05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۲۰۷3161

آیین نماز سیاسی عبادی جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1397 ؛ نماز سیاسی عبادی جمعه ی شهرستان شوش هم چون هفته های گذشته به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای نماز جمعه ی این شهرستان برگزار شد . 

به گزارش شوش نیوز ، خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش پس از دعوت  خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی،خطبه ی اول را به ولادت بقیة الله (عج) و ظهور آن حضرت و زیارت آل یاسین اختصاص داد و گفت : زیارت آل یاسین از معدود زیارت هایی است که به جرأت می توان گفت یک دوره ی امام شناسی را در بردارد و علاوه بر این که حس حضور در محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج) را همواره زنده می دارد که ثمره ی آن تقوا و احتیاط و ادب است ، موجب توجّه آن حضرت نیز می گردد. امید است همه ی ما مورد الطاف و توجّه آن ولی اعظم الاهی همواره قرار بگیریم که به برکت آنان است که روزی نازل می گردد و بلاها دفع می شود .

وی افزود : زیارت آل یاسین در سبک زندگی به ما می گوید که وفای به عهد داشته باشیم  و از امامت و ولایت پیروی کنیم ؛ چون ائمه ی اطهار(ع) اصلا از دشمنان نترسیدند و هرگز اطز آنها شکست نخوردند  ، اما امام علی(ع) از دوستان خود شکست خورد .

امام جمعه ی شهرستان شوش با تأسی به زیارت آل یایسن خاطر نشان نمود :  چرا محرومیم از این برکت ؛ چون دل هایمان یکی نیست ، فقیر نسبت به غنی و غنی نسبت به فقیر تحمل همدیگر را ندارند ؛ به نظر شما چند درصد از مردم زکات پرداخت می کنند ؟ باید گفت کمتتر از ده درصد  و به همین دلیل است که فقیر در جامعه زیاد داریم و همین فقرا نسبت به ثروتمندان بدبین هستند .


آیت الله سید محمد امام در ادامه عدم پرداخت زکات را یکی از دلایل  عدم ظهور ولعصر(عج) دانست و تصریح نمود : درست است که از برکات امام زمان(عج) استفاده می کنیم  اما همه می دانید که آن حضرت همانند خورشیدی است که پشت ابرها  قرار دارد و مردم  از تابش مستقیم نور خورشید  محروم هستند و قطعا  اگر نور این خورشید مستقیما بر مردم بتابد  تأثیر بیشتری خواهد داشت و اگر شما از مهندسین کشاورزی بپرسید که تابش مستقسیم نور خورشید چقدر بر تقویت محصولات و زمین تأثیر گذار است  همین را تأیید می کنند .

وی افزود : حضرت بقیة الله (عج) می فرماید : « چیزی که باعث حبس ما از مردم شده لاست این است که  اخبار ناخوشایند امت به ما می رسد . » پس بدانید که  اخبار ما مرتب به امام عصر(عج) می رسد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به روایتی  از امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت : یکی رفته بود نزد امام صادق(ع) و گفت ؛ «یک عموزاده دارم که شیعه نیست ؛ وضع مالی اش خیلی خوب بود و در مقابل وضع من خیلی بد بود و هر چه به پسر عمویم می گفتم به ما توجهی کند اصلا توجه نمی کرد ، گذشت زمان باعث گردید که من غنی شدم و پسر عمویم فقیر گشت  ؛ اما من به دنبال انتقام نبودم  و به پسر عمویم نیکی و احسان نمودم تا از آن وضعیت رها شود ». امام صادق فرمود : « اگر آن عده ای که یاران امام عصر(عج) هستند یعنی 313 نفر  کامل شوند آنچه که  به دنبالش هستید انجام می شود . » لذا  بیایید زمینه ی ظهور را نزدیکتر و بیشتر کنیم  ؛ البته زمینه ی ظهور فقط این نیست که جشن بگیریم و شیرین پخش کنیم ، این خوب است اما کافی نیست ؛ خداوند فیض می دهد و ارحم الراحمین است ؛ چرا به جای این که خمس و زکات خود را بپردازیم فقط به شعار  برای ظهور دعا می کنیم ؟ چرا  این همه کشت و کشتار زیاد شده است ؛ چرا شاهد این همه بی عدالتی هستیم ؟


وی افزو.د : در حالی شیعه ترین مردم ، امت اسلامی ایران نسبت به امام زمان(عج)  هستیم  چرا کاری می کنیم که مورد غصب خداوند یکتا واقع شویم ؟ امام باقر(ع) می فرماید : « وقتی خداوند بر امتش غضب کند  مردم را از  امام (عج) دور می کند . » پس بیایید خود را نزدیک کنیم و یکی از حقوق امام نسیت به مردم این است که در عمل امام زمانی باشیم  ؛ چون امام زمان(عج) یک راه روشن برای ما است ؛ چنان که می دانیم یکی از سنت های ثابت الهی، آزمایش بندگان و انتخاب صالحان و گزینش پاکان است. صحنه زندگی همواره صحنه آزمایش است تا بندگان از این راه در پرتو ایمان و صبر و تسلیم خویش در پیروی از اوامر خداوند، تربیت یافته و به کمال برسند و استعدادهای نهفته آنها شکوفا گردد. در اثر غیبت حضرت مهدی(ع) ، مردم آزمایش می شوند: گروهی که ایمان استواری ندارند، باطنشان ظاهر می شود و دستخوش شک و تردید می شوند و کسانی که ایمان در اعماق قلبشان ریشه دوانده است به سبب انتظار ظهور آن حضرت و ایستادگی در برابر شداید، پخته تر و شایسته تر می گردند و به درجات بلندی از اجر و پاداش الهی نائل می شوند.


آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به روز سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت : در حالی که از این سربازان گمنام شهید می شود ولی بی نام و نشان هستند و کسی متوجه شهادت آنها نمی شود در حالی که اگر امنیتی در کشور برقرار است مرهون زحمات شبانه روزی این سربازان گمنام و بی ادعای امام زمان است .

وی در ادامه به سخنرانی روز چهارشنبه 5 اردیبهشت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» در دیدار با « وزیر، مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات » اشاره کرد و گفت : حضرت آقا مجموعه ی  وزارت  اطلاعات را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و فرمود :یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود. مجموعه اطلاعاتی از ابتدا ، سالم و خالص تشکیل شد و تاکنون نیز به همین صورت باقی مانده و امتحان‌های خوبی پس داده است. بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند.

امام جمعه ی شهرستاتن شوش افزود : حضرت آقا سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، فرمود: در این جنگ، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی‌های امنیتی » و  هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است. باید در این جنگ و در مقابل برنامه‌های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی بوسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش با بهره مندی از سخنان حضرت آقا گفت : دشمن برای جلوگیری از فروپاشی خود ؛ در درون کشور دوستانی پیدا کرده است تا موضوع را برعکس نماید ؛ لذا وزارت اطلاعات  به عنوان امین « مردم ، جامعه و مقام معظم رهبری»  بیش از پیش مواظب باشد که دشمن به این پنج مورد دست نیابد  و من به نمایندگی از طرف نمازگزاران و مردم ولایتمدار شهرستان شوش این عید بزرگ فرصت مغتنم می دانم تا یادی از فداکاری ها، ایثار و شهامت مردانی کنیم که به دور از هیاهوهای رسانه ای و تبلیغاتی، عاشقانه، افتخار سربازی گمنام و با اخلاص امام زمان(عج) را دارند. آری فداکاری و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر این سربازان مخلص امام زمان(عج) در کنار نیروهای نظامی، ضامن امنیت، آرامش، صلابت و عزت کشور اسلامی است که الهام گرفته از منبع رفیع و منیع مرجعیت الهی جهانیان را در بهت حرمان فرو برده و سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا را به سخره گرفته و ثبات و امنیت مثال زدنی کشور را در میان آتش کینه، ارتجاع، توحش و سلفی گری منطقه به ارمغان آورده است. درود خدا و رسولان او بر شما غیور مردان که این امنیت مدیون چشمان همیشه بیدار و تیز بین شما سربازان گمنام امام زمان است

سید محمد امام سپس به سعی دشمن نسبت به تخریب نیروی انتظامی و بدبین کردن مردم از این نیروهای تلاشگر اشاره کرد و خاطرنشان نمود : از دیگر برنامه های دشمن ایجاد بدبینی نسبت به نیروی انتظامی  است ، آن هم حساب شده که از آن سوی مرز  در حال برنامه ریزی برای تخریب این نیروی مخلص است .

وی افزود : گاهی مسئله ی حجاب را مطرح می کنند و می گویند « مگر می شود حجاب را  اجباری نمود ؟ » هر انسانی جایزالخطاست و اگر فردی آن هم سهواً  مرتکب اشتباهی شد آیا باید کل نیروی انتظامی را زیر سئوال برد ؟ و من انتظار دارم که دست اندرکاران امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز نیروی انتظامی را تأمین کنند تا  بیش از پیش نسبت به برقراری امنیت  تلاش نمایند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به  روز کار و کارگر اشاره کرد و تصریح نمود : تا کنون به این فکر کرده ایم که برای نعمتای که خداوند به ما داده چند ثانیه را برای شکرگزاری  اختصاص داده ایم ؟ چند سجدعه ی شکر به جا آورده ایم ؟ در حالی که امام زین العادین(ع) به خاطر این که برای هر نعمتی سجده ی شکر انجام داده و به امام سجاد لقب گرفته است ؛ در حالی که ما از طرفی سجده ی شکر نداریم و از طرف دیگر زکات هم نمی دهیم ؛ وقتی هم که برداشت گندم خود را انجام می دهیم اقدام به آتش زدن کاه و کلش می کنیم .

وی افزود : مهندسین کشاورزی  ثابت کرده اند  نگه داشتن کاه و کلش ؛ زمین را تقویت می کند و در مصرف آب نیز تأثیر گذار است و این در واقع دومین  ناشکری ما به شمار می آید .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه  کار را یک عبادت دانست و به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد وگفت : روزی عده ای از اصحاب نزد حضرت رسول (ص) نشسته بودند.در همان اثنا مردی چالاک و با عجله از جلوی آن ها با سرعت گذشت. اصحاب که ملاحظه کردند این مرد برای تحصیل روزی با آن شتاب زدگی در حرکت است،  هر کدام به نوبه خود حرفی زدند و گفتند: ای پیامبر خدا! آیا این مرد که با این عجله برای تحصیل روزی می دود، عمل او خدا پسند است؟ و آیا در راه خدا گام بر می دارد؟ حضرت فرمود: « اگر برای روزی فرزندانش تلاش می کند،  در راه خدا است، و اگر برای تحصیل روزی خودش در کوشش است برای خدا است . » چه افتخاری برای کارگر بالاتر از اینکه حضرت رسوا اکرم (ص) فرمود : «هر کس برای کمک به یتیم  و بینوایی کار کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد کند، و مانند کسی است که شب را به عبادت می گذراند و روز را روزه می دارد».

آیت الله امام در تکمیل سخنان خود در این بخش به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در حالی که یکی از کارگران  به محل کار خود نرفته بود  امام صادق به وی فرمود : « چرا عزت خود را از دست  می دهی ؟ » کارگر گفت : چرا ؟ امام صادق(ع) فرمود : « باید صبح اول وقت سرکار بروی که عزتمند باشی . » در حالی که کارگر وقتی به قصد قرب به سرکار می رود چرا ما ارزش و قداست کار و کارگر را فراموش کرده ایم در حالی که به خاطر پیامبر(ص) دست همین کارگری که به قصد قرب  به محل کارش می رود را می بوسد .

موضوع بعدی که امام جمعه ی شهرستان شوش به آن پرداخت مقام ارزشمند معلم بود که در این مورد خاطر نشان نمود : آیت الله و فیلسوف بزرگ و ارشمند علامه ی طباطبایی کسی بود که در روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گریست و این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد  ، تقیر از معلم کار خوبی است اما ارزش واقعی معلم که ماندگار می ماند آن است مکه ببیند شاگردانش در جامعه مفید واقع شده اند .

وی در این خصوص به روایتی از امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت : وقتی که امام حسین(ع) شنیدی که فردی « بسم الله » را به فرزندش آموخته هدایای ارزشمندی به آن فرد داد . از او پرسیدند که چرا این هدایا را می دهی ؟ امام حسین فرمود: « این هدایا در مقابل جمله ای که به فرزندم آموخته  ارزش بالایی ندارد.»

امام جمعه ی شهرستان شوش  سپس به حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت : کارگردان از یک طرف با کارفرمایان همکاری کنند  و کیفیت تولیدات را بالا ببرند و مردم و مسئولین هم از طرفی دیگر  برای تقویت اقتصاد کشور و ریشه کنی بیکاری در جامعه  می بایشست از کالاهای ایرانی استفاده کنند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود در خطبه ی دوم به برگزاری کنگره ی بزرگ علامه قاضی نورالله شوشتری اشاره کرد و تصریح نمود : باید از استانداری خوزستان و همچنین نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی شهرستان اهواز  قدردانی نمود که  پس از سالها کنگره ی بزرگ علامه قاضی نورالله شوشتری را برای ائولین بار در استان خوزستان برگزار نمود که در این زمینه باید بگویم ، 400 سال پیش  این شخصیت ارزشمند  در سن 35 سالگی جهت ترئویج دین و اسلام به کشور هندوستان می رود  و آثار برجسته ای از خود به جا می گذارد و پس از 70 سال سنی که خداوند به او داده بود بیش از 140 کتاب ارزشمند  برای استفاده  به یادگار برایمان گذاشته   و با کار ارزشمندی که در استان خوزستان  رخ داد ، در دیگر استان ها هم  می خواهند کتب این علامه را به چاپ برسانند . قاضی نورالله شوشتری در مبارزه با استکبار و حضور در عرصه های اجتماعی، مبانی کلامی قاضی نورالله شوشتری و خدمات خاندان مرعشی در توسعه و گسترش تشیع بیان خواهد شد.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست