05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۳۱۳3214

طی حکمی بدریه زریاب(موسوی) به عنوان مسئول امور بانوان ستاد نماز جمعه شوش منصوب شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 12:15 روز یکشنبه 13 خرداد 1397 طی حکمی از طرف امام جمعه ی شهرستان شوش ، بدریه زریاب « موسوی» به عنوان مسئول امور بانوان ستاد برگزاری نماز جمعه منصوب شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ در این مراسم که در دفتر امام جمعه برگزار شد ، آیت الله سید محمد امام ؛ ستاد برگزاری نماز جمعه را دستگاهی حقوقی برای مبارزه با معاندان دانست و گفت : با توجه به وجود حوزه های علمیه برادران و خواهران در شهر شوش و حوزه ی برادران در عبدالخان و شاوور و وجود دانشگاه امیرالمؤمنین در مرکز شهر مذهبی شوش  می توان در مساجد برای دانش آموزان و در دانشگاه برای دانشجویان و فرهنگیان باید برنامه ریزی کنیم  و برای دانشجویان مواردی را مدنظر داشته باشیم که در مکتب های اقتصادی و سیاسی محدود نمانند .

وی با توجه به این که نماز جمعه از نهاد به یک قرارگاه فرهنگی تغییر نام یافته است به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت : حضرت آقا فرمود « نماز جمعه یک قرارگاه است؛ قرارگاه ایمان، قرارگاه تقوا، قرارگاه بصیرت، قرارگاه اخلاق. از تعبیر قرارگاه نباید ما وحشت بکنیم، چون قرارگاه جزو تعبیرات و اصطلاحات مربوط به جنگ و مبارزه و این چیزها است. خب، این جنگ وجود دارد، بر ما تحمیل شده ، ما درحال جنگیم، منتها جنگ نظامی نیست؛ جنگ معنوی است، جنگ اعتقادی و ایمانی است، جنگ سیاسی است ،  همچنان‌که در دفاع مقدّس هشت سال بر ما جنگ را تحمیل کردند. ما که دنبال جنگیدن با همسایه‌ مان نبودیم، بر ما تحمیل شد؛ حمله کردند. خب، ما چه کار کنیم؟ باید دفاع کنیم. این، قرارگاه لازم دارد، مثل قرارگاههای میدان جنگ؛ نماز جمعه یکی از مهم‌ترینِ این قرارگاه‌ها است؛ قرارگاه ایمان است، قرارگاه تقوا است. با این چشم به نماز جمعه نگاه کنیم . شما هم فرمانده قرارگاهید؛ قرارگاه‌های میدان جنگ هرکدام فرمانده ای دارند؛ فرمانده قرارگاه امامت جمعه، شخص امام جمعه است.»

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش خاطرنشان کرد: اعضای ستاد نماز جمعه بازوان امام جمعه بوده و از جمله نیروهای « مخلص، مومن و وفادار به انقلاب اسلامی» هستند که بدون هیچ چشم داشتی سعی دربرگزاری مطلوب نماز جمعه دارند.

امام جمعه ی شهرستان شوش تصریح کرد: نماز جمعه دارای خصوصیاتی از جمله آمیخته بودن با دین و سیاست است و از آن به عنوان قرارگاه فرهنگی می‌توان نام برد.

سید محمد امام  با بیان این که ستاد نماز جمعه اتاق فکر نماز جمعه است، افزود: از آن جا که جهت‌دهی و هدایت امور فرهنگی بر عهده ستادهای نماز جمعه است لذا نیاز به یک ساماندهی در راستای افزایش انگیزه خدمت دارند. لذا  در این راستا ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش  در بخش برادران و خواهران باید قوی باشد  و نقاط قوت و ضعف را مورد بررسی قرار دهد ؛ نظرات ، انتقادات و پیشنهادات مردم را جمع آوری و مورد بررسی قرار دهد .


وی به  دوره ای که خانم موسوی در ستاد برگزاری نماز جمعه حضور داشت اشاره کرد و گفت : در آن دوره ما در بخش خواهران با کمترین نقص شاهد فعالیت های قابل توجهی بودیم و  الان هم که  ایشان دعوت ما را لبیک گفته  است انتظار داریم  همان روند رو به رشد  را طی کنیم .

سپس بدریه زریاب«موسوی» که هم چنین سال های دور و نزدیک انقلاب اسلامی با پوشش کامل اسلامی در این مراسم حضور داشت در خصوص احساس مسئولیت خود اظهار داشت : امیدوارم بتوانیم  قدمی کوچک برای رفع مشکلات معیشت مردم برداریم و امام جمعه می تواند فرمانده ی این حرکت باشد .

وی افزود : همه ی ما خدمتگزارن نماز جمعه و مصلا هستیم و شما  می توانید با خیالی آسوده فرماندهی کنید و تمام هم و غم ما این است که بتوانیم حرفای خود را خیلی « سریع و شفاف »  به هم انتقال دهیم .

موسوی در ادامه به مهم بودن انتقال دهندگان پیام ها به عنوان افرادی امین اشاره کرد و خاطر نشان نمود : برخی از عزیزان ممکن است  مطالبی را که به عنوان همکار به شما می رسانند یا از واقعیت به دور باشد و یا از دیدگاه شخصی خود موضوع را مطرح کند و نیاز است افراد امینی در کنار شما حضور داشته باشند و در واقع تقویت شما تقویت اسلام است  لذا در انتخاب افراد  نهایت دقت و حساسیت مورد نیاز است چون رابطین شما همین افراد هستند که می توانند در جدب جوانان به نماز جمعه تأثیرگذار باشند و ما اگر نصیحت کننده ی خوبی نباشیم چه بسا مردم را بیشتر از امام جمعه و مصلا دور کنیم .


مسئول امور بانوان ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه اجرا نمودن برنامه هایی که اعلام می شود تأکید نمود و در این خصوص تصریح نمود : در گذشته بارها پیش آمده که برنامه ای از طرف ستاد اعلام می شود اما به خاطر این که پیگیری های لازم صورت نگرفته است انجام نشده و در حد یک گزارش کار باقی مانده است ؛ لذا از اشخاصی که در ستاد هستند بخواهید  که در دو بخش خواهران و برادران  برنامه های اعلام شده را حتما به مرحله ی اجرا برسانند .

وی افزود : بنا نیست افرادی را ترد کنیم یا به تانها بگوییم نماز جمعه نیایند ولی  اشخاصی را برگزینیم که به هر نحو و به هر نوع از تکلم  نماز جمعه و مصلا را پیش مردم بد جلو ندهند که اگر به همین روال بخواهد پیش رود  چه بسا  ممکن است مردم را حتی از امام جمعه بدبین کنند .

وی در ادامه دو پیشنهاد را مطرح نمود و در این خصوص گفت :  واحد پاسخگویی به مسائل شرعی  در مصلا و در روزهای جمعه با استفاده از افراد مجرب  راه اندازی شود و پیشنهاد دوم من این است که خطبه های نماز جمعه به صورت کامل و هم چنین مهمترین نکات خطبه ها در خبرگزاری ها و فضای مجازی منتشر شود  که این کار در جذب جوانان به نماز جمعه خیلی تأثیر مثبت دارد .


حاج علی رحمتی رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش ضمن تقبل پیشنهاد اول مبنی بر راه اندازری واحد پاسخگویی به سئوالات و مسائل شرعی نمازگزاران در دو بخش خواهران و برادران ، در مورد پیشنهاد دوم اظهار داشت : خوشبختانه برادر عباس کرم الهی هم مسئول رسانه و فضای مجازی قرارگاه فرهنگی و هم به عنوان خبرنگار ستاد برگزاری نمازجمعه از زمانی که تقبل مسئولیت نمود؛ علاوه بر انتشار خطبه های نماز جمعه که  به طور کامل درپایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز پوشش داده می شود  و لینک آن را نیز در فضای مجازی ارسال می کند و ما هم  همان اخبار منتشر شده را به طور کامل در وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش بازنشر می کنیم ؛ دیگر اخبار مربوط به ستاد و دفتر امام جمعه را نیز در اولین فرصت منتشر می کند و شما هم می توانید اخبار مربوز به بخش خواهران ستاد را از طریق ایشان در پایگاه خبری شوش نیوز منتشر نمایید .

در پایان حکم سرکار خانم موسوی  کعه متن آن به شرح زیر است اهدا گردید :


خواهر بدریه زریاب«موسوی»

احتراماً به موجب این حکم به شماره ی 121/97 مورخ 2 خردادماه 1397 ؛ با توجه به تجارب و سوابق ارزشمند و حضور فعال شما در نماز جمعه ی شهرستان شوش ؛ بدینوسیله شما را به عنوان « مسئول امور بانوان ستاد  نماز جمعه ی شهرستان شوش » به مدت یک سال منصوب می نمایم .

امید است با اتکال به قدرت لایزال الهی و با نصب العین قرار دادن تقوای اسلامی ، همه ی توان خود را در راستای تقویت نماز جمعه ی شهرستان شوش و هر چه باشکوه تر برگزار کردن این فریضه ی الهی که نمایش قدرت  سیاسی و اجتماعی اسلام است به کلار برده و ضمن رعایت سلسله مراتب ؛ زیر نظر رئیس ستاد نماز جمعه و مسئولین ذیربط با ارائه ی راهکارهای اصولی صحیح و گسترده تبلیغاتی ؛ موجبات تشویق و ترغیب اقشار مختلف مردم ؛ خصوصا نسل جوان در مراسم پرشکوه عبادی سیاسی نماز جمعه را فراهم آورید .

سید محمد امام

امام جمعه ی شهرستان شوش دانیال(ع)

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست