05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۱۵2954

امام جمعه ی موقت شوش گفت : با بصیرت افزایی و بالا بردن هوشیاری ، از فتنه های دشمن غافل نشویم

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز سیاسی عبادی جمعه ی این هفته 15 دیماه 1396 به امامت حجت الاسلام عبدالرزاق عفری ، امام جمعه ی موقت در مصلای نماز جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ، امام جمعه ی موقت شهرستان شوش خطبه ی اول را پس است توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوا ؛ مردم ولایتمدار ایران ، خوزستان و شهرستان شوش را به بالا بردن تحمل در مقابل مشکلات دعوت کرد و گفت : انسان اگر در مقابل مشکلات صبر و تحمل داشته باشد  به راحتی می تواند  از هر فتنه ای به سلامت عبور کند اما وقتی که تحملی از خود نشان ندهیم فتنه بر ما غلبه می کند .

 

وی در ادامه به برخی از فتنه ها در صدر اسلام اشاره کرد و خاطر نشان نمود : فتنه هایی برای اهل بیت(ع) ؛ چه در زمان پیامبر اکرم(ص) ، چه در زمان حضرت امام علی(ع) و چه در زمان دیگر امامان از جمله امام حسن(ع) و امام حسین(ع) توسط اشخاصی نظیر « ابوسفیان ، ابو موسی اشعری ، طلعه ، زبیر ، آل بنی امیه و ... » با این که همه حامی فتنه بودند ، و همگی در زمان خود  ناامید نشده و به ظاهر مسلمان شدند تا فتنه نفوذ را اجرایی کنند و عده ای از آنها حتی مسجد ساختند که به دست پیامبر(ص) تخریب شد.و در جنگ های جمل ، صفین ، نهروان و غزوه ی احد نیروهای اسلام شکست خوردند و این فتنه ها به اهل بیت(ع) اصلا آسیبی وارد نکرد چون آنها مستقیما به وحی متصل بودند بلکه این مردم  بودند که چون  با افراد فتنه گر  آمیخته شدند ، ضرر و زیان را متحمل شدند .

 

عفری سپس به  نوع فتنه ی خلفای بنی عباس برای فریب مردم اشاره کرد و اظهار داشت : بنی عباس به خاطر این که مردم را فریب دهد از اشعار مقدس استفاده کرد و مردم را به بهانه ی جنگ با خلفای بنی امیه فریب داد  آما وقتی که مردم فریب خوردند آنها را مورد ظلم و ستم قرار داد همانند اغتشاش اخیر که فتنه گران با شعار مرگ بر گرانی قصد داشتند مردم را با خود همراه کنند .


 

وی افزود : مردم وقتی که مشاهده کردند 25 حسینه ـ امامزاده و مسجد سوزانده شد ؛ وقتی که شیشه ها بانک ها و سایر خدمات شهر شکسته گردید و از همه مهم تر وقتی که پرچم سرنگ جمهوری اسلامی این نشان هویت 80 میلیون نفر ایرانی به آتش کشیده شد ؛ بیدار شدند و متوجه شدند که این نوع اعتراض مقدمه ی فتنه ی آنهاست تا یواش یواش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند .

 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش مجددا  به صدر اسلام و زمانی که حضرت امام صادق (ع) به شهادت رسیده بود اشاره کرد و گفت : وقتی که امام صادق(ع) به شهادت رسیده بود فردی که در خیابان در حال قدم زدن بود از شخصی پرسید  بعد از شهادت امام صادق(ع) نمی دانم به طرف چه کسی بروم که آن فرد گفت : به طرف من بیا . آن فرد پیش خود فکر کرد چه بسا ممکن است این شخص منصور دوانیقی باشد و من اگر به طرف او بروم نابود خواهم شد ، تا این که امام موسی کاظم(ع) را دید اما نمی دانست که امام است  ، حضرت موسی کاظم(ع) که فکر مرد را خوانده بود فرمود « اگر به دنبال هدایت هستی و به دنبال دین هستی به طرف من بیا که قطعنا هدایت خواهی شد» ؛ فرد به امام گفت : من متوجه نشدم آیا شما امام داری ؟ در پاسخ فرمود نه ـ آنگاه فرد متوجه شد که ایشان همان امام موسی کاظم(ع) است و به طرف امام رفت .

 

 

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به غفلت و عوامل آن در مقابل دشمنان اشاره کرد و تصریح نمود : غفلت مهمترین عامل عدم رشد ، مانع پیشرفت جامعه و عدم رشد و پیشرفت در مقابل دشمنان است ؛ غفلت فرصت خوبی برای دشمنان است و عواملی  داررد از جمله « نادیده گرفتن دشمن » است که این بزرگترین اشتباه است و خوش بین بودن در مقابل دشمن  و بالاخره اعتماد داشتن به دشمن دو عامل مهم دیگر از غفلت می باشند .

 

وی افزود : برخی از اشخاص داخلی  گاها احساس می کنند که اگر با دشمن دوستی داشته باشم قطعنا امنیت چند برابر می شود  در حالی که اصلا چنین چیزی خطاست  همه دیدند و شنیدند  که اگر در این اغتشاشات هوشیار نبودیم بی شک فتنه ای بزرگتر از فتنه ی 88 رخ می داد و این به خاطر غفلت برخی از اشخاص داخلی است .

 

وی با اشاره به مطالبات به حق مردم گفت : اعتراض از راه قانونی برای مطالبات  امری طبیعی است و این نه فقط در ایران بلکه در تمام جهان کاملا عادی است و ما در اعتراضات و تجمع های قبلی اصلا شاهد اغتشاششی نبودیم  ؛ همین مشکلات « گرانی ، بیکاری  و فقر »  وقتی که مورد بی توجهی دولتمردان قرار گیرد به آسیب های اجتماعی تبدیل می گردد و اگر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت چاره جویی نکنند و در رفع مشکلات کوشا نباشند مردم همانکانی را خواهند کرد که امام خمینی(ره) به آن در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد .


 

عفری افزود : امام خمینی فرمود : «گمان نمى‏ کنم عبادتى بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.» ، « به مستضعفان و مستمندان و زاغه ‏نشینان که ولى نعمت ما هستند خدمت کنید.» ، «شما  مستضعفان این انقلاب را به ثمر رساندید و گروههایى که در سرتاسر این کشور این انقلاب را به ثمر رساندند، همان زن و مرد محروم بودند و همان هایى که مستضعف هستند و کاخ‏ نشین ها آنها را استضعاف مى‏کنند و اینها ثابت کردند که کاخ‏نشینها هستند که ضعیفند و پوسیده‏اند و براى این ملت هیچ کارى نکرده‏اند و نخواهند کرد »،«تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى‏بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم‏... ما براى احقاق حقوق فقرا در جوامع بشرى تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.»

 

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در تکمیل فرمایشات امام افزود : امام خمینی(ره ) هم چنین خطاب به مسئولین فرمود : « بار سنگین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بر دوش قشر مستضعف است و همین گروه هستند که در جبهه و پشت جبهه فداکاری می کنند و نه طبقات بالا ؛ شما مسئولین باید توجهتان به این توده‏هاى مستضعفى که با زحمت خودشان و رنج خودشان الآن در جبهه‏ها مشغول فداکارى هستند که خداوند تأییدشان کند و در پشت جبهه هم مشغول فداکارى هستند و مستضعف‏اند، آن بالاها اینها را ضعیف مى‏شمارند و مى‏شمردند... برای اینها کار کنید. و اگر بخواهید از این مردم غافل شوید  همانگونه که شما را پشت میز نشانده اند این قدرت دارد که میز را از شما پس بگیرند .»

 

وی در ادامه افزود : مردمی که قبل  پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) شعار مرگ بر شاه سر دادند و با نثار خون خود  انقلاب را به پیروزی رساندند ؛ مردمی که در طول هشت سال دفاع مقدس با سلاح ایمان در مقابل عراقی که توسط 40 کشور حمایت و پشتیبانی می شد با تثار خون بر آن 40 کشور و صدام بعثی غلبه نمود ، مردمی که در دوران سازندگی پس از جنگ باز در صف اول قرار داشتند ؛ مردمی که هر وقت نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آنها نیاز داشت حاضر شدند ؛ اگر مسئولین نخواهند به آنها خدمت کنند در واقع خیانت کرده اند .


 

وی در ادامه خطاب به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی گفت : باید بصیرت خود را افزایش دهید و  وقتی که اتاق فکر اغتشاش همان طور  که فتنه های قبلی خارج از کشور بود الان هم با « پول عربستان ، طراحی آمریکا و همراهی اسرائیل غاصب و انگلیس » است ؛ گوش به فرمان حضرت آلله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» بوده  و مواظب باشید این فتنه ها (هر چند که خاموش شده اند ) آسیبی به نظام و جامعه وارد نکنند و مشکلات خود را برای رفع بیکاری و گرانی به شکل صنفی حل کنید  .

عفری در پایان ضمن قدر دانی از سربازان امام زمام(عج) و نیروی انتظامی و مردم ایران  خطاب به مسئولین اظهار داشت : به فکر تکیه دادن صندلی خود نباشید و با تمام وجود  کمر همت ببندید و از چنین مردم مخلص و وفاداری که با داشتن رهبری حکیم ، دانا و فرزانه از نظام و انقلاب دفاع می کنند با رفع مشکلات آنها قدردانی خود را نشان دهید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست