و 21 آموزشگاه  کارهای قابل توجهی در بخش سواد آموزی انجام داده است که در سال 1396 در سه بخش « مقدماتی ، انتقالی و تکمیلی » 600 نفر حجم پذیرش ما بود اما با جذب 660 نفر بیش از 110 درصد ثبت نام داشتیم .


وی افزود : هر فردی که بتواند یک نفر را باسواد کند مبلغ 6 میلیون و هشتصد هزار ریال  به عنوان حق الزحمه به وی پرداخت می شود پس بشتابیم تا بی سوادی را از شهرستان شوش ریشه کن کنیم . 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست