05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۱۱۵3022

دیدار مسئولین با امام جمعه ی شوش به در سومین روز از دهه فجر برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10:45 صبح روز شنبه 14 بهمن 1396 ، در سومین روز از دهه ی مبارک فجر که با عنوان « انقلاب اسلامی ، جوانان ، خودباوری و پیشرفت علمی » دیدار سرپرست فرماندار و دیگر مسئولین دستگاه های دولتی با امام جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر بشکار مسئول ستاد دهه ی مبارک فجر شهرستان شوش  ؛ ضمن قدردانی از امام جمعه به تشریح عملکرد کمیته های هفدگانه ی ستاد پرداخت و گفت : در مجموع بیش از 700 برنامه توسط هفده کمیته به ستاد ارسال شد و از بین آنها برنامه های شاخص جهت حضور مسئولین در طول دهه ی مبارک فجر قرار گرفت .

وی افزود : با توجه به توصیه ی آیت الله امام ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش دو نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در مصلای نماز جمعه و دعبل خزایی توسط کمیته های بانوان و خانواده  به مدیریت فروغ پور احمدی و کمیته ی فرهنگی هنری به مدیریت  فاطمه دیناروند پس از این دیدار افتتاح خواهند داشت .

در ادامه سرپرست فرماندار شهرستان شوش ضمن  تبریک ایام الله دهه ی فجر و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه ، عنوان نمود : این واقعیت را باید بپذیریم که وقتی کار و مسئولیتی را بر عهده می گیریم ، انتظار از ما زیادتر می شود ؛ حال اگر یک کارشناس باشد ، از ابتدای وقت اداری تا پایان کاری را که به وی محول می شود را انجام داده و به رئیس مربوطه تحویل می دهد اما وقتی به صورت مستقیم مسئولیت دستگاهی را قبول کردیم بحث فرق می کند هم از نظر شرعی و هم عرفی و هم قانونی وظیفه ی ما سنگین تر می شود .


وی افزود : شرع وظیفه ی ما را مشخص کرده است و در واقع شرع همان شارع است که می گویند مسئولیت را باید به نحو احسنت انجام داد و بنا به فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مسئولین می بایست به این نکته توجه داشته باشند که در جایگاهی که قرار می گیرند موظف هستند هم کار کنند و هم اعلام کنند .

دکتر غزی هم چنین اظهار داشت : فصل الخطاب فرمایش پیامبر اکرم(ص) در یک حدیث این است که می فرماید : «كُلُّكُم راعٍ وَ كُلُّكُم مسؤول عَنْ رَعيتِه /// تمام افراد شما مسلمانان به منزله حافظ و نگهبان و شبان ديگران هستيد و تمام شما نسبت به تمام خودتان مسئولید . »و تعبيري از اين بالاتر نمي توان كرد، يعني ايجاد نوعي تعهد و مسئولیت مشترك ميان افراد مسلمان براي حفظ و نگهداري جامعه اسلامي بر مبناي تعليمات اسلامي. چنين وظيفه سنگيني اولاً آگاهي و اطلاع زياد مي‎خواهد، يعني هر فرد يا اجتماع ناآگاهي نمي تواند اين وظيفه را به خوبي انجام دهد، و ثانياً قدرت و امكان مي‎طلبد. انجام دادن چنين مسئولیت بزرگ و چنين تكليف بسيار بزرگي احتياج به قدرت و نيرو دارد، و ما قدرت و نيروي لازم را براي اين موضوع كسب نكرده ايم. نيرو را بالقوه داريم ولي اين نيرو را جمع نمي‎كنيم.


سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در ادامه به مقایسه ی انقلاب صنعتی  اروپا که در قرن 18 شروع می شود با انقلاب اسلامی ایران پرداخت و خاطر نشان نمود : صد سال طول کشید تا از نظر اقتصادی اروپا دارای جایگاهی شود ، در حالی که انقلاب اسلامی این با قدمتی سی و نه ساله تحولات عظیمی را نظاره گر بوده است ، لذا انتظار دارم با در نظر گرفتن انصاف نه بزرگ نمایی کنیم و نه عملکردها را کوچک کنیم . و لذا دستاوردهای انقلاب اسلامی را می بایست  برای مردم اعلام کنید و کاری به این جناح و آن جناح نداشته باشید .

دکتر غزی در ادامه به تفاوت امکانات و تجهیزات قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد  و گفت : قبل از انقلاب « جاده ، گاز ـ برق ـ تلفن ـ آب آشامیدنی ، مراکز بهداشتی و درمانی ، تأسیسات ورزشی و .... » اندک و محدود بود اما بعد از پسروزی انقلاب اسلامی مشاهده می شود که 90 درصد روستاها از این نعمات بهره مند شده اند .لذا باید این عملکردها را برای آشنایی نسل های سوم تا پنجم انقلاب اسلامی بازگو نمود تا در ذهنشان خطور نکند که این امکانات مربوط به قبل از انقلاب می باشد  ، هر چند که ما در ده سال اول انقلاب درگیر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بودیم ، اما در این سی سال اخیر از هر نظر رشد قابل توجهی داشته ایم .


وی در ادامه به عدالت اجتماعی اشاره کرد و تصریح نمود : درست است که در جامعه با مشکلی به نام بیکاری مواج هستیم  اما به جرأت می توان گفت که 90 درصد عدالت اجتماعی در کشور اجرا شده است  و البته این که خانه ی یکی با دیگری تفاوت داشته باشد و یا فردی ماشینش مدلی بالاتر از دیگری باشد این عدالت اجتماعی نیست ، بلکه عدالت اجتماعی آن است مواظب باشیم در روستایی برق نباشد و در روستایی دیگر از نعمت برق بهره مند شده باشیم که اگر مشاهده گردید این بی عدالتی است .

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات اهل قلم حوزه ی رسانه و مطبوعات خاطر نشان نمود : با این قشر زحمت کش شفاف باشید و فکر نکنید اگر نقدی بر کار شما دارند در مقابل آنها جبهه گیری کنید ، به خبرنگار نگویید چرا این کار را انجام دادید ، خبرنگار در واقع مجانی برای شما کار می کند ؛ مثلا اگر شما خواسته باشید در حوزه ی برق بررسی کنید و یا پی ببرید که فلان روستا برق ندارد ؛ اگر خبرنگار به چنین روستایی رفت و یک خبر یا گزارشی تهیه کرد وی رو مورد تشویق خود قرار دهید ؛ اگر قرار بود شخصا ادارات این کار را انجام دهند ؛ ابتدا برای خود باید برگ مأموریت صادر کنید ، کارشناسی را به محل اعزام کنید و یک راننده همراه باشین همراهش بفرستید و صبحانه و ناهار کارشناس و راننده را تأمین کنید ؛ حال این خبرنگار کار شما را انجام داده است  و در واقع نقدی را بر شما مسئولین داشته است و به شما می گوید در فلان بخش شما مشکل دارید در مقابل خبرنگار موضع نگیرید ؛ رسالت اسلامی ما « استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی » است  ؛ خیلی ها بودن  که به امام خمینی گفتند : جمهوری دمکراتیک و یا جمهوری  خالی باشد و برخی هم گفتند که فقط ایران اسلامی باشد ، امام فرمود : « جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر» که پس از آن شاهد بودیم ۹۸ درصد به این نظام رای آری دادند.  بنابر این به جای جبهه گیری از خبرنگاران حمایت کنید و من به عنوان نماینده ی عالی وزارت کشور در شوش از خبرنگاران می خواهم اول از من شروع کنند ، نقد کنند ، راهنمایی و مشاوره بدهند ، وقتی که دانش آموزی 12 یا 13 ساله نامه ای به امام خمینی(ره)  می نویسد و در نامه ی خود می نویسد « می خواستم نصیحت کنم » ، امام خمینی(ره) در پاسخ می فرمایید « پسرم ایکاش مرا نصیحت می کردی » ، حال جایگاه ما مسئولین از زمین تا آسمان با حضرت امام خمینی(ره) فرق می کند آن وقت ما مسئولین چرا از نقد خبرنگاران دوری می کنیم ؟


وی در بخش پایانی خطاب به خبرنگاران اظهار داشت : شما خبرنگاران هم اخباری که تنظیم می کنید با مسئولین هماهنگ باشند و جایی که احساس می کنند خلعی وجود دارد به رئیس مربوط به آن خلع تذکر بدهند ، شعار تحقق عدالت اجتماعی یعنی از هر نظر شهرستان خود را مد نظر داشته باشیم .

سپس آیت الله سید محمد امام ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن عرض خیرمقدم به مسئولین دستگاه ی دولتی ؛ همانند سخنرانی های گذشته ی خود به عمده ترین مشکل و معضل جامعه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : نه قصد تخریب دارد و نه انتقاد بلکه آن چیزی را که می خواهم بگویم از راه دلسوزی است و آن این که بارها در خطبه های نماز جمعه و در جلسه ی شورای اداری  گفتم که به فکر اشتغال جوانان باشید ولی متأسفانه اصلا  در عمل شاهد این کار نشدیم .

وی در ادامه بدون اشاره به نام شخصیت حقیقی یا حقوقی به صراحت گفت : برخی از مسئولین  نیاز به گذراندن یک دوره ی کارآموزی در حیطه ی کاری خود دارند و در واقع کار خود را در راستای اشتغال  بلد نیستند و چون بلد نیستند  همیشه قانون را پیش می کشند و چون همانگونه که گفتم  قصد تخریب و یا نقدی را ندارم به خاطر همین از اشخاص حقیقی و حقوقی نامی نمی برم .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه تصریح نمود : البته منظور من این نیست که جوانان را به صورت صددرصد در شرکت ها یا ادارات استخدام کنند ، بلکه با دادن تسهیلات بانکی برای ایجاد « کارگاه های زودبازده ، صنایع تبدیلی ، اشتغال خانگی و اشتغال تعاونی روستایی »  گام های مهمی برداشته شود .

وی همچنین خاطر نشان نمود : مانع تراشی زیاد است ولی با شناختی که به فرماندار پیگیر دارم قطعا این موانع تراشی ها برچیده می شوند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست