05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۵۱۹3311

امام جمعه ی موقت شوش گفت : از دهیار تا رئیس جمهور افرادی را سرکار می آورند که هیچ سنخیتی با آن عنوان شغلی خود ندارند

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

بعد از اذان ظهر روز جمعه 19 مردادماه 1397 ، نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام عبدالرزاق عفری در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی موقت شهرستان شوش همچون دو هفته ای که سپری شد ، خطبه ی اول را با توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی آغاز کرد و سپس این خطبه را به شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امامن جواد(ع) اختصاص داد و گفت : امام جواد (ع) «یکشنبه 21 مرداد ماه ۱۳۹7»د مصادف با  ۲۹ ذیقعده سال ۲۲۰ هجری قمری  در ۲۵ سالگی به شهادت رسید و در قبرستان قریش در کاظمین به خاک سپرده شد.

وی در ادامه به دوران امامت این امام همام اشاره کرد و خاطر نشان نمود : دوران زندگانی امام جواد (ع) از برهه‌های حساس در تاریخ پر فراز و نشیب شیعه است. شیعیان در مسیر پرتلاطم جریان‌های فکری و عقیدتی قرار داشتند و در برابر هجوم ظالمانه دشمنان پایداری می‌کردند. پس از شهادت امام رضا (ع) ، از آن جا که اراده ی الهی بر آن بود که رشته امامت نگسلد، حضرت امام جواد علی(ع)در خردسالی و در هفت یا هشت سالگی زمام قافله امت را به دست گرفت. امام جواد(ع) نخستین امام شیعه است که در خردسالی به امامت رسیده این مسئله طعن و مخالفت دشمنان را برانگیخت تا آن جا که به حیرت و حتی سرگردانی برخی از شیعیان نیز انجامید. وی به مدت 16 سال امامت را بر عهده داشت و مکتب علمی، اجتماعی شیعه را جلوه خاص بخشید و با توجه به این که 25 سال  عمر آنچنانی  نیست اما  به اندازه ی 2000 سال  برای اسلام مثمر ثمر بود .


حجت الاسلام عفری سپس به نحوه ی شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد و در این خصوص تصریح نمود : معتصم، خلیفه ی عباسی و جعفر، پسر مأمون، سمی را در انگور تزریق کردند و برای ام‏فضل فرستادند. ام فضل نیز آن را در میان کاسه‏‌ای گذاشت و جلو امام جواد (ع) نهاد و از آن انگور بسیار توصیف کرد. سرانجام آن حضرت از انگور خورد و طولی نکشید که آثار سم را در خود احساس کرد. در همان حال ام‏‌فضل پشیمان شد و گریه کرد. حضرت به او فرمود: «چرا گریه می‏کنی؟ اکنون گریه تو سودی ندارد. این را بدان که به سبب ین جنیت، به چنان دردی مبتلا می‏‌شوی که هرگز علاج ندارد و چنان به تنگدستی افتی که جبران‏‌پذیر نباشد». بر اثر نفرین آن حضرت، ام‏‌فضل به دردی بیمار شد که همه اموالش را در راه معالجه آن مصرف کرد، ولی سودی نداشت و با نکبت‌بارترین وضع به هلاکت رسید.


وی در ادامه به سیره ی حضرت امام جواد(ع) پرداخت و اظهار نمود : از آن جا که امامت امام جواد(ع) ویژگی های خاصی داشت و آن حضرت در دوران خردسالی عهده دار امامت می گشت و این مسئله پیامدهای گوناگونی را در پی داشت؛ پیشوایان معصوم به ویژه امام هشتم(ع) سعی می کردند زمینه را برای پذیرش امامت آن حضرت آماده سازند. امام جواد(ع) بخش عمده زندگی خود را همزمان با مامون خلیفه دوروی عباسی گذراند. او با مکر و حیله های فراوان سعی داشت امام(ع) را از مقام قدسی پایین آورده و به زر، زیور و فساد خلافت بیالاید و روش خود را که در مورد امام رضا علیه السلام به سنگ خورده بود، در مورد امام جواد علیه السلام به هدف برساند. او در نخستین اقدام، امام جواد(ع) را به مرکز خلافت احضار کرد تا علاوه بر نظارت مستقیم بر ایشان به اهداف خود جامه عمل بپوشاند. مامون در راستای اجرای مقاصد خود، دخترش را به عقد امام درآورد و سعی کرد مجلس باشکوه و با اسراف و ریخت و پاش های فراوان به راه اندازد به طوری که هم امام را در ان سهیم جلوه دهد و هم توجه آن حضرت را به مظاهر دنیوی جلب کند ولی امام(ع) با برخورد عفیفانه خود او را ناکام ساخت.


خطیب موقت نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به  اعمال نیک و بد لانسان ها اشاره کرد و گفت : در مجموع دو صندوق خداوند برای اعمال نیک و بد ما در نظر گرفته است ؛ در صندوق اول  « کارهای خیری که انجام می دهیم ، در مجالس اهل بیت(ع) که حضور می یابیم ،  با رفتار خوب و اخلاق خوبمان  از خونریزی جلوگیری می کنیم و خلاصه هر کار مثبتی که انجام می دهیم در این صندوق به حساب ما نوشته می شود و دومین صندوق برای جمع آوری کارهای بد ما در نظر گرفته شده است ؛ آیا در طول شبانه روز  به کسی تهمت نمی زنیم ؟ غیبت نمی کنیم ؟ با آبروی بندگان خدا بازی نمی کنیم ؟ احتکار انجام نمی دهیم ؟ گرانفرشی و کم فروشی انجام نمی دهیم؟ و خیلی از این موارد را خداوند در این دومین صندوق به حسابمان می نویسد » . به عاقبت خود اصلا فکر نمی کنیم و نمی دانیم این ظلم هایی که انجام می دهیم  در آخرت و روز قیامت چه بلایی سرمان می آید .

وی افزود : وقتی که ما کلمه ی « لااله الا الله » را به زبان می آوریم یعنی خدایی جز خدای یکتلا وجود ندارد  ؛ پس وقتی  که این را می دانیم ظلم ها را کنار گذاشته و در راه رضای خدا  همه به خلق خدا خدمت کنیم و هم خیرات بدهیم چون وقتی که از این دنیا می رویم به جز یک کفن چیزی با خود نمی بریم و آن پولی که جمع کرده ایم و معلوم نیست که آیا به طور کامل  از راه حلال به دست آمده یا خیر به دست وارثین ما می رسد و در نتیجه خانواده را هم با خود آلوده کرده ایم  ، بیایید  محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در دل های خود منور کنیم و بدانید هر چه بیشتر محبت محمد و آل محمد(ص) در دل هایمان  به بار نشیند  تقوا و اسیمانمان به همان اندازه قوی تر خواهد شد .


حجت الاسلام  عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به به مناسبت روز خبرنگاران قدردانی کرد و عنوان نمود : سه روز پیش یعنی چهارشنبه 17 مردادماه 1397 مصادف بود با سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به درجه رفیع شهادت نائل گردید و شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، هفده مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.


وی افزود : خبرنگاران واسطه بین مردم و مسئولین  هستند و تمام رویدادها را به سمع و نظر ملت می رسانند و برخی از آنها انصافا با « دقت ، صحت و با انصاف و دقیق » اخبار رتا منتشر می کنند و لازم است که مردم و مسئولین از این قشر گمنام اما تأثیرگذار جامعه تقدیر و تجلیل به عمل آورند .

وی در ادامه به سالروز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و خاطر نشان نمود : یکشنبه 21 مردادماه 1397 فرصت مغتنمی برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی صنایع کوچک و متوسط وارج نهادن به ارزش های « معنوی، اجتماعی وتلاشگران»  در این عرصه اقتصادی است تا یک بار دیگر جهت ارتقا و احیا صنایع کوچک و متوسط متحد شویم و در سالی که مزین بنام "حمایت از کالای ایرانی" است بتوانیم ‌گامی راسخ در جهت بهبود وضعیت این صنایع برداریم. اگر اقتصاد کشور به سمت این گونه صنایع سوق داده شود شاهد تغییرات بنیادین در اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

 


خطیب موقت نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مسئولین از دهیار تا رئیس جمهور انتقاد نمود و در این راستا اظهار داشت : «از دهیار تا رئیس جمهور افرادی را  سرکار می آورند که هیچ سنخیتی با آن عنوان شغلی خود ندارند » و این اشتباه باعث شده که هر کس سر جای خودش نباشد حالا ما به سطح کلان کشور یا استان بیش از این اشاره نمی کنم و در سطح شهرستان شوش می گویم ، که مدیران  نسبت به استخدام ها و یا انتصاب ها افرادی را از قبل  انتخاب کنند که هم تخصص آن کار را داشته باشند و هم اهل کار باشند .


حجت الاسلام عبدالرزاق عفری در بخش پایانی خطبه ی دوم به روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود : سه شنبه 23 مردادماه  از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان به مناسبت پیروزی جنبش حزب الله لبنان، بیش و پیش از هر چیزی، تجلیل از واژه مقدس “مقاومت اسلامی” است. مقاومتی که ریشه در اعتقادات اسلامی مردم جنوب لبنان و معطوف به اراده پولادین آنان است. مردمی جنگ زده، محروم و زجر کشیده که در برابر تجاوز همه جانبه و غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس، تا پای جان ایستادگی کردند و طی نبردی به مدت سی و سه روز، نقشه های دشمن متجاوز و سلطه طلب را نقش برآب زدند. واقعیت این است که رژیم اشغالگر قدس تاکنون با جنگ و ترور توانسته موقعیت خودرا حفظ کند و هرگاه که با سخن حق ،معقول و قانونی مواجه شده، دست به راه اندازی جنگ و ترور زده است که نمونه اخیر آن، تجاوز به جنوب لبنان و بروز جنگ سی و سه روزه است .


وی افزود : البته ما از زمان صدر اسلام  مقاومت اسلامی را داشته ایم و هدف از مقاومت ایستادن جلوی ظلم استکبار  بوده و زمانی که در واقعه ی غدیر پیامبر اکرم(ص) حضرت امام علی(ع) را به عنوان جانشینی برگزید مقاومت اسلامی  آغتاز شد  و وقتی که جنبش حزب الله لبنان  تشکیل شد آن موقع رژیم اشغالگر قدس از موضع قدرت صحبت می کرد ولی امروز که در کنار حزب الله لبنان ، هسته های مقاومت « زینبیون ، فاطمیون ، حیدریون و... » فعالیت خود را آغاز نموده و در کنار مدافعان حرم ایران در کشورهای عراق و سوریه باعث نابودی داعشی ها شدند ، رژیم غاصب اسرائیل دیگر آن قدرت گذشته را ندارد  و در مقابل مقاومت و ایستادگی اسلامی فلسطین و لبنان حرفی برای گفتن ندارد .


شایان ذکر است میز خدمت این هفته که با حضور مهندس محمود عبدالهی رئیس شرکت فرآورده های نفتی دایر گردیده بود نسبت به هفته های که شهروندان شکایاتی داشتند ، امروز ارباب رجوع به سراغ میز خدمت نیامد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست