05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۲۲2970

امام جمعه ی شوش گفت : وقتی که گناه زیاد باشد بلا نازل می شود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه ی این هفته 22 دیماه 1396 به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای نماز جمعه شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان در ابتدای خطبه ی اول هم چون هفته های گذشته خود و نمازگزاران را به تقوا پیشگی دعوت نمود و در ادامه برخی از نشانه های آخرزمان اشاره کرد و گفت : در منابع شیعه و اهل تسنن روایت شده است رسول اکرم(ص) می فرماید «  روزگاری می آید  که مردم از علما می گریزند  هم چون گوسفندانی از گرگبگریزند. در آن هنگام، خداوند آنها را به سه بلا دچار سازد : نخست ؛ برکت از مالشان می گیرید هرچند که درآمد داشته باشند  ، دوم: ستمگران را بر آنها مسلط سازد و سوم آن که بی ایمان از دنیا می روند . یکی از اصحاب از پیامبر پرسید: یا رسول الله (ص) دین مردم چگونه خواهد بود؟پیامبر (ص)فرمود : « زمانی بر مردم بیاید که هر کس دین خویش را به سختی حفظ کند . دینداری شان بسان کسی ماند که آتش در دست خود نگه دارد.

وی افزود : پس بدانید هر چه علما  می گویند به نفع و صلاح ماست ؛ عالم کسی را مجبور نمی کند اگر از کار را انجام ندادیبه دستور او به زندان نمی روی و اگر گفت  به جهنم می روی اگر فلان کار را انجام دهی در واقع شما را ارشاد می کند  نه این که بخواهد به اجبار چیزی را به شما تحمیل کند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش شوش در ادامه  به ریشه یابی فتنه ی اخیر اشاره کرد و در اولین  بند خود برای تأیید گفته اش به فرمایشات امام علی(ع) در نهج البلاغه  به موضوع تقوا پرداخت و تصریح نمود : امیرمؤمنان حضرت امام علی(ع)  در مورد برخی از آثار تقوا چنین می فرماید: «همانا تقوا و ترس از خدا، داروی بیماری های دل ها، روشنایی قلب ها، درمان دردهای بدن ها، مرهم زخم جان ها، پاک کننده پلیدی های روح، روشنایی بخش تاریکی چشم ها، امنیّت در نا آرامی ها و روشن کننده تاریکی های شماست. پس اطاعت خدا را پوشش جان، نه پوشش ظاهری قرار دهید و باجان،نه تن، فرمانبردار باشید، تا با اعضا و جوارح بدنتان درهم آمیزد و (آن را) بر همه امورتان حاکم گردانید و از طرفی فتنه ها را هم از شما دور می کند ».


وی افزود : شخصی که تقوا نداشته باشد در واقع شخصی بی تفاوت است که به طرف فتنه لغزش پیدا می کند و در بعد سیاسی می گوید هر چه باشد به من ربطی ندارد  و در واقع شیطان او را به طرف فتنه می کشاند . شخص بی تقوا در مرحله ی سوم  خود باخته خواهد شد  و در قدم چهارم راحت طلب می گردد ؛ چون انقلابی ماندن هزینه ی سنگینی دارد و باید در راهپیمایی ها ، دفاع از حرم و جشن های ملی حضور پر رنگ داشته باشد ولی فرد راحت طلب به این چیزها اعتقادی ندارد .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به مراحل بعدی فرد بی تقوا اشاره کرد و اظهار  داشت : «خوش بینی به دشمن ، عدم مراقبت نسبت به نفوذ دشمن ، بی تعهدی ، بی حجابی ، حرام خواری ، به خدا و ائمه ی اطهار اعتقاد نداشتن ، بی بصیرتی ، کشمکش های سیاسی  و فرار از قانون  » دیگر مراحل یک فرد بی تقوا است که اگر بویی از تقوا نبرده باشد در منجلاب فتنه گرفتار خواهد شد .و ما در فتنه ی 88 این بی قانون را مشاهده کردیم  ، هر چه به آنها گفتند  اگر مشکلی هست بیایید که آن را حل و فصل کنیم اما چون هدف آنها براندازی بود هرج و مرج به وجود آوردند . و در این فتنه ی اخیر هم با توجه به این که از قبل شعار می دادند « نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران » اما  پرچم ایران را سوختند و به حسینه ها و مساجد هتک حرمت نمودند آیا اینطور می خواهید جان خود را فدای ایران نمایید ؟


وی در ادامه به بصیرت بالای ملت ایران اشاره کرد و تصریح نمود : با توجه به این که معاندان می گفتند ایران  در کشور سوریه دخالت می کند و از حکومت سوریه دفاع می کند تا سقوط نکند  ، اما بصیرت افزایی ملت ایران آنقدر بالا بود که به این حرف ها بهایی نداد و جبهه را در همان سوریه و عراق تا نابودی کامل داعش حفظ کرد چون اگر این کار انجام نمی شد جبهه را باید در شهرهای ایران درست می کردیم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش به نقل از یکی از اعضای شورای نگهبان  گفت : این عضو شورای نگهبان به سه نکته از فرمایشات رهبر اشاره کرده که ، رهبر اصلا نگران نیست چون می فرماید این گونه مسائل همیشه پیش آمده است ـ اعتماد به وعده ی الهی می دهد « اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم. » یعنی اگر انسان گمان کند که پیروزی  به دست نمی آید ، خداوند می داند چطوری این پیروزی را فراهم کند و بالاخره آقا به تعبیر این عالم عضو شورای نگهبان فرموده است « کسانی که در این حوادث ساکت می نشیندد و روشنگری نمی کنند سکوت آنها حرام است ، چون اگر روشنگری صورت بگیرد افراد کمتری فریب می خورند  .

سید محمد امام افزود : توصیه ی علما هم  این بوده که حساب محرکین را با فریب خوردگان جدا کنید  .مقام معظم رهبری  وقتی صادقانه می فرماید « این مردم سالاری دینی را می پذیرم  و به هر کسی که مردم به عنوان رئیس جمهور رأی داده اند  تا آخر او را حمایت خواهم کرد  حتی اگر این  رئیس جمهور باب میل من نباشد  . اما  نباید باعث شود که اجازه دهیم که دشمن موج سواری کند .


آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  در خطبه ی دوم به دلایل عدم بارندگی این نعمت با ارزش الهی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در واقع یکی دیگر از نشانه های آخر زمان به خاطر گناهان بیش از حد همین خشک سالی است که در منابع آمده است در آن روزگار است که خداوند، گناهکاران را به چهار بلا مبتلا سازد . نخست: تجاوز به ناموسشان و دوم: هتک حرمت از ناحیه زورمندان و ثروتمندانشان ، سوم: خشکسالی و چهارم: ظلم و ستم از جانب زمامداران و قاضیان .

وی در ادامه به حدیثی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت : « ترک نماز اول وقت ـترک وصیّت ـ ندادن زکات ـ سرکشی در مقابل مردم ـ مسخره کردن دیگران ـ سبک شمردن نعمت ها ـ شکایت کردن از خدا ـ غیبت کردن دیگران ـ مال یتیم را خوردن ، شهادت دادن به ناحق ـ کتکان از شهادت به خاطر ترس ـ منع کردن از  دادن زکات و ندادن خمس » گناهانی هستند که از نظر این امام همام باعث خشک سالی می شود . و ما اگر بخواهیم صادقانه بگویم حداقل نیمی از مردم  زکات و خمس را نمی دهند .


وی در ادامه به 26 دی ماه ، روز فرار شاه اشاره کرد : شاه با آن ذلت از کشور فرار کرد و امام خمینی(ره) فرمود « خون بر شمشیر پیروز است . » مردم وقتی استقامت کردندبر ظالم غلبه نمودند و امروز هم می بینیم وقتی که دشمن قصد داشت تحریم ها را بر علیه ایران شدیدتر کند ؛ اما وقتی با استقامت مردم رو در رو گردید حتی هم پیمانان و یارانش بر تحریم های جدید مهر باطل زدند .

وی در پایان از فرماندار شهرستان شوش به خاطر حضور مسئولین ادارات در نماز جمعه قدردانی کرد و گفت : چند روز پیش فرماندار شهرستان شوش در جلسه ی شورای ادارات از مسئولین خواست تا در نماز جمعه حضور داشته باشند و امروز شاهد حضور مسئولین هستیم و این جای تقدیر دارد هر چند بارها نمازگزاران از ما خواسته اند که چرا مسئولین  به نماز جمعه نمی آیند و این را بدانید قطعا حامیان انقلاب اسلامی در نماز جمعه در کنار مردم حضور می یابند  و البته در کنار این حضور انتظار دارم که  وسیله ی نقلیه ی نمازگزاران را تأمین کنید تا کار خود را تکمیل کرده باشید .

شایان ذکر است بین نماز جمعه و نماز عصر دعای نزول باران توسط حجت الاسلام سید حسین امام قرائت گردید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست