05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۱۰۳3114

اولین نماز جمعه ی شهرستان شوش در سال 1397 به امامت سید حسین احمدی اقامه گردید

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

اولین نماز جمعه ی شهرستان شوش روز جمعه 3 فروردین1397 به امامت حجت الاسلام سید حسین احمدی در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام سید حسین احمدی امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت ، بهار معنویت و عید سعید نوروز؛ به ماه رجب ، ماه خدا اشاره کرد و گفت : فرا رسیدن ماه رجب ، ماه « ولایت ، امامت ، عبادت ، بندگی ، نیایش ، دعا و استغفار »را  به همه ی مسلمین جهان ، ملت ولایتمدار ایران اسلامی و مردم شریف استان خوزستان و شهرستان شوش  تبریک عرض می کنم  و امیدوارم خداوند به همه ی ما توفیق  بدهد که از این روزهای ماه پر خیر و برکت رجب  استفاده کنیم و با تقویت تقوا پیشگی  ، از نعمت های آن غافل نشویم .

وی  تقوا را کنترل انسان دانست و خاطر نشان نمود : همانگونه که وسایل صوتی ، تصویری ، گرمایشی و سرمایشی یک کنترل همراه خود دارند که روشنایی و کیفیت صدا را می توان تنظیم کرد ؛ انسانی هم که با ایمان باشد و نماز و دیگر واجبات را انجام دهد ؛ تقوا کنترل « چشم ، دست ، پا و شکم » وی خواهد بود که به هر چیزی نگاه نکند ، هر لقمه ای را نخورد ، به هر چیزی دست نزند و در هر راهی قدم برندارد .

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش  برای اثبات گفته ی خود در مورد تقواپیشگان اظهار داشت : در همین شهر شوشی یکی از افراد با تقوا کیفی را پیدا کرده بود که مقداری طلا و مدارک معتبر به همراه یک قطعه عکس خانمی در آن بود و پشت همین عکس شماره تلفن همراهی نوشته شده بود ؛ این فردبا تقوا آرام و قرار نداشت و از من خواست تا صاحب این کیف را بیابد که مبادا گم شود ؛ خلاصه با 5 روز پیگیری صاحب کیف را پیدا کردیم که در یکی از روستاها زندگی می کرد ؛ وقتی که صاحب کیف آمد و یابنده کیف را از طریق من به آن خانم رساند ، آن موقع خداوند را شکر گذار شد که توانسته کیف را به صاحبش برگرداند .


وی افزود : شاید کسی این سئوال در ذهنش بیاید که چکار کنیم که تقوا پیشه باشیم ؟ در جواب به این اشخاص باید بگویم که گام اول این است کمه واجبات را به طور کامل انجام دهیم ، گام دوم آن است که از هرگونه خطا و تخلف و گناه خود را دور کنیم و سومین گام آن است که « اول ، وسط و آخر ماه رجب » غسل انجام دهیم و یک روز از این ماه را با اخلاص روزه بگیریم و اگر این کارها را انجام دهیم  خداوند  رضوان الهی را به ما هدیه می دهد .

احمدی در ادامه به ماه های حرام اشاره کرد و گفت : از دوازده ماه قمری  چهار ماه « رجب ، ذیقعده و ذیحجه و محرم »  ماه‌های حرام هستند که هر گونه جنگ و نبرد در آنها حرام شمرده شده است. سه ماه پشت سر هم و یک ماه (رجب) جدا از بقیه است. بعضی از مفسران قرآن، تحریم جنگ در این چهار ماه را از زمان حضرت ابراهیم (ع) می‌دانند. در عصر جاهلیت نیز این قانون به عنوان یک سنت به قوت خود باقی بود؛ هر چند آنها طبق میل خود، گاهی جای این ماه‌ها را تغییر می‌دادند، ولی در اسلام همواره ثابت و غیر قابل تغییر شد.

گفتنی است که تحریم جنگ در این چهار ماه در صورتی است که جنگ از سوی دشمن بر مسلمانان تحمیل نشود، اما در صورتی که مسلمانان مورد هجوم قرار گیرند، موظف به دفاع از از خود هستند. تحریم جنگ و خونریزی در این چهار ماه، دلایل زیادی داشته و دارد، که پایان دادن به جنگ های طولانی و دعوت به صلح و آرامش، یکی از این دلایل است؛ زیرا هنگامی که جنگجویان، چهار ماه اسلحه را بر زمین بگذارند، مجالی برای تفکر و اندیشه به وجود می‌آید و احتمال پایان یافتن دائمی جنگ بسیار افزایش می‌یابد.

خطیب موقت نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : این در حالی است که آل سعود خائن این کشور مدعی اسلام ، از سه سال پیش در 8 رجب  کشت و کشتار را در کشور فقیر و اسلامی یمن آغاز نموده استحتی این قتل عام را در دهه ی اول ذیحجه  در یمن  به مرحله ی اجرا گذاشته است ؛ این کشور را چطور می توان اسلامی دانست ؟ کشوری که در خود شهر های مقدس « مکه و مدینه » را دارد و خدواند در قرآن آورده است که کشت و کشتار و خونریزی در این چهار ماه حرام است نباید  خود را اسلامی و مذهبی بداند ؛ کشوری که به غلام حلقه به گوش آمریکا تبدیل شده و ترامپ بارها اعلام کرده عربستان برای من همانند یک گاو است و تا زمانی که شیردارد آن را می دوشیم و اگر شیرش خشک شد آن را کنار می زنیم  ؛ خدایا به حرمت این ما شریف همه ی مسلمانان جهان را بر کفار و آل سعود پیروز کن .

حجت الاسلام سید حسین احمدی خطبه ی دوم را با اشاره به  عملیات غرور آفرین فتح المبین آغاز کرد و تصریح نمود : عراق در جبهه ی شوش به قصد این که جاده ی ترانزیت تهران به جنوب و خط راه آهن را تصرف نموده و به طور کلی جنوب استان خوزستان را به کشور خود بیافزاید و از طرفی « قلب ایران را با وجود « نفت ، گاز ، معادن و محصولات کشاورزی »از کار بیاندازد با حمایت بنی صدر خائن حمله را آغاز نمود اما به دعا حضرت زهرا(س) و مقاومت برخی از نیروهای سپاه و عشایر در ساحل رودخانه ی کرخه زمین گیر شد و نتوانستد به اهداف خود برسد .

وی افزود : اما در عملیات غرورآفرین فتح المبین دشمن بعثی با دادن خسارات سنگین ، اسرای زیاد و کشته های فراوان  فرار را بر قرار ترجیح داد و رزمندگان اسلام تا فکه ، نوار مرزی ایران آنها را عقب راندند و به همین خاطر این عملیات به فتح الفتوح لقب گرفت و زمینه ساز عملیات های بعدی شد ، این پیروزی ظفرمند را به رزمندگان اسلام و خصوصا مردم شریف و ولایتمدار شوش تبریک عرض می کنم .


امام جمعه ی موقت شهرستان شوش سپس به سالروز شهادت حضرت امام هادی(س) اشاره کرد وگفت : علی بن محمد بن علی بن موسی (ع) مشهور به امام هادی(ع) و امام علی النقی(ع) فرزند امام جواد(ع) و دهمین امام شیعیان است. او از سال ۲۲۰ تا ۲۵۴ قمری به مدت ۳۴ سال امامت شیعیان را به عهده داشت. بیشتر سال‌های امامت آن حضرت در سامرا، تحت نظارت مستقیم حاکمان عباسی سپری شد. دوره امامت او همزمان با حکومت چند تن از خلفای عباسی از جمله متوکل بود.

وی افزود : امام هادی(ع) در سال ۲۲۰ق  و در سن هشت سالگی به امامت رسید. از آنجا که شیعیان مشکلِ پایین بودنِ سنّ امام امام جواد(ع) را پشت سر گذاشته بودند، در زمینه  ی امامت امام هادی(ع) تردید خاصی برای بزرگان شیعه رخ نداد. همه  ی پیروان امام جواد(ع) به استثنای افراد معدودی، به امامت امام هادی(ع) گردن نهادند. این عده معدود برای مدّت کوتاهی به امامت موسی بن محمد (م ۲۹۶ق) معروف به «موسی مبرقع» مدفون در قم معتقد شدند؛ ولی پس از مدّتی از امامت وی برگشتند و امامت امام هادی(ع) را پذیرفتند.  سعد بن عبدالله اشعری بازگشت این افراد به امام هادی(ع) را از آن روی می‌داند که خود موسی مبرقع از آنان بیزاری جست و آنان را از خود راند. از آنجا که حکومت‌های اموی و عباسی حکومت‌هایی نبودند که با رضایت عامه مردم و براساس معیارهای اسلامی یا دموکراتیک بر سرکار آیند، خطرهای جدی زیادی حکومت را از درون و بیرون تهدید می‌کرد. رقابت قدرت در میان افراد با نفوذ وابسته به حکومت از یک سو و شخصیت‌ها اجتماعی و دینی خصوصاً امامان اهل‌ بیت(ع) همواره جزء دغدغه دائمی خلفای اموی و عباسی بود و این احساس خطر دائم به اضافه خلق‌وخوی خلیفه او را به شدت عمل و گاه درنده‌خویی زیادی علیه مخالفان سوق می‌داد ؛ متوکل عباسی یکی از جنایتکارترین خلفای عباسی است که از سال 232 تا  247 هجری قمری امر خلافت را بر عهده داشت، او در دشمنی با امیرالمؤمنین علی(ع) و خاندان و شیعیان آن حضرت از هیچ کوششی فروگذار نکرد، دوران حکومت او برای شیعیان و علویان یکی از سیاه‌ترین دوران‌ها به شمار می‌‌رود، از جمله جنایات وی می‌توان به « تعقیب و زندانی کردن شیعیان و آزار و اذیت آن‌ها ـ دستور تخریب مزار امام حسین(ع) ـ  قتل شیعیانی همانند «ابن سکیت» یار با وفای امام جواد(ع) و امام هادی(ع) و ..... » اشاره کرد .


احمدی در پایان بخش دوم سخنان خود در خطبه ی دوم خاطر نشان نمود : متوکل چندین مرتبه افرادی را به مناظره با امام(ع) فرا خواند، یحیی بن اکثم یکی از این افراد در پایان یکی از جلسات به متوکل گفت: ما دیگر دوست نداریم از امام بیشتر سئوال بپرسیم، چرا که پاسخ‌های امام باعث تقویت شیعیان می‌‌شود، باقر شریف القرشی در مورد وضعیت امام در سامرا می‌‌نویسد: « امام هادی(ع) در این مدت زمانی که در سامرا بود(تا به شهادت رسید) همواره در حصر اقتصادی بود، اگر کسی می‌‌خواست حقوق واجبه‌اش را بپردازد یا هدیه‌ای به امام بدهد، بدترین عقوبات را می‌‌دید، آن حضرت به سختی و دشواری روزگار می‌‌گذراند. »کسی نمی توانست به دیدار آن حضرت برود، متوکل مدتی امام و همسرش را زندانی کرد. ظلم و ستمی که بر امام هادی(ع) وارد می‌‌شد، سبب شد صبر امام(ع) کم شود و علیه متوکل چنین دعا کند: «و قدْ قلَّ صبری و ضاقت حیلتی»؛ صبرم اندک و طاقتم طاق شد.خداوند دعای آن حضرت را مستجاب کرد و بعد از این دعا متوکل سه روز بیشتر زنده نبود، متوکل برای این که خلافت خویش را حفظ کند دستور داد امام هادی(ع) را از مدینه به سامرا بیاورند، امام هادی(ع) در این شهر نظامی حدود 20 سال اقامت داشت و همواره تحت نظر و مراقبت بود. متوکل در سال 247 هجری قمری کشته شد و امام هادی (ع) در سال 254 هجری قمری به شهادت رسیده است اما در ماه و روز شهادتش میان مورخین اختلاف است؛ برخی آن را روز سوم ماه رجب و برخی بیست و ششم جمادی الثانی دانسته‌اند.


امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود در خطبه ی دوم به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مشهدالرضا(ع) اشاره کرد و گفت : حضرت آقا سال 1397 را به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کرد و این بار مخاطبش فقط مسئولین نبود بلکه آحاد ملت را هم مخاطب خود قرار داد  ولی متأسفانه برخی از مسائل آنقدر رواج پیدا کرده است که به یک فرهنگ تبدیل  شده است و استفاده از کالای خارجی نیز  به فرهنگی در بین ایرانیان تبدیل شده است  وگرنه جنس و کالای ایرانی  ده برابر نسبت به جنس خارجی بهتر و با کیفیت تر است ؛ الان چند درصد  از اجناس و کالای ما ایرانیان در خانه ها چینی است ؟ به جرأت می توان گفت بیش از 75 درصد وسایل درون خانه ها از کشور چین ، کره ، ژاپن و .. می باشد در حالی که خودمان قبول داریم کالای ایرانی خیلی بهتر از این کشورهاو خصوصا چینی است . بارها جنس ما را به خارج از کشور برده اند و با دوختن یک برند خارجی دوباره وارد کشور کرده اند و با چند برابر قیمت به فروش رسانده اند  .

وی در ادامه به یکی از معضلات استان خوزستان و بی توجهی مسئولین   نسبت به این معضل اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت : در استان خوزستان هم خاک فراوان داریم  هم هم آب ؛ اما آب به خاطر مدیریت ضعیف  یا هدر می رود و یا در جاهایی دیگر غیر از استان خوزستان به کار گرفته می شود و در نتیجه با کوچکترین وزش باد  خاک درون 13 هزار هکتار زمین به عنوان ریزگرد  ریه های خوزستانی ها را  به  عذاب انداخته است ؛ در حالی که اگر هر هکتار را به یک جوان بیکار خوزستانی بدهند  ، چند میلیون تومان وام در اختیارش بگذارند و آب مورد نیاز کشاورزی را هم  به جای هدر رفت و استفاده  در دیگر استان ها در اختیارشان بگذارند ؛ با یک تیر می شود چنذ هدف را زد ؛ 1 ـ بیکاری حداقل از خوزستان ریشه کن می شود 2 ـ دیگر استان خوزستان شاهد ریزگرد نخواهد بود 3 ـ زمین های استان خوزستان در چهار فصل سرسبز خواهند بود 4 ـ دیگر استان ها هم از ریزگردهای داخلی  رها می شوند .

وی افزود : چرا به جای این که محصولات این زمین ها نظیر گندم و جو ؛ ذرت و سویا و .. را بخوریم داریم خاک آن را وارد ریه های خود می کنیم؟ خوزستان سرزمین « طلای زرد  ، طلای سیاه و طلای سفید » است و درآمدهایی که از طریق اختلاس ها به دست می آید را اگر صرف این استان کنند چه بسا معادن دیگری را هم بتوان در این استان زرخیر یافت  . اگر مسئولین و مردم دست در دست هم بدهند و از خطوط و چارچوب هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده است پیش رویم  صد درصد به اهداف عالیه خواهیم رسید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست